- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Amazon Kindle
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
-
_q
addikt
válasz Tikakukac #85701 üzenetére
Ritka a jó szerelő persze, de én arra gondolok, most kellene stabilizáló pálcát cserélni. Na most erre rákeresve nem biztos hogy jó alkatrészt választok ki. Vagy van valami más olyan alkatrész, ami nem annyira nyilvánvaló mint a féktárcsa, motorolaj, lengéscsillapító. Ilyenkor nehéz rákeresni. Persze értem én hogy alap szinten értsünk hozzá ha rendelni akarunk, de mivel ez sajnos nem erősségem, eddig nem nagyon foglalkoztam vele, így kicsit nehéz eligazodni.
-
Tikakukac
titán
Tárcsa, olaj, kutyacsont, gátló ez mind olyan, amit ha mondasz egy motorkódot és egy típust maximum 5 percen belül megkapod a jót. Ha alvázszámot is akkor max 3 perc
Ezek egyértelmű dolgok, pokoli ritka az a dolog, ami nem stimmel egy gyári rendszerben, de az alkatrészes boltokéban is. Ezek LEGO-k. Minden, ami a készletben van, az le lett írva anno, abban keresel te.
Egyetlen olyan dolog van ami időigényes, az a megfelelő márka eltalálása, ha nem gyári original cuccot veszel. A gyári beszállítót ellőni egyedül macerás, bár Cromax segít ebben is, mert ha 100 forint a diffi az Opel meg a márkás cucc között, na az akkor gyári lesz. Annak a kódjával mehetsz guglira és nyertél
Kay, elismerem, annyi előnyöm van, hogy én a számokkal kelek meg fekszek kiskorom óta, nekem ezek természetesek.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
_q
addikt
válasz zolikaDB #85705 üzenetére
Ránéztem én is a 2 első 3000 FT + posta. [link] Elég jó ár, de mennyire megbízható minőségű ez a típus? Lehet berendelném és a szerelő meg csak felpattintaná.
Egyébként nekem is kb 20-25 ezer Ft-os árat mondtott a kettő cseréjére alkatrésszel együtt pár heteEgyébként a rendelést én eddig is értettem. A félelmem ott volt, hogy megtaláljam a jót, illetve ha kell hozzá pl még gömbfej, tömítés stb, én meg ilyen nélkül veszem, akkor hiába viszem hiányos lesz és a szerelő veheti hozzá ami kell még pluszba. Vagy a másik, hogy eleve rosszat rendelek be. Viszont akkor nézelődök majd és jövök ide és hát ha tud valaki segíteni jó-e a kiválasztott
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
25 ropiért az nem rossz. 6k anyag és 19k munkadíj 2*2 darab csavar leszedéséért plusz a 2 kerék.
Basszus, autószerelőnek kellett volna menni.
zolikaDB: Szerintem meg ennél jobban hozzáférhető és egyszerűbben kiszedhető dolog nem sok van futóműben. Oké, kell bele egy 2" toldó az egyikhez, de ennyi. Ha nem agyatlan barom légkulcsozta fel a csavart, ezy.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
_q
addikt
válasz Tikakukac #85709 üzenetére
Én is meglepődtem, nem szoktam nézni annyira mi mennyibe kerül. Egyébként mi a helyzet akkor, ha valamit hallasz vagy vezetés közben tapasztalsz a kocsin, de nem tudod mit kell cserélni. Legtöbbször így kell menni szerelőhöz, ő megnézni megmondja mi a rossz. Na itt kellene azt mondani neki, hogy oké köszönöm, elhozom a kocsit, megveszem az alkatrészt és majd kérek másik időpontot, amikor beszerelheti?
-
WaterWave
veterán
Sziasztok
Opel astra G 1.2 az LCD kijelző funkcióit az órabeállitáson kivül hogy lehet elérni?
Köszi előre a választ• PlayStation 5 • PSN: waterwave0122 • Thinkpad X1 Yoga • LG 48 OLED C1 • Samsung Galaxy S9+ • Tp Link AX6000 • Marantz SR8015 AV Receiver • Synology Nas 718+ 6GB • Klipsch R-28F 7.1.2 Dolby Atmos •
-
Tikakukac
titán
Ez is egy opció.
Minden biznisz ami szerelős és alkatrészes, az ügyesen zajlik. Tehát vagy a munkadíj olcsó és az alkatrészbe épül az ár, vagy a munkadíj sok, de fair a hardver.
Az a baj esetünkben ez baromi sok akárhonnan nézem. Most épp nem tudom megnézni mennyi az Opel előírás időtartamra, de nagyon plafon 30 percre tippelek/oldal.
WaterWave: Óra, dátum, hőmérséklet. TID ennyit tud. Alapból.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
_q
addikt
válasz WaterWave #85711 üzenetére
Gyári rádióval úgy emlékszek lehetett 1-2 dolgot csinálni.
(#85713) Tikakukac
Attól függ akkor mit akarok cserélni. Ha a nagyszervizelés van: olaj, szűrők akkor érdemes előre megvenni, szűrőket akár magam cserélni, a többit szervizre bízni. Ha meg ismeretlen a hiba tünete, na akkor van baj.Nehézkes manapság az időpont egyeztetés, nyakig vannak a szakik munkával. Ha ismeretlen a hiba, akkor nem biztos hogy belefér 2-3 hetes várakozás a hiba feltárása után, mire berendelem az alkatrészt és kapok ismét időpontot a szervizbe.
[ Szerkesztve ]
-
WaterWave
veterán
De olyat tud, hogy mondjuk pillanatnyi fogyasztás vagy dátum? Mert nekem mindig eltünik a dátum ha a rádió megy...
• PlayStation 5 • PSN: waterwave0122 • Thinkpad X1 Yoga • LG 48 OLED C1 • Samsung Galaxy S9+ • Tp Link AX6000 • Marantz SR8015 AV Receiver • Synology Nas 718+ 6GB • Klipsch R-28F 7.1.2 Dolby Atmos •
-
_q
addikt
válasz WaterWave #85715 üzenetére
Asszem a fogyasztási adat nem hozható elő csak úgy, ahhoz tudnia kell a kocsinak kiküldeni a kijelzőre. Illetve nem 2 hanem 4 soros kijelző kell hozzá szerintem, vagy ha elég a kisebb kijelző, akkor meg tudnia kell ECU-ból valahogy küldeni a kocsinak. Azt gyanítom a tied nem tudja, nekem se tudja és a kisebbik kijelző van.
Egyébként a dátum az el is fog tűnni, asszem csak az óra marad meg. Nekem már nem gyári a rádió, így óra és dátum is megmarad, mivel nem ír ki semmit a rádió a kijelzőre.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz WaterWave #85715 üzenetére
Nope. MFD-vel szereltek tudják, TID-ek nem. Utólag felokosítva, behúzva egy raklap kábelt meg berakva egy valamilyen miniPC-t már fog.
xboy89: Ezt már neked kell mérlegelni. Nálam a trend az, hogy amit megcsinált valaki azt is szarul vagy esetleg okozott egy másik hibát, amit végül nekem kellett megoldani saját időmből plusz megint egy szatyor pénz. Nehéz eset, nem lennék most olyan, aki ki van szolgáltatva az iparosoknak.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
_q
addikt
válasz Tikakukac #85717 üzenetére
Értem a helyzetet, sajnos csak hasonló információkat hallok minden felől amit te is írsz, magadnak mindig jobban meg tudod csinálni, ha kicsit értesz hozzá és van eszközöd.
Társasházak között a parkolóban max egyszerűbb dolgok cseréje oldható meg nekem és szerintem sok más embernek is. Illetve ismét csak eszközök, néztem 1-2 videót neten, mind tök egyszerűnek cserének tűnik, ha van hozzá eszköz. Ahogy már írtad is tényleg legó abból is az egyszerűbb sok esetben, de egy villáskulcs, nyomatékkulcs kevés sokszor, na mindegy ez már egyéni probléma -
Tikakukac
titán
Ez deep, az biztos. Tuti megoldás ugye egy teljesen megbízható szerelőcsapat lenne. Ilyen biztosan van, de én évek óta nem találok. Mindig kibukik valami sajnos utólag. Márkaszervizekre is igaz.
Ha meg magadnak csinálod, igen, az is bukta. Egyfelől villanykodni is kell. Az már azért tud fejtörőt adni olyannak, akik csak a neten látott eddig kábelköteget.
Másfelől minden más. Raklap szerszám, csápos vagy akna kelleni fog egy idő után. És tudni kell használni is a dolgokat, tudni mi hogyan működik, mi a célja. Ez így egyben viszont tényleg nagyon keveseknek fog összejönni. Ja és idő. Én annyit elvertem, hogy képben legyek a témával, mint előtte szerintem egy nyelvvizsgával. Ami nem gond, nekem illik a portfólióba egy szinten, de mégis.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
zolikaDB
veterán
válasz Tikakukac #85709 üzenetére
Nem tudom, nekem hogy raktak fel elozoleg, de mar ott voltam, hogy leflexelem a csavar fejet vagy szetvagom a stabpalcat es lerobbantom a helyerol... A felkarom tiszta lila, ahogy nekifeszultem a "tereptargyaknak" melo kozben.
Masik dolog: elso lokharito bibis. Megoldhato az, hogy elviszem fenyezohoz, leszedi, addig en jarok az autoval, majd lefujja es visszarakja?
Vagy futkosnak ott olyan vezetekek, amiket nem lehet addig sehova felkabelkotegelozni? -
Tikakukac
titán
válasz zolikaDB #85720 üzenetére
Agyatlan szerelő ismérve: mindent légkulccsal felpüfölve. Amit nem, azt is lehetőleg kézzel, de 1 méteres szárral. A magamfajta parasztok akik meg mindent 3 lépcsőben húznak meg és végén nyomatékolnak meg menjenek a sunyiba.
Ha nem mosós a lökös, akkor semmi érdekes nincs ott. Egy külső hómérséklet szenzor van, meg esetleg a ködlámpa csatik.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
WaterWave
veterán
Sziasztok..
Azt szeretném kérdezni, hogy Opel Astra G típusú autóba utólag a klima berendezést hogy lehet megoldani valamint mennyibe kerül cakkum-pakk...?
• PlayStation 5 • PSN: waterwave0122 • Thinkpad X1 Yoga • LG 48 OLED C1 • Samsung Galaxy S9+ • Tp Link AX6000 • Marantz SR8015 AV Receiver • Synology Nas 718+ 6GB • Klipsch R-28F 7.1.2 Dolby Atmos •
-
Tikakukac
titán
válasz WaterWave #85722 üzenetére
Szerintem ezt maga a teremtő sem tudja megmondani. 200k teljesen biztosan. És, hogy ez hogyan fog teljesíteni, mert milyen lett a műtét, na jah.
A kincstári sablon ezekre: ilyen értékű kocsiknál cserélj autót. Az idegeidnek is egyszerűbb.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
trassher
addikt
Most volt időm menni újra az autóval mert hét közben céges van. 50%-tól nagyobb gáznál már dadog és alig gyorsul, mintha nem kapna elég benzint. Hétvégén megyek a szerelőmhöz aztán b@szunk vele valamit.
Redmi Note 7
-
Sanki
addikt
Múlt héten készen lett a hátsó sárvédők javítása (jobb javító íves csere volt, bal pedig csak bele kellett javítani), illetve alvázvédőzés, ezzel 1 darabig nem lesz probléma.
A küszöbök is le lettek szedve, szerencsére csak 1 foltban volt minimális felületi rozsda, pedig mindenki mondta, hogy ne szedjük le, mert biztos lerohadt már az egész, hát nem.További dolgok:
Beszereztem 1 új csappantyút: a cseréről sajnos videót nem találtam, egyedüli részletes leírás Astra H-ról van az Opel Műhelyes oldalon. Ez a leírás G Astra esetében mennyire használható? Van olyan lépés, ami más lenne?
Illetve, ha már cserélem majd a csappantyút, akkor melyik megoldással lehetne a motort tehermentesíteni a legegyszerűbben? Olvastam izzórákötésről, ellenállás bekötésről illetve különböző elektronikákról.A kiegyenlítő tartályon van min/max jelölés? Lehet én vagyok vak de nem találtam rajta, egyedül egy Kalt/Cold feliratot. Jelenleg ennyi cucc van a tartályban. Belülről pedig ilyen. Ha ehhez után kellene tölteni, akkor elvileg a piros színű kell (G12?), ugye - Z14XEP? Ez a honlap azt írja, illetve a kauffer is pirosból hozza a legtöbbet + 2 lila. Idén mérettem a fagyállót, olyan -32 fok körüli.
-
Mcray
senior tag
Sziasztok!
1995-ös 1.8-as B Vectrám van
Ma reggel arra mentem le, hogy valaki végighúzta a kocsi elejét és betört a bal első index lámpa búra (az első fényszóró mellett közvetlen)
1) Létezik, hogy 1500 Ft-ért látok ilyeneket vagy benéztem valamit?
2) Létezik olyan képtár vagy videó ahol a hozzám hasonló szereléshez nem értők számára megmutatják, hogy kell komplett index lámpa búrát cserélni?Előre köszönöm!
[ Szerkesztve ]
"Dö Pávaa det wí ár díling hír iz immezsöréböl" WoWs: das_booty
-
Tikakukac
titán
Küszöb Ladás szokott lenni. Ergo a szendvics belülről eszi magát kifelé, nem kintről befelé. Endoszkópot neki.
Csappantyú elviekben mindben hasonló. Izzós megoldás korrekt és ezy.
Min és max nincs, a kettő felének a találkozásánál van a cold felirat. Na ott legyen. ilyet eszik, 50:50 desztvízzel keverve.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Sanki
addikt
válasz Tikakukac #85729 üzenetére
Na azt megkérdezem, hogy belülre mennyire néztek bele, ha nem, akkor rendelni kell 1 endoszkópot (is).
Zsír, köszi a linket, én már kauffer-nél beraktam a kosárba egy mannolt, de látom akkor van gyári.
Köszi.(#85730) mohabá 007: köszönöm, akkor tölteni kellene hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Sanki
addikt
válasz Tikakukac #85732 üzenetére
Na majd meglátom hogy alakul a kosár a kauffernél, cromax-ot személyesen át tudom venni, így a szállítási költség 0 Ft.
Ezt néztem amúgy.Más: hátsó ablakon van azt hiszem 2 vagy 3 fűtőszál, ami megsérült és ott ugyebár nem melegít.
Ezt a kis kínai javító szettet próbálta már valaki? (Láttam a loctite-ot is, de sokallom a 3500-at).[ Szerkesztve ]
-
-
Sanki
addikt
-
Mcray
senior tag
válasz mohabá 007 #85735 üzenetére
Köszönöm szépen! Több mint amit én találtam
"Dö Pávaa det wí ár díling hír iz immezsöréböl" WoWs: das_booty
-
_q
addikt
Érdekes dologra lettem figyelmes. Opel Z18XER 140 Le motor gyorsulási adata 10.5s, míg egy Ford focus 1.6 Ti-VCT vagy egy Renault Megane 3 1.6VVT 10.8s. Mind a 3 autó esetén változó szelepvezérlés van. Az opel motorja ennyire gyenge lenne, hogy csak 1800 cm3-ből tudták kihozni ugyan azt, amit más gyártó 1.6-ból is ki tudott?
-
athomi
veterán
válasz diablo1984 #85744 üzenetére
11,7 ha jól emlékszem.
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #85744 üzenetére
Sok opciója nincs: vagy az időt rakja fixre és köbcentit néz, vagy köbcentit fixel és időt rak össze, esetleg még mindenféle egyéb okosságot is behozhatunk súlyozva, de az magic.
Ilyen autóknál 0-100, főleg az Opel váltójával és gézreakciójával, hááát, elég érdekes. 0-50 legyen faja azt mondom, azután meg már lehet játszani pörgetéssel, lendületautózással meg ki mivel akar.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Szada85
aktív tag
Szerintem ez nem ennyire fekete, vagy fehér. A gyorsulás nem csak köbcenti függvénye, hanem kismillió más tényezőé is. Váltóáttétel, tömeg (üresen 50kg a Ford javára), teljesítmény/nyomatékkarakterisztika, de akár a váltó minősége (mennyire jól/gyorsan kapcsolható).
Másrészt az átlagember közlekedése legnagyobb részében a nyomatékot használja, nem pedig a teljesítménycsúcsot, szóval szerintem sokkal fontosabb, hogy az mennyi, és hol jön meg, és hogy milyen hozzá a motor karakterisztikája. De persze ez is csak egy vélemény.
-
_q
addikt
válasz diablo1984 #85744 üzenetére
Na akkor még egyszer konkrétabban több infoval: [link] vettem alapul.
Opel astra H 1.6-os facelift motor 115 Le 12 s gyorsulást tud, tömeg: 1215 kg
Opel astra H 1.8-os facelift motor 140 Le 10.5 s gyorsulást tud, tömeg: 1225 kg
Ford focus mk2 facelift 1.6 Ti-VCT motor 10.8 s gyorsulást tud, tömeg: 1208 kg (csak a sima 1.6 Duratec-hez találtam súlyt)
Renault Megane 3 1.6 VVT 110 Le motor 10.8 s gyorsulást tud, tomeg: 1250 kgEzeket a modelleket néztem csak kombiban. Elképzelhető, hogy vannak más hasonló érdekességek más gyártóknál is. Az egészet csak azért néztem meg, mert autót keresek, ezek az autók pedig közel egy szinten vannak. Az 1.8-as H astra nem tűnt rossznak, 1.4 G astra teljesítménye után kicsit fürgébb motort szeretnék és elsőre ez jónak tűnt, viszont sajnos nagyon kevés eladó van belőle, míg a többiből nagyobb a választék. Összevetve a gyorsulás, tömeg arányokat lettem figyelmes rá, hogy hiába a nagyobb köbcenti és nyomaték, fogyasztás azért észrevehetően több, de a gyorsulás még se látványos.
(B)(#85748) Szada85(/B)
Igen az 1.8-as motornak nagyobb a nyomatéka a többi kb 150 Nm-hez képest 175 Nm. Viszont, hogy ez mennyi a valóságban, azt a gyorsulási adattal tudom kicsit kézzel foghatóvá tenni nem? Az viszont még se tükrözi, hogy van értelme a nagyobb motornak
Igen azt eddig is tudtam, hogy függ mástól is a gyorsulás nem csak teljesítménytől függ, de nem annyira foglalkoztam mélyebben vele. Mikor megláttam, hogy nem sok különbség van néhány más gyártó 1.6-os motorjához képest, akkor annyi pozitívumot ad, hogy nem biztos, hogy le kell ragadnom 1 adott típusnál. Tehát ez az egész lehet csak nekem ad plusz információt és bővíti a lehetőséget.
De igazad van érdemes nyomatékgörbét is nézni hozzá. Az is igaz, hogy a nyomaték számít a legtöbb embernél, de mondjuk városban annyira nem is jön ki a motor közötti különbség, szerintem 50 km/h-ig nem igazán észrevehető forgalom miatt. Szerintem országúton jön ki inkább a motor teljesítménye, ahol meg már lehet a gyorsulás ad több infót, mert ott van közel 100 km/h-ig kipörgetve a motor. Ezt meg már részben (#85746) Tikakukac kommentjére is írom.[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
Az alábbiak a gyáriak (ezek egyike sem kombira vonatkozik):
Opel Astra H 1.6 115 Le 11,7 s
Opel Astra H 1.8 140 Le 10,2 s
Ford Focus mk2 1.6 Ti-VCT 115Le 10,8 sSzerintem a súlyadatok nem valósak, biztos hogy nem kevéssel nehezebb az Astra, mint a Focus. Továbbá a Focusban egy precízebb, könnyebben járó váltó van, az Astráé kicsit akadós és nem szereti az igazán gyors váltásokat.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali notebookos kérdések órája
- EA Sports WRC '23
- Amazon Kindle
- Kés topik
- Tudományos Pandémia Klub
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Jókora telepet kapott a OnePlus 13 is
- Interactive Brokers társalgó
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest