Nyolc KT600-as alaplap tesztje

Az ASUS, Abit, AOpen, Albatron, Gigabyte, MSI, Epox és a Soltek KT600 chipkészletű alaplapja mérkőzik 21 oldalon.

Tesztleírás

Mivel az összes alaplap egy chipsetre épül, ezért az eredményekben láthatóan nem lesznek egetverő különbségek. Pont ezért főleg szintetikus tesztprogramokat vetettünk be, noha a játékok sem maradhattak ki. Minden alaplapon frissítettük a BIOS-t az akkor éppen letölthető legújabbra (a BIOS-okról készült képek is már a frissített állapotot tükrözik).

A tesztkonfiguráció a következő volt.

Alaplapok

  • Abit KV7 BIOS ver. 1.1

  • Albatron KX600 Pro BIOS ver. 1.04

  • Aopen AK77-600 Max BIOS ver. 1.01

  • ASUS A7V600 BIOS ver. 1005

  • Epox 8KRA2+ BIOS ver. KRA23805

  • Gigabyte 7VT600-1394 BIOS ver. F3

  • MSI KT6 Delta-FIS2R BIOS ver. 5.1

  • Soltek SL-KT600-R BIOS ver. AA1R

A tesztbe bevettünk még egy KT333-as alaplapot is az összehasonlítás kedvéért, lássuk, mit gyorsult a KT600 a három generációval korábbi (!) KT333-hoz képest.

Egyéb

  • VIA Hyperion 4-in-1 v4.49 vp2 installálva

  • Processzor - AMD Athlon XP 2500+ - 128 kB L1, 512 kB L2 Cache - 333 MHz-es FSB

  • Memória - 2 x CMX256A-3500C2 Corsair XMS (PC-3500) CAS 2-3-3-7-1 Memória - 512 MB összesen

  • Videokártya - ATI Radeon 9600Pro (400 MHz core / 600 MHz memória) 128 MB, ATI Catalyst 3.6 - az OpenGL és a Direct3D csúszka Performance-ra állítva

  • Merevlemez - Maxtor Diamondmax Plus 9 60 GB

  • Operációs rendszer - Windows XP Professional + Windows XP Service Pack 1 - DirectX 9.0a Installálva

Benchmark programok

  • CPU-Z v1.18c

  • AIDA32 v3.75

  • Sisoftware Sandra Standard Unicode MAX 2003.7.9.73

  • Futuremark PCMark2002 Build 100

  • WinRAR v3.2 - 141 MB tömörítendő anyag

  • az ATI driver install könyvtára + Quake III Arena a pak0.pk3 kivételével + UT2003 SYSTEM könyvtár + 59MB-os .WAV file

  • Lame MP3 Codec v3.93 - 59 MB-os .WAV file tömörítése "-q0 -b256 -p -mj -s44 --priority4" beállításokkal

  • Futuremark 3DMark2001SE Build 330 - default benchmark - 1024x768-32bit

  • Quake III Arena PointRelease 1.32 - fastest beállítás 640x480-ban

  • Unreal Tournament 2003 v2166 - 640x480-32bit

A processzort a tesztek alatt először alapórajelen - 2500+ (1833 MHz)-on 333 MHz-es FSB-vel, majd - 3200+ (2200 MHz)-on 400 MHz-es FSB-vel járattuk.

A memóriabeállítások 166 és 200 MHz-en a fenti képen láthatóak voltak, a Soltek alaplapon viszont ezt a stabil működés eléréséhez meg kellett változtatni 2-3-2-7-re, illetve a 3DMark2001SE lefutásához ezt is tovább kellett butítani 2,5-3-2-7-re, mindezt 200 MHz-nél. Ejnye!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények