- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Charlie megint fogást talált a Fermin. Nem tudom mi igaz belőle, de hihetőnek tűnik. Persze ismerve a Demerjian bácsi előéletét ... mondjuk az utóbbi időben sorra betalál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem hiszem, hogy az NV miatt fogták vissza a sebességet. Sőt azt sem hiszem, hogy visszafogták. Bár kapóra jött az eladások szempontjából, hogy fenntartották az érdeklődést a HD 4000 irént és a HD 5000-eket is eladták.
Igazából a Fermin már hónapok óta nem lehet komolyabban módosítani. A hibákat lehet javítani és az órajel emelésére kell rámenni. Meg persze a végleges verziót jó lenne nagy mennyiségben gyártani, így a TSMC-vel is komolyan kell dolgozni a gyártástechnológián.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha DX10-es egy játék, akkor abból DX11 lesz a megjelenésre, mert sokkal egyszerűbb az API. Egy csomó pénzt spórol meg a fejlesztő a portolással. Utóbbi megoldható napok alatt, és a DX9 path-tal már nem is kell foglalkozni, egyszerűen ki kell menteni a butított kódot a DX11-ből. A DICE is így járt el a Battlefield BC 2 kapcsán, ami eredetileg DX10-re készült, de gyorsan áttértek, mert fel kellett gyorsítani a munkát. Ne feled DX10-es játékkal két API-ra kell fejleszteni, míg DX11-nél nem kell DX9-es kódot írni.
Barney™: When It's done.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem biztos, hogy itt a selejtről van szó. A Tesla kártyáknak olyan specifikációknak kell megfelelni a melegedés és a fogyasztás területén, amit az érdeklődők durván kőbe vésnek. A gyors termék itt nem jelent semmit, ha a megkövetelt fogyasztás csak egy wattal is magasabb, már elküldenek a fenébe, és olyan gyártót keresnek, aki megfelel a speckóknak. Valószínűbb, hogy a 225 W-os max. TDP ilyen speckók mellett teljesíthető. Szóval lehet még 512 SP-s GeForce, az asztali modell esetén egészen 300 W-ig lehet menni a fogyasztásban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyanaz a Fermis GeForce NYÁK-ja, mint a Tesla esetében. Az meg 10,5 col. Persze a hűtőborda változhat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Radeon HD 4850-et nem is nagyon fognak már szerezni, hiszen szeptember óta EOL a HD 4870-nel egyetemben. A Radeon HD 4770 és a HD 5750 kártyákkal váltotta le az AMD. Ezeken sokkal több a cég haszna. Ugyanez fog történni az összes 55 nm-es gyártástechnológiával készülő GPU-val jön a 40 nm-en gyártható utód, ami olcsóbb, és van haszon is az eladásán.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tesszellátor az fix funkciós állomás nem programozható. A Hull és a Domain Shaderen keresztül lehet dolgozni a felületen. Van a DX11-be építva natív tesszellálás, ami LOD független azaz még távolba dolgozik. Nyilván ezt senki sem használja, mivel a LOD alapértelmezett, szükségtelen a messzi felületeket kidolgozni. A másik lehetőség a síkvizsgálat. Ezt az algoritmust Domain futószalag kezeli. Annyi a lényege, hogy az egy síkba eső háromszögtömegeket lebontja a lehető legkevesebbre.[link] - Ez lenne a lényege. Az alsó képen lápható, hogy a sok kicsi háromszög mellett vagy egy csomó nagyobb. Emellett még lehet programozni más optimalizálásokat is. Az AVP például használ egyfajta dinamikus háromszögrendezést is. Poligonokat összeolvaszt a kamera szögétől függően.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Evergreen családban már nem lesz a chipeknél nagyobb átalakítás. A Cypress marad olyan amilyen. HD 5990 biztos nem lesz. 300W-ot nem lehet átlépni. A HD 5970 a max. ami belefér. A HD 5890 és HD 5790 a konkurenciától függ.
A Northern Island az már TSMC és GF ready lesz. 32 nm Full-Node, vagy 28 nm Half-Node. Attól függ melyik gyártósor a kifizetődőbb. Egyszerű die shrink az áttérés köztük.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A programozható tesszellálás lassú, és az eredmény is ugyanaz. Ezért van két Shader közé fogva a tesszellátor, hogy maga az eljárás fix-funkciós legyen, de lehessen alakítani a dolgokat.
programtól függ mi a szűk keresztmetszet. Az Unigine esetében az fejlesztők bevallása szerint a shader power hiányzik, de nyilván a játékoknál nem küldik maximumra a cuccot és optimalizált algoritmusokat is alkalmaznak. A Heaven esetén a terhelés maximalizálása volt a céljuk.
Persze minden képkockánál tesszellál. Az egyes képkockák között csak a Stream out adatok vándorolnak, ha a fejlesztő is így akarja. Amelyik nem látható poligont nem lehet kiszűrni a vertex shading előtt, azon lefut ... feltéve ha a LOD miatt kellően közel van a kamerához.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden architektúra másképp működik. Mondjuk a Heaven nagyon speciális eset, a játékokat nem úgy készítik. Ezt nem lehet előre tudni. Talán a fejlesztők sem tudják, mert még senkinek sincs tapasztalata a Fermivel. Bár lehet, hogy az NV-től kaptak már előrejelzést, hogy mire ügyeljenek, mit nem szeret a Fermi.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azokat a tesszellált felületeket a raszterezésnél a rendszer már egyszerű poligonokként kezeli. Annyival több van a normál szinthez képest, hogy bőven lezabálja a teljes Cypresst. A 2,72 TFLOPS pedig egy egyszerű számszerűsített érték, egy motoron belül elég sok szűk keresztmetszet keletkezhet. Főleg egy olyan programban, ahol nem az a cél, hogy a lehető legjobb sebességet érjék el a kártya hanem, hogy megkapják a legnagyobb terhelést. A benchmarkok már csak így működnek. Az aktuális 3Dmark is kiakasztotta az aktuális top karikat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Arun bácsi speckói:
GF100: 480SP, 384-bit GDDR5 (no SKU with 512SP, some down to 416/448) [Q2]
GF102: 320SP, 256-bit GDDR5 [Q3]
GF104: 160SP, 128-bit GDDR5 [Q2]
GF106: 64 SP, 128-bit DDR3 [Q3]
GF108: 32 SP, 64-bit DDR3 [Q4]Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Beyond3D Site Staff.
Gaboman: Valamit akarnak mutatni a CES-en. Ne kérdezd, hogy mit. Annyit tudok, hogy a CES után lesz egy "médiabuli" ahol sokat mondanak majd (gondolom a pia hatására ).
gbors: Szvsz educated guess, mert insiderben én 512 SP-s GeForce-ról hallok elsőként. Persze lehet, hogy az én insider szimatom csalatkozik majd.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Charles papa mostanság jó szimattal dolgozik, de a kasztrálós cikke eléggé bullshit. Nem gondolta végig, hogy a Tesla fogyasztása a leglényegesebb szempont a partnerek szemében, ha túlléped a limitet ajtót mutatnak. Ezek itt nem Consumerek, itt qrva nagy pénzekről van szó és ezért kőbe vésett szabályok élnek. Ezért a kasztrálás, a Fermi így tudja az előírásokat tartani. Persze az bőven lehet, hogy az NV nem gondolt arra, hogy ennyire zabagép lesz a cucc.
Semmi köze az egésznek a GeForce vonalhoz. Ott lehet menni 300 wattig is. No persze jó lenne értékelhető fogyasztás, így benne van a pakliban a kasztrálás.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát a kihozatallal biztos nem volt minden rendben, másképp nem csinálnának A3-at.
Ha ez a -7 watt kell a limit eléréséhez, akkor kurtítani kell. A computing piacon tényleg kőbe van vésve a Max. TDP. Ha csak 1 wattal több a megengedettnél, akkor nincs üzlet. Ez egy ilyen piac.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom mire érzékeny a Fermi. Az NV biztos a legjobbat akarja magának, így gyanítom a kurtítás a legjobb megoldás. Tesla esetében nem annyira szempont a kihozatal. Nem sok chip megy el negyedévente, viszont azokra a vevő jó vaskos árat fizet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #2613 üzenetére
TDP-vel lehet trükközni, de Max. TDP-vel nem annyira.
Amúgy az értékeket a Tesla esetében meghatározott tesztprogramokban kell mérni, így ferdítés nem lehetséges. Nem is lenne értelme, hiszen a megrendelő is kiméri magának a sample példányok alapján, és ha kell visszadobja a kártyát az NV-hez.
TDP-ben is megadják a Radeon és a GeForce-os adatokat, ott már vannak játszadozások, de a konzumer piacon ez nem lényeg.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tuti, de sokkal nagyobb az esélye, mint a brutálisan szar kihozatalnak. Charles papa sokszor más szemszögből nézi a dolgokat. Ha a kasztrált Fermi a szar gyártósorok miatt van, akkor kurva nagy baj van hiszen kell az A4-es revízió is, ami azt jelenti, hogy minimum augusztusig durván limitált mennyiség szállítható a lapkából.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Crytek-et annyira nem érdekli az NV. Ők a CryEngine 3-nál nem akarják ugyanazt a hibát elkövetni, mint az előző generációnál. Ha gyors feldolgozást akarnak, akkor DX11-re kell építeni, különben megint benne áll a pénz, és senki sem licenszeli. Ugyanez volt a helyzet a STALKER-nél is. Az x-ray 1.5-ből már zsetont is vártak, de a TWIMTBP korlátozásai miatt nem lehetett gyors motort építeni. Most az 1.6-nál már az AMD felé húztak. Persze nem kötsögök akarnak lenni, csak olyan céget keresnek, akinek az új generációs API-kkal nagy tapasztalata van. Az nekik sem üzlet, hogy a motorból nincs eladás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem optimizmus ez, hanem értelmetlen lenne egyes DX11-es újdonságokat csak az NV kedvéért kihagyni. A Crytek nem Spellbound, nekik nem az NV jóléte számít, hanem a Crysis 2 grafikája ... Pénzük meg van elég. Épp elég kárt szenvedtek attól, hogy a CryEngine 2 ilyen korlátozott lett, csak azért mert hittek az NV irányadásaink. Most lett olyan csúcskártya a piacon, ami brutálra kimaxolva is akadás nélkül viszi a játékot, pedig ez hamarabb is megtörténhetett volna, ha nem ezt az utat választják.
A PhysX-et szerintem félreértelmezik a felhasználók. A Spellbound-os csávó csak azt mondta, hogy a PhysX API-t használja. Persze ettől még lehet GeForce PhysX, de ha nem, akkor ez a játék is felkerül a "kimaradt a beígért PhysX gyorsítás" listára, pedig itt egyelőre nincs beígérve (ellentétben a Terminatorral, a Borderlands-zel és a Shattered Horizonnal).
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #2651 üzenetére
A Stormrise sem volt eladva. Használja a CUDA-t is az AA-ra a GeForce oldalon. Ennyit tudtak a GeForce-ok a geometry shaderek mellett. Az AMD-nek nem tartozik a politikájába az ellenféllel való kibaszás, nem akarják, hogy a PC-s játékpiac lemorzsolódjon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gather4 a mintavételhez, LOD utasítás a POM-hoz (ezzel lehet shader alapú szűrést is csinálni, az AF működése POM mellett úgyis erősen limitált). Ez minimum +30% DX10.1-ben a DX9-es path-hoz képest. Jó lett volna még teljesen shader alapú élsímitás Multisample Acces alapon ... ez további +10-15%, külön kapcsoló az átlátszó objektumokra, mert az nyilván vinné a teljesítményt.
Ezek azok a pontok ahol teljesen hibásan lőtték be a kártyák fejlődését.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem a Fermi sebességét az AMD már tudja. Van egy zártkörű rendezvény, ahol a teljesítményről is beszélnek. Nem hiszem, hogy olyan nehéz onnan az adatokat megszerezni, hiszen számos újságíró hozzájut az információhoz. Persze gondolom Charles papát nem engedik be.
Igazából ennek a bemutatónak a külvilág számára az volt az üzenete, hogy megy a cucc és DX11-es. Teljesítményről meg kár beszélni, mert fingunk nincs milyen beállításokkal futott az Unigine. Az is gáz, hogy ki-be volt kapcsolgatva a wireframe, mely szintén elvisz némi teljesítményt. A lépcsős résznél be is lassult. Ezt innen ennyi információval lehetetlen megtippelni. Annyi biztos, hogy a HD 5770-nél jobb lesz, de ez nem hiszem, hogy kérdés volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem hívjuk az új Gothic-ot ArcaniA-nak. Gothic néven lehet, hogy sokan csalódnak benne. Az igazi Gothic folytatás a Risen. Akik játszottak az ArcaniA-val, azok írták, hogy nincs meg a régi Gothic feeling, de persze nem tűnik rossz játéknak. Gondolom a bugokat fogjuk hiányolni. Az úgyis a Gothic védjegye.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek közül lesz 3D-s Blu-ray és 3D-s játék ATI-n is, mert szabványos eszközök is érkeznek. A játékosokat a többi extra közül maximum a PhysX érdekelheti még. Nos ezért kellene jól árazni. Akkor jó a sokoldalúság, ha valakit ez érdekel. A nagy többség viszont az árazásra harap.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - itt van egy új Unigine videó a Fermiről. A sárkányos részről!
Lehet, hogy én emlékszem rosszul, de tuti ilyen alacsony a LOD a benchmarkban? Érdekes a lépcsőt megkülönbözteti a talajtól ... elvileg ha a talajon nincs tesszellálás, akkor az utána következő lépcsőn nem kellene lennie. Na erre majd rálesek. Kár, hogy megint szétszedtem a Radeonos gépet. Esetleg valaki ránézne? Hátha tényleg így működik a program, és csak rosszul emlékszem.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bj Brooklyn #2749 üzenetére
De tesszellálja. A LOD szint elvileg rendben van, legalábbis kicsi az eltérés. talán +1 van a Ferminek állítva driverből. Bár ezt így tényleg nehéz megállapítani. Na mindegy majd látjuk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bj Brooklyn #2751 üzenetére
Hát azt én meg nem mondom. A hivatalos tes videóban van tesszellálás. Talán kivették a kő tesszellálását a végleges programból. Ez az egyetlen amit el tudok képzelni. Esetleg programhiba ami előjön ATI-n és NV-n is.
Mindenesetre amit innen a videók alapján lehet mondani, az azt sejteti, hogy eléggé minimális a különbség. Talán nincs is, csak az eltérő szög miatt látszik másnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - ehh nem jó kilátások.
Lehet Charles papa megint betalált a fűtésproblémákkal. Manapság nagyon működik a kristálygömbje.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt nem tudom ki írta, de egyelőre volt egy bemutató tegnap a meghívott újságíróknak. Nem szabad róla beszélni, így én is csak annyit tudok, hogy az architektúra GeForce oldaláról beszéltek. Kézzel fogható nem volt, szóval hallgattak az órajelről, a teljesítményről és a fogyasztásról.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bluegene #2817 üzenetére
Biztos, hogy lesz Dual GPU-s megoldás, de a GF100 A3-as revíziója annyira fűt, hogy nem sok értelme van. Bár nagy kérdés, hogy a blokkok letiltásával mennyire lehet visszafogni a fogyasztást. 2x a 3/4-e a GF100-nek erősebb, mint egy GPU. Talán belefér a 300 wattba.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] Tom papa lapja is egyre jobban Fudzilla lesz. Komolyan mondom azt írjék, hogy 4%-os a Cypress kihozatala. Vazzeg így nem éri meg gyártani, mégis gyártják.
Jó dolog ez a Fudzilla-féle hírek szerkesztése, mert látszik, hogy erre van igény, de legalább alapvetően gondolnák át mit írnak. 40-50%-os kihozatal az a szint, amit a körülmények tükrében már megfontolnak. Ennél rosszabb gyártósorok mellett anyagilag nem éri meg gyártani. Hacsak a TSMC nem adja a wafert 1000 dollár alatt. Biztosan nem adja, mert az neki lenne durván veszteséges.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #2820 üzenetére
Ott csúszik hiba a PhysX-be, hogy csak GPU-n gyors. CPU-ra át kell variálni a kódot, hogy el legyen érve a megfelelő hatás. Ez főleg konzolnál probléma. Nem véletlen, hogy ahol van pénz, ott már a Havok a nyerő.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem is ez a célja a PhysX-nek. Elsősorban azt érdemes meglátni, hogy a top technikát jelenleg a Havok képviseli, de ez nem olcsó mulatság. A legtöbb kiadónak van teljes licensze, de egy kezdő fejlesztő nem tudja megfizetni, még az egy használatos részleges licenszet sem. A PhysX nem teljesen ingyenes, mert a support pénzbe kerül, de anyagilag mindenképpen vonzóbb alternatíva. Nyilván a supportot sem kötelező kérni. Az NV célja ezzel a rendszer terjesztése, és a kedvező PC-s projekteket megveszik a GeForce PhysX-hez. Ez mindaddig működni fog, míg az ODE ilyen lassan fejlődik, de mostanában a Bullett-ban látható a nagy veszély. A Pixelux ebbe a motorba építi a DMM modult, melyet így könnyebb eladni. Emellett a Sony és az AMD a rendszer mögé állt. Nyilván a Sony miatt az MS is szorossabbra fűzte a barátságot, mert nagyon gyorsan fejlődik és számtalan GPGPU platformra fog GPU gyorsítást kínálni. Az MS-ről még azt is elképzelem, hogy felvásárolja az egészet egy szabványos DirectComtupe alapú fizikai felülethez. Ezzel a PC-s gaming befolyását tovább növelhetné.
Raymond: Erről kérdeztem az NV-t a gyenge CPU-s teljesítmény láttán. Ők mondták, hogy elsősorban a GPU-ra figyelnek, de a rendszer nincs visszafogva, csak CPU-s felület a jelenlegi állapotában ennyire képes. Mondjuk ez nem zárja ki, hogy a konzolokon ne fusson jobban, mint a PC-n.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát a PhysX önmagában nem teszi tönkre a PC-s játékpiacot. Persze nyilván jobb lenne ha nem függne a gyártótól, de ez most így jött ki. Szerintem főleg azok az akciók sértik az ipart, amikor egy szabványos eljárást kötnek az egyik gyártóhoz ... a'la Batman: AA féle élsimítás. A PhysX csak úgy van, egyszerű extra. Kb. olyan, mint az régi-új SuparSampling élsimítás a Radeon HD 5000-ben.
Nemtom mennyi ilyen játék lesz. De szerintem egyre több.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nah végre kaptam infókat. No persze nem az NV-től, de megbízható a srác. Szóval kezdjük:
Amit az NV nagyon mutogatott az a GF100 teszellátor motorja (Végre nem a PhysX ). Ugye volt róla pletyka, hogy nincs a rendszerben. Nos van. Nyilván ez az NV első próbálkozása ezen a téren, így nagy kérdés volt a hatékonyság, de a tesztek alapján pozitív az eredmény. Konkrétan jól működik még extrém helyzetekben is, bár az Unigine Heaven kivételével ilyenből nem sok lesz, de ez jó jel. A tranzisztorszámról sajna kósza pletykák voltak, de olyan 100 millióba került az egység. Összehasonlítva az ATI-é olyan 20 millió tranyót zabál fel. Nyilván majd ha megjön a kari kielemezzük a dolgot, mert a méretből kiindulva lehet gyorsabban is működik.
A sebességről annyit, hogy még nincsenek meghatározva a végső órajelek, de az infók alapján olyan 15-35%-kal lehet gyorsabb a HD 5870-nél. Nyilván függően a játéktól, mert manapság eléggé eltérő a felépítésük, és a legtöbbjük rendszerlimitbe fut, ilyen combos kártyák mellett. A driverek még fejlődnek, mivel teljesen új a tech.
A csupa jó hírt a gyártás árnyékolja be, azt egyelőre nem lehet hatékonyan kivitelezni. Bár a márciusi start biztosnak tűnik, de várhatóan egy kártya jön, ami combos teljesítménnyel, de magas árcédulával érkezik. Májusban lehet egy gyors frissítés, amivel le tudják fedni a felsőkategóriát. Ha nincs platformlimit, akkor a HD 5970 eléggé elhúz a mostani mezőnytől, így az ellen valszeg megint két GPU kell. Esetleg a platformlimitet kihasználva az NV hozhat egy nagyon erős A4-es GF100-at, ami csak akkor marad le, ha a proci képes etetni két Cypress-t.
Ami a középkategóriát illeti sok infó nincs, de a gyártók újra adnak le rendelést a GT200-ra, ami azt jelentheti, hogy újraindítják a gyártást. A Fermi egyelőre nagy úgy néz ki, hogy egy chippel fog versenyezni. Hogy meddig arról nem tudni. Valszeg nyár közepén jöhet leghamarabb egy kisebb megoldás. A többi kategóriában nyilván a 40 nm-es GT2xx-ek mennek majd, vagy a mostani 200 vagy 300 néven.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De a múltban nem csináltak a házgyártóknak hitelesítési programot SLI-re.
Mire gondolsz?
lsc: Hát a számokat senki sem tudja. Az NV is csak százalékokban beszél. Bár nagyobb probléma, hogy nem lehet normálisan gyártani. Mert ha nincs a terméknek a teljesítmény szempontjából versenyképes árazása, akkor piacképtelen.
Bluegene: Szerintem nincs az AMD-nek áttervezett Cypress chipje erre a szériára. Az órajelekre mehetnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már megint olyanért támadsz amit nem követtem el. Itt már írtam egy hasonló tesszellátoros kijelentésedre. [link] Mutas egy olyan hozzászólást tőlem ahol világosan tényként kijelentem, hogy nem lesz a Fermiben tesszellátor. Gondolom a találgatós topikban csak lehet már elmélkedni. Ezért hoztuk létre, hogy a neten felmerült infókat kibeszéljük. Vagy nem?
Ha igazak a tranzisztorszámra vonatkozó adatok a Ferminél, akkor ötször akkora beruházással lehet gyorsabban építeni (no persze ha igaz, hogy gyorsabb, mert teljesítményadatot még mindig nem láttunk), de ne feled az AMD stratégiája a tranzisztorra eső teljesítmény maximalizálása, hiszen semmit sem ér a több milliárd tranyós chipszörnyeteg, ha a TSMC nem tudja hatékonyan legyártani.Az árakra meg annyit, hogy egy felsőkategóriás versenyzőtől nem fognak berezelni. Az NV-nek is fontos az, hogy amíg nem jön rendbe a gyártással kapcsolatos probléma, addig a lehető legmagasabb áron adja el a terméket. A Radeon árszint főlé fogják árazni, a teljesítmény tükrében. A TSMC a problémákat Radeon oldalon 4 hónap alatt oldotta meg. Valszeg az NV-nél is kell ennyi idő, esetleg az NV-nek kell néhány struktúrát átépíteni, hogy jobban passzoljon a TSMC gyártósorokhoz. Az A4-es rev esetében minden kiderül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tesszellátor mérete csak az NV-re nézve lehet gáz, a felhasználót nem hiszem, hogy érdekli. Gyártókra nézve csak a lapka teljes méretét szoktuk elemezni, hiszen azt érdemes megemlíteni. Az értékelésnél persze a végfelhasználói ár a lényeges, és a hozzá viszonyuló teljesítmény/érték. Bár az értékhez mi főleg szabványokat kötünk, így az extra szolgáltatás, csak említés szintjén van jelen. Ha valakit esetleg érdekel, akkor tudja, hogy x tud főzni, míg Y mosogatni.
Majd az NV maga levonja a konzekvenciát, a tesszellátora sebesség/méret arányával kapcsolatban. Ez az ő dolguk, hiszen ők gyártatják a chipet.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #2870 üzenetére
Idézem: ... hiszen ők gyártatják a chipet.
rocket: Plíz, létszi bizonyítékokkal vagdalózz ... így egy bíróságon sem mész semmire. De ha gondolod, akkor mond meg milyen szavakra akarsz rákeresni a Hsz-eimben és kilistázom neked egy linken.
Hát manapság fontos tényező, hogy ki mekkora GPU-t épít. Gondolom nem kell magyarázni, hogy a kis GPU stratégiailag mekkora előny. A'la RV770. De nálunk a cikkekben nem volt soha felhányva, hogy a GT200 nagy és ezért versenyképtelen. Nyilván anyagilag szar volt az NV-nek, de ez a végfelhasználókat nem érdekli.
Az NV-t fogja érdekelni. Nekik van problémájuk a gyártással, és ráadásul batár nagy a chip. Stratégiailag ez GT200-RV770 effektus. Sőt rosszabb, mert az AMD már keresi a zsetont a termeléssel, míg a Fermiből még hónapokig nem lesz nyereség.A tesszellátoros pletyik a kimaradásról mindenhol átfutottak. Még Rys is erről írt, hgoy nem teljesen hardveres az egység. ChrisRay írta meg, hogy van Fix-funkciós ASIC, akkor ugye mindenki arra gondolt, hogy egy külső chipben lesz a tesszellátor, mert az ASIC ezt is jelentheti. Most elvileg, a GF100-ban van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A linkhez úgy néz ki sajna nem tudsz hozzáférni jog hiányában. Ez is csak a moderátoroknak van fenntartva, hogy könnyebb legyen a munkájuk. Kimentettem egy fájlt, ami tartalmazza z összes olyan hszemet, amiben a tesszellátor benne van. Elküldtem mailben. Főleg Fermi és tesszellátort szoktam használni, ez rögzült belém.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...