Hirdetés

NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti – a legkisebb Pascal

Leteszteltük a GP107-re épülő, belépőszintű GeForce videokártyát, és kellemesen csalódtunk.

Tuning

Ezúttal is megvizsgáltuk, mit bír a két tesztelt VGA tuningban. A Pascal architektúránál megszokott módon, az MSI Afterburner alkalmazással álltunk neki, az összes értéket manuálisan állítottuk be, ami a GPU-nak sajnos csak a gyári feszültséget jelentette, hiszen ez egyben a szoftveresen maximálisan adható feszültség. A VRAM-ot szintén alapfeszültségen hajtottuk, ennek állítására sem adott lehetőséget a program, míg a ventilátor fordulatszámát fixen 100%-ra állítottuk. A Power Limitet 125%-ra emeltük az MSI kártya esetén – az ASUS-nál erre sem volt lehetőség –, hogy ne (illetve minél később) avatkozzon közbe a hardveres teljesítménylimiter az ütősebb jelenetek által kikényszerített magasabb áramfelvétel során. A teljesítménylimit növelésével a hőmérsékleti küszöb is kitolódott, egészen 97 °C-ig, de megjegyezzük, hogy ezt lehet az előbbitől függetlenül is, akár alacsonyabbra konfigurálni.

Az ASUS és MSI GeForce GTX 1050 Ti tuningja Az ASUS és MSI GeForce GTX 1050 Ti tuningja
Az ASUS és MSI GeForce GTX 1050 Ti tuningja [+]

Tuningolási kísérleteink során a grafikus chip tekintetében végül kereken 1540-1550 MHz-ig jutottunk, ami a fenti GPU-Z képernyőről leolvasható, ez kis híján 250 MHz-cel több a gyári alapórajelnél, és hozzávetőlegesen 20%-os többletet eredményez. A játékok futtatása során az így elért GPU boost órajel már 2 GHz-hez közel járt, és nagyobb hajlandósággal tartotta is azt az MSI kártya, ami a magasabb áramfelvételi limit számlájára írható. A GDDR5 videomemória viszont csak 250 MHz-es valós órajelbeli emelést viselt el, amivel effektív órajele 8 GHz-re (ASUS) illetve 8100 MHz-re (MSI) nőtt, ez mindkét esetben kb. 14% emelkedés. Úgy tűnik, ezek az 2100 MHz körüli maximális GPU frekvenciaértékek jellemzők a Pascalokra, ahogy az 1350 MHz körüliek is a konkurens Polarisokra, esetünkben ennek elérésében egy kis feszültségtöbblet segíthetett volna.

Hirdetés

A tuningolt videokártyákkal az alábbi grafikonokon látható teszteket futtattuk le, ezek nem igényelnek különösebb kommentárt. Azért csak egy tuningolt eredmény szerepel, mert mindkettő kártya esetében ugyanazokat az értékeket kaptuk, +/- 1 FPS eltéréssel, ami bőven a mérési hibán belüli. Így az áttekinthetőség érdekében az eredményt csak általánosan, OC-ként szerepeltettük a grafikonokon.

Mind a DirectX 11-es, mind a DirectX 12-es játékok gyorsultak a tuning hatására, de nem mindegyik esetben éri el a növekedés az órajel-emeléssel arányos elvi értéket. Itt ki kell emelnünk, hogy ez azért történik így, mert általában a túlhajtás mértékénél arányaiban kisebb az elért többlet fps, ráadásul jócskán kiveszi belőle részét a nem megemelt teljesítménykeret is. Arra, hogy az MSI esetében a TDP emelés ellenére miért nem volt többlet gyorsulás, csak az lehet a magyarázat, hogy valahol máshol is kialakult szűk keresztmetszet a VGA-n.

A szintetikus tesztprogramok nagyjából a várt gyorsulást hozták, nincs köztük meglepetésre okot adó eredmény, teljes mértékben a papírformán rögzített értékeket láthatjuk viszont.

Nem emeltünk GPU-feszültséget, és a teljesítménylimitet is csak az MSI grafikus vezérlője esetén növeltük. Alig emelkedett a gép étvágya mindkét esetben, ehhez hasonlót tapasztaltunk az AMD Radeon RX 460 tesztelése során is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt

Előzmények