Olcsó gamer egerek a Genesistől

A lengyel Natec játékosorientált Genesis márkájától teszteltük a Krypton 500 és Xenon 200 belépőszintű modelleket.

Genesis Xenon 200 RGB próba

A Xenon 200 RGB egy Avago-5050 szenzorra épül, specifikációi szerint legfeljebb 3000 dpi felbontásra képes, és 30 ips (más néven 0,76 m/s) sebességig, illetve 8g gyorsulásig működik megbízhatóan. Kézbe fogva az egeret az első, ami feltűnhet, hogy nagy, szélessége kissé zavaró is volt. Ennél nagyobb gond, hogy játék közben számunkra kényelmesnek tűnő fogás használatakor a hüvelykujjunk előtti piros színű gombot nem értük el – ez persze egyéni probléma, nagyobb kézzel, vagy annak, aki előrébb szereti fogni az egerét, nem lesz baja ezzel. A görgővel nem volt gond, a nekünk kellemes súlyozást és visszajelzést kaptuk a mechanizmustól.


[+]

Miután telepítettük az egérhez tartozó szoftvert, visszanyestük a „precizitást növelő” beállításokat és csökkentettük a karácsonyi fényeket, jöttek a tesztek. Figyelembe véve az Avago-5050 specifikációit, sok jóra nem számítottunk, mert ez a szenzor inkább irodai munkára alkalmas, játékra kevésbé, a hirtelen rántásokat nem annyira tolerálja.


[+]

Az első, amit vizsgáltunk, a program által kijelzett és a mért dpi értékek közötti eltérés – ez viszonylag jelentős, 20-30 százalékkal mértünk nagyobb felbontást, mint amit a képernyőn láttunk. Ez nem túl nagy gond, hiszen nem a konkrét dpi ismerete a lényeg, hanem hogy kényelmes legyen az egér, a felbontás pedig elég tág határok között állítható. Nagyobb, és különösen játékoknál jelentős baj, hogy angle snapping érezhető, ráadásul 1000 dpi felett (ami a programban 750 dpi-nek felel meg) a jitter is zavaróan megjelenik. Az 1000 Hz-es frissítést ugyanakkor szépen tartja, ezen a téren nem tapasztaltunk problémákat. Emelési magassága (LOD) 2,4 mm, ez kicsit nagyobb az ideálisnál, de még az elfogadható tartományban marad.


[+]

Sajnos, ahogy a jobb oldali ábra is mutatja, az Avago-5050-t egyszerűen nem a gyors mozgásokhoz tervezték, FPS játékok alatt egy gyors mozdulat, körbefordulás gyakorlatilag kivitelezhetetlen vele. Mint a grafikonon is látszik, 0,7-0,8 m/s sebesség környékén az egér kezdi elveszíteni a fonalat, nem tudja többé precízen lekövetni kezünk mozgását. Ez minden egérnél így van, de a játékra kifejlesztett érzékelőknél csak jóval magasabb, 2-3 m/s sebesség felett találkozunk a jelenséggel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés