- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
üszök
őstag
-
huszi.gyb
senior tag
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ti most tényleg a féken akartok fillérbaßni?!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #6512 üzenetére
A citybike, ahonnan szoktam rendelni főleg ezeket a fékbetéteket forgalmazza. Van még RMS és pár típushoz más márkájuk is...
Ehhez a márkához van katalógusom, így nézegettem...
DigitXT megvette 6500-ért az AP Racing fékbetétet. Az jól fog, kopásáról még nem tudok nyilatkozni, egyelőre jó.
Ezek a fékbetétek 4000Ft-ért vannak. Valamivel olcsóbb, de nem jelentős a különbség... Viszont ha van rá 50% körüli kedvezmény, akkor azért jelentősen olcsóbb lesz. Mint írtam, egy próbát ennyi pénzért megérhet... Ha nem tetszik kib@szom a kukába, és veszek bele másikat. Gondoltam beírom ide, hátha valakinek van a gyártóval tapasztalata.Egyelőre még nem cserések a fékbetétek, de ha tegnap elővettem a katalógust, már megnéztem. Enni nem kér.
(#6513) kcsa: Az AP Racing tényleg nem tűnik rossznak, bár a hátsó fék gyakran nyikorog. (A hátsó tárcsának van egy "ütése", ez is közbe szólhat)... Egyelőre tárcsát még nem találtam hozzá, bár nem is kerestem túlzottan.
Brenta-ról már hallottam, de tapasztalat nincs vele. Bár ha egy bolt ezeket forgalmazza X éve, és élnek még a vevők annyira csak nem sz@r, hogy ne lehessen kipróbálni...[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Inkább kényelmi szempontból lenne jó megtudni, hogy milyenek. Ebben a boltban szoktam vásárolni, ha otthon vagyok nem kerülő elmenni, vagy tesót/szülőt beküldeni. Esetleg ha postán rendelek szintén hozzá lehet csapni
Ezért gondoltam, hogy jó lenne vele valami tapasztalat.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz huszi.gyb #6516 üzenetére
Brenta fékbetét vélemények...
Ezek után még inkább úgy gondolom, hogy megér egy próbát...nekem brenta organikus fékbetét volt hátul nagyon jól fog de 15-6 ezer alatt elkopik. Elöl Brembo volt, ezzel vettem a motort félig volt elkopva, beletettem vagy 20 ezret mire elkopott.
Ha 15-önként kell cserélni, megéri ennyiért. Csak fogjon jól.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Most citybikenál nincs a neked kellő méret, de mint írtam elég komoly kedvezményt adnak még a 3900-ból.
2 éven belül szerintem lesz tapasztalat. Anyám robogóján sem néztem meg, és húgomén sem, hogy milyen a fékbetét... De szerintem nemsokára azokra is kell.
www.dongosofor.hu
-
-Mosquito-
őstag
válasz huszi.gyb #6517 üzenetére
Használat/vezető/motor függő mennyi idő alatt és hol tudom elhasználni a fékbetétet. Varán 42ekm (50ekm-ig elment volna) első és 15-17ekm-ént a hátsó cserések . Csak Honda betéteket teszek bele mert pl az ilyen Brembo,Ap racsing megeszi a tárcsáimat. Azt meg nem szeretnék ~300eFt cserélni. Burgikba EBC ment bele,gyári (Nissin) futást/tapadásd hozta. Szóval nem biztos,hogy az olcsó a jó mert lehet drágább lesz a végén.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #6520 üzenetére
Városban használom többnyire. A hátsó tárcsa nem teljesen egyenes, bár szinte új (válla nincs), de idő előtt le akarom cserélni... Meglátjuk hogy lesz hozzá "kedvem". Azért az kicsit zavar, hogy bele-bele ér a fékbetétbe, melegszik, de ennek ellenére rendesen fog, ezért nem SOS szerintem...
Mondjuk kb 30 000-ből megvan az első-hátsó tárcsa csere, szóval nem olyan vészes, mint a Varán
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #6521 üzenetére
"...kb 30 000-ből megvan az első-hátsó tárcsa csere..."
Ha gyári (kovácsolt) tárcsát teszel fel, akkor nem hiszem, Az utángyártott (lemezből kivágott) tárcsák meg könnyen deformálódnak ha forró állapotban víz éri őket.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #6523 üzenetére
Ja értem... Akkor jön a kérdés: Gyári tárcsát honnan tudok szerezni?
DigitXT: még régebben néztük is, hogy beleér... Azóta se foglalkoztam vele... De vagy a tárcsa, vagy a felni sz.r gondolom én... Meglátjuk mennyibe fáj a motorgenerál, hogy ránézessek-e a szerelővel.
www.dongosofor.hu
-
Golota
aktív tag
Én a 250-es xcitinggel könnyedén manőverezek városban. Arra figyelj, hogy érdemes a 2006-os változatot venni, mert ott már a kormányon van a tükör, nem az idomba integrálva. Utóbbi teljesen használhatatlan és olyan széles tőle a motor, hogy nem férsz el a kocsik között. Mondjuk orvosolható, ha leveszed és a kormányra veszel egy bilincset, meg új tökröket. Nekem 2 db Yamaha tükör van felszerelve (asszem XT660) és tökéletes. A legszélesebb rész, az a vállam. Ahol elvfér, a motor is elmegy. A súlya miatt ne aggódj, ahogy Kcsa is írta: jó a súlyelosztás, alacsony a súlypont.
-
-Mosquito-
őstag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #6532 üzenetére
Ennyiért tényleg nem gyári van, nem tudtam, hogy az utángyártott ennyire szar (autóból indultam ki).
A használt nem rossz ötlet, bár ha görbült... Akkor szívás. Nem jobb, mint a mostani (fogalmam sincs ez milyen). Vizsgák után megnézem honnan/mennyiért lehet rendelni, aztán meglátjuk... Nem sürgős, fog a fék (max kicsit növeli a fogyasztást, hogy néha "belefékez")... 5000km-t legalább elment így gond nélkül.
A gyári mellé lehet, hogy tényleg EBC kéne, max anyám/tesóm motorja lesz a tesztalany.
Ez még a jövő zenéje. Köszönöm a tippeket.szerk.: Pl egy ilyen Brembo is szar lehet? Most nem az ár a lényeg, egyelőre úgysem veszek... Csak informálódok.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6533 üzenetére
Szar, fos! Mert nem Mithrilből kovácsolták a ferdeszemű törpök:
amúgy ne zavarjon senkit, hogy a gyári féknyereg is Brembo...Ja és az EBC hátsó betétem a Madisonon párezer km alatt kuka.
A tárcsát meg nem kell mondanom, mennyire görbe volt elsőre...
De a második jó! Legnagyobb buli ám bontott féktárcsa, OMG.
(Ha nem Moszkító írta volna, megesküdtem volna, hogy Dexar.)[DEBIL]
Szvsz tavasszal megkérdezem Miskát, hogy egy kis YamaLube
olajat nem tud-e lefejteni valamelyik bontott gépből, az a gyári...
[/DEBIL] -
-Mosquito-
őstag
válasz huszi.gyb #6533 üzenetére
Attól függ milyen távon gondoltad a Maját. Ha hosszabb akkor vili,hogy új/jó cuccokat érdemel ha meg rövid lesz a szerelem akkor sporolósabb lesz a figura. Tudni kéne mennyibe kerül a gyári tárcsa,majd lehet matekolni,hogy megér-e annyit. Brembo az nem rossz,sok "csiga" kocsiba/motorba szerelik be. Itt azért megkérdezném,hogy ez a Racsing miért/mitől kb 2,5x olyan drága mint a Malossi betét. [link]
Digit:
Mintha Te/más nem vett volna már használt/bontott cuccot. A futnék egy kört és a vásárólnék is az nem ugyan az..
Dexi 3napig pihen.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #6535 üzenetére
,,Racsing miért/mitől kb 2,5x olyan drága mint a Malossi''
[Troll] Mert a Malossi szar, azért olcsó. [/Troll]Maját hosszú távra tervezem... Rövid távon a gyufa+Duna kombó kifizetődőbb lenne, mint megvenni, és beleborítani egy vagon pénzt. Akkor nem vettem volna új Michelin gumikat sem, kormánycsapágy csere sem igazán érte volna meg... Maja után a következő projekt szerintem lakás vásárlás lesz, aztán meglátjuk hogy viselkedik...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #6535 üzenetére
Azé', mert Malossiból nincs hátsó, én meg egyformát akartam.
(Egyébként ráhibáztál, pont ebben az árban, pont innen vettem anno...)Dehogynem vettem már használt/bontott cuccokat! De könyörgöm nem
féktárcsát. Plexit. Kapcsolót. Rossz műszerfalat. De féktárcsát???
(Doboztartót, légszűrőházat, bontott első lámpát, akkutakaró fedelet.)De mondjuk gumikat zsír újat kapott, féktárcsát dettó, ahogy fékbetétet
is. Pedig mondta Gergő, amikor kivette, hogy ez még teljesen jó, kár is
kicserélni, de mondom, már cserélje ki. Legyenek párban raccsingosok.
(Azért cseréltettem a hátsót, mert nyekergett. Na most a raccsing is...)Huszi amúgy költött már a Majára rendesen (sajnos), pont az a helyzet,
hogy ha "eleget" költött rá, érdemes JÓRA megcsinálni és használni.A tuningot ugye nem fizeti meg senki. Madison is ~1 misibe benne van?
Most akkor kössem fel magam, hogy annyiból mit vehettem volna? Még
befejezem rajta, ami most hiányos, és tavasztól újra az lesz a fő gépem.
(És mivel egy seggem van, sanszos, hogy a Maja megy... Pedig amúgy
az is nagyon pipec masina... Selymesen jár, pedig egy hengeres, brutál
kényelmes az ülése, a menettulajdonságai meg, a városba bőven jók.
Annyi, hogy egy ilyen péntek délutáni gurira a hegyekbe nem vinném...)Max. akkor tartanám meg második motornak, ha 2x ekkora garázs lesz.Szerk: Madison is új hátsó telókat kapott őrült pénzért, de "megérte".
Új gumik, szintén "megérte" (csak picikét firkáltam vele, s még jó, hogy
nem a hátsó bejáratása közben, Dobogókőnál estem le a szerpentinről),
természetesen új felni az ütött helyett, új tárcsával hátul, elől meg (nagy
nehezen összeszenvedve, másodjára), egy korrekt EBC tárcsa.
Elöl gyári fékbetét, valami 7500 pénz. Hátul az EBC occó. Az kopott el.
(De ez annak is köszönhető, hogy a városban többet hátsó fékezek.)Szóval gondolom látszik, hogy féken, futóművön nem spóroltam, sosem.
Ezek olyan dolgok, amiken nem éri meg. Max. ha eladásra kell, és más
haljon meg rajta ugye. Vagy kevésbé durván: alatta kopjon el töredék idő
alatt. Talán ezért is ritka az új/szerű gumival eladandó motor. Fillérbaxás
de eladják róla jó használtat/kap szart. Nem mindenkinél, de láttam már.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6536 üzenetére
Sőt, ha nyáron a 2-es útról nem hazavisszük, hanem elegánsan taszajtunk
rajta egy nagyot, úgy nagyjából északnyugati irányba, mennyivel több pénz
maradt volna mostanra? (De mennyivel kevesebb élményünk lett volna...)Nem beszélve a fórumhozzászólások számáról. Mindenki csak unatkozna?
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6538 üzenetére
Ha túl leszek a motorgenerálon, és emberi összegből kijön, utólag már nem fogom sajnálni rá a pénzt... Főleg, ha utána nem kell többet költeni, és tudok rendesen törleszteni, úgy, ahogy akartam...
Sok dolgot megcsináltattam rajta, és bár szűkös a keret gumiból azért City Gripet kapott, mert azt mondtátok, az jó... Alapvetően nem b@szom a fillért, de ha van jó olcsóbban azt választom...
Kisarkított példa: 4Roadot is javíttattam, ahelyett, hogy vettem volna rá másikat.A sok költségben volt azért szerszám, és extra is (takaró ponyva), de a többsége tényleg alkatrészre ment. Viszont sok dolog cserélve lett, amit nem valószínű, hogy megint kéne rövid időn belül.
Gumi (remélem)
Kormány csapágy
Lengőkar
Gyertya, olaj, légszűrő még bőven jó... (Olajam van).Megvettem már a tömítés szettet, vezérműláncot, hűtőfolyadékot, hűtőcsövet (a vágott helyett)... stb Szóval sok dolgot... Hulla vagyok, nem tudom mit akartam ebből kihozni.
De a lényeg az, hogy sok élményt adott, és a rendbetétel után remélhetőleg évekig hű társam lesz, és akkor megérte. Ezt majd Maja és az idő eldönti.
Na offlineba rakom magam, reggel 8kor aláíráspótló, már alig látok, de végig értem az anyagon.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #6535 üzenetére
asszem már említettem hogy AP "Racsing" nem épp lowend cucc. Nevet is ki kell fizetni, ez már csak ilyen sport.
szerk. : most nézem, Brembo felvásárolta jópár éve őket is.
btw Dexi nem olyan fajta, sosem trollkodik
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #6541 üzenetére
Mert amikor megveszed, rögtön tudod, hogy SOPO gyártmány, mi?
Egyben sosem volt egy misim motorra... Évek alatt költöttem rájuk.
Gyanítom, hogy se a 650 Burgit, se a Varát nem ~300K-ért vetted...Amúgy jogos! Nem kell motorozni, meg rákölteni! Félre kell tenni,
aztán 60 évesen megveheted a Harley-t, ha még lesz kedved hozzá.Asszem hanyagolom a topikot egy kicsit, rámfér már a pihenő.
Az ember abból főz, ami van. Vagy hitelből csinálja a vacsorát: LOL. -
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #6542 üzenetére
Nem izélgetni akarlak. Amit némelyikötök rálocsol,hogy menjen és normális állapotba kerüljön a szekér az sok. Én ugy csinálom kinézek jó pár márkát,megnézem őket majd szűkitem a kört. Felkeresem (ha van) a fórumát ott olvasok/kérdezek. Ha van szerelő/tulaj aki ismeri a tipust kikérem a véleményét. Addig kell nyújtózkodni ameddig a takaró ér. Ha nix keret olyanra ami -számomra- megfelel nem veszem meg. Majd ha megvan a della akkor istenkirálycsászár vagyok és abból a lehető legjobb konstrukciót veszem meg. Hitelre semmit sem veszek. Amikor megvan a gép persze bele lehet nyúlni hibákba,(kopó,fogyó,cserést most hagyjuk) de mégse akkorákba ami esetleg több 10-100eft-os tétel lenne.
Béke.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
30z.Samu
félisten
válasz -Mosquito- #6543 üzenetére
Na jó, de akkor mi az az összeg, aminél már rá lehet fogni, hogy nem szopóroller?
Sic Parvis Magna
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #6543 üzenetére
Azt hiszed ezeket a köröket egyikőnk se futotta meg?
De én esetemet nézve pl.:
Tíushibája nem nagyon van. Kívülről ránézésből pl. hogy a halálba mondtam volna meg hogy egyik vezérműtengely siklócsapágy megégett? Ment, jó hangja volt, ránézésre minden rendben. Aki látta, mindenki úgy gondolta hogy jó vétel volt. De bizony fél év után kezdtek kiderülni a turpisságok... Egyik hengerfejcsavar hiányzott. Na nézzünk csak alá, és hopp, csúnyaság.
Adjam el? Vegyek másikat? Annak az összegnek amibe a javítás kerül, jelentős részét simán elbukom csak az átírásokkal. Innentől nyilván meg fogom javíttatni, mert akkor azt tudom hogy kész van, azzal már nem lesz gond. És amit vennék helyette az biztosan jó lenne?Ez az én esetem, de én arra figyelek hogy túlzottan ritka/drága típust ne vegyek, és még így is szopóág van - igaz csak pénz miatt, alkatrész annyi van amennyit akarok.
Hitelt meg már másik topikban kifejtettem. Okosan csinálva van értelme. 0-10% önerővel nincs. Most hogy megtört(em) ki kellett fizetnem. Meg tudtam oldani, még javításra is jut pénz. Csak okosan, kiszámolva lehet ezt is intézni, mint rengeteg más dolgot, de ezt felnőtt embereknek feltételezem nem kell részleteznem. Nem lehet kisiskolás módjára úgy csinálni hogy fujjhitelcsakakp.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #6543 üzenetére
Én is körüljártam a kérdést... DigitXT-t ismertem, tudtam, nem spórolt, locsolt a Majára rendesen.
Típushibájának a meghajtást mondják (már amennyire beszélhetünk típushibáról az olasz import gépek esetén). Ugye az cserélve volt, új szíj, multivar, új kuplung... Ismert előélet, sosem hagyta úton.* Megnéztem az alkatrész árakat... Tudtam, hogy eszi az olajat, de erről beszéltünk eladás előtt... Tudtam, hogy a kormánycsapágy és a gumik lassan csere éretté válnak. (Hogy ez 1500km alatt bekövetkezett, arra nem számítottunk, de most ki lett cserélve, és jó.) A kedvező fizetési konstrukció, az ismert előélet meggyőzött... Még akkor is, ha tudom, hogy soha az életben nem fogom ezt 300-ért eladni, akkor sem, ha patika lesz. Mer' ugye ez majdnem 125, de a B125 kevés hozzá, akkor már legalább 250... Mindegy, hosszú távra tervezek vele. Ha 500-ból megáll (vételár, átírás, javítás), akkor tudom, hogy rendesen meg lett csinálva...
Ennyi pénzből vehetnék egy 12 éves helyett, mondjuk egy 8-10 éves gépet... Amivel szintén nem biztos, hogy előrébb vagyok... Vezérműláncot amúgy is cserélném, olajcsere, szűrők... stb.*jó egy szíj szakadás, de...
www.dongosofor.hu
-
üszök
őstag
Én nem futottam köröket.
Megláttam Apródon,hívtam,mentem megnézni. Beindítottam,mentem egy kört vele -5 fokban a jeges utcán.
Adtam a pénzt,tettem futóra hoztam haza.Nem sokat mentem vele,3k kilométer körül sajnos,de eddig semmi komoly. Jövőre,ha az idei évet nézem 5-7k a reális.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
kcsa
veterán
Basszus, megint kifogyott. Ilyet vettetek már? Jó márka?
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- Windows 10
- Asztrofotózás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel