- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #77400 üzenetére
Miért nem rakod át a chipet?
Aztán pótkulcs készítés.Renault power
-
kisgyerek85
senior tag
-
Dvix
senior tag
Gyerekek akkora félelem van a turbós háromhengeresekkel szemben? A Tce 100 van nekem 2500 és 3000 között elváltok vele, jó hosszú útja van, jól megy, jól fogyaszt. Én nem akarok ezekkel az emberekre figyelni de már kaptam megjegyzést utcán is mikor elhajtottam, a párom hallotta, hogy az ember mormolja fogai között, h "szar 3 henger, szétforogja magát". Másokat ha beleültetek az autóba azt mondják: "tényleg?! ez jó".
Ti is hallottatok már ilyeneket? Honnan ered ez a 3 henger félelem? 30+ éve is gyártottak 3 hengert senki nem panaszkodott!
Véleményem szerint fél percet várni leállítás előtt oszt szevasz a turbónál, és akkor minden rendben lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
Hogyne :)
Leginkább azok szajkózzák, akik nem vezetett még új autót és a fotelból önjelölt mérnökként szaroznak mindent, ami kisebb ccm-ben, mint a 30 éves tyúkól x, y német prémiumjuk Tisztelet a kivételnek! Hasonló gondolkodású emberek szarozzák a mai napig a francia autókat is, pedig a többi se különb.
Haladj el szépen mellettük és élvezd a nyugodt autózást. -
rob210
Topikgazda
válasz Gombinyó #77406 üzenetére
Akkor nekem nincs típusismeretem, ezzel azt akarod mondani?
Sajnos , ha fáj kimondani, ha nem.
Ez a downsizing, egy nagy félrelépés volt, minden gyártó részéről.
120-150ezer kilométert bírnak, és ezt ki merem jelenteni, úgy, hogy a múlt héten is kettő volt nálam, 7baros 2 es henger kompresszióval. Hullanak mint a legyek.no comment.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #77403 üzenetére
Lásd el táppal és próbáld ki a kicsi kapcsolót nyomkodva.
Volt már olyan akinek a kulcsház kopott ki és nem nyomta meg a mikrokapcsoló gombját.
De ha így nem reagál, akkor csak a kapcsolót kell kicserélni filléres tétel, és sima ügy egy forasztópálkával, ez nem bga tokozásúRenault power
-
rob210
Topikgazda
nem a tce 100 al van a baj, mellesleg, hanem a 0.9 és 1.2 vel. Ehelyett van most a te 1.0 és 1.33 literes verziód.
A 100as egy utolsó generációs azaz a legfrissebb tce.
2019 előtt nem is találsz."a korábban kelletlennek, torkosnak és hangosnak bizonyuló 900 köbcentis motor helyét átvevő literes 100 TCe mind rezonanciában, mind hangerőben veri elődjét. Ráadásul a 100 lóerős friss verzió dinamizmusra is sokkal felülmúlja a korábbi 90 lovas motort, ami nagy előrelépésnek számít. Eddig nem mertem volna a kis turbós verziót ajánlani, azonban most, a motorfrissítést követően bátran mondhatom, hogy kiváló választás a háromhengeres turbómotor, amelynek „zaja” és vibrációja ráadásul az esetek túlnyomó részében a háttérbe szorul."
Tehát azért mormognak az emberek, mert nem tudják, hogy a tiédben már nem a 90 pacis hulladék van, mert az az, akárki akármit mond.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Gombinyó
őstag
válasz rob210 #77407 üzenetére
Ő az új ezres 100 lovas tceről beszélt. Vagy már azokat is hozzád hordják javíttatni a márkaszerviz helyett? Sztem azok még nagyrészt bőven garisak, annyira új. Nem tudom amúgy miért vetted magadra, te pont nem az vagy aki a levegőbe beszél. Tudom, hogy a 0.9 és az 1.2 nem sikerült túl jól, de léteznek jó kisebb turbo benzines motorok, amik már túl vannak az általad említett futásteljesítményen probléma nélkül.
-
Xantomas
őstag
válasz Gombinyó #77406 üzenetére
Ahogy polonic is írja, nem a 3 henger a baj, hanem a vásárlői igények, és emiatt valahogy a végeredmény ment el rossz irányba. Egy elvileg egyszerűbb motor kellett volna hogy legyen, kevesebb alkatrészből, végül lett egy olyan koncepció, amihez nagyobb, bonyolultabb kéttömegű lendkerék, plusz gyártótól függően kiegyenlítő tengely, amit megint csak hajtani, csapágyazni kenni kell, vagy a főtengely van pluszba súlyozva mert jóval nagyobb a motorfék üzem, ahol a fellépő szögsebesség különbségeket kompenzálni kell. stb stb. Ha nincs jól megcsinálva, szétveri, és szétkoptatja saját magát hideg üzemben.
A baj, hogy minden túl kicsi. Eleve gyenge motornak van tervezve, optimálva az összes alkatrész tömegre, és hőelvezetésre. Igazi eldobható motorok, kocsik lettek ezek, amik maradéktalanul kiszolgálják a gari időt, az elsődleges piacot és az első tulajt, utána pedig igazi időzített bombává válnak, ha a tulaj nem hosszú távra tervezett vele, és nem vigyázott rá. Olyanok miatt az elmúlt évtizedek boyracer autói. Kihajtják a lelkét, nincs rá vigyázva, nincs karbantartva. Ma már még annyira sem érdekük a gyártóknak a másodlagos piacot kiszolgálni, mint korábban.
Eleve, aki a kínálat legaljáról választ, az az árat nézi, és pont a karbantartásra nem fog költeni, mert olcsóbb lesz neki eladni, venni egy újat, mint a kötelező szervizen kívül költeni bármire. (ők teszik jól)
A régi klasszikus, 90- 2000-es években tervezett motor alapokat idáig reszelték, finomhangolták, és bírják sokáig az sallang mentes alapmotorok. Ezekkel már nem lehet a környzetvédelmi normákat elérni. Most ezeken a 3 hengereseken van a hangsúly. Ezek is fejlődnek, és lesznek jobbak évről évre, mint a tce 100 is.Meggyőzőek ezek a 3 henges kis motorok, mert amit próbáltam, jók voltak, de olyan pikk-pakk elérték az üzemi hőmérsékletet, hogy fáj belegondolni mennyire nincs a blokknak hőkapacitása, milyen mértékű, és sebességű termikus deformációk mehetnek benne végbe. Majd idővel kiderül hogy mennyire igaz, de a szerelőknek már kezd tapasztalata lenni ezekkel a motorokkal, és az alapján ők nagyon szeretik, mert hozza a bevételt.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
válasz Gombinyó #77410 üzenetére
Volt már nálam.
Konstrukcióra ugyan az, csak a lánchajtáson és a löketen módosítottak, mert rájöttek, hogy ennek nem lesz jó vége.3 ember van a közvetlen környezetemben, aki motorcserére vár.
2 clio és egy fiesta.Nincs bennük anyag, ennyi.
Elkéne már dönteni, hogy origami, vagy motorépítés.
Motort csak anyagból lehet csinálni.ezek a 100as és 133as motorok is egyenlőre nagyon jók, de ki tudja 5 év múlva mi lesz belőlük.
A mazda miért tudja a skyaktival hozni a normákat 2.0 szívó benzinesként?
Nem nem és nem, ez az érdeke a gyártóknak, hogy minnél inkább frissüljön a piac, de az embereknek nincs mindenhol pénze az újra a szépre a frissre.Lesz itt még baj nem is kevés, főleg, ha elterjed az elektromoskocsi.
Akkor jön majd itt a cudarvilág.Renault power
-
Gombinyó
őstag
válasz rob210 #77412 üzenetére
A Mazda valóban megcsinálta, mondjuk az más kérdés, hogy az a motor is mennyire bonyolult és gondolván a sokadik tulajra ott se lesz őszinte a mosoly, ha zsebbe kell nyúlni.
Meg kell nézni az olaszok 1.4 T-jet motorját, régóta kapható és baromi jó vagy ott van a toyota 1.2T-je, CH-R-ekben/aurisokban már komolyabb futással meg a suzuki 1.4 boosterjetek a 10 év garival. Lehetett volna ezt jól is csinálni csak sokaknak nem megy (lásd korábbi tce motorok), de élből lefikázni minden egyes darabot nekem TC kommentszekció szint. -
Nordik
őstag
válasz rob210 #77412 üzenetére
Vannak már olyan anyagok amik hidd el bírják a megpróbáltatásokat. Szakmambol kifolyólag mi is rengeteg féle anyagot munkalunk meg. Csak ezek marha drágák, illetve maga a technológia is amivel meg lehet munkalni. Gondolom próbálkoznak, de inkább a költséghatékonyságra mennek.
-
rob210
Topikgazda
válasz shifty! #77415 üzenetére
De csak mert újra szigorítottak az euro normán.
Csak nem tudom már hova.
Nem az autógázok jelentik a fő problémát ezt kellene felfogni a sok környezettudatos aktivistának.
Mondom ezt úgy, hogy mi nem veszünk zacskóba zsemlét, mert visszük a mosható vászonzsákot, nem veszünk palackozot üdítőket. Biomosogatószert használunk, meg úgy összességében valóban környezettudatosan próbálunk élni.
Szennyezek én is, de nem világít a 20 éves autómban a check engin, működik a katalizátor és ha tehetem biciklizek.Nem az autók gáza fogja kinyírni ezt a bolygót....
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Gombinyó #77413 üzenetére
Nem tettem ilyet (élből lefikázni), azokat kritizáltam meg amikkel tapasztalatom van és tudom, hogy rossz konstrukció.
Nézd meg nyugodtan hány évig volt gyártásban az 1.2, 0.9 tce. Nincs is miről beszélni tovább.Az hogy vannak kis köbcentis turbós motorok amik ennek ellenére használhatóak az vitán felüli, de el is kanyarodtunk, már mormognak az emberek storytól rendesen. ;)
Béke mindenkinek, nem akarok senkit megtéríteni.
Csak van némi tapasztalatom a repedt hengerfejek és elszakadt vezérműláncok terén.
Ezeket a kocsikat is törik, de még sem találsz egy bontóban sem tce motort 10es 20as várólisták vannak rá.Renault power
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #77417 üzenetére
Yes, az amerikaiak meg csendben röhögnek rajtunk, miközben önkényesen kilépnek lassan minden nemzetközi megállapodásból.
Hajózásra vonatkozó korlátozásokból még mindíg elég gyenge az EU, a közúti forgalmat meg rommá szivatják, sebességet csökkentenek és a többi faxaság.
Whatever..."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
Joe.36
addikt
válasz molnarpeter #77366 üzenetére
Köszi szépen
A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #77412 üzenetére
Elektromos autónál mi a probléma? Mármint azon túl, hogy idővel elfárad az akkupakk, illetve, hogy az emberek azt a kevés megmaradt olajat sem cserélik abban az autóban, amit kéne, így egy halom hajtáslánc hibás elektromos autó lesz.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rob210
Topikgazda
válasz CactuS #77423 üzenetére
Kb. Pont ez.
Most volt nálam egy prius.
67ezer kilométer és szóltam a tulajnak, hogy olajat kéne cserélni, miért ebben van?
Na ekkor tértem rá a fékfolyadékra, 112 fok az elég jó nem.
Az elektromosnál az akupakk hűtése miatt kíváncsi leszek egy két szövődményre.
Mindegy pár év és kiderül jogos vokt-e a sejtésem.Renault power
-
Istikee007
tag
Sziasztok!
Clio II (1999, 1.4 benzin) lenne egy olyan problémám, hogy első indítás után kb. 200m megtétele után megtorpan az autó, gázt nyomom nem megy , le is áll a motor. Újraindítom utána semmi probléma megy simán, gyorsul is úgy, ahogy szokott. Majd hosszabb állás után (munka idő után) újra ez a probléma kb. ugyanannyi méter után, újraindít pöcc röff megy tovább probléma nélkül. Gépre tudtam rakatni egyik ismerőssel és DF004 vízhőmérséklet szenzor hibát dobott, nem tudom ennek mennyire lehet köze hozzá vagy mi lehet a gond ezen kívül ami miatt ezt a problémát produkálja. Jövőhéten amúgy is szervizbe megy éves átnézésre, de kibírhatta volna már addig. Valakinek addig esetleg ötlet? (Munkába járok vele, ha addig valahogy kibírná jó lenne)
-
rob210
Topikgazda
válasz Istikee007 #77426 üzenetére
A hibakód orvoslása egyben a problémád orvoslása is.
Befullad a motor, mert fals értéket dob a vezérlőnek.
Ennyi ki kell cserélni, semmi ördöngősség.Renault power
-
#89309696
törölt tag
[link]
Egy ilyen motor jöhet Megane kombiba, automatával. Köszihelló. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #77424 üzenetére
70k az már eléggé long life b*szki.
Priusnál legalább van hűtés, nem úgy mint a leafnél. Priusnál ugye az utastérből szív, így nyáron a sok decihuszár nem is tudja, hogy lehúzott ablaknál gyilkolja az akkut, mert szívja a 40 fokos levegőt.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rob210
Topikgazda
válasz Istikee007 #77432 üzenetére
Ha jól emlékszem ez a gyári de ezt most fejből írtam nem 100% ék, de csak gyárit javaslok ebből.
OE22829578Renault power
-
Dvix
senior tag
Wow hat eleg sokat tanultam a valaszaitok bol szoval az a helyzet a Tce 100 ammal h ma is 130 al eloztem de azert tudom mar h vannak a hatarai, erezheto mikor elfogy el az erő. Szoval ha regi szivokent hasznalom, vagyis kinyomom a szemet 6 ezerig ha kell, azt ez a motor nem fogja megkoszonni. En ebbol ezt szurte le. Vegulis kenyelemert vettem ezt az autot es nem vad elozesert de valamikor meg kell elozni a benakat akik azt se tudjak miert vannak az uton. ha jol ertem akkor eddig jol hasznaltam, hamar elvaltottam es olyan fokozatra h meg a minimum turbo nyomas meg maradjon, 1800rpm, h ne remegjen a kasztni. Soha nem alatta. Koszonom a valaszaitokat. es igen elvezem az autot. A sok fustolo nemet premium egyhelyben all hozzam kepest!
[ Szerkesztve ]
-
FRENK1988
veterán
Erről az olajrol vélemény?
[link] ?Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
#89309696
törölt tag
2004 Kangoonál is van az a hiba, hogy lyukad a fűtésradi a sose cserélt hűtőfolyadék miatt? Mert elkezdtem érezni a venti bekapcsolására a fagyálló szagot, a motortérben nincs jele és a víz is fogy, párszár Km alatt a fél kiegyenlítő elmegy.
-
Dvix
senior tag
válasz LamerGyuri #77439 üzenetére
Neeeem, csak telefonrol irok de remelem ez masokat nem zavar.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Persze, hogy vannak határai, 100 lovas motor ez is aztán annyi, semmi őserő nincs benne csak a turbó miatt alulról is él. Én is kitaposom a 104 lovas 1.2 TSI belét. Nyugodtan nyomd neki, nem szabad erőltetni alacsony fordulaton. Úgy is eladod mire baja lesz.
A TSI is 1500-nál leadja papíron a max nyomatékát 175Nm, a váltója is úgy van osztva, ötödikben 2200-at forog 90-nél, még a dízel Kangoo is 2400-nál jár akkor. Aztán van aki ki is használja ezt a képességet. Marha idegesítő, hogy csomó helyen negyedikbe kell raknom, mert picit megyek 90 alá és már 1900-at forog csak és bár visít a turbó meg elkezd onnan is gyorsulni, de ez akkor se dízel és akkor se normális. Lazán szívbaj nélkül négyezernél váltogatok, meg sokszor negyedikbe megyek mindenhol végig, ott is csak 2800 körül forog 90-nél, na az a normális. Az 1.6 TDI Caddyt jobban szeretem, de az se egy nagy eresztés, ott is bőven háromezernél váltok. Nem csipázom a VW termékeket, de azért nem rosszak.
Nem csodamotorok ezek az ásványvizes palack alatti méretek, de azért szarnak se szarok. Ha valaki nagyon menni akar akkor még mindig kell a méret is.Reggel ha hidegen elindulsz vele ne taposd szét az első percekben, meg ne úgy menj a bolt elé, hogy épp négyezerről estél be és már el is fordult a kulcs, kapja meg a normális olajat, normális időben aztán csá. Taposd. Bírja amíg bírja, ha simogatod akkor is tönkremegy, ha ígyisúgyis fizetned kell utána akkor legalább élvezet legyen benne. Autónak vetted, nem egy matchboxnak a vitrinbe pátyolgatni.
-
forceberg
veterán
válasz LamerGyuri #77439 üzenetére
Nem is volt. Több idő ékezetekkel beírni a szöveget. Ez a mobilos(tabletes?) "igénytelenség"(igen, néha pl. én is írok így), nincs hosszabban nyomott gomb az ékezeteknek, nincs shift, majd kötőjel, helyette egyszerűbb a space, stb..
(#77441) Dvix: meg lehet szokni, de az anyanyelv megédemelne annyi tiszteletet, hogy rendesen kiírjuk a szavakat.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #77443 üzenetére
Ma mindenki rohan. Nekem sincs türelmem telefonról végigbasztatni az ékezetes betűket, akinek nem tetszik nem olvassa el legfeljebb. Megpróbálom a kommentek 99.99%-át PC-ről írni épp ezért. Aki nem most 20 éves az meg pláne megszokhatta volna anno az SMS korszakban, hogy ékezettel mennyivel kevesebb szöveg fért bele egy SMS-be. Szóval ebben semmi újdonság nincs.
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #77419 üzenetére
Nagyon utálod te ezeket a motorokat, csak totálisan feleslegesen, ráadásul brutálisan szubjektíven sarkítasz, nagyítasz.
Nem baj, azoknak a szar Tce motoroknak nagy része örömmel dolgozik az emberek autóiban, attól, hogy szerinted mind meg fog dögleni százezernél. Igen, meg fog belőlük, jóval több, mint a csoda K4 blokkokból, de közel sem akkora arányban ahogy te tartasz tőlük. -
rob210
Topikgazda
válasz #89309696 #77447 üzenetére
Ha nap mint nap találkoznál velük, akkor nem biztos, hogy ez lenne a véleményed.
Nem utálom én, csak nekem sose lesz ilyenem.
Szerintem időzített bomba.Arról meg nem fogsz meggyőzni, hogy nincs igazam, mivel heti szinten esnek be az átrepedt hengerfejes tce-k. (aminek sok százaléka user hiba ezt elismerem) De különösen sok az ugyan azon gonddal beérkező, amit innentől lehet típushibának mondani, ha jól gondolom.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- További aktív témák...