- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Autós kamerák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Mini-ITX
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- A Fractal Design fával díszített toronyházának testvére született
- Gaming notebook topik
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz molnarpeter #77650 üzenetére
Betettem pár dolgot a Zsu-tol a kosarba, amellé menne még ez is.
Van az a pont amikor már többe fáj a szabadidőm, mint maga az alkatrész. A tárcsát még megcsiszolom, de ha az hullámos lett, akkor az is kuka, bár eddig nem érzem, de a négy betétet nem szeretném, plusz megvárni míg bekopik, bízni benne hogy nem égett meg jobban, nem maradt benne beszívott olaj, stb. Inkább félreteszem a “jó lesz még valamire” dobozomba, és berakok egy újat."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
anarchic
tag
Sziasztok!
Utolértem magam, hogy vegyek erőt és lecseréljem a csapágyasnak vélt generátort szeretett 3-as cliomban.
Egyik ismerosom anno vett maganak egy felujitottat de vegul eladta a kocsit mielott lecserelve volna igy megmaradt neki egy valeo nekem most egy bosh van gyárilag benne a kérdés az lenne be rakhatom en azt magamnak?
Mindenhol azt olvastam csak azonos számút tehetek be helyette.
Csatolom a kettő képet.
Valeo és a Bosh is 14V 90A-s.[Bosh]-Ami benne van.
[Valeo]-Amit kapok.Nem hiszem, hogy valaha találnék ugyan olyan szamu valeot mint Bosh-t.
Clio mk3 2006 1.2 V16 75
koszonom segitsegeteket mint mindig!
etc..
-
DonThomasino
veterán
Rendet raktam a garázsban és találtam egy bosch indító motort,
ami a 99 es twingomban volt.
Felhasználható ez más autóhoz (pl.:megane 2) vagy valamire ha felújítom ?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
rob210
Topikgazda
válasz anarchic #77652 üzenetére
A vezérlő szálat kell megnézni, hogy 1, vagy 2 a bosch álltalában 1 szálas, a valeo meg 2 és ezért nem kompatibilis.
Valeon belül illetve boschon belül a szám rohadtul mindegy.
Azaz ha az amperszám megegyezik, meg a gyártó akkor mehet bele.De a két gyártó nem szokott kompatibilis lenni.
(csodák persze vannak)Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #77653 üzenetére
egy másik twingó elindítására
Egyébként motorszám szerint clioban is volt olyan motor mint a twingóban.
A megane indítómotorja teljesen más, abba nem rakod bele.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Aztán, hogy valami tanúlság is legyen, a sok Tce híreszteléssel ellentétben, ez most megint egy tapasztalat.
2015 1.2 tce scenic3 hbf404
151ezer kilométernél, vezérmű csere következik, mert főtengely vezérműtengely korrelációs hiba van.
A szenzorok kimérve hibátlanok, egyszerű a magyarázat megnyúlt a lánc.
Még örülhet a tulaj, hogy nem szakadt el!
Egyszóval megint egy Tce ami dögrováson van.Renault power
-
t.imi
addikt
Jól látom, hogy roncsolás nélkül ülés ki, kárpit fel, hangszigetelés ki, úgy lehet hozzáférni a kézifék csavarjaihoz? Van két kis doboz is, kar előtt, mellett/alatt, az a légzsák indító/vezérlő?
[ Szerkesztve ]
-
drk88
senior tag
Sziasztok,
Szekesfehervar, Budapest koreben tudtok jo autovillamossagi szakit aki ert az UCH modulhoz es javitja is az esetleges hibakat? Jelenleg az utas oldali ablak nem is mukodik, meg neha megbolondul es kattog a rele, Clio2.
-
prandris
tag
MII 1.6 16v 2004 210 ezer km, könyve szerint a motorba sok éve 5w40 van öntve. Szerintetek mehet bele 5w30, vagy maradjak mostmár az 5w40-nél? Kevés belváros, inkább autópálya.
-
KTU
addikt
válasz prandris #77663 üzenetére
Válasz itt
Most 5w30 -at fogok rakni mindkét autóba.
Megane I 2003-as, 1,4 16V
Megane II 2005-ös, 1,6 16V.Bár most Motul-t néztem ki, és abba csak 5w40 -et találtam Renault minősítéssel,
8100 X-CESS, vagy 8100 X-clean[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok! A minap azt vettem észre, hogy az autó (M3 1.5 dci 90 le 2011.) fékfolyadéka zavaros, fekete plakkok vannak benne. A kupak mindig rendesen rá volt tekerve. A fékfolyadék kb. másfél éves, bele való dot 4+ (Ate gyártmányú) van benne. A színe egyébként még világos, kb. 15 ezer km-t mentem vele. Az autó rendesen karban van tartva, a féktárcsák és a betétek elöl-hátul jó állapotúak, az autó 250.000 km-t futott. Mi okozhatja? A cserén kívül mit kell megnézetni rajta? A kuplung körből mehet valami?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ilyenezalaci #77667 üzenetére
Ki kéne venni pár ilyen darabkát. Ha rugalmas, akkor lehetett tömítés vagy cső
-
rob210
Topikgazda
válasz ilyenezalaci #77667 üzenetére
Ez általában a visszadolgozás miatt van a tartályba.
A részecskék pedig az elmáló gumicsövek belső felületéről vannak.
10 évente, gyárilag előírnám a gumicsövek cseréjét![ Szerkesztve ]
Renault power
-
ilyenezalaci
tag
válasz rob210 #77669 üzenetére
rob210, molnarpeter köszi az infót. A fékhatás egyébként rendben. A tegnapi hosszabb autópályázás után pár órával néztem, akkor elég zavaros volt, most mintha eltűnt volna az aljáról. A tartály beöntő nyílásához szokott megtapadni, ezt papírzsebkendővel le szoktam törölni. Valami fekete trutyi, amit szét tudok kenni az ujjaim között. Nem túl sok, de azért zavar. Akkor fékfolyadék és csőcsere a megoldás? A csőcsere egyébként mennyire zsebbenyúlós, mire számítsak? Mindenképp megcsináltatom, a fék nem játék.
-
rob210
Topikgazda
válasz ilyenezalaci #77670 üzenetére
Na most darabos a folyadék, vagy fekete slejm van benne és a kupakon, mert ez nem mindegy!
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz ilyenezalaci #77672 üzenetére
Az nem gàz az csak a munkahenger miatt van. Nem volt megjàratva a cserekor.
Renault power
-
MC Pite
veterán
válasz ilyenezalaci #77667 üzenetére
ESP/ABS tömbből is kinyomták? Ha nem kérted és nem volt drága (10+) a művelet, akkor vszínű nem tették.
Xantomas: Az most csak a bekoptató réteggel több a közepes betéttől? Ezt nem ismerem, a közepes olyan mint pl a Textar epad, ezek jók szoktak lenni (meg a TRW sima is), de olvass utána német/angol nyelvű fórumokon, hogy csendes e, és utcai használatra is jó e - a fúrt tárcsa már jellemzően nem utcai használatra van, és az ahhoz való betétek hidegen nemis fognak rendesen, és nem is halkak. A 160-0 nem gáz, ha nem álltál utána álló helyzetben még a féken, de tárcsákra ránézhetsz, betétnek 99% hogy csiszolás elég.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ilyenezalaci
tag
Nem kértem külön semmit és a munkadíj sem volt sok, ha jól emlékszem 5 ezerért csinálták a helyi autóklub szervízben. Azért elég gáz, hogy egy fékfolyadék cserénél külön szólni kell bármiért. Olyan, mintha a fodrásznál külön kérni kellene, hogy a fülem mögött is vágja le rendesen.
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok! Olyan autót kerestem, ami a lehető legolcsóbban megvehető és fenntartható, de azért viszonylag biztonságos. A Laguna II 2.0 dCi-t ajánlották nekem, erről mi a véleményetek? Mennyiből jön ki egy normális állapotú(valószínűleg szerelővel vagy autókereskedésből venném, mert annyira nem értek hozzá és egyedül könnyed átvágnának).
-
lsebestyen
addikt
válasz IMIIKE1998 #77677 üzenetére
A laguna 2 biztos nem a legolcsóbban fentartható autó lesz... pláne ha dízel. Hogyan, mire szeretnéd használni az autót?
-
IMIIKE1998
őstag
válasz lsebestyen #77678 üzenetére
Jelenleg még csak érdeklődés szintjén vagyok, de általános közlekedés, városon belül és kívül is. Fontos az olcsó fenntarthatóság és a biztonság is(ami 5-600k körül kivitelezhető természetesen).
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #77679 üzenetére
+Nem zavar a nagyobb motor, ha nem növeli meg jelentősen a költségeket, sőt, örülnék is neki.
-
rob210
Topikgazda
válasz IMIIKE1998 #77680 üzenetére
A 2 es laguna ph2 2.0 dci jó vàlasztás lehet, de valóban át kell nézni! A kereskedő pont, hogy csúnyán át fog kúr.i. A te felhasználásodra dpf nélküli verziót javaslok, mert a dpfes hamar megdöglik, ha nincs rendesen pályáztatva.
Nagy, kényelmes, jól pakolható, biztonságos, 8literrel városban is eljár. Van ereje cipelni a kasznit. Egyszóval, ha ki tudod használni jó választás, de nagyon meg kell nézni, hogy törve ne legyen, mert akkor tuti rohadni fog.Renault power
-
IMIIKE1998
őstag
-
senior tag
válasz IMIIKE1998 #77682 üzenetére
Használtautó kereskedés, vagy márkakereskedés beszámított autó?
Utóbbi esetben szokott lenni állapotfelmérés, ami elég jó kiindulópont.Путин, иди нахуй!
-
lsebestyen
addikt
válasz IMIIKE1998 #77682 üzenetére
Én dízelt csak úgy vennék, hogy jön velem valaki akinek van hozzá diagnosztikája, és tudja is mit kell nézni. Belenyúlsz egy olyanba amin fos a turbó, nagynyomású stb. az rögtön a belefuthat 2-300k-ba is.
Miért nem nézel inkább benzinest? Megane 1ph2 1.6 szerintem jó lenne ennyiért. Mondjuk pont saját tapasztalat, hogy ez is tudja vinni a lóvét, de lehet csak belenyúltam.
Rozsdára nem igen hajlamos, 1.6-os motor pedig kimegy a világból. Hátsó híd meg tud szivatni (80k a javítás felújított híddal), illetve a vezérléscsere ami picit drágább egy másmilyen szívó benzineshez képest.
Persze ha sokat pályáznál, és nem gond egy nagyobb összegű szerviz kiadás, akkor vegyél dízelt. Autópálya tempónál már elég zajos az egyes megane.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz IMIIKE1998 #77682 üzenetére
Bàrhonnan szabad, ha tudod mit veszel.
Bár hozzáteszem minden ismerősömnek 1.8 benzin 2.0 benzin lagunája van, okkal ;) de ők városban gyötrik. Ha nem mész sokat pályán azért azt a 8-10 liter közti fogyasztást érdemes elfogadni a disel karbantartási költségeivel szemben. Annak ugyanis lesznek költségei ezt boritékolom.
De abba a kaszniba dieselek közül a 2.0dci a legjobb választás.Renault power
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #77686 üzenetére
Az sem törvényszerű azért, hogy minden dízel szétesik.
A fogyasztásban a spritmonitor szerint is min. 2 liter különbség, min. Laguna/Megane méretű autók esetén.
10e km-enként 64e Ft, ha a gázolaj végig 20Ft-tal drágább.
Azaz a dízel 50e km megtételével hoz 320e Ft-ot.
Évi 15e km körül lehet az a lélektani határ, de még a használtpiac épp aktuális árai is beleszólhatnak, mert, ha valamelyik üzemanyagos olcsóbb, akkor az is spórolás.
A csak város persze nem jó a DPF-nek, de ott is simán regenerál, ha van legalább 25-30p az út.Mondjuk olcsón fenntartható autónak azért nem FL előtti 2-es Lagunát néznék
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
IMIIKE1998
őstag
válasz rob210 #77686 üzenetére
[link] Ilyenre gondoltál? Ha jól látom ilyen 4-500k-ért már szépeket árulnak. Ezt jó, hogy leírtátok a dieselről, nekem amúgy is szimpatikusabb a benzines, ez csak plusz, hogy olcsóbb a fenntartása. Azt nem tudom még, hogy mennyi egy ilyen verdának a havi fenntartási költsége(benzin nélkül, saccperkábé). Jelenleg tanulok, így diákmelókból kéne megoldanom a fenntartását majd.
-
t.imi
addikt
válasz IMIIKE1998 #77684 üzenetére
Én kértem időpontot Renault márkaszervizbe, elmondtam mi járatban vagyok. Kb 20k körül volt. Kaptam két A4 lapot, mi milyen állapotban van + szerelő személyes véleménye.
-
rob210
Topikgazda
válasz IMIIKE1998 #77688 üzenetére
Hàt ha tanulás mellett akarsz autózni, az nem egyszerű.
Arra egy kis clio 1.4 16v jobb választás lenne.
Azt gombokért fent lehet tartani.
Aztán, ha dől a lé :D akkor veszel nagyobb vasat.Renault power
-
lsebestyen
addikt
válasz IMIIKE1998 #77691 üzenetére
Ismerős vagy a bringás topikból. Bringázni sokkal veszélyesebb.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz lsebestyen #77692 üzenetére
Épp ezért nem országútizom már. Egyszerűen nem jó a közlekedéskultúra. Ezek szerint akkor biztonságos autó nincs olcsón. Vagy nem tudom, az ilyen SEAT Cordoba és társai milyenek, a Mégane-ok most elég drágák.
-
atosan
addikt
válasz IMIIKE1998 #77691 üzenetére
Pedig egy Cliót tényleg sokkal gazdaságosabb fentartani. Ökrök mindig vannak az utakon ez igaz. Én a helyedben megnézném a Cliót.
Tavaly mikor autót kerestem, kb 300 ezerért+vezérlés és minden egyéb költség, néztem a Seat/VW/Skoda vonalat is, de abban az árkategóriában mind rohadt meg fapados meg kopott lakk meg minden kopog meg..... Meganeval jobban jártam, de ha nem volna család, biztos a Clio vonalon indulok.[ Szerkesztve ]
Maine coon
-
LamerGyuri
senior tag
válasz IMIIKE1998 #77693 üzenetére
Errefelé Fejérben valami baj lehet majd minden Seat-al; alig látok olyat, aminek a kaszni színére fújt motorházteteje van. Vagy bordó vagy fekete mindegyik
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz IMIIKE1998 #77691 üzenetére
Na vàrjál ha a biztonságra mész tudom mit keresel.
ez is renault , de nem szeretném "tankolni".
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #77695 üzenetére
Ez nem Fejér megyére korlátozódik, nincs azaz hangosan ki merem jelenteni nincs olyan seat 2005 elötti ami nincs szétrohadva, csak az amelyik fanatikusnál van, de az meg nem adja el, mert már 3 tesla ára benne van.
Renault power
-
hz0917
tag
Sziasztok.
Valakinek van már tapasztalata megane2 (bal első) ajtóhatároló cserével? Le kell az ajtót venni, vagy elég ha az alsót bontom?