Xiaomi, Changhong
Xiaomi
A Xiaomit ma már Magyarországon nem nagyon kell bemutatni senkinek, hiszen a konszern az elmúlt egy évtizedben az egész világot meghódította. A vállalat itthon elsősorban telefonjairól, illetve mobilos kiegészítőiről ismert, de árulnak például rollert, porszívót, légtisztítót, monitort vagy éppen televíziót is. Ez utóbbi termékcsoportban például globálisan már a Sonyval vannak nagy csatában, mindezt úgy, hogy első modelljeiket csak pár éve mutatták be.
A cég tévéfronton Kínában, Indiában és Délkelet-Ázsiában kegyetlenül erős, de az elmúlt időszakban már érezhetően törekednek arra is, hogy stabilan megvessék a lábukat Európában és Észak-Amerikában is. Bár a hivatalos adatokat még nem tették közzé, a piaci elemzők szerint a Xiaomi éves bevétele elérte az 52 milliárd dollárt.
Magyarországon
Hirdetés
A vállalat két éve rendelkezik Magyarországon hivatalos gyártóképviselettel, és vannak is televízióik hazánkban, azonban messze nem teljes a kínálat. Az az érzésünk, hogy a mobilok mellett kicsit mostohagyerekként kezelték a televíziókat még a közelmúltban is, de a jelek szerint van arra esély, hogy ez idén változhat. Megérkezett már hazánkba például a cég kvantumpontos QLED televíziója is, de még lenne hova fejlődni, hiszen a vállalat portfóliója a tévés szegmensben is hatalmas.
Modellek
A Xiaomi kínálatából nem hiányoznak már az abszolút prémium ligás készülékek sem. Van Mini LED, 8K és OLED televíziója is a cégnek, de ezeket sajnos még nem tudtuk megvizsgálni közelről, viszont a külföldi tesztek szerint nagyjából azt a szintet képviselik, mint a Hisense vagy a TCL. A cég már előrukkolt átlátszó készülékkel is, érezhető, hogy próbálnak a látványosabb, figyelemfelkeltőbb irányba is elmozdulni.
Changhong
Az 1958-ban alapított Changhonggal többször találkoztunk már különféle kiállításokon, de a vállalat elsősorban Kínában erős, és jó pozíciókkal rendelkezik még a délkelet-ázsiai országokban, de Európába, így Magyarországra nem nagyon tudtak még betörni. A rendkívül fontos észak-amerikai piacon jelen vannak, de ott CHIQ márkanév alatt forgalmazzák a termékeiket.
OEM és ODM gyártóként is tevékenykednek, tehát megbízásra is gyártanak televíziókat, amiket aztán felmatricázva más név alatt értékesítenek megrendelőik. A cég éves forgalma 16 milliárd dollár körül alakul, ami meglepően sok pénz, főleg ahhoz képest, hogy globálisan nincsnek az első tízben saját márkás készülékeikkel.
Magyarországon
Egy-két modell eljut néha hazánkba, de nem beszélhetünk arról, hogy a Changhong termékek rendszeresen elérhetőek lennének Magyarországon. Ilyenkor is egyébként a jellemzően olcsó, belépőszintű szériákból dobnak piacra egy-egy rakománnyit. Nincs is jele annak, hogy a Changhong mostanában tervezné, hogy megjelenik nálunk hivatalos képviselettel vagy egy erős disztribútor segítségével.
Modellek
A Changhong nagyon bízott az ultrarövid vetítési távolságú, lézeres fényforrást használó projektorokra, és az ezekhez tartozó speciális kijelzőkre épülő, úgynevezett Laser TV-kben. E modelleket állították középpontba mindenhol, azonban ezekkel sem tudták letarolni a világot. A kínálatukban megtalálható egy OLED tévé is, azonban ez ma már belépőszintűnek minősülő termék. 8K, Mini LED és QLED televíziójuk nincs, az OLED mellett a hagyományos LED LCD televíziókat futtatják, de különösebben innovatívnak nem neveznénk a vállalatot.
Folytatódik az előretörés?
A kínai cégek végül jöttek, láttak és győztek. Azt egyelőre nem mernénk kijelenteni, hogy egyszer majd dél-koreai riválisaikat is lenyomják, de az tény, hogy a középtávoli jövőben stabil résztvevői lesznek a televíziós iparágnak. Ráadásul benne van a pakliban, hogy még tovább élesedhet a verseny, hiszen már az alapvetően telefonokban utazó BBK Electronics (Oppo, OnePlus, Vivo, Realme, IQOO márkák tulajdonosa) is bemutatott már egy-két televíziót jelzésértékkel, és ugrásra készen állnak olyan cégek is, mint például a Panda, amelyek alapvetően csak Kínában ismertek.
elefant