Hirdetés

Erőteljesebben meglökné a Radeon Boost szekerét az AMD

A vállalat új címek támogatását ígéri a később érkező meghajtóprogramokban.

Az AMD még a 2019-es év végén mutatta be a Radeon Boost funkciót, amelynek működéséről az alábbi oldalon írtunk részletesebben, de múlt tavasszal a rendszer kiegészült egy Radeon Boost VRS opcióval, aminek a célja megegyezett az eredeti koncepcióval, de a képminőséget tekintve jobb eredményt produkált.

Összességében mindkét eljárás teszi a dolgát, viszont a Radeon Boost VRS-nek kevesebb hátránya van. Amíg ugyanis az eredeti verzió a teljes képkockára levetítve csökkenti a részletességet mozgás során, így nyerve extra sebességet, addig a VRS opció egy alternatív módszert használ, amely inkább egy játékra szabott minta alapján konfigurálja a számítások mértékét. A gond az volt, hogy az AMD nagyon lazán állt a rendszer támogatásához, ami azért problémás, mert a Radeon Boost VRS nem tud játékspecifikus minta nélkül működni, utóbbit pedig manuálisan kell elkészíteni, figyelembe véve az adott alkalmazás tulajdonságait.

A fentiek miatt mindössze 21 darab játék alatt használható a Radeon Boost legalább egyik verziója, ami nem sok, de az AMD most komolyabb erőforrást rakott a rendszer mögé, így jelenleg új címek támogatását ígérik a később érkező meghajtóprogramokban.

Úgy néz ki, hogy az AMD az eredeti Radeon Boostot annyira nem erőltetné. Ez jutott ameddig jutott, pár cím erejéig használható, és nagyjából ennyi volt. A Radeon Boost VRS ugyanakkor jóval hatékonyabban működik, mivel hasonló sebességelőnyt kínál, miközben a képminőség romlását sokkal nehezebb észrevenni. Nyilván utóbbi abból ered, hogy az eredeti Radeon Boost elsődlegesen ott jelentett hátrányt, ahol a képfolyamon egy statikus rész volt látható, ugyanis ennek a felbontása a mozgás során jól kivehetően csökkent. Ezzel szemben a Radeon Boost VRS pont ennek a gondnak a megoldására fókuszál, ugyanis a játékra szabott minta igazodhat a képfolyam tipikusan statikus részeihez, amit mindig képes lesz teljes részletességgel számolni, vagyis a biztosított minőség maximális maradhat a kritikus területeken. Ahhoz viszont, hogy ez működjön, gyakorlatilag minden játékot egyenként elő kell venni, és egy csapatnak gondoskodnia kell róla, hogy kapjon a szolgáltatás egy megfelelő eredményt biztosító mintát.

Az AMD-től kértünk egy listát, hogy jelenleg miképp áll a Radeon Boost játékokra lebontott támogatása, és az alábbi táblázatban látható, hogy mely címekre milyen funkciók vannak engedélyezve:

AMD Radeon Boost támogatása
Játék Radeon Boost
Radeon Boost VRS
Apex Legends DirectX 11
DirectX 11
Borderlands 3 DirectX 11 DirectX 11 és DirectX 12
Call of Duty: Modern Warfare (2019) - DirectX 12
Call of Duty: WWII
DirectX 11 DirectX 11
Cyberpunk 2077 -
DirectX 12
Destiny 2 DirectX 11 DirectX 11
Elden Ring DirectX 11 DirectX 11
Fallout 76 DirectX 11 DirectX 11
Fortnite DirectX 11 DirectX 11 és DirectX 12
Grand Theft Auto V DirectX 11 DirectX 11
Metro Exodus - DirectX 12
Overwatch DirectX 11 DirectX 11
PUBG: Battlegrounds DirectX 11 DirectX 11
Resident Evil Village - DirectX 12
Resident Evil 3 - DirectX 12
Rise of the Tomb Raider DirectX 11 DirectX 11 és DirectX 12
Shadow of the Tomb Raider DirectX 11 DirectX 11 és DirectX 12
Sniper Elite 4
DirectX 11 DirectX 11
The Witcher 3: Wild Hunt DirectX 11 DirectX 11
VALORANT
- DirectX 11
Warframe DirectX 11 DirectX 11

A táblázat azt jelzi, hogy az adott Radeon Boost verzió melyik leképezőn működik. Ahol mindkét Radeon Boost opció meg van jelölve, ott az RDNA 2 architektúrára épülő GPU-k a VRS változatot használják, míg a korábbi hardverek a régebbit. Utóbbi érthető is a VRS verziót csak a legmodernebb sorozat támogatja.

Valószínűleg felmerül az a kérdés, hogy a Radeon Super Resolution mellett ennek mi értelme van, hiszen ott is sebességet lehet nyerni, de valójában a Radeon Boost egy eltérő koncepciót követő rendszer. A célja ennek is a nagyobb teljesítmény, de úgy, hogy az a képminőség lehető legkisebb csökkenésével járjon. Éppen ezért amíg a Radeon Super Resolution állandó eredményt ad a teljes képfolyamra nézve, addig a Radeon Boost csak akkor működik, ha a játékos mozog. Ráadásul a VRS verzió a képkocka tipikusan statikus részeinek minőségét nem is csökkenti.

Azt nem tudni, hogy az AMD-nek miért most jött meg a kedve a jóval korábban beépített Radeon Boost funkciók támogatását kiterjeszteni. Valószínűleg mostanáig más dolgok jobban lekötötték a programozói kapacitás, így csak most tudnak komolyabb koncentrálni a kevésbé fontosnak tartott funkciókra.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés