Temérdek újítást hozott a friss Radeon Software

A 21.3.1-es szoftvercsomag a Vulkan implementációt is frissítette.

Az AMD elérhetővé tette a 21.3.1-es verziószámú Radeon Software kiadást, amely a Radeon RX 6700 XT támogatása mellett a DOOM Eternal: The Ancient Gods - Part Two című játékhoz kínál megfelelő profilt.

A fentiek mellett még számos újítással készült az AMD, így frissült a Vulkan implementáció, ami immáron támogatja a VK_KHR_synchronization2, a VK_EXT_4444_formats, a VK_EXT_conditional_rendering és a VK_KHR_sampler_ycbcr_conversion kiterjesztéseket. Megújult az általunk is tesztelt Radeon Anti-Lag, és ez a funkció mostantól nem csak a DirectX 9, DirectX 11 és Vulkan API-ra írt játékokon aktiválható, hanem az összes, DirectX 12-n keresztül működőn is. Mindezek mellett a Radeon Software vezérlőpult kapott egy Performance Tuning Stress Test funkciót is, amivel a felhasználók tesztelhetik a grafikus kártyájukat az éppen aktivált profilra. Ezzel a tuning melletti stabilitási problémák jó része könnyen kiszűrhető.

Hirdetés

A fentiek mellett az új meghajtó legfontosabb újítása a Radeon Boost VRS, aminek az érkezését már február elején megszellőztettük. Az eredeti Radeon Boost működéséről az alábbi oldalon írtunk részletesebben, és elmondható róla, hogy azt teszi, amit várni lehet tőle. Mozgás közben például tényleg nehéz észrevenni a felbontás csökkenését, így van haszna a fejlesztésnek, de az eredeti verzió a teljes képkockára levetítve csökkenti a részletességet, ami olyankor nem szerencsés, ha a képernyőnek vannak statikus, vagy alig mozgó részei. Ilyenek például az FPS stílusú játékokban a kézben látható fegyverek, amelyeken meglátszódik a felbontás, mozgás hatására aktiválódó csökkenése. A Radeon Boost tehát nagyon jó munkát végez ott, ahol aktív mozgás tapasztalható, de nem túl kedvező a képkocka közel statikus részein. Persze sokak számára így is elfogadható, mert a felkínált sebességelőny lehet olyan nagy, hogy esetlegesen a szóban forgó kompromisszum megéri, de egyértelmű, hogy az extra sebességért rosszabb képminőséggel kell fizetni.

A Radeon Boost VRS verziója egy alternatív módszert vezet be kizárólag az egyes DirectX 12-es címekre. A sebességelőny tulajdonképpen az eredeti implementációhoz hasonlóan fog jönni, csak az eredeti koncepció hátrányai szűnnek meg. Ezt a vállalat úgy éri el, hogy az RDNA 2 architektúrájú Radeonokba épített ROP blokkok esetében kihasználja a variálható árnyalási rátát. A Radeon Boost VRS ebből szerzi a gyorsulást, és a támogatott, DirectX 12-es játékokra alkalmazva lesz egy olyan specifikus minta, amely a képkocka közepét, illetve annak egyéb, közel statikus részeit még mozgás mellett is teljes felbontással képezi le. Ezzel gyakorlatilag a rendszer teljesítménynövekedést hoz, miközben nem okoz látható képminőségvesztést.

A Radeon Boost VRS hátránya, hogy minden játékra egyedi mintát kell terveznie az AMD-nek. Emiatt jelenleg az alábbi címek DirectX 12-es módjában aktiválható (ehhez is Radeon RX 6000 szériás grafikus vezérlő szükséges a VRS képesség miatt):

  • Shadow of the Tomb Raider
  • Rise of the Tomb Raider
  • Borderlands 3
  • Metro Exodus
  • Fortnite
  • Cyberpunk 2077
  • Resident Evil 3
  • Call of Duty: Modern Warfare (2019)

Az eredeti Radeon Boost is frissült, így az alábbi játékok DirectX 11-es módjával működik:

  • Apex Legends
  • Overwatch
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds
  • Fortnite
  • Warframe
  • Borderlands 3
  • Call of Duty: WWII
  • Destiny 2
  • GTA 5
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Rise of the Tomb Raider
  • Fallout 76
  • Sniper Elite 4
  • The Witcher 3
Ha egy játék mindkét listán szerepel, akkor DirectX 12 módban, Radeon RX 6000-es VGA mellett automatikusan a Radeon Boost VRS verzió aktiválódik, ha a felhasználó kéri a meghajtó vezérlőpultján belül kéri a Boostot.

A friss csomag számos hibát javít, amelyeket az alábbi felsorolás részletez:

  • A Radeon Software többet nem okoz a vártnál nagyobb CPU-használatot, ha a rendszer éppen nincs terhelve
  • A GCN architektúrára épülő Radeonnal rendelkező konfigurációk mostantól nem futhatnak stabilitási problémába egy Oculus VR headset csatlakoztatása után
  • Megszűnnek a Minecraft DXR grafikai, illetve a Call of Duty: Modern Warfare és a Xuan-Yuan Sword VII stabilitási problémái a Radeon RX 6000 sorozatú GPU-kon
  • A Star Citizen mostantól megfelelő minőségű fényefektek mellett kerül leképezésre a Radeon RX 6800-as VGA-kon
  • A rendszer többet nem futhat fekete képernyőbe bizonyos Vulkan API-t használó játékokban, ha aktív a vertikális szinkron, és eközben a felhasználó ki-be kapcsolja a Enhanced Sync beállítást, illetve akkor sem, ha a hibrid grafikát alkalmazó konfigurációkon aktiválásra kerül az Enhanced Sync
  • A Bethesda.net alkalmazás mostantól nem fog összeomlani az egyes játékok indításakor
  • Mostantól első telepítés, vagy az alapértelmezett beállítások visszaállítása után is létrehozhatók új jelenetek a Radeon Software streaming fülén belül
  • A játékspecifikus tuningprofilok most már akkor is betöltenek, ha a felhasználó beállítátott egy globális tuningprofilt
  • A HDCP letiltása és utána a gyári beállítások visszaállítása, illetve a rendszer újraindítása többet nem eredményezhet rendszerösszeomlást a következő boot során
  • Az Epic Games Social Overlay felülete vagy maga az indítóalkalmazás nem okozhat színtorzulást, ahogy a Radeon Boost, Cyberpunk 2077 című játékra vonatkozó aktiválása sem
  • A Radeon RX Vega sorozatú grafikus vezérlők többet nem okozhatnak megjelenítési hibákat a nagy frissítási rátájú, illetve nagy felbontású többkijelzős konfigurációkon
  • Nem kell többet tartani hanggal kapcsolatos gondoktól az egyes tévéken, ha a Windows hangfalkonfigurációja 5.1-re vagy 7.1-re van állítva

A 21.3.1-es verziójú, frissített Adrenalin 2020 családba sorolt drivercsomag a 64 bites Windows 7 és 10 operációs rendszereket támogatja, és a Radeon HD 7000, 8000 (OEM), valamint az R7 és R9 200, 300, Fury, RX 400, 500, 600, Vega, VII, Pro Duo, 5000, 6800, 6900, illetve Pro szériás grafikus kártyákhoz, valamint a GCN-es mobil Radeonokhoz telepíthető, illetve támogatja még a Ryzen, az Athlon, az A-szériás, illetve a régebben megjelent, GCN architektúrára épülő IGP-vel rendelkező egyéb APU-kat is. A notebookokhoz az AMD általános terméktámogatást kínál, vagyis a csomag telepíthető a megfelelő hardverekkel rendelkező mobil gépekre, de az egyedi, specifikus funkciókért nem felelnek, ezekhez továbbra is külön terméktámogatás szükséges az adott rendszer gyártójától.

A Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 21.3.1-es szoftvercsomag és a hozzá tartozó dokumentáció letölthető az AMD szerveréről.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés