SimHouse S1M One – világklasszis szim Magyarországról

Hirdetés

Váz, ülés és hardver

Nem is gondolná az ember, hogy egy szimulátorváznak mennyi különböző igénynek, elvárásnak kell megfelelnie. Fontos, hogy stabil alapot adjon az egyes alkatrészeknek, és azokból lehetőleg minél többfélével kompatibilisnek kell lennie. Legalább ennyire lényeges a testre szabhatóság, de a kompaktság, szállíthatóság is érdekes kérdés. Az S1M One esetében egy masszív, hajlított csövekből és acél taposólemezekből álló megoldás készült el, ami 160x80 centiméteres alapterületűre összecsukható, és a rászerelt kerekek segítségével könnyen szállítható.

Feltéve, hogy nem túl nagy megjelenítőket tesznek rá. Autós szimulátorra ugye három kijelző illik, hogy mindenféle oldalra néző gombok nyomogatása nélkül is lássuk a versenytársakat magunk körül. A SimHouse-nál a negyven hüvelykes, Full HD felbontású modelleket találták a legmegfelelőbbnek, mert ezekkel kiválóan lefedhető a pilóta látótere. Persze kérésre egyetlen 4K-s monitorral vagy bármilyen más, akár hajlított tévéket használó konfigurációval felszerelik a gépet, de minden, beépítésre szánt képernyőnél vizsgálják a késleltetést (input lag), és csak olyat használnak fel, aminél a szimulátorozáshoz megfelelően kis értéket mérnek.

Korábbi modelleknél láthattunk egy olyan megoldást is, amivel a váz hátsó széle oldalra tudott farolni. Az új változatból ezt az elemet kihagyták, mert nem adott használható visszajelzést az útról és az autó viselkedéséről: az oldalanként 12 centiméteres elmozdulás, amit el tudtak érni, nem elég ahhoz, hogy a hátsó rész kitörését hitelesen szimulálja, messze az alul- vagy túlkormányozottság határa alatt van. Most először került viszont biztonsági öv a vázra, ami még közelebb hozza a valódi versenyautós érzést azáltal, hogy nem hagyja elmozdulni a sofőrt az ülésben, ezzel jelentősen felerősíti a mozgás által okozott erőhatásokat.

Egyenesen a versenysportból jött az S1M One ülése, ami egy nagyobb méretű Racetech kagylóülés. Kérésre viszont más, lényegesen olcsóbb ülések is ráilleszthetőek a csuklókarra, ami a pilóta súlyát viseli. Az ülésmozgatás technikáját az elsők között dolgozták ki a SimHouse-nál: két lineáris aktuátort használnak a mozgatására, melyek maximális sebessége 400 mm másodpercenként, vagyis a kormány motorjához hasonlóan nagyon gyors eszközről van szó, ami természetesen precíz vezérlést kapott.

Bár szériaalkatrészekből épül fel, nem éppen hétköznapi a az S1M One meghajtására szolgáló PC sem. A központi processzor kompakt vízhűtést kap, a kipróbált példányban egy Core i7-5820K processzor volt 16 GB DDR4 memória, SSD és egy ezerwattos táp társaságában. A grafikáért egyetlen GeForce GTX 980 Ti felelt, de kérhető SLI-s felállás is. A számítógép egyetlen fix eleme egyébként a ház. Azért választották a Cooler Master HAF XB-t, mert kétszintes kialakítása révén marad benne hely a kormány tápjának és vezérlőelektronikájának, és ezzel megtöltve is megfelelő hűtést lehet kialakítani az alkatrészeknek. Nem mellesleg pedig szépen elfér a középső monitor mögött, ahonnan egy nagyobb torony már kilógna.

Hosszas próbálgatás és tesztelés után arra jutottak a SimHouse-nál, hogy jelenleg a középső kijelző alá szerelhető hangprojektorral vagy fejhallgatóval tudják legpraktikusabban megoldani a hangzást. Ez elsősorban rendezvényeken, bemutatókon fontos szempont, mert ilyen helyeken körülményes 5.1-es rendszert kiépíteni. Aki viszont fix helyre szánja saját gépét, annak a több hangszóróból álló megoldást javasolják, mert azzal jön ki legjobban a körülöttünk mozgó további versenyautók hangja.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények