Hirdetés
Tesztkonfig
Videokártya / driver | Sapphire Radeon HD 4650 512 MB GDDR3 (600/700 MHz) / Catalyst 8.12 Asus Radeon HD 4670 1024 MB (750/900 MHz) / Catalyst 8.12 Asus Radeon HD 3870 512 MB (775/1125 MHz) / Catalyst 8.12 Asus Radeon HD 4850 512 MB (625/1000 MHz) / Catalyst 8.12 Asus Radeon HD 4870 512 MB (750/900 MHz) / Catalyst 8.12 HIS Radeon HD 4870 X2 2x1024 MB (750/900 MHz) / Catalyst 8.12 Zotac GeForce 9500 GT 512 MB GDDR3 (550/1400/800 MHz) / Forceware 180.48 XFX GeForce 9600 GSO 384 MB (550/1375/800 MHz) / Forceware 180.48 Zotac GeForce 9600 GT 512 MB (650/1625/900 MHz) / Forceware 180.48 Zotac GeForce 9800 GT 512 MB (600/1500/900 MHz) / Forceware 180.48 Asus GeForce 9800 GTX+ 512 MB (738/1836/1150 MHz) / Forceware 180.48 XFX GeForce GTX 260+ 896 MB (576/1242/999 MHz) / Forceware 180.48 Asus GeForce GTX 280 1024 MB (602/1296/1107 MHz) / Forceware 180.48 |
Processzor | Core 2 Duo E8400 @ 3,33 GHz (9x370 MHz; 6 MB L2 cache) |
Alaplap | Asus P5E3 Deluxe – Intel X38 chipset |
Memória | 2 x 1024 MB Samsung DDR3, 1232 MHz-en 7-7-7-21 időzítésekkel |
Merevlemez | Samsung SpinPoint T166 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache) |
Tápegység | Cooler Master 700 watt |
Monitor | Samsung Syncmaster 305T Plus (30") |
Operációs rendszer | Windows Vista Ultimate 32 bit SP1 |
Játékok
- Splash Damage/ID Software / Activision – Enemy Territory: Quake Wars
- UBIsoft / UBIsoft – Far Cry 2
- Crytek / EA Games – Crysis Warhead
- Epic Games / Midway – Unreal Tournament 3
- Massive Entertainment / Vivendi – World in Conflict
- Infinity Ward / Activision - Call of Duty 5: World at War
- UBISoft / UBISoft – Rainbow Six Vegas 2
- Codemasters / Codemasters – Race Driver GRID
- Techland / N-Tec – Call of Juarez
A tesztkörnyezet nemcsak azért maradt változatlan más, korábban megjelent videokártyatesztjeinkhez képest, mert biztosítani szeretnénk a cikkek közötti átjárhatóságot, hanem azért is, mert ez közel áll egy manapság összeállított középkategóriás géphez. A tesztekben a december végén elérhető legújabb videokártya-meghajtóprogramokat használtuk. Az X38 chipsettel felszerelt alaplap ne tévesszen meg senkit, egy P35-ös alaplappal sem értünk volna el más eredményeket. A processzort "kénytelenek" voltunk kicsit túlhajtani, hogy az erősebb videokártyákkal se ütközzünk CPU-limitbe (bár még így is volt egy-két gyanús eset), mindazonáltal a Core processzorok többsége viszi a 3 GHz-es órajelet, és ez elmondható az Athlonokról is. A Phenom-tulajoknak ez jórészt már nem sikerül, de így sincs különösebb gond, mert minden videokártyát a hozzá illő felbontások és beállítások mellett teszteltünk, hogy a CPU-limit ne legyen probléma. A 2 GB-nyi rendszermemória manapság már alapnak tekinthető (még egy notebookban is), emellett kénytelenek vagyunk a Windows Vista operációs rendszerre támaszkodni a DirectX 10 támogatása miatt. Mint említettük, a videokártyákat a hozzájuk illő beállítások mellett teszteltük (tehát egy 9500 GT-t nem próbáltunk meg 2560x1600-ra befogni, és egy GTX 260-at sem 1024x768-ra), de minden játék, játékon belül felbontás és beállításkombináció esetében meghagytunk legalább egy videokártyát a visszafelé kompatibilitás miatt.
Ami a játékokat illeti, lehetőségeinkhez mérten beszereztünk pár újabb címet, a Far Cry 2 mellé a Crysis Warhead, a Call of Duty 5 és a Rainbow Six Vegas 2 is felkerült az étlapra.
A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA videokártyáin „legjobb minőség”-re, a Radeonokon pedig a legszebbre kapcsoltuk. Az anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk, ahol a játék lehetőséget adott a beállításra, ott játékból, ahol nem, ott a meghajtóprogramból. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk.
Az Enemy Territory: Quake Wars, Crysis Warhead és Far Cry 2 játékokban felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. További játékokban (Rainbow Six Vegas 2, Race Driver GRID, COD5) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban és a Call of Juarezben a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le, az UT3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a mérések során.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!