-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #291950 üzenetére
Persze hogy átmegy az NKH-nál, típusengedéllyel rendelkeznek az új EU-ban gyártott autók.
⭐ Stella
-
veterán
válasz BigBlackDog #291939 üzenetére
Köszönöm, megfontolandó. (Idén nem tervezem.)
Le lehet tiltani:
- ChatGPT?
- bazári fények? -
bandus
veterán
válasz BigBlackDog #291953 üzenetére
szerintem kurvajól néz ki
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
addikt
válasz szőröscica #291930 üzenetére
mióta a Skodámban volt, csak ilyen autót vagyok hajlandó megvenni, amiben van feleségem dettó, a CX-5-nél is alapfeltétel volt a kormányfűtés megléte
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Kickass
őstag
válasz szőröscica #291955 üzenetére
Ha garázsban lesz már nem fogod annyira hiányolni.
-
nagyúr
válasz Gergőke88 #291929 üzenetére
Ez még kint is jó vételnek számít, itthon meg főleg. Szerintem ezt nyáron ugyanennyiért el lehetne adni itthon még úgy is, h közben beleteszek 8-10 ezer kilométert. Egyetlen hibája, h nem "unfallfrei". Ettől persze még lehet az, de sajnos kicsi az esélye.
Magamnak szoktam behozni, minden szempontból jobban járok így. Eleve olcsóbb és biztonságosabb, plusz a saját szemeddel láthatom, h mit veszek. Nem igazán problémás, ha beszéled a nyelvet akkor egyáltalán nem az. Én sajnos nem beszélek egy szót sem németül, így meg kell kérnem valakit, h hívja fel az eladót, de kint általában már megoldom valahogy. Vagy angolul, vagy kézzel-lábbal (plusz Google Translate-tel). Az egész folyamat legbonyolultabb része a rendszám-ügyintézés, de a legtöbb kereskedő segít ebben is.
A másik megoldás, h megkérsz valakit, h hozza be neked az autót, ezért kb 150-200 ezer forintot szoktak kérni (plusz az összes költségük), viszont ebben az esetben nem kell megvenned kint a piros rendszámot, mert magyar "I" rendszámmal hozzák haza neked az autót. Vagy felteszik egy trailerre, ami talán a legolcsóbb megoldás, de én még soha nem mertem bevállalni. Mindkét megoldás problémás abból a szempontból, h nincs biztosítva az autód. A megbízott "vállalkozó" is összetörheti hazafelé jövet, vagy a traileren is sérülhet az autó (Google első találat).
Pár éve megkérdeztem "pár" trailerest, akkor még egyiknek sem volt normális biztosítása. Általában max 30-40 ezer euróig van biztosítva a teljes rakomány (öt-nyolc autó), nem nehéz kiszámolni, h mekkora mínuszba lehet így belefutni.
Szóval én mindenkit arra biztatok, h van rá ideje magának intézze a behozatalt. Akár haverokkal együtt is elindulhatsz, ha eléggé határozott vagy akkor tök jó kaland egy ilyen autóvásárlás.Szerk.: Ja igen, a kereskedő: ha lehet én csak márkakereskedőtől vásárolok, mert így itthon is érvényes garanciát kapok. Plusz náluk sokkal kisebb az esélye egy esetleges lyukra futásnak.
szőröscica: Az ülésfűtésnél (számomra) biztos, h nem hasznosabb! Én még soha nem fáztam meg (vagy fel) attól, h hideg kormányt kellett fogdosnom induláskor.
Kickass: +1
[ Szerkesztve ]
-
-
tototos
őstag
válasz bulikavagyok #291961 üzenetére
Nem Németország de ha valaki Hollandiából szeretne akkor nagyon ajánlom Balázst. [link] Holland piacról hibrid/elektromos autók amik ha nem is olcsóbbak mint itthon, de jól felszerelt és szervizelt autókat lehet venni. Diesel jóval kevesebb mert nagyon megadóztatja az állam.
-
nagyúr
-
tototos
őstag
válasz bulikavagyok #291964 üzenetére
Nekem már a második autóm(Prius) jön onnan rajta keresztül. A kérdés, hogy milyen kategóriát keres az ember.
Ezt írta Balázs egy facebook posztban:
Mit érdemes és mit nem érdemes keresni Hollandiában sorozatom következő epizódja. Az általam intézett autók nagy része újonnan viszonylag magas értékű elektromos vagy plug-in hibrid autó volt. Viszont ezt a nagy értéket (szinte) soha senki nem fizette ki egy összegben. Ezeket az autókat holland kis- és közepes vállalkozások lízingelték. A holland adószabályok miatt a vállalkozásoknak sokkal jobban megéri egy autót lízingelni mint egyösszegben megvásárolni. Annál pedig még jobban megéri lízingelni és a munkavállalónak kvázi cafetériaként adni használatra mint annak a fizetését megemelni. Ezek a lízingszerződések általában 5 éves futamidejűek. A gazdasággal nincsenek akkora gondok mint pl. Magyarországon, a vállalkozások kiszámíthatóan működnek.EMIATT VAN AZ HOGY NAGYON NAGYON KEVÉS 2-3 ÉVES AUTÓT LEHET TALÁLNI A HOLLAND PIACON.Legalábbis azzal összevetve hogy mennyi 5 éves autót kínálnak eladásra. A lejárt lízingszerződések után az autók túlnyomó többsége visszakerül a lízingbeadókhoz, akik zárt liciten értékesítik kereskedőknek azokat. A Tesla Model 3 2019. februárban jelent meg Hollandiában. Az első példányok mindegyike Long Range Dual Motor kivitelű volt. Ezek az autók már fel-fel bukkannak eladóként a használtautó oldalakon, jellemzően 30.000 euró alatti árakon.2019-ben egyébként összesen 30.000 darab Model 3 került értékesítésre Hollandiában, abból 16.000 (!) darab decemberben, a 2020-as adóváltozások miatt.Szóval nem kell hozzá nagy jóstehetség, nagyon rövid időn belül nagyon sok Model 3 lesz a piacon és az áruk még a mostaninál is kedvezőbb lesz.Ez pedig egy régebbi mit érdemes és mit nem poszt [link]
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
válasz bulikavagyok #291961 üzenetére
Koszonom a részletes leírást! Sajnos a német nyelv nem a barátom. MarkaKereskedők autóit nézem én is.
-
Bondix
tag
A fedd le a szélvédőt egyszerű műanyag zsákkal praktika működik reggeli jegesedes ellen?
Tudom a garázs a tuti megoldás de az nincs és iskola előtt amikor késésbe vagyunk elég idegesítő időigényes kaparaszni vagy lefujni jegoldo spray-vel.Másik a befagyott ajtóra van valami bevált módszer?
Ma sikerült kinyitnom de az se mindig sikerült mostanába reggel de nem tudtam vissza csukni és hát nyitott ajtóval menni nem tökéletes.Köszi előre is és bocs a kérdés miatt 🫣
-
OPiiPO
veterán
válasz Bondix #291970 üzenetére
Zsák nem működik, de mi ilyen mágnesest használunk, ha sietni kell aranyat ér. Befagyott ajtót csak óvatosan, ismerősnek szakadt már el télen a gumikéder.
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
dellfanboy
őstag
válasz Bondix #291970 üzenetére
miert munyag zsak? ha vekony kukazsak, siman rafagyhat aszelvedore.
inkabb vmi regi szovet, torolkozo pl. vagy lehet venni speckot is erre celragumikedereket be kell kenni glicerinnel, bar lehet van mar erre is vmi specko
[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
Bondix
tag
válasz dellfanboy #291972 üzenetére
WD 40 et mondtak azzal fújjam be körbe az ajtónál meg/vagy viassz.
Szélvédő akkor egy nagy törölköző vagy regi pléd lesz a megoldás remélem így gyorsba.
Azt utána az ráér száradni estig...😂[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
válasz Bondix #291976 üzenetére
Szerintem megteszi, de puding próbája az evés. Arra figyelj, hogy úgy rögzítsd, ne tudjon alákapni a szél (de semmiképpen se úgy, hogy rácsukod az ajtót, mert bevezeti a vizet az utastérbe...) Én a rücsisebb oldalát tenném alulra, az talán kisebb eséllyel tapad/fagy az üveghez.
.
-
szőröscica
addikt
[link] X6M Competition teszt. Sajnos a fogyit nem irjak, Vili szerinted mennyit ehet?
-
tototos
őstag
válasz szőröscica #291979 üzenetére
nem tudom hova tenni a SUV+erős motor kategóriát. 2,4 tonna már eleve rohadt sok és rengeteg lóerő csak arra megy el hogy ezt mozgassa.
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #291979 üzenetére
A legvégén van némi utalás erre a negatívumok között; "Brutálisan magas fogyasztás".
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
szőröscica
addikt
válasz tototos #291980 üzenetére
En a SUV kategoriat sem, hacsak nem faj a hata az illetonek vagy nem jar annyira rossz utakon, hogy kell a nagyobb hasmagassag. De autot nem csak racionalis ervek alapjan valaszt az ember, szoval ha a SUV tetszik, hat vegyenek azt.
En rajottem, hogy a vegleteket szeretem: vagy egy igazi tankot vagy egy kicsi, konnyu es eros autot. -
szőröscica
addikt
válasz BigBlackDog #291982 üzenetére
Azt lattam, de a konkretumok erdekelnek. Nekem mar a 8 liter is brutalis, masnak lehet a 15 sem az.
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #291985 üzenetére
Nem tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy valakinek ennyire fáj a háta, vagy ennyire nagyobb hasmagasság kell a rossz utak miatt és mégis ilyen kemény futóműves kerekes betontömböt választ magának.
[ Szerkesztve ]
-
tototos
őstag
válasz szőröscica #291986 üzenetére
Én örülök ha az Octavia 8 literes átlagot produkál. Most inkább 10 körül van Igaz ez 2 ezres átlag ahol fele padlógáz fele 90-100-as utazó.
Egy ilyen monstrum ekkora motorral szerintem 15 környéke, dugóban lesz az 20 isNekem valahogy az SUV meg gyorsaság(autózás) szeretete nem fér össze. Szerintem pont azok akik szeretnek autózni náluk a racionalitás fog első helyen szerepelni. Belemehetünk DISC analízisbe de talán nem a topikhoz való
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz tototos #291984 üzenetére
Mivel egymás közt vagyunk elárulom nektek az én érveimet amiért Kugát választottam.
Első sorban azért, mert szívóbenzin motoros Fordot szerettem volna. Egyedül Kuga hibrid ilyen Fordnál.
Másodsorban a Focus (legalábbis az előző évjárat) ablakai elég kicsik. Alig látni ki belőle. SUV nagyon jól megoldja ezt a problémát, egészen addig míg nem minden autó SUV lesz az utakon (de ilyen sosem lesz).⭐ Stella
-
diegho
nagyúr
Én is leírom miért lett kuga.
- megszűnt az egyterű kategória
- kényelmesebb a ki és beszállás 191cm-el, mint egy normál autóba
- sokkal egyszerűbb parkolni, mert az eleje nem ér el minden szart
- jobb a rálátás a forgalomra
- minimális a kardán alagút hátul, így 3 főnek sokkal nagyobb a lábtér
- adott méretben ez adta a legtágasabb belteret az összes próbált autó közül -
6030D
Ármester
válasz szőröscica #291985 üzenetére
En a SUV kategoriat sem
Kamiq?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
tototos
őstag
válasz radi8tor #291990 üzenetére
Ha már ennyire belemerültünk akkor én is elmondom a 2 autóm vásárlását.
Octavia RS 1.8t: 2016-ban ez tűnt ár/érték arányban a legjobbnak. 180LE(most 210 környéke), sedan(csal mert egybe nyílik az üveggel), kiforrott technika, pest megyében hozzáértő szerelőkkel. Ha akarom 7 liter környékén közlekedem vele, de ha menni kell akkor sem hagy cserben.
Prius és Prius Plugin: Covid előtt kellett egy napi 75 km-es távra munkásautó. Ezt először egy 1.4 Hdi Pug 206 teljesítette, de akkor jöttek a kitiltjuk a dízelt a városból mantrák plusz a kocsival is volt mindig valami nyűg(akksi, generátor, futómű, fékek). Így jött a csere. 2020 januárt írtunk amikor hirtelen felindulásból 1 hétvége leforgása alatt megvettem a Priust úgy hogy csak fényképet láttam róla. Jött a Covid így megváltozott a munkábajárás de a Prius tette a dolgát elvitt A-ból B-be kényelmesen és nagyon kevés fogyasztással. Közel 4 évig használtam majd most az árak változása miatt(többért tudtuk eladni mint amennyiért vettük) lecseréltük egy pluginra. Így szokjuk a töltést meg a tisztán elektromos közlekedést de közben ha kell benzinnel is elmegyünk bárhova. -
szőröscica
addikt
válasz 6030D #291992 üzenetére
Mar irtam korabban, szukseges rossz.
DSG-s Octavia vagy Golf kombi nem fert bele a keretembe, a Scala pedig nagyon nem tetszik. Pedig magasabban felszerelt lehetett volna, mivel szuk fel millioval olcsobb auto, de keptelen lettem volna megbaratkozni a formajaval.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz brumi1024 #291996 üzenetére
Szomszednak Bp-n belul, el-elrugva stabil 20-at ir, de varoson kivul, kruzolosban 10 alatti sem kihivas, valoban. Amikor hazahozta Nemetorszagbol, akkor 140-es utazoval 8 literre jott ki az atlaga.
Sokat szamit a felhasznalas, kb azonos utvonalon jarunk, ami azt jelenti, hogy 1km utan beallunk a Margit krt-i dugoba, Alkotas, Budaorsi, M1/M7 kivezeto. Hazafele meg sokkal szarabb ugyanez visszafele[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz radi8tor #291994 üzenetére
Én 15 évet normál autókban töltöttem el, de egyre jobban idegesítettek az utak (gödrök, járdák, és minden más amibe belevertem az alját/elejét stb.) állapota. Ezért lett először scross aztán rav4. Sokkal kevesebb idegesség van ezzel azóta. Mondjuk a beülés magassága nem volt döntési elem, de most már kifejezetten rosszul esik beülni feleségem jazzébe, jó nagy lehuppanás (tankolom és szervizeltetem különben nem is járok vele).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest