Tesztkonfig, megjegyzések
Videokártya / driver | Asus GeForce GTX 260+ 896 MB (576/1242/1000 MHz) / Forceware 191.07 Asus GeForce GTS 250 1024 MB (738/1836/1000 MHz) / Forceware 191.07 Asus GeForce GT 220 1024 MB (625/1360/900 MHz) / Forceware 191.07 |
Processzor | Core i7-870 2,93 GHz túlhajtva 4 GHz-en (20x200) QPI órajel: 3,2 GHz; NB órajel: 3,6 GHz EIST / C1E / C-state / Turbo Boost kikapcsolva |
Alaplap | MSI P55-GD80 – Intel P55 chipset |
Memória | 2 x 2 GB CSX DDR3-1600, 1600 MHz-en 9-9-9-24-2T időzítésekkel |
Merevlemez | Samsung SpinPoint T166 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache) |
Tápegység | Cooler Master 600 watt |
Monitor | Samsung Syncmaster 305T Plus (30") |
Op. rendszer | Windows Vista Ultimate 64 bit SP1 |
A tesztrendszeren nem változtattunk előző cikkünkhöz képest, továbbra is a beválni látszó Intel Core i7-es processzor és az MSI P55-ös alaplapja szolgál a videokártyák alatt. A 2,93 GHz-es alapórajelű i7-870-es processzort 4 GHz-re tuningoltuk, hogy a CPU-limit lehetőleg ne szóljon bele a végeredményekbe. A rendszert 2 x 2 GB DDR3-as memóriával toldottuk meg. Kicsit viccesnek hat, hogy míg a csúcs-középkategóriás GTX 260-ason 896 MB memória található, addig a két gyengébb VGA-ra 1 GB-ot tettek a gyártók; ennek az lehet az oka, hogy sokan igen helytelenül még mindig a videokártyán található memória mennyisége alapján választanak a boltban. Az AMD-s grafikus kártyák hiányoznak a résztvevők közül, ugyanis a Radeonok – CUDA támogatás hiányában – nem képesek a PhysX gyorsítására, ami azt jelenti, hogy mindent a processzor számol. Ez gyakorlatilag minden esetben játszhatatlanul lassú feldolgozást eredményez, így nem láttuk értelmét sebességmérésnek.
Játékok
- Batman: Arkham Asylum
- Cryostasis benchmark
- Mirror's Edge
- Sacred 2: Fallen Angel
A játékok kiválasztásánál természetesen az volt a fő szempont, hogy támogassák a PhysX-et, végül két ismerős és két, eddig tesztjeinkben nem szereplő címre esett a választásunk. Az Unreal Engine 3 motorra épülő Batman: Arkham Asylum és a Mirror's Edge az eddig megjelent GeForce PhysX-es alkotások közül a legjobb értékeléseket kapta a médiában, míg a Cryostasis és a Sacred 2: Fallen Angel pusztán az alkalmazott effektek miatt került a tesztbe. A mérésekhez használt programoktól függetlenül minden olyan játékot megnéztünk, amely támogatja a grafikus processzoron történű fizikai gyorsítást, így a lehető legteljesebb képet kaptuk a technológia előnyeiről.
A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat „legjobb minőség”-re állítottuk, az anizotropikus szűrést 16x-osra, az élsimítást alkalmazásvezéreltre, a V-sync-et pedig kikapcsoltuk.
A négyből három játékban (Batman, Mirror's Edge, Sacred 2) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A Cryostasis benchmark esetében – amint az a nevéből is következik – a beépített teljesítménytesztet alkalmaztuk a mérések során.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!