- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6250 üzenetére
"Az EGR szelep meghibásodására utaló jelek: motorfüstölés, hidegindítási problémák, motorteljesítmény csökkenés, motormegtorpanás, rángatás bizonyos motorterheléseknél." Szerk: Majánál Air Induction System néven fut.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6251 üzenetére
Lehet, hogy jár a sör:
Az EGR szelep meghibásodásának okai:
Mechanikai hiba: Ilyenkor a szelep elkokszolódása (kipufogógázból származó olajköd és korom lerakódás) miatt nem tud lezárni az EGR szelep, csökken a visszavezetett kipufogógáz mennyisége, ezáltal olyan motorüzemállapotoknál is kipufogógáz kerül a motorba, amikor nem szabadna pld: a hidegindítás vagy az üresjárat során. A vákuumcsövek, és a nyomás-átalakítók meghibásodása is kihat az EGR szelepre.
Eddig is ette az olajat>> még több olajköd, lerakódik és már ott is van... Viszont a csere az k*vadrága lesz. Vakolás?
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6253 üzenetére
Asszem a légszűrő hátuljára van bekötve, ami kívülről nem látszik.
Azt a csövet kéne megnézni*, esetleg lekapni, és ledugózni.
Most nincs előttem, de ugye amikor letörtem a légszűrőt anno?
(Amikor rajta maradt a lánc, és eltanyáztam a garázs előtt, LOL.)
Szóval van egy törött légszűrőházam, tudnom kéne, hogy néz ki.Egy próbát megér - mert ha csak ennyi a baja, akkor még nem kell
nyugdíjazni: cserélni nyilván horror, kiiktatni viszont nem nagy pénz.
Igaz, a káros-anyag kibocsátás nő, de tesztelés erejéig csak kibírja.*: pl. hogy rajta van-e egyáltalán! Ahogy kcsa írja, ha elpukkant,
az is falsot szívást jelent... De legalábbis a légszűrő megkerülését...
(Ami nem jó ómen...) Kerék magasságán"friss" levegőt beküldeni.Szerk: amúgy ez a légszűrő letörés nálam már hagyomány. Madison
légszűrője is letört, igaz, nem eséstől, amikor a szívófalsnit cseréltem.
Ellenben arra nem vettem újat, viszont a javítás nem volt tartós, szóval
most tkp. a sárhányó tartja a légszűrőt, bár meglepően korrekten. Na,
és ott IS van ilyen EGR megoldás, az konkrétan előttem van... Szokta
is dzsuvázni a légszűrőházat belülről: "rém okos" megoldás...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6254 üzenetére
Ez még egy próbát megér... Lemegyek a mélygarázsba, ránézek. A srác, akitől az ülés van, megérni, hogy megvan-e még neki (nem tudja mi az), remélem jó áron odaadja, ha tényleg ennyi a hiba.
Megtalálni egyszerű, "csak" követni kell a csöveket.
szerk: Lemegyek, megnézem.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz huszi.gyb #6255 üzenetére
Megnéztem... A tank mögött elvesztettem, a másik oldalon nem jön ki... Szóval lövésem sincs, hova megy a vastag cső... Holnap hozok szerszámokat, és leszedem az idomot (egy csavarhoz nem férek hozzá, ahhoz le kéne szedni a "kapaszkodót" de ahhoz meg nincs kulcsom.. Szóval holnap...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6256 üzenetére
Nem a légszűrőházra megy (vagyis a belső felére tuti nem),
a külső felét már kidobtam, mert el volt törve, a belseje ép...
Viszont van a légszűrőház hátulján egy ledugózott cső, ami
gondolom valami lefolyó lehet, ha folyadék kerül belülre: ha
annak a dugója nincs meg, ott is szívhat "extra" levegőt.Szerintem keress holnapig valami robbantott ábrát hozzá...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6257 üzenetére
A katalógusban vannak robbantott ábrák, azokat átnézem, hátha...
Az a plusz cső úgy tudom jó, ha nincs ledugózva, mert elvileg ott folyik ki a benya, ha gond van. Az a kerék mellé megy le. Valahol a váz mellett megy el a cső, de hogy hol megy le, azt nem látom... 4 csavar fogja az olalidomot (3-at már kiszedtem). Szerintem egyszerűbb lesz úgy nekiesni...
Ha a bontós srácnak van hozzá alkatrésze, és jó áron adja egy próbát megérhet... Max lesz 2... Ez úgyis gyenge pont... Ledugózni meg nem akarom...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz polimorf #6260 üzenetére
Mondjuk a Hurricane 2T, tehát ha jutunk is valamire a szerelő előtt,
nem biztos, hogy nálad releváns, de ötletelni persze mindig lehet.Szerk: önmagában az eredmény, hogy nem kellett az utcán hagyni,
vagy trailerezni, esetleg kilométereket tolni, még lábon "hazament".
(És a szerelőhöz is el fog tudni gurulni, ha minden jól megy...)[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
válasz DigitXT #6261 üzenetére
Tisztában vagyok vele, hogy a két gép nem hasonlítható össze semilyen szinten így a meghibásodásban és annak javításában sem. De Ti mindenképp többet értetek hozzá mint én, így próbálom ellesni a hibakeresés lehetőségeit. Hátha szerencsém lesz álltalatok.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Golota
aktív tag
Nekem egy 250-es Xciting van. Összesen annyi módosítás van a robogón, hogy a gyári variátor ki van cserélve egy Dr Pulley-ra, de a görgők benne már a szabvány görgők. Ezzel nekem nagyon dinamikusan megy az Xciting. A barátom 200-as Scarabeoját simán legyorsulja. Emellett az egyik legstabilabb, legkényelmesebb robogó a kategóriában, remek fékekkel. Mindenki azzal jön, hogy gyenge a 250, pedig nem az. Valószínűleg nem a legsportosabb, de nagyon messze van attól, amit alulmotorizáltnak tekintenék. 2 személlyel, városi-elővárosi közelkedéshez tökéletes.
-
Golota
aktív tag
Ezt írtad: "Xcitingból 250-est nem vennék, a kasztni kicsit nagy és nehéz neki."
Ez úgy hangzik, mint ha egy lomha, alulmotorizált robogó lenne. Aki ezt elolvassa, nem sok kedve marad kipróbálni, pedig nagyon rosszul teszi, mert ez egy remek vétel. Nyilvánvalóan alapból(!) nem megy úgy, mint egy Grand Dink, mivel nehezebb. Ha meg egy pehelysúlyú robogó alá teszel egy 250-es blokkot, az meg repülni fog.
A nagyobb súlyért cserébe az Xciting ad egy masszív kasztnit, dual fékrendszert elöl dupla tárcsával (ez mondjuk egy 650-es Silverwingen sem evidens), kényelmes ülést és (robogós mércével nézve) masszív futóművet. Mivel a 250-es lényegében ugyanaz, mint az 500-as, csak kisebb blokkal és módosított hajtással, minden túlméretezett rajta, így olyan, mint egy tank: agyonüthetetlen. Nekem ez sokkal fontosabb, mint hogy valamivel jobban menjen. Talán azért, mert ezt az érzést megkapom nagyobb motoroktól, nem kell hozzá egy kihegyezett robogó. Tapasztalatom szerint a városban nemigen van ellenfele, mikor a lámpánál ki kell lőni és igencsak kapaszkodnia kell pár nagyobb motornak is...
Mellesleg jegyzem meg, hogy az olaszból behozott Xcitingeknél több alkalommal is kiderül (az enyémnél is), hogy valamiért beleraktak 2 számmal kisebb fúvókát és a fogyasztásra ugyan jótékoy hatást gyakorolt, de a menettulajdonságoknak lőttek. Nem tudom, a kollégádé milyen állapotban van, de szerintem az enyémet próbálva, igencsak meglepődnél, hogy mennyire dinamikus. Ehhez egy rendesen beállított karbi, egy patent állapotú blokk és egy módosított variátorfedél kellett összesen.
Nehezen tudnék olyan 250-est, ami ár/érték arányban megverné az Xcitinget. Mutass egy megbízható, fillérekből fenntartható 250-est, ami alatt rendes fékek vannak, nem úgy ülsz rajta mint egy hokedlin, 2 személlyel is kényelmes, van tisztességes időjárásvédelme, normális méretű (minimum 14 colos) kerekek vannak és az ülés alatt normális méretű tárolórekesz van... Nincs túl nagy választék, pedig ezek elég fontos szempontok. Ja, és ne kerüljön 2-3x annyiba, mint az Xciting.
-
kcsa
veterán
Ha már ezt emelted ki: a két tárcsás első fékről is megvan a véleményem - konkrétan az, hogy sokkal többet vártam tőle: az egy tárcsás Nissin fék a régi robogómon határozottabb, kevésbé nyúlósabb volt. (figyelem: nem azt mondtam hogy nem fog!)
Üléspozíció pedig elég szubjektív: itt a fórumon is van aki eladta a burgmanját mert fáj tőle a háta. BTW ez is egy olyan dolog (sajnos) ami hosszabb idő után derül ki, bár egyelőre nem rossz a tapasztalatom. Városba (ahova elvileg a robogó való) meg nem rossz a hokedli, akkor is ha nem trendi
Egy apró jótanács még: relax. Nem kell ennyire bepörögni, mert valaki nem rajong feltétel nélkül a te kedvencedért
-
Golota
aktív tag
Fék: nem tudom, hogy milyen robogókat próbáltál, de tapasztalatom szerint az Xciting fékjei bőven az élvonalban vannak. A nyúlósság oka meg sok minden lehet, ez motorfüggő.
Hokedli póz: az Xcitingen tudsz hokedli pózban ülni, de ki is tudod nyújtani a lábad, ha úgy akarod. Egy "csak hokedli" robogón nem. Ez elég lényeges különbség, mert pont attól fájdul meg az ember háta, ha bele van kényszerítve egy bizonyos pózba.
Nem pörögtem be, maximum kicsit többet írtam, mint szokásos. Régen túl vagyok már azon, hogy bármilyen motorból vallási kérdést csináljak. Szerintem az Xciting 250 egy igen jól eltalált robogó, amit nem kellene elintézni azzal hogy alulmotorizált, mikor pont nem az. Egyébként 1-2 kivétellel tényleg nem nagyon tudok olyan motort, ami megfelelne a korábbi hsz-ben leírt kritériumoknak. Ha van ilyen, írd meg, kérlek, mert tényleg érdekelne.
-
kcsa
veterán
Vártam a kérdésed, hogy milyet próbáltam. Leírtam. És próbáltam a 250-es Xcitingot. De hogy rövidre zárjam a témát: egy 500-as Xcitingom van, szóval amit leírtam azt teljes meggyőződéssel, saját közvetlen tapasztalatok alapján írtam. És nem tudom észrevetted-e, de nem rommá fikáztam, hanem kritikus szemmel véleményeztem. Ugyanezt meg tudom, és meg is szoktam tenni azokkal a típusokkal, amilyenekkel közvetlen tapasztalatom volt már.
Az pedig hogy valami olcsó, számomra nem egy darab mindent vivő érv, hanem csak egy darab (de fontos) aspektusa a járműválasztásnak - pont ahogy nem veszünk Motowellt mer olcsó, ugyanígy nem szabad hogy csak a vételárbeli kérdések döntsenek, még akkor se, ha a mai valóság ezt kényszeríti ki az emberből. A vételár hosszú távon csak egy apró részlet - kivéve ha újat veszel. Tény hogy a Kymco tartósnak ígérkezik, ezért cserébe mással "fizetsz".
Mindenesetre 250-esből Piaggio termékeket ismerek, próbáltam (Peugeot Satelisem volt öt évig, Quasar blokkos), egyszerűen kifinomultabb, erősebb, mint a 250-es Kymco (speciel fogyasztása is jobb volt). És ez az én véleményem, nem kell hogy egyezzen bárkiével.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
De hogy dicsérjem is: pl. komoly pozitívum, hogy Peugeot-hoz képest (oké nem nagy szint, de...) sokkal jobb minőségű műanyagokból van az egész burkolat - amaz kb. tejfölösdoboz színvonalon van néhol. Viszont a csomagtartója is sokkal nagyobb, mint az Xciting-é. Lehet súlyozgatni, mindegyik másban jobb
-
Grillo
senior tag
válasz 30z.Samu #6272 üzenetére
Én szeretem, vagyis szeretném, de az enyémnek van valami benzinellátási gondja, így hónapok óta nem tudom használni. Lehet a Rotax blokk is hunyó, nem tudom, de van Piaggio blokkos is ebből.
Amúgy elég dinamikus 125öshöz képest, jól fogyaszt, nagy, kényelmes, sok a doboz hozzá. -
-Mosquito-
őstag
Sikerült is megválaszólni a 2,3,4.-ik mondatoddal és máris kontrázni az elsőt. Van pár 250cm3 robesz ebben a kategóriába,kinek mire kell.. Van aki sportos kinézetüt fog keresni mint a Kymko,aki meg csomagot is visz az nagy csomagtartóst fog keresni magának.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Golota
aktív tag
"Az pedig hogy valami olcsó, számomra nem egy darab mindent vivő érv, hanem csak egy darab (de fontos) aspektusa a járműválasztásnak - pont ahogy nem veszünk Motowellt mer olcsó, ugyanígy nem szabad hogy csak a vételárbeli kérdések döntsenek, még akkor se, ha a mai valóság ezt kényszeríti ki az emberből. "
Teljesen egyetértek, de én ár/érték arányt írtam, az pedig nem ugyanaz.
Elhiszem, hogy próbáltad a 250-es Xcitingot. A nagy kérdés számomra inkább az, hogy vajon milyen állapotban van az a motor, mert az enyémen azzal kellett indítani, hogy: karbi tisztítás, fúvóka csere és görgőcsere. Pont azért, mert én is gyengének éreztem (ebben nagyrészt a rossz fúvóka volt a ludas) Nem kicsit lett fürgébb a motor, most már nyugodtan odarakhatod szinte bármelyik 250-es mellé, nem fognak utcahosszal elmenni. Lehet, hogy valamelyik ráver 1-2 métert monduk egy 0-80 gyorsulásban, de nekem nem drag racingre kell a robogó, szóval számomra ez teljesen jelentéktelen.
Egyáltalán nem érzem kompromisszumnak az Xcitinget, legalábbis nem jobban, mint bármelyik másik 250-est (és szerintem erről szól itt a vita elsősorban). Most adtam el a 2. nagymotoromat, mióta meg van (4 éve), de soha, egyetlen pillanatban sem fordult meg a fejemben, hogy a Kymcot is el kellene adni.
-
Golota
aktív tag
válasz -Mosquito- #6279 üzenetére
Ezt írtam: "Ez úgy hangzik, mint ha egy lomha, alulmotorizált robogó lenne. Aki ezt elolvassa, nem sok kedve marad kipróbálni, pedig nagyon rosszul teszi, mert ez egy remek vétel. Nyilvánvalóan alapból(!) nem megy úgy, mint egy Grand Dink, mivel nehezebb. Ha meg egy pehelysúlyú robogó alá teszel egy 250-es blokkot, az meg repülni fog."
Csak azért, mert a Grand Dink fürgébb, az Xciting még nem alulmotoroizált. Szerinted ebben mi az ellentmondás...?
-
kcsa
veterán
Szerintem tisztázhatjuk, nem azt mondtam hogy használhatatlan, hanem hogy lomhább mint más gyártók 250-ese Ez amúgy igaz az 500-asra is.
Állapota amúgy egészen jó, fogalmazzunk úgy, hogy a korának megfelelő, de pont az imént beszéltem a gazdájával, ő is tervezi a komplett átnézés/rendberakás projektet.
Mellesleg mivel most ráköltöttem egy rakat pénzt, én sem tervezem eladni, remélem meghálálja. (vagy jön a benzin-gyufa-Duna kombó )
szerk.: Satelis 250 nálam fixen minden körülmények között 3.5-öt fogyasztott (város, országút, egy / két személy, minden volt )
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Ja ja
a burgmanom, 3,3 liter maxxal elment. És a 250-es nagy átlag a 3,5-et megelégszik. Persze nem sok a fél liter, de százalékosan majdnem 20%. így nézve nem is kevés.
A 4literes fogyasztással már egy kis ccm autó üzemeltetése is elérhető.
De ez akkor is nagyobb élvezet -
-Mosquito-
őstag
Te írtad,hogy nehezebb nem úgy megy mint könnyebb társai mivel nehezebb azoknál. Nem véletlenül cseréltél Dr variot. Az alulmotorizált szót te használtad. Olyan felesleges lovagolni ezen,neked megfelel másnak meg más fog. Ennyi,pont.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #6288 üzenetére
+1. Kicsit túl van spilázva. Tizenpár emberke írogat ide rendszeresen:
mind régóta robogózunk, többen már több motoron túl vannak... Nem
perdöntő, hogy alulmotorizált-e vmi. De ha mégis: egyéni preferencia!Ettől függetlenül örülök a vitának, legalább van miről olvasni, ami nem
szopóroller. Btw. ha nekem a 400-as Madison JÓ, akkor a 250-es?
(Látatlanban rámondhatnám, hogy alulmotorizált, noha franc tudja.
De azért a 125-ös Yamaha blokkot nem próbálnám bele a kasztniba.
Márpedig létezik olyan verziója. 0-80: jó mérője a városi dinamikának.)[ Szerkesztve ]
-
Golota
aktív tag
Az ismerősöd nézesse meg, hogy milyen fúvóka van benne. Nekem a hivatalos Kymco szervízben letették anno a nagy esküt, hogy ezek ennyit tudnak teljesítményben... Mikor elvittem egy olyan szerelőhöz, aki tényleg ért is hozzá, azonnal tudta, hogy hová kell benézni. Egy kis karbi-állítás, új fúvóka és azonnal megérkezett az érzésre hiányzó 100 cm3.
Fogyasztás: én kb 300-400 km-t megyek egy hónapban robogóval, az év 10 hónapjában. Mondjuk, hogy 400 Ft egy liter benzin és -legyünk szigorúak- tegyük fel, hogy az Xciting átlagosan 1 literrel eszik többet egy hasonló gépnél százon. Ez havonta maximum 1200-1600 Ft plusz kiadás, évente pedig 12-16K. Ez semmi. Cserébe viszont olajat egyáltalán nem eszik.
-
Golota
aktív tag
válasz -Mosquito- #6288 üzenetére
Nem, te most másról beszélsz. Azt írtad, hogy magamat cáfolom, noha erről szó sem volt.
Csak mellesleg jegyzem meg, hogy a Dr Pulley variora nem azért volt szükség, mert gyenge volt a motor, hanem mert a gyári variot a szakszervízben rosszul tették vissza és a légkulcsos ráhúzásnál elnyírta a "kapaszkodó körmeit". Mivel a gyári drágább volt, mint az utángyártott Pulley, inkább utóbbira esett a választásom.
-
Golota
aktív tag
válasz -Mosquito- #6292 üzenetére
Ez megint új téma...
"Erre csak annyit,hogy nem véletlenül jött ki 300cm3 (270, 24Le) majd 300cm3 30-33Le-vel."
Yamaha Tmax 500 - 530. Gyenge volt a régi?
-
Golota
aktív tag
válasz -Mosquito- #6296 üzenetére
Ja, meg az összes robogó és motor, amelyeknek folyamatosan jönnek ki a nagyobb, erősebb blokkjai, azok is mind gyengék voltak, ugye?
Véletlenül sem arról van szó, hogy ez a trend, mert ezt kívánja a piac...
-
joesalty
csendes tag
kcsa is adhat majd választ, de jobb ha elsőkézből adom majd meg...
Az ötletet köszi, de ettől függetlenül szét kell szedetnem a blokkot, mert nem normáis, hogy 1dl/500km az olajfogyasztás...
Illetve egyébként sem árt, kiindulva abból, amiket egy 500-as szétkapott blokkjában láttam...Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Golota
aktív tag
válasz joesalty #6298 üzenetére
Sajnálom, ha ilyen gáz a helyzet. Felteszem, hogy használtan vetted. Elképesztő, hogy mi megy ma Magyarországon a használtiacon. Motorok között sem valami rózsás a helyzet, de robogók között meg katasztrofális. Én kb egy tucat robogt néztem meg, mikor ezt megvettem, de egyszerűen förtelmes, hogy mennyi lepukkant roncsot hirdetnek azzal, hogy "megkímélt", meg "műszakilag tökéletes állapotban". Szerencsére nekem van egy barátom, aki ért hozzá és elkísért, mert én akkor még csak a motorokat vágtam. Az én Xcitingem blokkja makulátlan állapotban van, ezt a szerelőm mondta, aki most cserélt szimeringet. A járása tükörsima. Láttam pár eladó példányt, ami úgy szólt, mint ha egy marék szeget dobtak volna a blokkba...