- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz polimorf #6150 üzenetére
Nem ismerem a szlovák forgalmit, de magyar forgalmi esetében az a szokás hogy első hazai forgalomba helyezést hazudják be évjáratnak. Na nem mintha nem derülne ki öt másodperc alatt...
szerk.: ha 150-es, akkor a teljesítmény se stimmel Inkább 180-as lesz az ha a megadott teljesítmény igaz.
[ Szerkesztve ]
-
üszök
őstag
válasz polimorf #6148 üzenetére
Nem erősségem a Szlovák nyelv.
Szerintem ez a régebbi Hexagon. 2t, azok meg nem a benzin spórolásukról híresek. Abból viszont csak 125,180 volt emlékeim szerint. 150 es a Leader blokkból volt et4 meg Skipperben.
Ha nincs mesze nézd meg,élőben sokminden kiderül."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én is voltam már akkora lejtőn, hogy a kis csótányom 110 fölött járt GPS szerint, fordulatmérő meg a pirosban, 11k fölött 5.-ben. (Sík úton nem megy 94-nél többet, de ha van kis szembe szél, akkor 90-et sem). Mondjuk ez 125-ös...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
Sok TopSpeed mellé egy tankolás: 4,1/100
Alakul ez! (Pedig megyek vele, ahogy kell.)+besuvasztottam mindkettőt a garázsba!
-
DigitXT
félisten
Holnap havaseső? Tavaly is pont ugyanez volt, pont ekkor. Ja, meg egy defekt.
Annyi a különbség, hogy most mennem kéne a hegesztett indexért motorral... -
huszi.gyb
senior tag
Külföldi okmányokkal eladó hexagon... Régóta hirdetik. Azt nem tudom, hogy a külföld hol van, gondolom olasz import. De ennyiért... Mondjuk 180 2T. De cserébe nincs benne vezérlés.
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
Szavak vannak erre, de kimondani nem konnyu!!
[link] -
kcsa
veterán
tegnap jártam szerelőnél. Láttam szétszedve. Nem vagyok benne biztos hogy látom valaha még egyben
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #6166 üzenetére
Sztem egy-egy napot leszámítva vege a szezonnak. Mint tavaly is.
De most nem teszem el a gepet, nehogy ugy jarjak mint iden: Januar első két hete igazi tavaszi, motorozos volt.
Van meg aki reggel 6kor indul es akar este 10kor is rajta ul?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
Pattintanám be az edzőtáskámat a dobozba, nem megy: rájövök,
hogy ez nem a Madison doboza. (Alig fért bele, de megoldottam.)
Azért jó, hogy nem a kis Maja doboza volt, azzal buktam volna.
Ellenben a kis Maja csomagtartójába elfér hosszában, LOL.Szerk: azért ideiglenesen kicseréltem őket.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Srácok!
HA tényleg a főtengely a ludas a rezgésekért (szerelő szerint, ha tényleg vannak rezgések azt a hajtókar kopása okozza), akkor ebben érdemes lehet gondolkodni? 87,5k egy új főtengely... A bontott meg vagy jó vagy nem, nem szívesen építenék be. Még ajánlatot nem kértem tőlük, de szerintem holnap egy érdeklődős telefont eleresztek...[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
www.dongosofor.hu
-
-Mosquito-
őstag
válasz huszi.gyb #6181 üzenetére
Jók,de azért nézzél szét mert az árak igen változóak. Bontottat meg úgy érdemes venni ha viszed az eredetit majd összehasonlítod,bár használt ebben kockázat van,hogy beválik-e. Vezérműre ha kellene akkor meg ők. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #6183 üzenetére
Köszönöm.
Egyelőre az érdeklődős/alkatrész keresgélős fázisban vagyok...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6185 üzenetére
Nem mondtad nekik, hogy már lassan úgy eszi az olajat mint egy 2T? Hátha?
Amúgy nem baj, ha spéci szerszám kell: megveszed nekik, aztán lesz hozzá!
Legközelebb meg már te fogsz főtengelyeket felújítani. (Nekem is ott van ugye
a lendkerék lehúzom - speciálisan a Madisonhoz! -: ha legközelebb kellene.) -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6186 üzenetére
Ha 10 000Ft-ért kapnék, hidd el megvenném a szerszámot... De az a baj, hogy alaphangon €-ról kéne beszélni a 10k után...
Faterom Polarisokhoz, M BMW-khez, AMG Mercikhez gyárt osztrákiában főtengelyt... Komolyan gondolkodok rajta, beszélni kéne a gyár tulajjal.
Még holnap telefonálok párat... Aztán maximum csinálunk egy főtengelyfelújító műhelyt...
Bár a leginkább amin kiakadtam: Ahhoz speciális szerszám kell, és hajtókar, ha kapsz hozzá... Jéé nem mondod b@zmeg... Én azt gondoltam, hogy csak lusta leszek itthon a konyhaasztalon megcsinálni... Persze gyorsan gyorskötözőből megoldom a hajtókart is...Ja és persze a weboldalon úgy hirdetik, hogy főtengely felújítást vállalnak. Nincs ott, hogy de csak 2T-hez...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
Na, végre hazaértem (új rekord 1,5 fok a kijelzőn, kezem kicsit fázott), reagálva:
lehet, hogy egyszerűbb kicsit kérdezz-felelek formában, de azért írok valamit!Malaguti Madison K400, 2004, ~35800 km (ebből saját ~7300, 14 hónap)
Magas, sportos, erős. Városban iszákos. Országúton kényelmes utazó 100-110,
végsebesség 150 fölött (függ a körülményektől, de azért a 150 is elég durva már).
Használható csomagtartó (kabát+gerincvédő simán), de a sisakom nem fér bele,
ellenben szélesebb dolgok sem nagyon - nem olyan "öblös", mint a Majesty...
Sporttáska lehet, hogy ebbe se fér, de nem is kellett, mert 45 literes doboza van.
Max. fogyasztás: 8,6 (rossz karbibeállítással, nagyon dús keverékkel, városban)
Min. fogyasztás: 4,1 (már jó karbibeállítással, jó keverékkel, országúton túrázva)
Utolsó mért fogyasztás: 6L/100 (város, agresszív stílus, ill. kihagyogató gyertya)
Teljes átlag: 5,7, főleg városi használat, de párszor azért elmentem (mini) túrára:
országúti fogyit 5 fölé hajszolni csak tartós autópályatempóval (s fölötte) lehet...
Túrán amúgy nem jön zavarba az úttartása jó teleszkópokkal teljesen jó.
13-as kerék határeset: nyomvályúkat ez sem nagyon szereti, de azért elmegy...Yamaha Majesty 250, 2002, ~35300 km (ebből saját ~1200, ~1,5 hónap)
Alacsony, nagypapis, könnyen kezelhető. Kedvezőbb fogyasztás. Országúton
kényelmes utazó 80-90 körül, végsebesség 110 fölött, de elég nehezen jut oda...
Hatalmas csomagtartó (két fullos sisakot benyel!), de ketté van osztva lépcsővel:
hosszabb, nagyobb dolgok nem férnek bele. Pl. sporttáska. Rácsukódik az ülés.
Max. fogyasztás: 5,2 (mérési hiba/becslés, nem működött a kilométer óra)
Min. fogyasztás: 3,5 (szintén becslés, de ez egybevág az előző tulaj adataival)
Utolsó mért fogyasztás: 4,1L/100 (Átlag a nálam töltött időszakban: kb. 4,2.)
Túrázni nem voltam vele, de volt hosszú távú menet Gödöllőre a 3,5-es fogyiból.
12-es kerék "kicsi": a nyomvályúkat nagyon nem szereti, oda kell figyelni rájuk.mire kell odafigyelni?
Madisonnál konkrétan a motorra: a 400-asokat Morini blokkal szerelték, aminek
gyengéje a vezérlés, bontott alkatrészt nehéz hozzá találni, uis viszonylag ritka
típus (bár vezérlésből pont nem vennék bontottat), idomzat az van, mert 125-től
a 150/180-on, ill. 200/250-en át egészen az emlegetett 400-ig (383 ccm) sokféle
blokkal gyártották MAJDNEM ugyanolyan kasztnival. (Pici különbségek vannak,
de tipikusan nem az idomzatot érintik, inkább a hátsó felfüggesztést + kereket.)Majáról nincs sok tapasztalatom, gyengéje a végsebesség, uis hamar elfogy az
áttétel. Ha vki hosszabb távon túrázgatni szeretne vele, a gyorsulás kárára vehet
bele hosszabb végáttételt. Vagy "felokosíthatja" a variót is. Amúgy gyorsulás JÓ:
0-80: 11 mp Madisonnál 0-100: 9 mp -> sokkal durvábban megindul. Vmit vmiért!Tippelős rész:
Azt mondják, a 400-as Maját annyira nem érdemes megvenni, mert nehéz, tehát
kevésbé megy, és városban "esetlenebb". Nem tudom, a 250-es Madison milyen
lehet. Gondolom nem megy rosszabbul, mint a 250-es Majesty. (A kisebbeket
1:1-ben a kisebb Majestyben lévő Yamaha blokkal gyártották - 125/150/180 -, de
mintha a huszi.gyb által bontott 250-esen is ott figyelt volna a Yamaha felirat!)
Még a 200-as a kakukktojás: Piaggio, azt hiszem, de ebben nem vagyok biztos. -
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #6191 üzenetére
Ott a pont.
Amit én bontottam (vagyis próbáltam és elloptak), az régi fajta volt, indexes tükörrel. 250-es Yamaha blokkal. Ezért nem tudtam DigitXT-nek kereket adni.DigitXT: Az összefoglalást én is alá tudom támasztani, már ami a feelinget érinti. A számokat meg te tudod, úgyis percízen könyvelsz.
Még annyit hozzátennék: Hogy érdemes olyan motort venni, amiből sok van itthon... Majesty 125(nagyon max 150) VAGY 250... A 180-ashoz ha speciálisabb alkatrész kell vért lehet izzadni...
PL főtengely felújító szettet még sehol sem láttam... Főtengely van kompletten, drágán.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
forest_ns
tag
Köszönöm a kimerítő felvilágosítást. Jó így összeszedetten látni a tapasztalatokat.
A 125-ösök népszerűek, de a fenti 250 és 400-as tapasztalatból gondolom, hogy max városi használatra jó, akkor sem a legkedvezőbb fogyival. Többnyire városi használattal a 250-eseket lenne érdemes megcélozni? -
DigitXT
félisten
válasz forest_ns #6193 üzenetére
Én azt mondom, hogy városba elég "a" 125-ös: állatkodni nem igazán tudsz vele, de nem is azért van. Azért az idézőjel, mert nem mindegy, milyenek a peremfeltételek (blokk, önsúly, pilóta, cucca). 125-ösből is van, ami meglepően jól megy, más meg mint a csiga. Nagy általánosságban: közlekedni mind jó. Szerk: országútra necc, mert nincs erőtartalék, végig végsebességen menni meg nem az igazi.
250: általánosságban egy jó kompromisszum. Városban sem "sok", de országúton sem (nagyon) "kevés". Mondjuk autópályára nem mennék vele. A 400-as már jó oda is, kicsit állatkodni is, cserébe a (karbis) Madison iszákos a városban, főleg, ha lámpától lámpáig gyorsulgatsz, mert élvezed az erejét. Finomabb csuklóval talán le lehet vinni 5-re, de akkor már kb. úgy használod, mint egy 125-öst, csak az meg 3 lityiből jár. Szóval főleg városba szerintem felesleges egy 400-as gép, viszont még az is picit kompromisszumos, ha túráról van szó (megérzi a két személyt, meg ha felmálházod). Robogóban viszont kevés nagyobb van. Van persze egy csomó 500-as, néhány 600/650, meg csodabogár-számban 750/800/850, de azok nem az átlag magyar vásárló pénztárcájához szabottak.
T-max 500-ra mondják, hogy nagyon jó. Viszont abból az olcsó, régi, csúnyácska karbis még a Madisonnál is szomjasabb, az újabb, szebb, injektoros kivitelűek meg drágák. Ez van. (Tökéletes motor nincs.)
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Ja azt nem is meséltem... Ma olyat csinált a Maja, amit eddig még soha.... Nem indult... Indítózott, de nem indult be (1-2mp után abbahagytam). Majd ránéztem a műszerfalra, világított a vízhőmérséklet jelző... Gyújtás le, gyújtás vissza, és azóta tökéletes.
Persze épp akkor csinálta, amikor memóriát akartam venni, mert a laptopom meghalt, és komplett gépem nem volt itthon...
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
Aszongya véletlenül vett kettőt
- Jónapot, egy darab robogót szeretnék
- Kettő lett, maradhat?
- ... maradjon(mondjuk amit ráköltött, azt láthatóan nem a kenyérpénzből veszi el )
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Stellar Blade
- Tőzsde és gazdaság
- Napelem
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...