Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • And

    veterán

    válasz csabyka666 #40404 üzenetére

    "Ugyanúgy ólomakksi az is, viszont a házán az áll, hogy max. 13,6V - 13,8V - gondolom ez jelenti a töltőfeszültséget - ami a 12V-os a motorakksi esetében elmegy 14,5V környékére is"
    Nem teljesen pontos, hogy ez az érték 'töltőfeszültség'. Mondjuk inkább úgy, hogy töltési csúcsfeszültség, hiszen a töltés nem csak abból áll, hogy konstans feszültséget kapcsolunk a savas ólomakkura.
    A két érték (13,6 vs 14,4V körül) különbözősége pedig nem az akkuk kémiai eltérése miatt alakul így, hanem a használat módja miatt: egy riasztó akkumulátora készenléti módban van, azaz amíg a központ kap tápfeszültséget, az akku állandóan töltésen van. Ilyenkor a feszültséggenerátoros mód feszültségértéke, vagyis a töltés végfeszültsége alacsonyabban van meghatározva, mint ciklikus (töltöm-kisütöm) módban. Ugyanez áll a kettős konverziós UPS-ek akkumulátoraira is. Normálisabb VRLA-akkukra egyébként mindkét értéket ráírják, mint 'cycle use' illetve 'standby use' csúcsfeszültséget. A kisütött akkura adható indulóáram (még áramgenerátoros módban) viszont szintén limitált, ami akku- és kapacitásfüggő, de ezt is rá szokták írni egy minőségi akkumulátor címkéjére. Úgyhogy a 'riasztós akksi' és a 'motorakksi' ilyen formán nem tér el egymástól túlságosan, az más kérdés, hogy utóbbi jó nagy - persze rövid ideig tartó - terhelőáram-lökést is elvisel. Tehát ha az adott töltőkészülék maximális töltőáramát és végfeszültségét be lehet állítani, akkor nem lesz vele gond. Ha fixen 14,4V-os a végfeszültség, akkor is lehet tölteni vele amúgy készenlétben használt akkut, csak nem szabad extrém hosszú ideig rajta hagyni a töltőn (az áram a töltés vége felé amúgy is a kezdőérték töredékére csökken).

Új hozzászólás Aktív témák