Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Alogonomus #57931 üzenetére

    Ez számomra kicsit zavaros megfogalmazás, ami rejt magában némi igazságtartalmat, de inkább arra alkalmas, hogy valamilyen helyzetet hangzatosan racionalizáljunk.

    Az AMD abban az értelemben talán valóban lendületben van hogy teljesítmény tekintetében beérték az Nvidiát, de legalábbis nincs szégyellnivalójuk. De ez mondjuk piaci részesedés tekintetében még nem érezteti a hatását. És ez mindig is probléma volt.

    Az Nvidia a grafikus motorok fejlődési irányát nem olvassa, hanem írni igyekszik és az ebbéli befolyását (dominanciáját) nem az AMD, hanem leginkább a MS szorítja vissza, akinek az AMD csak hardvertervező beszállítója.

    Az Nvidiát lehet azzal vádolni, hogy lendületet veszt, de ha ezt a kérdést egy lépéssel távolabbról szemléljük, akkor sokkal inkább tűnik úgy, hogy az Nvidia már valójában máshová fókuszál. Az adatközpontokra és a metára.

    Bár a Stadia bezárt, de a MS és a GN kínálatában a streaming működik. Egyre drágábbak lesznek a GPU-k és a közönség el fog fordulni. vagy a streaming irányába, vagy az olcsóbb konzolok (kézikonzolok) felé. Szerintem hosszútávon a Sonynak és a playstationnek is vége.

    Nekem vannak kétségeim afelől, hogy ha látunk az Nvidia-tól "feltámadást" az évtized második felére, akkor az még a most ismert dGPU piacon fog-e történni, fog-e még létezni ez a piac, vagy tovább szorul vissza egy nagyon drága niche hobbi irányába.

    Szerintem az fog történni a gaminggel is, mint az audio-vizuális piaccal. Senki nem akar már sem kazettákkal, sem CD/DVD lemezekkel foglalkozni. Itt-ott talán még vannak USB-s vinyók, NAS-ok, de a többségnek megfelel a content streaming a saját adathordozók és azokat olvasni képes eszközök kezelése helyett.
    Értem, hogy interaktív műsorok esetén nagyobb problémát jelent a késleltetés, de ezt a jövőben kezelik:
    - az AV1 codec segít a sávszélesség igényen
    - a DLSS vagy más felskálázási technológia be fog épülni. A streaming adatközpont majd csak kisebb felbontáson fog anyagot készíteni, ami segít a szerveroldali terheltségen, késleltetésen és a kisebb adatmennyiség miatt a sávszélesség igényen is.
    - A DLSS3 típusú képkocka-beillesztési technológiák pedig segítenek a hálózati késleltetés elfedésében.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák