Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lompos48

    nagyúr

    válasz DonThomasino #37258 üzenetére

    Azzal a kapcsolással egy gond lehet, ahogy elnézem: szegény 4 db. 10 ohmos ellenállás az első pillanatban még mindig el kell viseljen egy hatalmas áramlöketet. Ezért nagyocskára kell őket méretezni.

    Az SSR inkább rezisztív terhelések kapcsolására van kitalálva. Hiába kapcsol nullátmenetnél, utána az áram ugyancsak a színusz vezető élének a meredekségével fut fel. Nem hiszem, hogy sokat segítene a mágnesezési áram csökkentésében. Nem beszélve az SSR szükséges védelméről is: [link]

    A megoldás mindenképp valami lágy indítás kellene legyen. Ebben nem sok gyakorlatom van. Egyetlen ilyen berendezést építettünk, de az egy 250kW-os (!!!) motort indított, külön kb. 10-15 kilós "láda" volt, amit programozni kellett, és párezer dollárt kóstált. De ott nem a hálózatot, hanem egy kapcsolószekrény fogaskerekeit kellett óvni.

    Én eljátszadoznék az ajánlott kapcsolással akár az autótrafót próbálgatva a hegesztőtrafó helyett, mert az nem rúg akkorát bekapcsoláskor., de azt is megpróbálnám mit csinál - mint tegnap is írtam - a hegesztótrafó, ha az autótrafón keresztül kötném be és kézzel tekerném fel a feszültséget. Itt marad a kérdés: mekkora az autótrafó max. teljesítménye?

Új hozzászólás Aktív témák