Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsoltee10

    addikt

    válasz Qru #99747 üzenetére

    Köszi :)

    Közben gondolkodtam a mai vitát látva a CRV bukásán. Lenox ugye azt mondta, hogy spec eset, amúgy működik a 4WD. Azon gondolkodtam, hogy miért spec eset az, hogy az első kerekek jégen állnak és elpörögnek, miért nem ad hátra nyomatékot? Pont az lenne a lényege a rendszernek, hogy az első kerekek tapadásvesztésekor küldjön hátra nyomatékot. Aztán rájöttem, hogy (szerintem) mi a hiba oka. Ugye, mivel alapból az első kerék hajt, ha ezek egyformán tapadnak, a rendszer szerint halad az autó, semmi gond. Amikor a két első kerék között fordulatszám különbség adódik, azt gondolja a rendszer, hogy hopp az egyik kerék tapadást vesztett, hamar kapcsoljuk a hátsó kerekeket is. Szerintem a Honda szoftvere egyszerűen nem figyeli a hátsó kerék fordulatszámát, csak az elsőkét. Így, ha az első kerekek azonos fordulatszámon pörögnek a jégen, nem gondolja, hogy az autó áll, mert nem nézi meg, hogy a hátsó kerekek forognak-e egyáltalán. Talán ezt a plusz változót bele lehet programozni, így készült a szoftver frissítés. A rav4-es videóban pedig jól látszik, hogy működik a CR-V-ben is a 4WD, ha nem tükörjégen áll mindkét első kerék.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák