- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- 3D nyomtatás
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- TCL LCD és LED TV-k
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Projektor topic
Hirdetés
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
gp Ebben s hónapban többek között a Ghostrunner 2-t kapják meg az előfizetők.
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DeckardCain #3131 üzenetére
Valszeg azért, mert akkor mikor ment a hype GeForce PhysX-es játéknak volt igérve, míg a megjelenésre már nem maradt az, és szimplán a CPU-n számolja a fizikát.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - ez nagyon kész...
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #3186 üzenetére
Igen a VRM a HD 5000-nél nem engedi egy bizonyos terhelés fölé menni a terméket. De ez átlagos használat esetén lényegtelen, maximum a Furmark-ra van hatással.
A Fermi is alkalmaz egyfajta hardveres feszültségvezérlést. Ez gondolom a tuningra lesz hatással. Gyanítható, hogy a lapkák órajeleben többet tudnának, de a 300W-os limit miatt ez nem lehetséges.Amúgy pletyiztek árakat: GTX 360: 549, GTX 380: 649 dodó ... lövésem sincs mi igaz belőle, de első hallásra reálisnak tűnik. Aztán majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ricco_hun #3197 üzenetére
Ricco_hun és ALONSO11: Szerintem ezt nem kellene itt folytatni. Értelmetlen ez a vita. Az most mindegy, hogy mi volt az ok.
Világbéke
Mostantól személyi jellegű sérelmeket privátban! Innentől minden ilyen hozzászólás törölve lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Hakuoro #3327 üzenetére
Szokásos marketing. Most ár nélkül meg lehet játszani az 1 GPU vs 1 GPU összehasonlítás. Nyilván az ár mellett már oda kell rakni a HD 5970-et, de hát most az volt a cél, hogy várakozás módba állítsák az érdeklődőket.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Hakuoro #3329 üzenetére
Az teljesen jó, de hány játék fog 64x-es detail tesszellációt alkalmazni, felületskálázás nélkül? A fejlesztőknek figyelni kell a középrétegre is. Ha nem jön olyan igényes játék, mint az Unigine Heaven, akkor a tesszellátor motorba ölt tranzisztorok lényegtelenek lesznek, csak úgy, mint az R600 esetén a hihetetlenül combos Geometry Shader ölt teljesítmény. Sajna az R600 veszte az akkori játékteljesítményén múlott. Pedig sokkal több potenciál volt a rendszerben, de túl elterjedt volt már a G80, hogy ezeket ki lehessen használni. Ha a játékokban nem lesz meg a HD 5970, akkor az nem sok jót jelent. Én se mentem sokra a HD 3850-jeim mindenkit szétalázó Cube Map tömbre vonatkozó teljesítményével. Max annyi előnyöm volt, hogy a BattleForge-ot, meg a STALKER: CS-t DX10.1-ben nyomtam.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindenki nyomja a marketing bullt. Ez teljesen rendben van. A lényeg, hogy leleplezték az architektúrát, aztán majd ha jön a kártya ítéletet mondunk.
Szerintem még az NV sem tudja, hogy konkrétan mit fognak tudni a kártyái. Ilyenkor az órajelet illik a legvégén belőni. Maximalizálni kell a teljesítményt. Persze összehasonlításnak jó, hogy mértek egy ilyet.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Fuad júniusra teszi a mainstream Fermit. Persze írja, hogy akár csúszhat is. Hát nemtom, belekalkulálva, hogy Fud optimista a Fermivel kapcsolatban ... Igazából már a nyár is késő. Addig van az AMD-nek még legalább öt combos hónapja. Ez a round nagyon elmegy. Csak a next round lehet véresen versengős.
[link] - Ebből a pletyiből meg arra lehet következtetni, hogy a HD 5970 nincs meg. Bár a két GPU-s Fermi erősen necces, szóval inkább egy gyors Fuad képzelgés lehet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen csak nem úgy néz ki, hogy szépen skáláznák a fejlesztők. Az AVP-ben is volt High meg medium beállítás tervezve, de mindkettőből visszavettek mert az a plusz amit az extra felbontás ad nem mutatkozik meg normál képkockán. Wireframe mellett meg senki sem játszik. Még az is lehet, hogy a kisebbik felbontás marad, a másikat meg eldobják. Meg ugye ott van az egy síkban elhelyezkedő háromszögek visszabontásának lehetősége, amit a játékokban használni fognak, az rengeteg háromszögtől szabadítja meg a setup-ot. Persze az Unigine esetében nem használták, mert a terhelés volt a cél.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Gaboman #3342 üzenetére
Szerintem felesleges ezt a fogyasztást felróni. A HD 5970 is elfogyaszt majd 300 wattot, szóval ebből a szempontból az sem nevezhető jobbnak. Ezt el kell fogadni, a csúcskarik zabálnak ... ennyi.
A dupla Fermi meg inkább fikció, mint a valóságban megvalósítható termék. Max limitált szinten, Asus MARS-féle elgondolásban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 300 watt egy kártyára vonatkozik. Lehet azon négy GPU is, de a szabvány szerint nem fogyaszthat többet 300 wattnál. Esetleg, ha emelik a limitet, amire azért manapság jó esély van.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valószínűleg az NV nem véletlen osztogat Fermi SLI-Ready plecsnit a házgyártóknak. [link]
Ezt mondta a TT-s ürge az Element V kapcsán: It is this system which was validated by Nvidia after numerous copies sent to the business company of Santa Clara return with mention " failed ". Reason? Deficient cooling to evacuate the warmth generated by two cards Fermi in SLI. Google fordítós szóval lehetnek benne nyelvtani hibák.zoltanz: Persze Max TDP-ről van szó. Amúgy a Fermi feszültségét nem érdemes álligatni, mert hardveresen vezérelt a rendszer. A lehető legjobb értékeket alkalmazza.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Northern Islands-ról azt mondják, hogy sok dolog változik az architektúrában, és a Sweet Spot stratégia következő állomására érkezik. Hogy ezek mit jelentenek? Hát majd kiderül.
Nem akarok egy játékból kiindulni. Az FC2 20%-kal gyorsabb, de a GF100 magmérete olyan 50%-kal nagyobb. De ez csak egy játék, így nem releváns, majd kiderül a többi játék alapján.
A GPGPU attól függ, hogy mennyire jól optimalizált a kód Evergreenre. Ha nagyon, akkor a Cypress könnyedén elbírja verni a Fermit, ha nem jól optimalizált, akkor a Fermi nyer a Cypress ellen. Nem tudni mi lesz az általános, majd kiderül.ADAM1337: Majd kiderül mennyit fogyaszt a Fermi. Egyelőre az NV annyit mondott, hogy többet fog fogyasztani a kártya a GT200-as termékekhez képest. Hogy mennyivel azt nem tudni. A 300 wattot a házgyártók mondták, és az is feltételezhető, hogy az NV kihasználja a szabvány adta lehetőségeket a teljesítmény érdekében, de nem erősítették meg konkrétan a 300 wattot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Erre kell ráállni. De a fejlesztőnek is ott van a fülében, hogy az AMD már milliós nagyságrendben elhúzott a leszállított DX11-es kártyák piacán. Én nagyon lelkes voltam az R600 innovatív felépítésén és GS/stream out teljesítményén, és a fejlesztők is szép reményeket fűztek az újításokhoz, de ebből sajnos nem lett semmi. Esetleg most a STALKER: CoP, de ez már nem segít az R600-on.
Bár az NV-nek még mindig az idő a legnagyobb ellensége. Persze jó lenne beszervezni pár PhysX játékot is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #3403 üzenetére
A DX10.1-et nem hiszem, hogy a PhysX-hez kell hasonlítani, az egyik az szabvány. Amúgy több DX10.1 játék van, ami előnyt szerez a DX10.1-ből legyen az képminőség, vagy sebesség.
A PhysX sajnos egészen más irányt vett. A Dark Void-ban sajnos durván kirakat fícsőr lett. Így fut maxon Fermi-n. [link] Persze a Dark Void nagyon gyenge játék lett, de a platform fejlődéséből nagyon úgy tűnik, hogy az NV a felsőkategóriás kártyáknak szánja a technikát. Szerintem a Mirror's Edge féle út a járható, amikor kvázi minden GeForce karin gyönyörűen fut, és még szép is. Gondolom az van a háttérben, hogy az NV gépvásárlásra akarja kényszeríteni azt a sok GF8-9 tulajt.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi csináltunk nemrég PhysX tesztet. Ott a GT 220 elés jól teljesített a fontosabb helyeken. A Batman: AA és a Mirror's Edge alatt sokat számított, a többi GeForce PhysX-es játék játék meg úgysem top kategóriás.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy jelent meg, abból az őt játékból (ami valójában hat volt, csak a BattleField 1943 PC-s terjesztéséről még nem döntöttek ). Négy átkerült 2011Q1-re és DX11 támogatást kap mind. Az ötödik a Dirt 2 volt, ami szintén DX11-gyel jött. A BattleField 1943 nagy valószínűséggel marad DX10.1.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #3418 üzenetére
Hogyne lenne fontos a DX11, hiszen az a jövő. Továbbra is jöjjenek csak a dX11-es játékok. Az AMD szépen hozza is őket. Q2-re megint jön egy pár.
A Fermi az innovatívabb. Miért írnák mást, ha ez az igazság. Az R600 is anno hozta az innovációt, akkor sem írtam mást az architektúra elemzésénél. Persze a piacon megbukott, majd meglátjuk mire megy a Fermi. Ettől persze az architektúra innovatív, ahogy az R600-nál is az volt.
Hogy kinek mi a gazdaságos, azt majd az AMD és az NV kezeli, nyilván nem olcsó a Fermit gyártani, jó eséllyel a HD 5970-nél is drágább, de ez a júzereket nem érdekli, a végfelhasználói ár, ami az értékelésnél számít. A CryEngine 3 képességeiről még nem beszélt a Crytek. Az eddig bemutatott DX11-es motorok közül egyedül a Trinigy nem támogatja a tesszellálást, várhatóan a 7-es generáció alatt nem is építik be (most ugye 7.6-os verziónál jár a cucc).
Az NV felől annyit tudok, hogy ők is dolgoznak DX11-s játékon. A Metro 2033 hivatalosan is az lesz, várhatóan az év végén jelenik meg. A többi TWIMTBP program még kérdéses. Az U-Wars az tuti GeForce PhysX-es, azt szintén elismerték hivatalosan. Persze most mondhatod, hogy a Terminatort, a Shattered Horizont és a Borderlands-et is elésmerték oszt mégsem lett GeForce PhysX, de szerintem most már ügyelnek arra, hogy kétes játék ne legyen hivatalosan PhysX-nek jelentve.Időpontot az AMD nem mondott. A Sapphire-es srác az Experten annyit közölt, hogy 6 DX10.1-es játékon dolgozik az AMD amik várhatóan megjelennek 2009-ben. Ebből ugye a többség a DX11 miatt elcsúszott.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tzsolesz #3420 üzenetére
Ez így volt megtervezve. A Capcom megmondta az NV-nek, hogy ha kell GPU PhysX csináljátok meg magatoknak, mert a fejlesztők nem fognak ezzel szarozni. Az NV megcsinálta, és elérhetővé tette. Semmi probléma nincs ezzel a megoldással.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #3423 üzenetére
Eredmény volt. +20-25% teljesítmény, vagy szebb képminőség. Az eltolt DX11-es címekből a többség futni fog DX11 módban. bár a Dirt 2 is fut csak az extra effektek DX11-ben kapcsolnak be.
[link] - itt a csúszás
A STALKER-es kontakt röffentet el nekem egy olyat, hogy a ruszki barátai is DX11 játékon dolgoznak. Ezután kérdeztem emg Olez Shishkovtsov-ot aki annyit mondott, hogy lesz karakter tesszellálás (mint a STALKER CoP-ban), de a DX11 főleg a Compute Shaderek miatt került be, mert sokkal gyorsabb a feldolgozás ezekkel. A megjelenésről hivatalosan még nem beszélt, de mondta, hogy még idén bejelentik a pontos dátumot.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD DX10.1-re karolta volna fel, csak gyorsan DX11 lett belőle. Egyszerű üzlet, úgyis a HD 5000-hez kellett a játék.
A Dungeon and Dragons: Online (Patch) az nem Q1-ben jön. A BattleField: BC 2 ami még Q1-es. A Stalker CoP az véleményes, mert a játék Németországban és a ruszki területeken megjelent, míg a többi helyen februárban jön. Én két területért nem számolom 2009-nek, de mondom véleményes. A 6. a BattleField 1943 volt, ami most q1-re van ígérve, de az valszeg nem lesz DX11-es, csak szimpla DX10.1 ... az eredetileg annak volt tervezve, mert a GDC-n a Gather4 előnyeit mutogatták belőle.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bj Brooklyn #3448 üzenetére
Ezer éves a táblázat. Akkor még 512 bitről pletykáltak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD sikereihez az R600-on túl kellett az új stratégia (meg az NV-féle lustulás és átnevezősdi), de igen ... a Fermire lehet építkezni, még akkor is, ha az első generáció megbukik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Fermi így ránézésre egy ilyen mindent bele chipnek tűnik. A mérete az egyedüli probléma a PC-s GPU piacon.
A GF100 megjelenésével az NV még nincs kész teljesen. Nagyon fontos, hogy lehozzák a rendszert az olcsóbb szegmensekbe is. Remélhetőleg azokat is Fermivel oldják meg, mert a régi architektúra oda már kevés. Az AMD Q1-re teljesen telíti a HD 5000-re a piacot. Nem marad betöltetlen űr, míg az NV csak a felsőházban van jelen. Megfeszített tempó kell továbbra is.
A prof piac évek óta folyamatosan nő az NV-nek. A Qaudro egyértelműen fontosabb brand a GeForce-nál. Sokkal több nyereséget hoz. Persze nem nehéz a két piacot kitölteni, hiszen ugyanazok a chipek kellenek a szegmensekbe.Érdekes lesz a GeForce DP teljesítmény. A hírek szerint NV szándékosan lekorlátozza majd, mert veszélyes lehet a Quadro és a Tesla eladásaira, ha teljes erővel dolgozik a chip. Várhatóan SM-enként 4 DP utasítás lesz engedélyezve órajelciklusonként. Ez a teljes SP teljesítmény nyolcada.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV mostanában nem beszél a távolabbi terveiről. Csak a GF100-ra vonatkozó adatok használhatóak. Nem tudni, hogy hova mit terveznek. Szerintem a Tesla, Quadro és GeFroce vonalat közel azonos chipekkel szeretnék lefedni, próbálják majd a lapkákat mind a három vonalon versenyeztetni. Ebből az is következik, hogy mindegyik vonalon tud majd olyat a chip, amire gyakorlatilag nincs szükség.
OpenCL alatt kérdéses a sebesség. Igazából a Radeon HD 5000-nek fekszik ez a terep. Az egész az optimalizáláson függ. Ha megfelelően optimalizálnak Radeonra, akkor a Cypress könnyedén le tudja hagyni a GF100-at a GPGPU programokban. Ha nem jó az optimalizáció, akkor a Cypress többnyire kihasználatlan lesz és becsúszik a sebessége a GF100 alá.
Készül a TSMC 28 nm-es eljárása. Ha minden jól megy, akkor jövő év elején megejthető a csíkszélesség váltás. Aztán lehet, hogy megint 40 nm-es sztori lesz belőle, szívni fognak a tajvaniak. Az AMD is elsősorban a TSMC-re támaszkodna, de most már benntartja a tűzben a GF 28 nm-es gyártósorait is. A kettő közül az egyik csak jó lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem ilyen csonkolás nem lesz. Az ECC biztos csak Tesla és Quadro fícsőr marad. Az L2 cache az eredeti elképzelés szerint írható/olvasható GeForce-on, persze nem biztos, hogy így marad.
A CUDA-t komolyabban kezelik, de az OpenCL-t sem hanyagolják el. Egyébként a CUDA-n keresztül működik. Amivel kicsit mostohán bánnak az a DirectCompute, de valszeg ez megváltozik, amikor lesz hozzá teljes funkcionalitású hardver.
ALONSO11: A HD 4890 árán lesz. +/-5k (de inkább plusz ). Egyébként nem úgy tűnik, hogy januárban megjelenik. A HD 5400/5500 körül lesz a debut, az úgy február közepe. Talán az AVP startra játszanak, hogy tartsanak egy kis marketinges konferenciát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
DP szempontjából nem, mert az mindenképp 500 GFLOPS a Cypress-en. Itt nincs szuperskalár végrehajtás. Az NV meg visszafogta a rendszert 200 GFLOPS alá.
rocket (#3519): Ja értem ... ez esetben igaz az állításod.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából a DP a DX11-ben követelmény, de nem hiszem, hogy sokan fogják használni. Amúgy a fejlesztő dönthet, hogy SP vagy DP számítást alkalmaznak. A játékokban többnyire SP-t fognak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem az a baj, hogy nem lehet megcsinálni a dupla Fermit, hanem az, hogy megéri-e. Az NV a GT200 esetében sem tervezett volna dupla GPU-s megoldást, nyilván most is az anyagi szempontok szerint fejlesztettek. Már rájöttek, hogy egy Fermi kevés két Cypress ellen, de egy dupla kártyához sok szempontot kell figyelembe venni. Ami ellene szól az az idő. Reálisan gondolkodva az NV is tudja, hogy ez a kör elment. Még egy erős Fermi mellett is ott az időbeli hátrány, érdemes inkább a következő generációra építeni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #3566 üzenetére
Miért lenne nekünk jó az Itanium? Most kezd az ipar barátkozni a valódi többszálúsággal. Üzletileg az Itanium teljesen életképtelen még x86-64 nélkül is. Egy szoftvert kis pénzből rekodsebességgel kell kihozni, ez az Itaniumnál nem menne, mert erősen kiegészül a kódolás, fordítás, debug és teszt futószalag.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Max. az ARM jöhet szóba az MS-nél. Arra lennének eladások, és a piac is hatalmas lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #3579 üzenetére
Én azt nem értem, hogy abban mi a hír, hogy készül a következő generációs Fermi. Persze, hogy készül, a mérnökök/tervezők nem a töküket vakargatják. Elárulom, hogy már a harmadik generációs verzió is készül, sőt a negyedik is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #3583 üzenetére
Azok a "szerencsétlen" programozók, és "szegény" producerek pénzből élnek. Ha a projekt várható nyeresége egy bizonyos összeg alatt van, akkor bele sem fognak a fejlesztésbe. Az Itaniummal azt értük volna el, hogy a fejlesztések száma visszaesik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak nehogy a minőség rovására menjen. Megértem az NV-t, mert szüksége van a Ferminek egy húzócímre a durva AMD-s felhozatal mellé, de ha bugosan adják ki a játékot az talán rosszabb, mint ha késne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ettől félek. Ha többéves csúszás után bughalmaz a STALKER, akkor a Metro 2033 rosszabb is lehet. Mondjuk az igaz, hogy annyiban előnye van a Metro 2033 fejlesztőinek, hogy a játékuk teljesen lineáris, végletekig scriptelt, így jobban lehet szűrni a hibákat. A STALKER szabad világú volt, így ott nyilván sokkal durvább a hibakeresés.
A Metro 2033-on dolgozik az AMD is. A Batman után nem merik eljátszani a kizárást. Iszonyatos kárt okoztak a felhasználók lázításával az Eidosnak, a PC-s verzió alulmúlta ez elvárt eladásokat, persze a konzol hozta a szintet.
Persze, hogy nem sajátítják ki, miért akarná az AMD a PC-s piac-ot rombolni, nekik mindenképpen van itt jövőjük. Az NV-nek kell durván játszania, mert CPU és licenszek nélkül teljesen elesik a GPU piac 70%-tól. Nekik nincs veszteni valójuk, vagy nagyot nyernek, vagy bebukják, és akkor meszelnek.
A GF100-ról sok infót szereztem már ... tulajdonképpen, akkor jön ki az architektúra előnye, ha olyan szintű a tesszelláció alkalmazása, mint az Unigine Heaven esetében (kisebb terheléssel simán megbirkózik a Radeon). Compute Shaderben viszont elmarad a Cypress mögött, mert a DirectCompute programokban főleg négykomponenses vektorutasításokat használnak, és ott van még a kevesebb textúrázó is, amihez összességében kevesebb mintavételező tartozik. Maga a TMU csak a jittered sampling esetén gyorsult (kb duplájára), de ha nem használja a program ezt az eljárást, akkor semmi előnye nincs. Az fix funkciós interpolátorok pedig hol előnyt, hol hátrányt jelentenek. Bár ez igaz az AMD emulált megoldására, nekik is hol előny, hol hátrány.
Nem tudom, hogy a fejlesztők milyen úton folytatják, de a mostani DX11-es játékok inkább a Compute Shaderre helyezik a hangsúlyt. A tesszellálás egyelőre eléggé minimális, főleg objektumokra van. Amit az AVP-ből kaptam infót, abból az jön le, hogy az sem valami űberterhelő. Az objektumok mellett csak helyenként lesz felületi tesszellálás, de az is számos beépített optimalizálást alkalmaz (a Heaven esetében ezt szándékosan kihagyták, hogy jobban terheljen, persze ez érthető, hiszen benchmark). Főleg Compute Shaderből áll a DX11-es mód (HDAO itt is lesz, szóval Dirt 2 féle lassulási effektus befigyel majd ), persze ez is eléggé látványos. Az AMD eddig bejelentett felhozataláról annyit tudok, hogy a Genghis Khan MMO fog komolyabb tesszellálást használni, persze az sem közelíti meg az Unigine Heaven szintjét, de jobban fog terhelni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen ... ez az AMD dilemmája. Nyilván nem tetszik nekik, hogy az NV szopatja őket, de ha visszavágnak, akkor az emberek szopnak és mennek a konzol irányába. Ezt az AMD nem akarja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- 3D nyomtatás
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Star Citizen
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Futás, futópályák
- További aktív témák...