- Milyen TV-t vegyek?
- Plazma TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Bluetooth hangszórók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
gp Úgy tűnik, hogy végre kapunk egy remaster kiadást a több mint húsz éves játékból.
-
Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
it 1 százalékot tud spórolni az Onsemi, de ez is elég lehet ahhoz, hogy 1 millió háztartást 1 évig ellássanak árammal.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ro_bert17
őstag
Azt lehet tudni melyik szakaszról volt szó?
"5. Igaz-e az, hogy ha valahol van kerékpárút, akkor kerékpárral köteles vagyok azt használni, és nem mehetek az autók között? Van-e ebben az ügyben különbség lakott területen és azon kívül?
Ahogy már említettem a kerékpárosokra is érvényes a KRESZ haladásra vonatkozó alapszabálya, miszerint „Járművel az úttesten annak menetirány szerinti jobb oldalán, lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni.”
Ugyanakkor, mivel a bicajosok a legvédtelenebb járművel közlekedő szereplők az utakon, ezért a szabály a biztonság érdekében szigorított haladási feltételeket ír elő minden kerekező számára:
„Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.”
Elég bonyolult ez a mondat, ezért érdemes részletesen értelmezni:
A lényege egyébként az, hogy csak akkor szabad az úttesten tekerni, ha előtte mérlegeltük azt, hogy van-e az úton a kerékpárosok részére biztonságosabb terület.
Ha van kerékpárút, akkor ott.
Ha nincs kerékpárút, de van kerékpársáv (a kettőt együtt nem szokták alkalmazni) akkor azon.
Ha nincs kerékpárút, kerékpársáv, de van olyan buszsáv, amin a bicajozás megengedett, akkor ott.
Ha nincs kerékpárút, kerékpársáv, kerékpározásra alkalmas buszsáv, akkor a leállósávon. (Természetesen nem autópályán és autóúton.)
És ha se kerékpárút, se kerékpársáv, se leállósáv, akkor még mindig meg kell néznünk azt, hogy kerékpározásra alkalmas-e az útpadka, és ha az, akkor ott. (Nagyon sok városon kívüli főútvonalon, az úttest szélét jelző vonalon kívül kellene tekerni.)
És ha ezek közül semmi nincs az úton, csak akkor szabad az úttesten menni bringával, ahogy azt a jobbra tartás meghatározza.
Mindezek a meghatározások lakott területen belül és kívül egyaránt érvényesek. Ugyanakkor megjegyezném, hogy a kerékpárútnak az úton, azaz az úttest mellett kell lennie. Ez azért fontos, mert például a Balatont elkerülő kerékpárút sokszor százméterekre halad a közúttól. Ilyenkor természetesen szabad a kiválasztott út úttestjén tekerni, nem lehet arra hivatkozni, hogy van valahol kerékpárút is."
Forrás: [link]Amúgy meg a fórumtársról ez ugrott be: [kép]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Ukrajnai háború
- Gyúrósok ide!
- Sweet.tv - internetes TV
- Motoros topic
- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Mikrotik routerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen