- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós kamerák
- Házimozi haladó szinten
- Home server / házi szerver építése
- Unigine Superposition Benchmark
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bambu Lab 3D nyomtatók
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_q
addikt
válasz Tikakukac #85899 üzenetére
Amit te mondasz, hogy a kovács autoalkatrész nem annyira pontos az akkor jöhet ki inkább, ha nagyon motor specifikus alkatrészt akarsz venni, pl vezérlés. Én valószínű azért nem tapasztaltam, mert stabilizátor rúd ugyan az lesz egy X14 vagy Z14 vagy akár 1.6-os motor esetén is.
Megrendeltem kauffertől, remélem a szerelő nem fog tiltakozni a beszerelésén és nem fog elszállni munkadíjjal..
Köszönöm a segítséget.[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
válasz trassher #85871 üzenetére
Ahogy látom X14XE-d van, F astrában is van ugyanez, nem túl okos motor még sajnos ...
Elvileg a lambdának éreznie kellene a kimaradást, de úgy néz ki ezt nem figyeli.
Nekem X14NZ van, az azt sem vette észre, hogy a 3-as 4-es henger nem is jár.
Elvileg járatás közben ha lehúzod a pipát akkor dobnia kéne a hibát, de nekem speciel nincs kedvem taperolni a kb. 15kV-os gyújtáskábelt, hiába szigetelt. Úgy meg tud ba**ni hogy elterülsz.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
_q
addikt
-
polk
csendes tag
-
trassher
addikt
válasz Markizmark #85904 üzenetére
Ezt még lehúzni sem lehet menet közben mert már sortrafó van rajta. Nehogy megtaláld melyik gyertya rossz, sőt cserélni is csak egyben.
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
-
zolikaDB
veterán
Elsősorban a két szakértő V6 tulaj, valamint a szakavatott kollegáknak mi a véleménye így képről? Épp helyben van... Vectra C 3.2 V6 automata
-
Petyyyyy
addikt
válasz zolikaDB #85914 üzenetére
Még zöldfülű vagyok, de idepofáznék, mert épp baromira ráérek....
Egészen jó fénye van, bal hátul húzás, jobb elöl kicsit nagy a hézag a lámpa és a lökös közt, lámpák egy idősnek tűnnek. Felnik tiszták, gumi oldalfalon valami ápoló van és a félbőr belső középső szövet részének eredeti színe is látszik - ez valamelyest igényességre utal, de rögtön letöri a bőr részek fényessége és lassú repedezése mindenhol. Valószínű nem volt meg a félévente ajánlott tisztítás-ápolás.
A sofőrülést gondosan elfelejtették telibe fényképezni, de a legutolsó montázs kép bal felső sarkában látszik, hogy volt néhány ki-be szállás. Hátul ebben sem utaztak.
Csomagtér kárpitok elbírnak egy rendes tisztítást, de a lényeg úgyis alatta lapul. A motortér kellően koszos,sőt. Megy a kő-papír-olló herr seth és köztem ki fogja renbetenni.szelepfedél környékén a sarkoban mintha lenne valami olajpára, viszont a leömlő tiszta, ami jó jel. Ellenben a kiegyenlítő tartályban lévő folyadék színe nem túl bíztató.A felsorolt hasogatott szőrszálak mind orvosolhatóak szinte gombokból, szóval egy vizitet mindenképp megérhet.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Tikakukac
titán
-
Szada85
aktív tag
válasz zolikaDB #85914 üzenetére
Szia.
Peti adott már elég pofás diagnózist, néhány gondolat tölem is.
2005-ös autó, azaz épp az átmenet, a multimédia már frissített ( görgös a kormánytávvezérlö, míg a korábbi modellek gombosak ), a 260 ezer Km nem kevés, de kisebb eséllyel van pörgetve.
Az biztos, hogy nagyon kipattintották az autót eladásra, talán még egy polírt is kapott, gumik csillogóssá puceválva, belül is csillog-villog minden, kárpittisztítva, kormány talán túlzottan is világít. Ez persze nem meglepö, kereskedö árulja.
Nagy puffot nem lehet látni elöl, jól futnak a vonalak, lámpák egyformán idösnek tünnek, de ezeket úgyis átnézed majd Te is. Lökös valóban kavicsnyomos, ami sok autópályázásra/autóutazásra utal, szinten nem feltétlen rossz ómen ha nagyrészt ott használták, rá lehet kérdezni, bár a kereskedö gyanítom majd vonogatja mindenre a vállát, hátöaztnemtudja.Bal hátul lökös horzsolás, plusz a fény is hiányzik a fehér foltokon. Szintén bal felül, a hátsó háromszögablak alatt pedig mintha egy csúnya horpadás éktelenkedne (5.kép), legalábbis elég furán törik ott a fény. Vectra és V6 felirat hiányzik, GTS ott van, érdekes kombó, bár nekem is leesett már az összes, szóval nem végzetes, kukacoskodásnak jó lehet.
Jobb hátul a tankajtó körül tükrözödik furán a világ, lehet csak vizes, érdemes megkukkolni. A jobbos küszöbborítás meg lehet szutykos, a képekröl nehéz megmondani, de fura fehéres pöttyös.
A beltér a futott méter ellenére szerintem rendben van, a ki-beszállástól az elsö ülések külsö éle kopott, vezetöülés beülö oldalon már kapott az élettöl, de pl a kormány patika - lehet újrahúzták persze -, ajtón a könyöklök sincsenek kikönyökölve, ennyi kopás ennyi idösen, ennyi méterrel szerintem beleférhet.
A müszaki oldalt nem látjuk persze, fék, futómü milyen, ezt neked kell megnézni.
Extrák rendben vannak, van sport gomb is, azt nézd meg müködik-e, plusz ha IDS futómü is van alatta, az is alaposan próbáld ki, ha javítani kell, az drágább, mint a fapados futómü, illetve amiatt is, mert Vectrások között nem kevesen "díszítik fel" a középkonzol vakkapcsolóit odavaló gombokkal, amik funkcióval nem bírnak.Motortérröl csak kis kép van, sokat nem árul el, a motorburkolatok közül a hátsó fekete müanyag egy vonaltól jó retkes, az fura, egyébként pici olajpárát látni itt-ott, de ezt élöben fogod tudni megnézni úgyis, mennyire.
Olajkupakot vedd le, nézd meg nincs-e trutyi (én a megnézettek közül többnél találkoztam vele), kiegyenlítöben a lötty elég sötétes színü, lehet becsapós, mindenképp nézz bele indítás elött is, akár késöbb is.
Automataváltóval nagy tapasztalatom nincs, a váltások simasága fontos, ha ránt, vagy vacakul vált, az árulkodó lehet, szokásos automata nyügjei vannak, amennyire a klubban olvastam, szeleptömb, stb., ha a váltót javítani kell, akkor azért ott elszalad pár százezer Ft könnyen.
Papírokat nézd meg, mit takar a részletes dokumentáció.
Mivel a közelben van, én biztos megnézném, a Km miatt azonban alaposan, tüzetesen.Esetleg futtasd meg a Vectra klubban, hátha ismeri valaki, nem sok 3.2 szaladgál otthon, sok klubtag van arról a környékröl is.
-
realpopek
tag
Sziasztok!
Lassan esedékes lesz a vezérműszíj és társai cseréje az autómban. Meriva B 1.7 cdti 110 LE.
Sajnos aki szerelte eddig az autóimat már nem vállal ilyen "nagyobb" melót.
Sajnos itt Gyöngyös és környékén nem ismerek senkit aki megcsinálná, Opel szalon van csak nem akarom hogy lehúzzanak.Esetleg itt a fórumon van valakinek ismerős műhely esetleg szerelő akit szívesen ajánlana?
Alkatrészeket be tudom szerezni viszonylag jó áron, de sajnos nem szeretik ha hozott anyagból kell dolgozniuk.Előre is köszönöm.
Jani,, Kis munkát kis ívben,nagy munkát nagy ívben kell elkerülni. ''
-
_q
addikt
Opel Astra J 1,4T nézte valaki? A többihez képest gyanúsan olcsóbb.
-
_q
addikt
J Astra 1.6, 1.4T, 1.6T-vel kapcsolatban tudnátok adni információt? Hiba lehetőségek, fenntartási költség, megbízhatóság és minden más is jöhet
-
zolikaDB
veterán
Koszonom Uraim a tanacsokat!
Netan 2 szoban tipushibakat javitasi koltsegekkel tudnatok mondani? Alkualapnak... -
Szada85
aktív tag
válasz zolikaDB #85925 üzenetére
- A lökösök fényezése önmagában lehet alkualap, bár, mivel használt autó, ezért ezt simán igyekszik majd hárítani az eladó, a hátsó sérülés mondjuk tényleg nem szép, a kavicsnyomokkal azért együtt lehet élni, föleg ha te is pályán is fogod használni, akkor még kapni is fog, enyémen is van jópár nyom sajnos, így erre próbálva alkudni nem biztos, hogy müködhet.
Ha bal hátul tényleg horpadt, az esetleg lehet alkualap, azt nem olyan könnyü javítani.
- Típushiba szokott lenni a spirálrugók törése, ebben az útminöség nyilván döntö szerepet játszik. Ilyenkor csere újra, sokan ilyenkor inkább valami márkás, picit ültetö sportrugót szoktak betenni, az sokszor tartósabb, mint egy gyári, ami idövel megint eltörhet. Bár nem áll rosszul az autó, szóval nem tünik töröttnek, útközben füleld a futómüvet, elég tipikus hangja van, ha törött.
- Másik a klímavezérlö középsö gombjának tréfasága - most pár napja volt is téma. Próbáld ki, hogy megnyomva bejutsz-e a menübe, ahol klíma ki-be/levegöminöség-figyelés, egyéb klíma menük vannak, vagy nem. Ha nem reagál nyomásra, akkor azt javíttatni kell, 10-20k között javítják srácok a csoportból.
- CIM modul és kompániája tud még hanyatlani. Itt lehet a tempomat kar csatlakozójának elkopása, ilyenkor a tempomatot eldobja, nem reagál gombra. Az ablaktörlö, ha rapszodikusan müködik (szakaszosra nem csak 1-et töröl, hanem folyamat megy, nem bírod leállítani, nem megy az ablak/lámpamosás, hasonlók) az pedig az ablaktörlö kapcsoló hülyéskedésére utalhat.
Sajnos ezek jellemzöen nem konstans fennálló hibák, hanem egyszercsak elöjön, majd utána egy darabig megint minden jó. Szóval ha rossz is sem feltétlen könnyü elcsípni, cserébe javítható, néhány tízezer Ft körüli összegekböl.- A váltó automata, így annak az automatákra jellemzö gondjai idövel elöjöhetnek, rángatva vált és hasonlók, olyankor szeleptömb, wandler javítás/csere szokott a müsorszám lenni, ott azért 6 számjegyü összeg is becsúszik. Egy olajcserét én biztos megejtenék rögtön vásárlás után a váltóban is, ártani biztos nem árthat.
- Motornál nagy bukók nincsenek, "egyszerü" szívótechnika. Egyedül, ami "széria"hibának mondható, az a nagy hötermelés miatt jobban igénybevett gumi dolgok a motoron/motortérben, szelepfedéltömítés idövel megadhatja magát, ilyenkor pici olajpára lesz körülötte, érdemes cserélni, gumicsöveket idöszakosan ellenörizni, semmi halálos.
Szerintem a legfontosabb, hogy alaposan, tüzetesen nézd át az autót, mivel telepen van, ezért föleg ne hagyd magad sürgetni, szánd rá az idöt. Próbálj végig minden extrát, ülésfütés szálai az ülésben könnyen sérülnek, ha valaki beletérdel pl, elektromos dolgok müködnek-e, Xenon szintez-e indításnál (nekem pl. az elsö lengökarnál le volt törve az állítókar foglalata), ilyesmi. Mivel részletes szervizdokumentációt kiemeli, így azt is alaposan átnézném, sok érdekes meg lehet tudni belöle.
-
Szada85
aktív tag
Sajnos ez a helyzet, a fórumból - pl, ha az összefoglalóban is megnézed - 3-4 embernek van J Astrája, és nem mindegyikük aktív fórumozó.
Mindazonáltal van többféle 1.4T és 1.6T motorkód is, az is segítene, ha picit pontosabban definiálnátok, melyik érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
válasz Szada85 #85926 üzenetére
Ez így van, tényleg alaposan át kell nézni. Én a kiválasztott autó átvizsgálására megbíztam egy szakértőt, azonban még ő sem vett észre 1-2 kisebb problémát.
Csak hogy néhány példát említsek, amire elsőre nem is gondolna az ember: az ablaktörlők működését leellenőrizte, és azt is, hogy csíkmentesen húz-e a gumi, de azt már nem vette észre, hogy a hátsó ablaktörlő kar egyik műanyag rögzítője letört. Ha kiemelem a kart, akkor simán kiesik belőle az ablaktörlő lapát.
Egy vadi új, gyári GM kar 9500 Ft.
Aztán nem ellenőrizte azt sem a szakértő, hogy meg van-e a gyári vonószem, vagy az emelő. Nálam szerencsére meg voltak, de az ismerősöm például ezek nélkül vásárolt autót. Fel sem tűnik a hiánya, mindaddig, amíg egyszer bajba nem kerül az ember. Újonnan a vonószem van vagy 4-5 ezer ft, az emelő meg kb. 25 ezer ft.
Az ilyen kis hibákból, hiányosságokból simán összegyűlhet akár egy százezres nagyságrendű tétel, gyári, új alkatrészek esetén.[ Szerkesztve ]
-
-
_q
addikt
válasz #41635072 #85933 üzenetére
1.7 M-tól indul, 300 ezret futott 1.6-os alap felszereltséggel. 1.4T 2 M-tól. Ez meg 2.2 M, amit nézem: [link].
Talán ez már nem annyira belépő szintű ár se. Persze mivel facelift előtti, ezért is lehet olcsóbb. Na meg a km állás, még ha nem is valós, de azzal arányos szokott lenni az ár.Ha már szóba került, valahol van jó leírás mivel másabb a J facelift?
(#85934) stickermajom
Az 1.6T-ből kevesebb is van lehet azért annyival magasabb az áruk. 1.6 gondolom elég gyenge, így az 1.4T maradna középútnak. Még egyet se néztem, lehet hasonlóakat tapasztalnék mint te[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
srácok!
Az 1.8as H Astrához párosított 4 gangos automata váltó mennyire fos? Kerülendő? Ha igen, miért?
KöszönömI humbly and respectfully decline™
-
Doggy dog
senior tag
Sziasztok!
Tudtok-e olyan telefonos app-ot androidra,amivel meg tudnám jeleníteni a klímanyomást?
Elm327 kütyüm van,H Astrával.
Opcom,laptop lenne,de jó lenne telón megoldani! Csak kisebb.APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Szada85
aktív tag
válasz Brave_86 #85936 üzenetére
xboy89 és Brave_86:
Amiért kiemeltem a fontosságát a pontos definiálásnak, mert a gyártás utolsó évében a J Astrákba már Euro6 besorolású motorok kerültek (más motorkóddal is), ami ugye az információkeresést segíti.
Amit írtatok 2012-2013 körüli autókban még Euro5-ös mocik vannak.
Ami egységes, hogy az 1.6 szívóhoz (A16XER-115Le) elvileg 5 sebességes kézi van (F17 kóddal), a turbós motorokhoz (1.4T-A14NET-140Le, 1.6T-A16LET-180Le) mindhez az M32-es kódjelü 6 sebességes váltó volt, ami még a H Astra/B Zafira korában vált ismerté arról, hogy a gyári instrukció élettartam töltést adott meg annó ezekhez, azonban kiderült, hogy magasabb Km futás esetén kenési elégtelenség miatt sérülhetnek a csapágyak, az esetlegesen leváló fémdarabok pedig a váltó fogaskerekeiben is kárt okozhattak. Ezt megelözendö az elterjedt szemlélet, hogy 60 ezrenként érdemes váltóolajat cseréltetni, illetve a feltöltési mennyiségre figyelni.Ez a váltó aztán valamikor 2012-2013 körül kapott egy frissítést (gen2), amiben már más csapágyazást használtak, így kérdéses, hogy a J-be milyen került már.
[Ezen]oldal szerint a váltó oldalán lévö plakett alsó sorában a 4. karakter árulkodhat a váltó gyártási évéröl, ez autóban nem tudom, mennyire látható megnézéskor, a fórumozók szerint 2013-as gyártású váltók már biztosan a fejlesztett verziósak.
Ha mégis a korábbi szériás váltó van az autóban sem kell azonnal pánikba esni, a próbaúton alaposan fülelni kell, ha kezdetleges hibája van, akkor az hallható is, súlyosabb esetben pedig akár a váltókaron is látni terhelésváltáskor, hogy billeg ide-oda (erröl YT-on is találni sok videót "M32 gearbox noise vagy issue", "M32 getriebeproblem" szavakkal kerestek, csurig lesz vele a net).
Szerencsére ha gond is van, akkor is javítható, szerintem több szerviz is foglalkozik ilyennel, én is tudok olyan szakit ajánlani Budapesten, aki elég sok M32-t rakott már rendbe.
Mivel a J Astra abba a korszakba esett, amikor az Opelek híresen dagadtak lettek valahogy (megnéztem a J ST- re üresen is 1500kg körüli tömeget írnak a legtöbb helyen, tehát menetkészen inkább 1600, vagy felette), ez biztosan rányomja a bélyegét a dinamikára is, és a fogyasztásra is, erre külföldi fórumokon volt, aki panaszkodott, 9-10 literek repkedtek városban is mindhárom mocival.
A turbósokról hatalmas botrányokat nem hallani (még), olvastam termosztát miatti visszahívásról az 1.4T-nél, illetve a szelepfedéltömítést említik többen, néha a membrán a szelepfedélben szokott gubancot okozni, elöfordulhatnak apróságok, de azok meg kb. bármelyik használtautóval is. Esetleg az [Opelforum J Astra topikot] érdemes átfutni, ott is lehetnek hasznos infók.
-
Szada85
aktív tag
válasz Magnum_ #85937 üzenetére
Néhány hete olvastam pont az automataváltók után, elsö nekifutásra csak az Easytronic váltókról találtam panaszokat, rángatva vált, induláskor borzalmasan csúsztat, és általánosságban is sok nyüg volt velük, akkor kerestem utána a másik fajtának.
Ez az Aisin féle AF17-es, 4 sebességes automata, amit csak 1.8-as benzineshez szereltek.
Elég hamar belefutottam ennél is komoly hibákba, rendszerint azzal kezdödik, hogy 4. fokozatot többet nem teszi, hanem kidobja üresbe, MIL lámpa, karácsonyfa.Német és angol fórumokon is visszatérö gond, ilyenkor lehet a vezérlöje döglött meg, vagy maga a fokozatválasztó Motor megy tönkre, esetleg a kuplungszerkezet benne. Egyik sem olcsó javítást jelent.
Illetve szériahiba volt, hogy a hütökör radiátora miatt összekeveredhetett a hütöfolyadék az olajjal, aminek mire észlelhetö oka lett, már tönkretette a váltót belül, ilyenkor csere váltó, vagy komplett felújítás szükséges.
Szóval elég lutri, én letettem barátnömnek az automata H Astráról, Meriváról ezek miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Brave_86
aktív tag
válasz Szada85 #85939 üzenetére
Köszönöm szépen az információkat! Sok hasznos dolgot megtudtam ebből.
Még csak most kezdtem el nézelődni és információkat gyűjteni. (de ez gondolom lejött a korábbi kérdéseimből)
Ilyen jellegű építő információkra van szükség! Minden továbbit is szívesen veszek! Remélem még fogok tudni itt (is) olvasni a jövőben. A vásárlás még csak a terv szinten van, valószínűleg hónapok múlva lesz aktuális. Még egyszer köszi! -
Petyyyyy
addikt
Most hogy megvoltak az értelmes hozzászólások is, Peti féle spam. #picalert
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
_q
addikt
válasz Szada85 #85939 üzenetére
Köszi a részletes leírást. Amit találtam fél információ, hogy az 1.4 turbó ha minden igaz még nem közvetlen befecskendezéses, hanem szívócső befecskendezéses, így a mostani turbós motorokra jellemző koxtól nem kell tartani. Viszont nem tudom a facelift motorok esetén vajon változott-e.
A többlet súlyról olvastam én is. Ez elég nagy negatívum, viszont ami meg szóba kerül ilyen kategóriában, pl focus mk3, ott meg a kicsi 1.0 turbo motorok vannak asszem a koxolódó közvetlen befecskendezéssel. Így valamit fel kell áldozni. Vagy még a H astra, de abból meg nem lehet 1.8-ast kifogni, illetve a H teteje közel ott van ahol a J belépő. Persze amíg nem néztem meg a J-t ilyen árban addig találgatni nem akarok milyen.
-
amargo
addikt
-
válasz Szada85 #85940 üzenetére
Tisztelettel kiegészíteném azzal hogy komfortilag is elég kellemetlen, állandóan olyan tartományban forgatja a motort ami hosszú távon nem kellemes. Gondolok itt az 50-90-130 temponál, mivel kevés a kiosztás csak négy fokozatú, gondolom csak így tudták kiosztani hogy legyen kiegyensúlyozott az autó dinamikája. Persze ez korántsem olyan mint ahogyan jómagam elképzeltem.
Sokkal jobb a C veciben a hatsebességes. Kár hogy a H-ba nem került sorra ez a bevezetés.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #85946 üzenetére
Ugyan, köszönöm a kiegészítést.
Én nekem az addig találtak elegek voltak, hogy ne nézegessem tovább azt a variánst.
Barátnönek nagyon tetszett a Meriva formára, hogy picit magasabban ül, de aztán ott meg az Easytronic-ról olvasott, relative nagy számú panasz hozta meg az ítéletet.
A Vectra automatáiról kevesebb rosszat olvasni igen, néha én is elgyengülök, hogy a következö autóm lehetne automata, ki kell majd próbáljak egyet, milyen. -
válasz Szada85 #85947 üzenetére
Én egy esszencia felszereltségű kombit vezettem ezzel az automataváltóval. Hát... Olyan amilyennek leírtam fentebb is.
Védi sokkal jobb választás, igaz azzal csak 1.9-es dízlivel próbáltam.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming asztal Rapture Gaming Desk AURORA 300 fekete
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- ÚJ EcoFlow Delta 2 MAX 2kWh LiFePo4 3200W hordozható akku védőborítással, kempinghez is, GARANCIA
- Eladó Duootts rollerem 6000W 720 km!
- ÚJ Razer Iskur gamer szék
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest