Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Nemzetközi bemutatókra készül az Oppo
ma A következő Find X csúcsmodell már biztosan nem csak Kínában lesz kapható, a Reno12 széria pedig júniusban evez nemzetközi vizekre.
-
Computex 2024: léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett (videóval!)
ph Élőben is brutális a Fuzion hűtése, ami két verzióban, egy RTX 4090 és egy RTX 4080 Super kártyán is feltűnik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz hdanesz #36750 üzenetére
" És azt szerintem elég lenne a szaksuliban vagy egyetemen/fősulin megtanítani."
Ja, feltéve ha ott azt tanítanák. Emlékszem, már gimiben is szétvágott az ideg, hogy a rohadék irodalmat és történelmet heti 5 órában tanultuk, de egy fizikát/kémiát/biológiát csak heti 2-ben. Pedig e három szerintem sokkal szélesebb ismeretet és látókört ad a világ működéséről még akkor is, ha nem fogod használni a munkád során őket.
Nem azt mondom, hogy nincs szükség az irodalomra és a történelemre, de nem olyan mélyen, hogy azt kell megtanulni, hogy 1219-ben mi volt a világ másik felén élő uralkodónak a neve, vagy jelöld be a vaktérképen, hogy 492-ben milyen irányba indított támadást egy random kretén.
Ugyanígy irodalomban a kétmillió darab költőt megtanulni. Meg 1-2 elvont akárki úgy gondolta, hogy megfejtette, hogy az ópiumtól bezsongott, szifiliszes, szakítás utáni depressziós költő milyen mögöttes tartalmat írt le a versben. És akkor az a kötelező magolandó....Na, mikor főiskolára mentem, akkor csillogott a szemem, hogy ezek a túltolt kreténségek eltűnnek. Aztán informatikai szakon azon kaptam magam, hogy ülök az előadáson és azt hallgatom, hogy a gerébtokos ajtót hogy kell beépíteni. Meg épület műszaki rajzát kellett (volna) csinálni minden alaptudás nélkül. Nem is tudta senki megcsinálni, mindannyian az építész szakon tanulókat kértük meg rá és ők rajzolták meg valami 4-5ezer Ft-ért...
Meg pszichológia, szociológia és hasonló tárgyak. Jó, szerencsére nagyon töltelékek voltak, de akkor is.[ Szerkesztve ]
-
-Skylake-
addikt
válasz Qtya123 #36751 üzenetére
"Pedig e három szerintem sokkal szélesebb ismeretet és látókört ad a világ működéséről még akkor is, ha nem fogod használni a munkád során őket."
bazeg hat pont ezert nem azt tanitjak. NEKED mint maganszemely lehet celod az a sokkal szelesebb latokor, az intezmenynek feletted meg pont, PONT ellentetes celjai vannak veled. ez ennyi, nem atomfizika. ha az lenne a kozoktatas celja, hogy olyan embereket neveljen ki akik utana majd gondolkodnak, hogy letrehozzanak dolgokat, akkor baszki igy tanitananak.
azert nem tanitanak ugy ahogy te (sokan) szeretnek, mert kurvara nem ez a cel. a cel felnevelni valakit aki majd veszi a zarjegyes cigit/sort/palinkat , amugy meg all a szalag mellett egy gyarban, aki ide jott mert adtak neki - (MINUSZ) 6% iparuzesi adot.... egy CATL-nel dologzik majd vagy 50ezer ember, ezeket ki kell termelni valahonnan. ki a rak menne oda, ha mindenki gondolkodo lenne ? arra nincs szukseg, gondolkodo, tanult emberekkel nem lehet feltolteni egy bosch-t....
na ezert tanulod a szajbakurt verselemzest heti 8 oraba. az mellekes, hogy utana nem tudod kiszamolni a nettodat a sajat bruttodbol, mert fogalmad sincs hogy lesz a 750-bol 500. gondolom ki kell vonni belole 250et..."Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
horush
addikt
-
Qtya123
őstag
válasz -Skylake- #36753 üzenetére
Ebben igazad van sajnos...
Amúgy igen, van egy csomó ember pl, aki még a mai napig emlékszik egy rakat történelmi dologra, meg elkezdi sorolni a Habsburgokat, de a nettó-bruttó, vagy épp az olvasd már el azt a kurv@ szerződést és látni fogod, hogy neked a unit linked biztosítás nem lesz jó, na ezek már nem mennek. THM és társai? Ugyan már, azt eszik vagy isszák?
Én mindig ezzel szoktam érvelni azoknak, akik széles mellel nyomják, hogy az irodalom azért kell, mert hát a szövegértés. Ember! Nyomtad egész életedben az irodalmat, humán tárgyakat, aztán eléd raknak egy pénzintézeti szerződést, vagy egy combosabb adásvételit és fel sem fogod mit olvasol. Milyen értő olvasás? Egy határozatot nem tudsz értelmezni, hanem odaadod az ügyintézőnek, hogy mondja már el mi az...
Egy biztos, ha újrakezdhetném a tanulást, akkor tized annyi energiát fektetnék ezekbe a humán tantárgyakba.
Jaaaa, hogy nem lehetsz ezekből sem 2-es 3-as, mert akkor meg továbbtanulni nem tudsz, nincs elég pontod....[ Szerkesztve ]
-
-Skylake-
addikt
válasz Qtya123 #36755 üzenetére
"Én mindig ezzel szoktam érvelni azoknak, akik széles mellel nyomják, hogy az irodalom azért kell, mert hát a szövegértés. Ember! Nyomtad egész életedben az irodalmat, humán tárgyakat, aztán eléd raknak egy pénzintézeti szerződést, vagy egy combosabb adásvételit és fel sem fogod mit olvasol."
erre van egy jo storym just for fun. mikor kb ~3 eve osszekoltoztem jelenlegi parommal akkor elementem igenyelni egy hitelkartyat azert, hogy ha neadjisten barmi van, akkor legyen egy amolyan "plusz biztonsag", hogy mindig, minden korulmenyek kozott van valamennyi penz, barmi van. felmentem az OTP oldalara, igenyeltem egyet es vartam hogy hivjanak be szerzdoest kotni. bementem, mondtam jonapot, jottem hitelkartyaert.
akkor olyan magysagrendileg 480-550 ingadozott a nettom (oncalltol ilyesmitol fuggoen). 2.2 MILLIO (jol olvasod : 2.2 MILLIO) forintban allapitotta meg a bank a hitelkeretem. Ultem, mondom a nonek hogy ti amugy normalisak vagytok ? Latjatok hogy felmillio a havi nettom ugye ? mondtam neki hogy ne vicceljenek mar, nyilvan nem akarok ekkora hitelkeretet. kerdezi a no mennyire gondoltam ? mondtam neki hogy olyan 600 korul. tudod mennyi lett vegul ? 750ezer, mert es most figyelj : EZ VOLT AZ ALSO LIMIT. nem kerhettem kisebbet ennel 500ezres nettoval.
na most ezt kombinaljuk azzal, hogy ahogy te is irod, atlag ember azt sem tudja mi az a THM. szerintem ezt konkretan buntetni kene, bar persze tokeletesen ertem, hogy miert van igy...."Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
nagyúr
válasz Qtya123 #36755 üzenetére
Aki tenyleg nyomta az irodalmat meg a tortenelmet (azaz probalta _megerteni_, hogy mi miert van), az megerti a szerzodest es a THM-et is, hidd el. De ilyenbol nincs sok. Filozofia meg vegkepp, azok lesznek igazan jok filozofiabol, akik elmehetnenek fizikusnak is akar.
(Az irodalomtudomany tenyleg nem az, hogy sok regenyt olvasunk a hetvegen.)
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Alexios
veterán
válasz Qtya123 #36755 üzenetére
Jaaaa, hogy nem lehetsz ezekből sem 2-es 3-as, mert akkor meg továbbtanulni nem tudsz, nincs elég pontod....
Nem tudom hogy van az érettségi és pontszámítás jelenleg, de anno 10+ éve mikor én érettségiztem/mentem egyetemre, akkor 2 fajta pontszámítási lehetőség volt, és az egyiknél elég volt csak a reál tárgyakból nagyon jónak lenni(ha az kellett az egyetemre) -
-
sakal83
addikt
válasz hdanesz #36750 üzenetére
"majd a munkahelyen megtanítják 2-3-x hét vagy hónap alatt azt a specifikus tudást ami oda épp szükséges."
Ez nagyon trendi szoveg mostanaban mar az ertelmesebb retegeknel is. Regebben csak a suttyo falusi tirpakok hangoztattak ezt mar annak az osztalytarsnak is, aki el tudott olvasni makogas nelkul 2 sort. Ez eleg szomoru.
" és őszintén azt tudom mondani, hogy amit az általános iskolás/gimis tanulmányaimból használok...az az angol és német nyelv.
Ha komolyan igy gondolod, akkor tedd ossze a kezed, hogy egy betanitott csimpanz meloert ennyit adnak neked.
Azert erdemesebb kicsit szofisztikaltabban gondolkodni
Talan ezeknek az iskolaknak köszönheted, hogy tudsz irni olvasni, szoveget ertelmezni, informaciot gyujteni, szelektálni kozottuk, hasznositani az infokat stb.
Az afrikai es azsiai elmaradott oktatas nelkuli emberek is milyen okosak ugye? Idehozod oket, majd 5 het kepzes es agysebeszek
Lehete merogedtem, de ez nagyon Idiocracy gondolkodas mod.
Epp a foiskola es egyetem, aminek jelentos resze par szak kivetelevel nem tul sokat ad.
De azert segitek Neked, mit mondtak meg nekem azi skolakban miert nehez az elvegzese ugy, hogy ertelmetlen dolgokbol vizsgazol latszolag:
"mert a feltett lécet kevesen ugorjak meg, es azok az okosabbak a tobbinel, es a megkapott papirrol a munkaltatok tudjak, hogy okosabbak a tobbinel."[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Na azert nem tudom mikori elmenyeid vannak oktatasbol [gimi], de ma egyaltalan nem trivialis h aki megerti az anyagot es me'g magol is annyit ami valamely info alapjan szukseges, az kap minimum 4-est. Mondjuk az egyetem elvegzese is egyre tobb lutrit tartalmaz - 1 evvel az evfolyam felett jaro demonstratorok viszik a gyakorlatok nem elhanyagolhato reszet... az eloado meg csinal valami evfolyamdogat, nem mindig sikerul a korrelacio.
-
veterán
válasz hdanesz #36750 üzenetére
IT-ban (de bárhol máshol is) azon a területen fizetnek jól, ahol a specifikus tudás mellé megfelelő kompetenciák is társulnak. Ezt nem a melóhelyen szeded föl, mert ez nagyjából már a beugró. És amúgy is az alap-középfokú oktatás során lehet megszerezni, később kb. esélytelen.
Akinek szar a szövegértése 14 évesen, annak valószínűleg később is az lesz, és nem is korrigálható. Talán fiziológiai okai is vannak, passz.
És azt szerintem elég lenne a szaksuliban vagy egyetemen/fősulin megtanítani.
Ne viccelj már! 10 évvel ezelőtt is rítt az összes prof, hogy nem elég a bejövő gólyák tudása, és felzárkóztató kurzusokat kellett indítani. Hova akarod még silányítani a közoktatást? Omg.
Azt elismerem, hogy a magyar közoktatás egy kalap szar, de erre nem az a maegoldás, hogy nullázzuk le a tananyagot.
#36764axioma
A szemináriumokat mindig is doktoranduszok/demonstrátorok tartották, ebben túl sok újdonság nincs. A gimi téma meg..értem én, persze. Versenyistállóban nem osztják 2-pofára az 5-ösöket, de hát ott a felvételi se sétagalopp. Aki oda megy, az tudja, hogy mire számítson.[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
senior tag
válasz sakal83 #36763 üzenetére
Köszönöm szépen a személyeskedő és kioktató hozzászólást. És a segítséget is...hiszen egy betanított csimpánznak mindig jól jön egy újabb trükk, igaz?!
Eléggé kiforgattad azt amit én írtam. Sehol nem írtam, hogy agysebész lesz bárki pár hét képzés után.Talan ezeknek az iskolaknak köszönheted, hogy tudsz irni olvasni, szoveget ertelmezni, informaciot gyujteni, szelektálni kozottuk, hasznositani az infokat stb.
Azért ennyire ne húzzuk már le a dolgokat. Ez alapján végülis az ovinak is köszönetet mondhatok, ha épp ott tanultam meg villával enni. Egyénként szerződésekkel foglalkozom...azokat bújom és írom évek óta. Így az infogyűjtés/szelektálás....az épp napi kenyerem.
Tapsinak: Nem tudom hol írtam azt, hogy süllyeszteni kell a közoktatás szintjét? Vagy én szeretném ha lenulláznák a tananyagot. Mint írtam....41 éves vagyok...nem 10 és nem is 15 éve érettségiztem vagy kezdtem az egyetemet. A saját tapasztalataimat és véleményemet írtam le a saját életemről. Illetve a saját munkámról.
A végén kiderül, hogy miattam van olyan állapot az oktatásban amilyen. Jézusom....lassan nem lehet írni egy fórumra mert rögtön idióta lesz az ember meg betanított csimpánz.
Tisztelettel,
Csimpi[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Nem azokra a 2-es 3-as tanulókra értem, akik lusták/buták. Hanem akik pl okos és könnyen tanuló emberek, de az adott tárgy nem érdekli őket.
Nekem is volt olyan osztálytársam, aki tökéletes ívben lesz@rt néhány tantárgyat és annyit foglalkozott vele, hogy ne bukjon meg, más tárgyakban meg aktivizálta magát és ragadt rá a tudás. Sokra is vitte később.Töri meg... értem én, hogy összefüggések. Jó dolog és hasznos, főleg, ha az elmúlt 70-100 év történelmét nézzük.
De már bocsánat, de teljesen lesz@rom, hogy i.e 792-ben mit termesztettek Ázsia délkeleti részén, ahogy azt is, hogy ugyanebben az évben hogy hívták a 12. uralkodót, aki puccsal megszerezte a hatalmat. Úgy gondolom ezek összefüggés ide vagy oda, már csak említés szintjén érdekesek, de nem témazáró és vaktérkép mélységben...
Nyilván nem a tananyag nullázása, hanem az átalakítása lenne a megfelelő stratégia.
De amúgy jah, "elit" gimibe (általánosban meg pláne, a sznobság netovábbja volt a hely, mind tanárok, mind diákok terén) jártam, aztán az évfolyamtársaimnak erős 50%-a ugyanolyan felnőtt lett, mint akik nem tanultak. Legalábbis ami az általános szövegértést, vagy akár a pénzügyi tudatosságot, vagy az elvárható mai tájékozottságot/talpraesettséget illeti.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Qtya123 #36767 üzenetére
Hanem akik pl okos és könnyen tanuló emberek, de az adott tárgy nem érdekli őket.
Aki okos és könnyen tanul, az kb. az órán összeszed annyi tudást, hogy lehozza 4-esre. Ismétlem, középiskoláról beszélünk, ami egy vicc tudásanyag szempontjából.
...és annyit foglalkozott vele, hogy ne bukjon meg, más tárgyakban meg aktivizálta magát és ragadt rá a tudás. Sokra is vitte később.
Most lehet, hogy én vagyok a geci, de ezekből az infókból azoknak az embereknek a profilja villan fel számomra, akik a munkahelyen is folyamatosan rínak a szar melók miatt (merthogy nincs kedvük megcsinálni). Miközben minden munkahelyen vannak szar és jobb projektek is, és mindet meg kell csinálni. Ők azok, akik amúgy mindenki mást rohadtul idegesítenek ezzel a viselkedéssel. Nem tudom, hogy végül ez lett-e az osztálytársaidból, de bennem ez az egész gondolatmenet ilyennek tűnik.
Úgy gondolom ezek összefüggés ide vagy oda, már csak említés szintjén érdekesek, de nem témazáró és vaktérkép mélységben...
Jó, de ezek meg tényleg ilyen pitiáner dolgok. Jellemzően említés szintjén vannak jelen, vaktérkép meg kb. a sumérokról van, aztán csókolom. A civilizáció bölcsőjét pedig azért illik ismerni, na! Már csak azért is, mert a múltkori retrónkon ebből volt kvíz. Nem én csináltam.
aztán az évfolyamtársaimnak erős 50%-a ugyanolyan felnőtt lett, mint akik nem tanultak.
Azt hiszem, ez azzal is összefügg, hogy eleve elitgimibe járt mindenki. Aki onnan "nem tanulással" kerül ki, még az is bőven előnyben van bárki mással szemben. Én azt látom, hogy az elitgimis ismerőseim mind szépen elöl vannak az életben, jó pozikban, akik meg nem tanultak, azok futárkodnak.[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
válasz hdanesz #36766 üzenetére
Nem személyeskedtem. Ha ugy volt értelmezhető bocsánat nem volt szandekomban
Direkt beleirtam h az ertelmes reteg is ezt kezdte mondani mint a fiatal koromban a falusi, mindenbol megbuko traktorosok
Furcsa hallani, hogy milyen magasra terjedt ez a nem tul atgondolt kifejezes, hogy az iskolaban nem tanul senki semmit, csak a munkahelyen.
Erdekes, hogy az utolso bekezdesemet nem is probaltad a global kepbe helyezni.
Ui. : miert egyebkent kinek koszonheted, h "tudsz kessel villaval" enni?
A szulok bizonyitottak a Covid alatt a sajat gyerekeikkel. Nem nagyon ment a tanitas es neveles...Persze a kritika az megy a részükről, persze okkal is, de a gyakorlatban jobban nem tudtak nevelni a gyerekeiket... - tisztelet a kivetelnek -
Edesapam tanar, mondta h sok gyereknek alsos szamolas sem megy a covis zaras miatt...
+ az iskolai tanulas megtanit tanulni, ami mondjuk alap h a munkahelyen a helyi feladatot megtanuld.
[ Szerkesztve ]
-
-
OPiiPO
addikt
válasz Qtya123 #36767 üzenetére
"de teljesen lesz@rom, hogy i.e 792-ben mit termesztettek Ázsia délkeleti részén, ahogy azt is, hogy ugyanebben az évben hogy hívták a 12. uralkodót, aki puccsal megszerezte a hatalmat." - ez a munkád szempontjából lényegtelen, a lényeges hogy ezen információt meg tudod-e tanulni behatárolt idő alatt
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
axioma
veterán
Kedvenc peldam: diakoknak 5 eve tudnia kellett, hogy hol van Kaba (igen, vakterkepen) es milyen gyar volt(!) ott tizensok evvel elotte [tanarneni 35 eve ugy tanitotta, jo lesz az ugy nekik is...]. A tobbi 100+ varos es minden iparteruletenek felsorolasa kozott (ez egy db dolgozat, es kb. ez ment foldreszenkent, semmi mast nem tanitott). Ketlem hogy ezek mind buknak az egyetemen, pedig az osztalyatlag focibol az 'e' korul volt... ja es azota volt covid meg uj pedagoguspalya modell...
-
hdanesz
senior tag
válasz sakal83 #36769 üzenetére
Direkt beleirtam h az ertelmes reteg is ezt kezdte mondani mint a fiatal koromban a falusi, mindenbol megbuko traktorosok
Ezt a fenti dolgot egy egyetemen tanító tanár mondta (Orosz László)....ahogy írtam is az első hozzászólásomban. Egyetemi szintről beszélt....nem a közoktatásról. Gondolom egyetemen már nincsenek megbukó traktorosok. Bár lehet tévedek, mert létezik agrár szektor is. És a tanár úr sem azt mondta, hogy semmire nem való az iskola...csak azt, hogy az alapokat kellene jól megtanítani.... és akkor lehetne mire építeni a munkahelyen, ahol már a munkahelyi specifikus dolgokat kellene csak megtanulni.
Itt a videó ismét. Hat percnél nem sokkal több...ha megnézed, akkor át fog menni miről beszél. Nem azt mondta, hogy nem tanul az iskolában senki semmit. Egyáltalán nem.
Az utolsó bekezdés inkább szomorú. Ha egy cég csak a papírok és eredmények alapján operál. Ott van a jogsi pl. Egy papír szintén. Nővéremék cégénél feltétel a jogsi, mert könyvvizsgálat miatt sokat utaznak. Csak úgy vesznek fel embert, aztán jön a sok új dolgozó az első utazásnál...hogy hát őőőő nem vezet, mert van ugyan jogsija de sosem vezetett. Hasonló a helyzet a nyelvvizsgával is. Valaki megszerez egy papírt mert kell a diplomához (pontosabban ha jól tudom csak kellett...) utána meg lehet évekig meg sem mukkan az adott nyelven. De a papírt beírhatja az önéletrajzba...és máris sehol semmi probléma. Van itt nyelvtudás kérem szépen. Ezért félrevezető ha csak a papírt nézzük.
Nem ismerem a cégek belső működését és felvételi eljárásait valamint bírálatukat. Nem tudom nézik-e a jegyeket az indexben....a diplomában? Ezért nem tudtam értelmezni az utolsó bekezdést.
Ui. : miert egyebkent kinek koszonheted, h "tudsz kessel villaval" enni?
Őszintén kérdezem, ennek mi köze van a munkámhoz? Azért hoztam példának az evést, hogy akkor lemehetünk egész alap szintre is hogy megtanultam beszélni. Mert ha nem tudnék beszélni, akkor nem tudnék dolgozni sem. Ami persze megint nem igaz teljesen, hiszen sok olyan meló van ahol meg sem kell mukkani.Ismét hangsúlyozom, 41 éves vagyok...szüleim 70 felettiek. Nem tudom mi történik gyereknevelés szempontból manapság. Sem a covid alatt. Nekem nincs gyermekem. A haverok, rokonok gyerekeiről pedig nem tudok nyilatkozni. De felesleges is összehasonlítani a mostani időszakot az én 1980-as évekbeli neveltetésemmel.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz axioma #36772 üzenetére
Szerintem ezeknek a kiragadott példáknak semmi értelmük. Mármint érted, én meg dobókockát reszeltem a szakközépben vasból. Szerinted mennyi hasznát veszem most? Viszont volt egy rohadt jó matek/kémia/fizika/töritanárom. Ez is analóg az élettel, meg a munkahellyel. Vannak szeretem/nem szeretem dolgok, és mindet meg kell csinálni.
-
sakal83
addikt
válasz hdanesz #36773 üzenetére
Ott van a logikai bukfenc ezekben az ervelesekben, hogy a munkahelyek, ha minden specifikus, akkor miert varja el az az iskolatol az erre valo felkeszitest. Illetve ha hamar megtanithato, akkor mi a problemajuk?
Tobb penzugyi multinal dolgoztam, illetve az allamnal is, innen van tapasztalatom, amelyek alapjan mondhatom, hogy az iskolaban tanult konkret dolgok semmire nem hasznalhatoak, mert annyira betanitott melok vannak ezen cegeknel tulnyomoreszt. Nemhogy kevesek az iskolak ezen a teren hanem sokak inkabb
"Elit gimnazista" voltam, amit ozt tanítottak alapokat, abbol "elek". ( itt megjegyzem, nem versenylokepzok voltak akkor, aki annak erezte az nem volt odavalo) A felsooktatas 85% egy jo alsos es kozepiskolai alappal becsukott szemmel megy. A fentebb sorolt szektorok pedig kozepszinten szunyalva[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
A gondolatmeneted téves ezzel az ilyenekből lesznek a rí mindenen típusok tekintetében. Legalábbis nála. Ő szimplán bevállalta, hogy lesz@rja azt ami nem érdekli. És igen, mondták neki a tanárok, hogy ha csak egy kicsikét figyelnél már simán 4-es lennél, de nem foglalkozott vele.
Vállalkozó lett egyébként a felsőoktatás után. Valamilyen lézeres/optikai érzékelőkkel foglalkozik, nem látok bele, mert nem vagyunk közeli barátok, de jól megy neki a cég.Gimis részhez:
Egyértelmű, hogy aki elit gimiből jön ki, annak sokkal nagyobb eséllyel van jó munkája. De nekem az a meglátásom, hogy attól, hogy valaki a munkájában jó szakember, magas hozzáadott értékű és bonyolult munkát végez stb... az nem feltétlenül hozza azt magával, hogy általánosságban egy tájékozott és talpraesett ember automatikusan. Nyilván erre is sokkal nagyobb az esély, mint tanulatlanul, de egyáltalán nem egyenesen arányos a tapasztalataim szerint.
Legalábbis én túl sok olyan többdiplomás, komoly karriert befutott emberrel beszéltem/ismerek, akik vagy pénzügyileg teljesen gatyák a magas bevételeik ellenére, vagy épp simán nyomják habzó szájjal az én gyerekeimet ne műtsék át, vagy minek tüntetnek a tanárok van nekik 3 hónap szabadság, és hasonló dolgokat... Vagy épp beszélgetnél velük valami összetettebb dologról, ami nem a munkájukhoz kötődik (legyen az csillagászat, vagy lelki dolgok, társas kapcsolatok mélyebb témája, stb... és nem tudsz, mert nem tud hozzászólni).
Csak legutóbbi két példám:
1: Ugyanabban a szakmában van mint én, abban hihetetlen nagy tudása van, európai szintű koordinálásban vesz részt és szóba került egy 4 fős beszélgetésben önismereti téma, értékítélet, adott érzelmeket kiváltó okok boncolgatása és ő csak nézett, hogy áhh, neki ez kínai.
2: szintén szakmailag magas szinten lévő (ráadásul pénzügyi területen) ember, azát mikor kérdezem, hogy az összetört 2 autójára intézte-e az avultatást, akkor csak nézett, hogy az miii?Ilyenekről beszélek, nem tudom mennyire volt érthető ezeken a kezdetleges, összecsapott példákon. Azt akartam ezzel kifejezni, hogy számomra fura, hogy nem kevés tanult és szakmájában sikeres emberrel mennyire korlátozott dolgokról tudsz beszélni és legfőképp mennyire nincs véleményük és érdeklődésük egy csomó dologban. Jó, gondolom ebben az is benne van, hogy sok látástól vakulásig nyomja a munkát, egyszerűen nincs kapacitása más dolgokkal foglalkozni.
OPiiPO: meg tudom, hamar tanulni, ahogy sokan mások is. De ebből kaptunk 2000 "egységet" más tárgyakból meg 100 "egységet". Szerintem ez a nem jó.
Ne egy "értékmérő" legyen csak a tananyag, hogy na aki ezt megtanulja, az nem hülye és mást is meg tud. Legalábbis szerintem.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Qtya123 #36776 üzenetére
...attól, hogy valaki a munkájában jó szakember, magas hozzáadott értékű és bonyolult munkát végez stb... az nem feltétlenül hozza azt magával, hogy általánosságban egy tájékozott és talpraesett ember automatikusan.
Pont ezért érdemes minél több mindenbe belekóstolni már közoktatás szintjén, hogy szélesebb legyen a látóköröd. Persze értem én, hogy tibiatya is 2-hetente kidob egy kovalens kötést fikázó mémet, de azért ettől a szinttől szakadjunk már el!
#36775sakal83
Ezeket a hülyeségeket már fősulin is nyomatták, érdekes módon pont a hökösök. Mármint hogy az itt megszerzett tudásból semmit sem fogsz használni, úgyis a munkahelyen tanulod meg a dolgokat. Aztán amikor az első interjún beleszaladsz egy szép kis felvételi tesztbe, akkor megy a pislogás.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
"Persze értem én, hogy tibiatya is 2-hetente kidob egy kovalens kötést fikázó mémet, de azért ettől a szinttől szakadjunk már el!"
Mondtam én ilyet?
Ha visszatekintesz a beszélgetés elejére, akkor látod, hogy én kb pont azért kardoskodok, hogy több kovalens kötés és kevesebb vaktérkép, plusz 12. Lukréciának ki volt a keresztapja tudás, mert jelenleg irodalom+történelem túlsúlyos az egész oktatás, ez viszont nem jár azzal, hogy kifejezetten tájékozott és összefüggésben gondolkodó értelmes emberek lepik el az országot.
(persze a több kovalens kötés sem ezt jelentené... csak szeretnek az irodalom+történelemre mindig ezzel hivatkozni, hogy ez adja meg a tájékozottságot és összefüggésben gondolkodást, de látható, hogy nem)[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
Azt hiszem, ez azzal is összefügg, hogy eleve elitgimibe járt mindenki. Aki onnan "nem tanulással" kerül ki, még az is bőven előnyben van bárki mással szemben. Én azt látom, hogy az elitgimis ismerőseim mind szépen elöl vannak az életben, jó pozikban, akik meg nem tanultak, azok futárkodnak.
A korábbiakkal még egyet is értettem, de ez bántó leegyszerűsítés, kábé a ló túloldala, aminek a másik oldalát a "minek a magyar meg a történelem" nézet jelenti.
Az ismerőseim közül (nincsenek kevesen), aki a "legmesszebb" jutott (vezérigazgatói pozíció, majd 40 évesen "nyugdíj", jelenleg a befektetéseiből él), az egy vidéki kisváros szakközépiskolájába járt, majd főiskolára ment, aztán meló mellett (!) végezte a közgáz egyetemet (igaz, elég sokat tanult (két felsőfokú nyelvvizsgája volt már a főiskola végeztével), de nem járt elit iskolába). Ellenben van olyan ismerősöm is, aki summa cum laude végezte valamelyik nevesebb (de azért nem elit) magyar fősulit (már nem emlékszem pontosan, melyiket), és most valami állami cégnél nyomorog, semmire nem vitte az életben (már 40 elmúlt, elég valószínűtlen, hogy karriert csinál). Az egyik IT biztonsági cégtulaj (plusz egy elég jó etikus hacker) végzettsége háztartási kisgépszerelő, diplomája sincs. És még sorolhatnám. Én sem voltam valami mintadiák, és azért a futárkodástól elég messze vagyok..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
JayZ
tag
Hogy hány kommenten keresztül tudjátok rágni a virtuális gittet egy teljesen érdektelen témában, full offban, vasárnap délután/este. Akadjatok már le erről a virtuális péniszpolír témáról hogy ki mennyire művelt, meg honnan ér valaki valamit. Ha annyira sokra vittétek volna az életben a fene nagy műveltségnek köszönhetően nem itt nyáladzanátok, ismét, vasárnap este. inkább pihenjetek mert holnap vár a gyár!
-
section9
őstag
Neurodivergens arcoknak az altalanos/kozepiskola kifejezetten kinzas. Nem arrol van szo, hogy valaki buta vagy nehezen tanul, hanem hogyha nem erdekli, nem tudja lekotni a tanar a figyelmet, akkor egyik fulen be, a masikon ki. Raadasul a folyamatos keszules miatt meg az sincs mint egyetemen, hogy akkor raszanok egy delutant es beseggelek mindent, hanem ropdolgozat, kihivnak felelni, stb. En altalanos/kozepiskolaban harmas voltam mindenbol ami nem erdekelt es elkonyveltek lusta gyereknek aki nem valo egyetemre. Erettsegit egy-ket het tanulassal kihoztam olyanra mint az osztalyelso, aztan egyetemen szinten eltanulo voltam, munkahelyen meg konzisztens high performer, mert mar nem a temak 80%-a volt erdektelen, csak 10-20%.
-
veterán
válasz Qtya123 #36791 üzenetére
Tök felesleges egyedi példákat előrántani a sulira szaró zsenikről, a statisztikák simán azt mutatják, hogy a jobb középiskolából érkezők nagyobb eséllyel lesznek sikeresek, a jó tanulók szintén.
Amúgy elhangzott ez:
...hogyha nem erdekli, nem tudja lekotni a tanar a figyelmet, akkor egyik fulen be, a masikon ki.
Ez hogyan fog kicsapódni egy munkahelyen, ahol számtalanszor van olyan munkafolyamat, ami éppen nem érdekel? Arra is szarik rá az ember? Az persze mázli, ha valakinek olyan munkája van, ami 100%-ban érdekli, de talán ez a ritkább eset, nem?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Nem érted, mert megint szélsőségesen fekete-fehérben gondolkodsz.
Az ilyen embereknek a munkahelyükön nem lesz gondja. Miért? Mert van ugyan a munkahelyen olyan munkafolyamat, ami kevésbé érdekes, mint a másik, de azonos területről származik. Lehet, hogy programozóként nem érdekel annyira az egyik munkafolyamat, de attól még azon a szakterületen van az is, ami összességében téged érdekel.
Ezt az érdekel-nem érdekel dolgot úgy képzeld el, hogy mondjuk valaki szereti a reál tárgyakat és ki nem állhatja a humán tárgyakat, vagy fordítva.
Attól, hogy az iskolában szerette a matekot, de gyűlölte a művészettörténetet (bakker, mennyit erőltették azt nekünk is) és az "egyik fülén be, a másikon ki" szinten kezelte, nem jelenti azt, hogy a munkahelyén is ilyen, hiszen ott nem állnak ilyen távol egymástól az egyes feladatok....
(Amúgy meg a tanult emberek közül mennyi nem érti azt amit olvas, tökéletes példája annak, hogy fentebb kb a számba akartad adni a Tibi atyás dologgal az olyan dolgot, aminek pont az ellenkezőjéről írtam. Annyit értettél
megfélre a mondandómból, hogy abból neked az jött le, hogy én azt mondom, az oktatás rossz, nem kell tanulni, minek a kovalens, ilyen szint, olyan szint, futár szint.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Qtya123 #36794 üzenetére
Oké, a valóságban meg azt látom, hogy vannak azok a típusú emberek, akikről beszélünk (ami érdekli, azt csinálja, ami nem érdekli, azt nem), és csak a baj van velük. Mármint ezzel tényleg napi szinten küzdünk a munkahelyen. Akiről meg te beszélsz, az kb. a szakbarbár kategória. Ami amúgy lehet tökre sikeres életpályamodell, csak nehogy jöjjön egy egész iparágat felforgató változás, ami a kollégának pont nem szimpatikus, mert akkor bajba kerül.
Annyit értettél
megfélre a mondandómból, hogy
Simán csak nem olvastam el az elejétől az egész threadet, a mondandódat pedig e nélkül lehetett így is értelmezni. Ennyi. -
sutszi
veterán
válasz Qtya123 #36794 üzenetére
Szerintem ebben most tévedsz... Az amit Tapsi mond valós probléma. Vezetőként nagyon sok fölösleges(!) fejfájást okoz az, hogy megy a finnyáskodás... Pedig nem kapálni kell menni... ugyanúgy szoftver fejlesztés a feladat, csak egyik projekt tetszik, másik nem...ez meg különben is legacy... És több időt töltünk ennek kezelésével, mint a valós task megoldásával. K. fárasztó.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs