A SteelSeries Prime egér mottója lehetne ez is: veni, vidi, vici

Megnéztük közelebbről a dán cég nyáron megjelent rágcsálóját, ami végül maradandó benyomást keltett bennünk.

Driver

Szoftveres hátországként a SteelSeries GG-t, és azon belül is az Engine modult üdvözölhetjük. A komplett csomag mintegy 357 MB-ot sajátított ki magának az SSD-nken, és ha az előtérben volt, durván 280 MB rendszermemóriát fogyasztott, ami tálcára lehelyezve 72 MB-ra csökkent.

[+]

Hirdetés

Az Engine menüpontra kattintva szemünk elé tárul a gépre csatlakoztatott SteelSeries eszközünk, ami jelen esetben a Prime. Az ismerkedést egy gyors firmware-frissítéssel kezdtük, majd a Gear fül alá pozicionált, Prime feliratú bannerre klikkelve eljutottunk a beállításokhoz, melyek egy nagy ablakon belül vannak összesűrítve. Ha inkább az Apps részre lépünk be, azoknak az programoknak a tárházát láthatjuk, melyek felkonfigurálás után képesek interakcióba lépni a GG-vel, míg a Library lapon meghatározhatjuk, hogy egy előre definiált applikáció elindításakor milyen beállítások inicializálódjanak automatikusan.

[+]

Ha a Gear->Prime útvonalon haladunk tovább, majd a bal alsó sarokban megbújó Configs pontra bökünk, egy felugró sávban a különböző profilokat vehetjük szemügyre, amiket betölthetünk fájlból, és itt is menthetjük el őket tetszőleges névvel.

[+]

A képernyő bal felső szegletében, az Actions pont alatt sorakoznak az egér gombjai, melyekre kattintva egy ablakocska jelenik meg jobbra, aminek a tetején egy legördülő lista található. Itt nem csupán a gombokat cserélgethetjük fel (Mouse Buttons), hanem billentyűleütést (Keyboard Buttons), médiavezérlőket (Media Buttons), applikációk indítását (Launch Application), profilok vagy Engine appok aktiválását (Launch Configuration és Launch Engine Apps), operációs rendszerünk különféle funkcióit (OS Shortcuts – Windows és macOS egyaránt) vagy éppen makrókat (Macros, Record Macro) bindolhatunk fel kedvünkre. Persze külön makrószerkesztő (Macro Editor) is akad, és a működésének mikéntje adja magát.

[+]

Bal oldalon az Action és Macro Editor alá került az egérgörgő fényerejének állítása, és az R/G/B vagy hexadecimális kóddal (vagy a színválasztóba kattintással) megadható színeket az egér képénél meghúzódó, B3 (mint Button 3) felirat mellett lévő négyzetecskébe klikkelve érhetjük el. Jobbra terülnek el a szenzorra vonatkozó beállítások. A Mouse Sensitivity Levels az öt cpi-lépcsőt mutatja (alapértelmezett: 400 cpi), azonban ha nincs szükségünk ennyire, a fölöslegeseket törölhetjük. A felbontást 50-től 18 000-ig tudjuk variálni 50-es léptékkel, de az X-Y tengely külön konfigurálására nincs mód. Az Acceleration/Deceleration részen egérgyorsítást implementálhatunk, konkrétan megrajzolhatjuk az accel görbét, és bár ez jópofa bónusz, a Povohat Accel Driver szofisztikáltságát meg sem közelíti – ha mindenáron gyorsítást szeretnénk, javasoljuk, hogy maradjunk meg a lineáris görbénél, 0-s deceleration értékkel.

[+]

Az Angle Snappig részlegen értelemszerűen a predicitiont lehet ki-/be kapcsolgatni (tehát azt, hogy a szenzor mennyire akarja kiegyenesíteni a bizonytalan kezünk által húzott vonalakat), sőt, az erősségének szabályozása több szinten kivitelezhető. A Polling Rate szekció az USB frissítési frekvenciáját lövi be; a megszokott 125, 250, 500 és 1000 Hz-es opcióink vannak (alapértelmezett: 1000 Hz).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés