Az UL Benchmarks néven futó cég bejelentette, hogy a 3DMark Port Royal kiegészült az Intel XeSS eljárását vizsgáló teszttel. Lényegében két egymás utáni mérés fut majd le, először a gyárilag alkalmazott TAA eljárással, natív felbontás mellett, míg másodszorra a kiválasztott XeSS beállítás váltja ezt. A kapott eredmény tartalmazza a két mérés alatti átlagos teljesítményt, illetve százalékosan a különbséget.
Ezen túlmenően a képminőség is ellenőrizhető, maximum 100 képkockát képez le a teszt a kiválasztott beállításokon, és ezek különbségei egyénileg ellenőrizhetők, akár 32-szeres nagyítással.
A szóban forgó programban az XeSS ugyan akármilyen gyártó, legalább shader modell 6.4-et támogató GPU-ján lefutna, de mivel az UL Benchmarks a Port Royal tesztet választotta ki a célra, így kötelező a DirectX Raytracing 1.1-es implementáció is, tehát csak a sugárkövetést hardveresen támogató hardverek felelnek meg. Emiatt a Port Royal nem feltétlenül volt jó választás, mert számos olyan GPU-t helyből kizár, amelyek az XeSS-t amúgy tudnák futtatni.
A 3DMark új tesztje egy frissítés formájában érhető el 3DMark Advanced Edition verzión belül, de csak akkor, ha a vásárlás 2019. január 8. után történt, Professional Edition licenc mellett ugyanakkor ilyen limitáció nincs. A program amúgy beszerezhető a például a Steamen, vagy közvetlenül az UL Benchmarks weboldaláról.