SimHouse S1M One – világklasszis szim Magyarországról

Hirdetés

Mire használható?

Most akkor le lehet ülni, tessék megkapaszkodni, opcionálisan egy pohár vizet is bekészíteni, jön a vételár! Az S1M One alap változata Core i5-ös konfigurációval, a speciális kormánnyal, pedállal, alap kijelzővel és hangrendszerrel nettó 15 000 euróról indul, ez a hazai áfával közel hatmillió forintot tesz ki. Ez bizony egy olyan összeg, amit az átlag magyar valódi autóra sem szokott kiadni, de hát az S1M One nem is egy átlagos dolog. A hétköznapi ember rendezvényeken találkozhat vele, ahol komoly tömeget tud odacsábítani mondjuk egy kiállítási standra, és jó dolog, hogy ott bárki ingyen kipróbálhatja.


Két S1M One a Slovakiaringen, a WTCC futamán

Mivel nagyon hitelesen imitálja a valódi autó viselkedését, segítségével be lehet gyakorolni a határszituációkat, vészhelyzetekre reagálást, amit valódi autóval meglehetősen költséges és legalább ennyire veszélyes akár csak egyszer-egyszer kipróbálni is. A SimHouse SH1 szimulátora megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélyét, így hivatalos GKI oktatóeszközként használható.Begyakorolhatóak vele az autóvezetés alapmozdulatai, de akár a hosszú járművekkel, vontatmánnyal manőverezés vagy a vészfékezés is, továbbá kipróbálható, hogyan viselkedik a jármű alul- és túlkormányozottságnál, eltérő útviszonyok mellett.


GKI oktatásra hitelesített SimHouse SH1

A következő szintet az autóversenyzők képzése jelenti. A helyes kanyarodási, korrigálási vagy driftelési technika alapjait sokkal olcsóbban és biztonságosabban el lehet sajátítani egy ennyire jó szimulátorban, mint a valóságban. Aztán amikor az ember már tudja az alapokat és mehet élesben, akkor kisebb lesz a valószínűsége, hogy az első fél órában lenullázza a technikát olyan költségeket teremtve, amelyek meghaladják a szimulátor árát.


Alessandro Mariani a gyári Honda WTCC csapat vezetője - Hungaroring - fotó: Hárfa Zsolt

Komoly pénzek és idő spórolható meg azzal is, ha a pilóta úgy érkezik egy számára új, ismeretlen versenypályára, hogy azon már sok-sok kört megtett virtuálisan, és ehhez nem feltétlenül kell megvenni a szimulátort, bérelni is lehet. Több hazai autóverseny-istálló visszatérő vendég a SimHouse bázisán, láthattuk a gépüket a magyar Formula 1 közvetítés pályabejáró betétjében is, ahol Michelisz Norbi kalauzolta körbe a nézőket virtuálisan az aszfaltcsíkon.


Balra Tiago Monteiro, jobbra Michelisz Norbi

Az utóbbi években szoros kapcsolatot építettek ki a FIA WTCC, vagyis túraautó-világbajnokság sorozatában induló, gyári Honda csapattal. Az idei WTCC szezonban két S1M One gépükkel ott lesznek minden európai WTCC futamon a Honda csapat hivatalos partnereként. A látogatók a Fan Village részen, egy külön sátorban próbálhatják ki virtuálisan a Honda Civic versenyautó vezetését, ráadásul nem tét nélkül, mert a legjobb szimulátoros időt futó látogatót körbeviszik a pályán egy Honda versenyautóval. A nézők mellett maguk a pilóták és a versenyistállók tagjai is gyakori vendégek a szimulátoros sátorban. Legutóbb például a Hondánál versenyző Michelisz Norbi és Tiago Monteiro töltött náluk több órát, a legendás Nordschleife pályát gyakorolták, amin május végén versenyeznek majd.


Jelenleg a SilverKartnál állomásoznak a SimHouse gépei

Az élmény annyira meggyőző, hogy van, aki nem bízta a véletlenre a következő lehetőséget a gyakorlásra: a WTCC 2012 bajnoka, Rob Huff – aki jelenleg Michelisz Norbi csapattársa a Hondánál – rendelt egy S1M One-t, amit néhány hete szállítottak le, és további érdeklődők is vannak a versenysportból. Aki személyesen szeretné kipróbálni a SimHouse szimulátorait, Budapesten, a SilverKart gokartpályán teheti ezt meg. Ha éppen nincsenek rendezvényen, itt állomásozik négy szimulátoruk hálózatba kötve, így akár egymás ellen is meg lehet mérkőzni valamelyik híres aszfaltcsík virtuális másán.

rudi

Azóta történt

Előzmények