GeForce PhysX, és ami mögötte van

Tesztkonfig, megjegyzések

Videokártya / driver Asus GeForce GTX 260+ 896 MB (576/1242/1000 MHz) / Forceware 191.07
Asus GeForce GTS 250 1024 MB (738/1836/1000 MHz) / Forceware 191.07
Asus GeForce GT 220 1024 MB (625/1360/900 MHz) / Forceware 191.07
Processzor Core i7-870 2,93 GHz túlhajtva 4 GHz-en (20x200)
QPI órajel: 3,2 GHz; NB órajel: 3,6 GHz
EIST / C1E / C-state / Turbo Boost kikapcsolva
Alaplap MSI P55-GD80 – Intel P55 chipset
Memória 2 x 2 GB CSX DDR3-1600, 1600 MHz-en 9-9-9-24-2T időzítésekkel
Merevlemez Samsung SpinPoint T166 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
Tápegység Cooler Master 600 watt
Monitor Samsung Syncmaster 305T Plus (30")
Op. rendszer Windows Vista Ultimate 64 bit SP1

A tesztrendszeren nem változtattunk előző cikkünkhöz képest, továbbra is a beválni látszó Intel Core i7-es processzor és az MSI P55-ös alaplapja szolgál a videokártyák alatt. A 2,93 GHz-es alapórajelű i7-870-es processzort 4 GHz-re tuningoltuk, hogy a CPU-limit lehetőleg ne szóljon bele a végeredményekbe. A rendszert 2 x 2 GB DDR3-as memóriával toldottuk meg. Kicsit viccesnek hat, hogy míg a csúcs-középkategóriás GTX 260-ason 896 MB memória található, addig a két gyengébb VGA-ra 1 GB-ot tettek a gyártók; ennek az lehet az oka, hogy sokan igen helytelenül még mindig a videokártyán található memória mennyisége alapján választanak a boltban. Az AMD-s grafikus kártyák hiányoznak a résztvevők közül, ugyanis a Radeonok – CUDA támogatás hiányában – nem képesek a PhysX gyorsítására, ami azt jelenti, hogy mindent a processzor számol. Ez gyakorlatilag minden esetben játszhatatlanul lassú feldolgozást eredményez, így nem láttuk értelmét sebességmérésnek.

Játékok

  • Batman: Arkham Asylum
  • Cryostasis benchmark
  • Mirror's Edge
  • Sacred 2: Fallen Angel

A játékok kiválasztásánál természetesen az volt a fő szempont, hogy támogassák a PhysX-et, végül két ismerős és két, eddig tesztjeinkben nem szereplő címre esett a választásunk. Az Unreal Engine 3 motorra épülő Batman: Arkham Asylum és a Mirror's Edge az eddig megjelent GeForce PhysX-es alkotások közül a legjobb értékeléseket kapta a médiában, míg a Cryostasis és a Sacred 2: Fallen Angel pusztán az alkalmazott effektek miatt került a tesztbe. A mérésekhez használt programoktól függetlenül minden olyan játékot megnéztünk, amely támogatja a grafikus processzoron történű fizikai gyorsítást, így a lehető legteljesebb képet kaptuk a technológia előnyeiről.

A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat „legjobb minőség”-re állítottuk, az anizotropikus szűrést 16x-osra, az élsimítást alkalmazásvezéreltre, a V-sync-et pedig kikapcsoltuk.

A négyből három játékban (Batman, Mirror's Edge, Sacred 2) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A Cryostasis benchmark esetében – amint az a nevéből is következik – a beépített teljesítménytesztet alkalmaztuk a mérések során.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés