- E-book olvasók
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen notebookot vegyek?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Milyen monitort vegyek?
- Táp ventilátor csere
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Assassin's Creed Shadows - A feudális Japán
gp A készítők egy rövid videót osztottak meg velünk a sorozat új helyszínéről.
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/09/25/miert_draga_az_alkatresz_ha_a_szervizben_veszed/
Ééértem. Tehát amikor Zsóti dógozik a munkahelyén, akkor mindenen szeretne csinálni 100-200%-t, de amikor neki kell igénybe venni szolgáltatást akkor büdös a dolog.
A TC meg mellé áll, és meg akarja mondani ki mennyi kulccsal és áron dolgozzon. O'ráááájt... nem.Zsóti mennyi alkatrészt szív fel a szaros VAG csoportos autójával, hogy követeli a mennyiségi kedvezményt?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #82152 üzenetére
Zsóti mennyi alkatrészt szív fel a szaros VAG csoportos autójával, hogy követeli a mennyiségi kedvezményt?
Hát azzal mondjuk elég sokat
A szervíz eljárásában szerintem az a tisztességtelen, hogy nem mondják meg, hogy ezt Ők 150.000Ft munkadíjért végzik, és még 100 az alkatrészt, hanem mondanak rá 80e munkadíjat, és még jól lehúzzák a usert az alkatrésszel. A végeredmény persze forintra ugyanaz, csak a szájíz valahogy mégis más, teccik-e éteni?
Egyébként nem véletlen, hogy csomóan inkább megcsinálnak maguknak dolgokat. Ha ugyanis a fentebbi mentalitás párosul azzal, hogy az utángyártott alkatrész nem túl minőségi, és Te gyárit szeretnél, azt pedig horror áron szerzi be a szervíz, akkor rákúrtál.
Egyébként arról is beszélgessünk már akkor kicsit, hogy miért kell szinte mindig külföldről rendelnem az alkatrészt?
A bontott olcsóbb Angliából postázva, mint amit itthon kibontanak.
A gyári olcsóbb Angliából postázva, mint itthon, de még olcsóbb Japánból postázva, mint Angliában.
Ha 10-15% lenne a különbség, nyilván nem szopnék vele, és megvenném itthon. A probléma az, hogy itthon a balatoni lángosostól az autószerelőn át az alkatrészkereskedőig mindenki úgy van vele, hogy ha nincs meg valamin az 50% haszon, akkor hozzá sem nyúl. Így esett meg az, hogy 0Ft-os keresnek rajta, mert megrendelem külföldről.
Márpedig azt ne mondja nekem senki, hogy az angol vagy a japán munkabérek és ingatlanárak mellett ott sokkal olcsóbb lenne a logisztikája vagy a raktározása az alkatrészeknek...
Szóval szerintem ebben a cikkben pont azt kapja a vállalkozói rétegünk, amit megérdemel.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #82154 üzenetére
Hehe, remélem én is, hogy nem made in PRC lesz ráírva mindenhova
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
válasz EQMontoya #82155 üzenetére
Én valamilyen formában vállalkozó voltam (kis kitérőkkel) 1996 óta. Ha az ember munkát ad másnak, és fejlődni is szeretne amellett hogy megtakarít, nem lehet egy szint alá menni sem árban sem színvonalban. A kereskedelem és a programozás valahol mindig is lóláb, de mindenben van egy közös metszet: a Magyar állam mindenkit aki vállalkozik konkurenciaként kezel a lopás területén. Ez az elsődleges magyarázata az itthoni költségeknek.
A másik legalább ilyen fontos pedig az, hogy a magyarban genetikai szintig beleivódott a szegénység - egyszerűen nincs miből a többségnek megengedni a teljes áron történő (szolgáltatás) vásárlást. Ha egy szerelő azt mondja az egységsugarú júzernek h akkor most 65k a kompi de le kell bontani a fél autót és kell két ember hozzá h ne egy hétig tartson, és ezért 150k a munkadíj, akkor a wanabee kliens közli h nem kell mert sok (különben se dolgozzon az ő kocsiján 1+ ember, mert ő tudja h nem kell). Ha viszont azt látja h az alkatrész ára mellett nem szerepel akkora munkadíj , könnyebben aláírja a megrendelőt.
Azt meg most ne vegyük napirendre, hogy az alkatrészt áruló cégek ezzel a működési modellel a kis szervizeket akarták segíteni, csak egyikük jó magyar szokás szerint kannibál lett, ami rántotta magával a többit.MOD
Szerintem, merthogy én így látom.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
K Norbi
addikt
válasz bitpork #82157 üzenetére
csak egyikük jó magyar szokás szerint kannibál lett, ami rántotta magával a többit.
Lucifer revíziót tart a pokolban, megfelelően gondoskodnak-e az ördögök a rájuk bízottakról. Az első kondér alatt vígan lobog a tűz, a kondér mellett egy tábla: NE MÁSSZ KI!
Lucifer kérdésére az ördög így felel:
- Ezek itt a németek. Tüchtig nép, betartják a szabályokat.
A következő kondér is mintaszerű, ám tábla helyett itt egy géppisztolyos őr áll.
- Ezek itt az oroszok. Ha valamelyik megpróbál kimászni, az őr a géppisztollyal visszakényszeríti. A harmadik kondérnál is minden stimmel, de Lucifer felvonja szemöldökét:
- Nem látom az őrséget, és tábla sincs.
- Ide nem is kell, ezek a magyarok. Ha egy megpróbál kimászni, a többi úgyis visszahúzza.[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz bitpork #82157 üzenetére
Hála a jó égnek, léteznek olyan szerelők, akik elvből átadják a kedvezményüket a kliensnek. És nem halnak éhen, mert piszkosul jól jön le az ügyfélben, és inkább fizetünk kicsivel magasabb óradjat ezek után, számláért szintén. Volt olyan, amúgy jól dolgozó szerviz, ahol konkrét kérdésemre, hogy miért nem adják át a kedvezményt, kérdésemre hazugsággal feleltek. Már csak elvből se megyek többé oda.
Mivel kvázi mindenki tudja, hogy ez így működik, mert a boltban elmondják, és sorban állás közben is látja az ember, ezért nem is értem a próbálkozókat. Annál szarabb üzenet nemtom létezik-e, hogy utólag tudja meg ügyfél, hogy lehúzták egy százassal. Mert, hogy kiderül, az tuti.
Ez a cikk meg már megint reklám a haveroknak...
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #82157 üzenetére
Azt meg most ne vegyük napirendre, hogy az alkatrészt áruló cégek ezzel a működési modellel a kis szervizeket akarták segíteni, csak egyikük jó magyar szokás szerint kannibál lett, ami rántotta magával a többit.
Azt, hogy 80% haszonkulccsal dolgoznak, ami a kis szervizek felé nagylelkűen csak 30%, én nem tudnám így nevezni. Úgy már sokkal inkább, hogy pofátlan suttyók.
Persze, értem, amit mondasz, hogy egységsugarú Józsi nem akar kifizetni egy műveletre több munkadíjat, mint ami az alkatrészköltség, pedig jogos, valóban vannak olyan műveletek, amelyek ilyenek. Ugyanakkor van egy másik réteg, a tudatosabb fogyasztó, amelyik meg nem szereti, ha átkúrják. És valahol ez is az, legyünk őszinték.
Teljesen egyetértek Bajnokpityuval a témában.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Land
veterán
Mely autómárkák szoktak itthon 0% THM körüli hitellel adni új autót? Ezek a hitelek akár 8 év futamidősök szoktak lenni és akár 10% önerővel is vihetőek az autók vagy nagyrészt 30% önerő kell és rövid idő (2-3 év) alatt ki kell fizetni a kocsikat?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
TomPack
őstag
válasz bajnokpityu #82159 üzenetére
Én is ismerek olyan szervízt, aki elvből nem adja oda a kedvezményét, és a kérdésre nem is titkolja.
Az az álláspontjuk, hogy nem azért tartanak fennt egy ekkora vállalkozást, és nem azért vásárolnak ekkora tételben, hogy Kiss Jóska jól járjon. Ilyen az üzlet.
Ennek ellenére teli vannak munkával. Nem is értem... -
válasz bajnokpityu #82159 üzenetére
& (#82160) EQMontoya: Ha nem lett volna kannibál az egyik, nem tudnátok az árat. A kereskedelemben dolgozok most és bátran állíthatom h a 80% semmi haszonkulcs, pláne h átlagos. Ha minden csak 10% lenne, mennyi 100Fts tömítőgyűrűt kellene eladni egy nagykernek, hogy minden alkatrészből tudjon tárolni (pl egy kettőstömegű v klímakompresszor de a lista végtelen), ki tudja fizetni az alkalmazottakat és gazdaságos is legyen?
Azok a szerelők aki átadják 1:1-ben a kedvezményt, a saját megélhetésüket teszik tönkre. Egy szinten megjelenik olyan igény a munkájukra amit nem tudnak kontrollálni, csak ügyfélvesztéssel (vagy emel vagy nem vállal el ügyfelet)- tapasztalatom szerint ez drágulást jelent.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
bajnokpityu
félisten
válasz bitpork #82168 üzenetére
nem teszik tönkre. ha 60órából állna egy napja is tele lenne mindháromnak, akikről tudom, h továbbadják a kedvezményt. és jól élnek, megérdemelten (sztem még talán jobban is, mint akik zsebrevágják az alkatrészon szerzett extraprofitot). persze, munkadijdrágulással jár. de mondom, én is, és a többi ügyfelük is boldogan kifizetik, mert korrekt munkát végez lopás nélkül. hivatalos szoftverrel, számlával dolgozik a nekem legszimpatikusabb környékbeli szerelő, és abszolút vállalhatóak az óradijai. 2-3 hétre kapunk időpontot. Nyilván nem a legolcsóbb, de ez a fele engem nem zavar. Nem volt sose célom, hogy ingyen dolgozzanak nekem akár alvállalkozók, akár külső megbízott cégek.
akihez járok, konkrétan drágább óradijjal dolgozik, mint a márkaszerviz. Viszont nem lop meg, nem néz hülyének.
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
bajnokpityu
félisten
válasz bajnokpityu #82170 üzenetére
Egyébként beszélgettem vele a dologról, hogy jutott ő konkrétan ide, hogy átadja a kedvezményt. Útál ócska, szar alkatrészekkel dolgozni, amik miatt visszahordják a kocsit, hogy csöpög a szivattyú, meg mittomén. Kb rábeszélte az ügyfeleket, hogy inkább odaadja a kedvezményét, csak rakjunk be normálisat.
eladó Kawasaki j300 robogó
-
i-sti
senior tag
válasz bitpork #82168 üzenetére
Édesapám is szerelő (gáz/fűtés) neki is jó pár üzletnél van kedvezménye, 20-30%.
Mindig átadja a kliensnek.
14-16 órát dolgozik naponta, mert nem győzi, annyi munkája van.@bajnokpity: "inkább odaadja a kedvezményét, csak rakjunk be normálisat."
Ugyan ezt csinálja édesapám is. Sokszor megjárta olcsó alkatrészekkel, hogy utána kellett javítani, cserélni. Így tudja, hogy amit feltett, az jó pár évet elfog menni.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #82168 üzenetére
Az a baj, hogy ilyen kiskereskedői haszon mellett bizony sokan inkább kivárják azt a pár napot, és megrendelik az adott terméket külföldről.
Ez pedig oda vezet, hogy "áhh, nincs elég forgalmam, emelek kicsit az árakon", és szépen kész is az ördögi kör.Same rules apply!
-
barnam_
nagyúr
Után gyártott, Depo márkájú fényszóróval milyenek a tapasztalatok?
Sima halogén (H4).
15k/db lenne, ennyit megérne. A mostaniakat foncsorozni kellene (5k/db-ért találtam műhelyt, de mivel van benne tompított+ködlámpa, már 10k/lámpa lenne), és ugye addig autóm sincs.Csak azt nem tudom, hogy ha a gyári fényszóró üveg, akkor az után gyártottnak is annak kell lennie, nem?
-
-
forceberg
veterán
Ha füstöl/gőzölög az olajbeöntőnél egy dCi, akkor kopott a motor, vagy akár csak régi, elvékonyodott lenne az olaj? Vagy más ötlet?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
válasz forceberg #82181 üzenetére
Nos, az ember nem gondolná, de néha gyak. kérdéseken is lehet tanulni:
Kartergáz minden motoron keletkezik, egy tök új, tökéletes állapotú motoron IS. Az égéstérből valamennyi égéstermék átjut a dugattyúgyűrűk mellett, be a forgattyús térbe. Ha nem vezetik el, elkezd nőni a nyomás a forgattyús házban, és előbb-utóbb a szimmeringek mellett nyomja ki az olajat. Szabályozott kartergáz-visszavezetéssel elérhető a forgattyúsházban kívánatos -10...+10 mbar-os nyomás. Olaj azért van a kartergázban, mert az egész forgattyús tér tele van olajköddel (spriccel ki a csapágyak szélein, a forgattyústengely picit bele-belever az olajba, a dugattyút alulról olajsugárral hűtik, stb.), és ezt viszi magával a kartergáz.
Bizonyos mértékben a motor kopását is jelzi, de amíg nincs jelentős olajfogyasztás addig nem gond szvsz.
Más:
Ezt jól megkaptaBár Mágus múltkor azt írta ebben is kell láncot cserélni X km után, akkor most szarjapán vagy nem?
[ Szerkesztve ]
-
-
forceberg
veterán
A helyzet az, hogy nekem is 1.5 dCi van, csak DPF nélküli, de kvázi semmi füst nem jön ki, pedig 342e km-nél jár, bontatlanul. Kop-kop.
Ezek után furcsa nekem, hogy a feleennyi futás alatt is nyomják ki a füstöt/gőzt, igaz 110LE+DPF-es verziókat néztem.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
válasz bitpork #82185 üzenetére
Mennyit mentél így? Amúgy értem én az íróniád, csak nem tudom mit rugózól rajta. Ha reseteled és viszonylag kilengések nélkül mész azonos sebességgel 100km-t, akkor nagyon-nagyon közel leszel a tényleges kijelzett értékhez fogyasztásban, +/- amit a board csal. Tehát egyáltalán nem kérdés, hogy 7 liter alatt fogyasztottam a 6 hengeres 1.5 tonnas BMW-vel. Ilyet is tud, más tészta, hogy nem használom így, es totálisan telibeszarom mennyit fogyaszt amúgy. Most pl. 13-at.
-
Rugózok? Te mondtad h ne az 50-nel menőt hasonlítsuk
Csak mutattam a BCnek mindig van olyan arcza amit lehet fotózni.
közel 6 km-t. Tempomattal. Ábszolút de nem releváns Teddy esetében, mert 9 liter alá akkor lehet levinni a tartós fogyit, amikor este szintén tempomattal megyek Szeged-Siófuck távot nem pályán.
És megvételkor nullázva lett a BC fogyasztási adata, mert nem szeretem mások adatait nézni és bosszankodni Most átlagban long termben 10 alatt mutat ha városon kívül megyek , de ha vegyes a használat akkor 11.5. A város meg egy horror(#82190) Qru áh, én bármely gyorsításnál produkálom a 99.9 litert, és ha sok a hideg táv akkor igen könnyen megy 20 köré
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Mágus2 #82192 üzenetére
Ehh, ezek után kifejezetten vicces akkor a BMW-s biciklilánc szindróma 6 jegyű, nem 1-essel kezdődő számlája, és akkor még egy szelep se görbült, lol.
bitpork: Oké, de azt ugye tudod, hogy nekem nincs pillanatnyi mérőm, csak átlag? Tehát az tényleg 160km volt. Meg itt azért másabb, csont nélkül lehet így menni, mivel 112 a max megengedett pályán. A "hülye szám"-ból ítélve az én olvasatomban az a hazugkiáltásnak áll meg.
[ Szerkesztve ]
-
-
Soha nem hazugoztalak le se téged se a kocsidat. A "nagy eséllyel pontatlan" a helyes kifejezés amit elértettél
De itt be is fejezem. Soha nem sikerül az általam szándékolt tartalmat átadni, nem kínlódok többethttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Lightyear - befektetési app
- Robot fűnyírók
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Cyberpunk 2077
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Futás, futópályák
- További aktív témák...