Hirdetés
Tesztek II.
Forrás: PhysXInfo.com
A Sacred 2: Fallen Angel effektjeitől kissé felemás érzéseink voltak. Kifejezetten tetszett a varázslatok környezetre gyakorolt hatása, de a minőség átlagosnak mondható. Persze hozzá kell tenni, hogy a Mirror’s Edge és a Batman: Arkham Asylum igazán magasra tette a lécet. A sebesség sem a legjobb, bár a Cryostasis mélypontjáról szerencsére elmozdultunk. A dedikált kártyával gyorsított PhysX esetében sem tetszetős a kép, nagyobb felbontás mellett nem nagyon éri meg a beruházás.
A tesztben szereplő játékok mellett a többi GeForce PhysX címet is kipróbáltuk. A nemrég megjelent Darkest of Days hasonló érzéseket keltett bennünk, mint a Cryostasis, hiszen amellett, hogy a látvány nem túl erős, még a gépigény is magas. Pozitívan nyilatkozhatunk azonban az Unreal Tournament 3 Extreme Physics Modjáról, a Warmonger: Operation Downtown Destructionról és a Crazy Machines II című logikai játékról. Ez volt az a három program, ahol éreztük, hogy ha csak egy kicsit is, de valóban beleszól a játékmenetbe a GeForce PhysX. Itt el is értünk a teszt csúcspontjához, hiszen az NVIDIA-féle fizikai gyorsítás nevétől eltérően egyáltalán nem az erők valósághű modellezéséről szól, hanem sokkal inkább a látványról. Természetesen a vizuális hatások változnak, illetve javulnak a PhysX aktiválásának hatására, de a játékélmény gyakorlatilag ugyanaz, eltekintve az előbb említett három programtól.
Mindennek természetesen megvan az oka. Az ominózus három játék egyértelműen a GeForce és a néhai Ageia közösségét célozza meg, míg a többi program esetén a fejlesztők keze meg van kötve, ugyanis azokra a potenciális vásárlókra is gondolni kell, akiknek nem áll rendelkezésre CUDA platformot támogató grafikus processzor. A GeForce PhysX, mint technológia gyakorlatilag itt ütközik problémákba, az NVIDIA saját GPGPU programnyelvét semelyik konkurens gyártó sem akarja támogatni, amiből következik, hogy a stúdiók a fizikai gyorsítást csak a látványra használhatják fel. A zöldek ez ellen csak úgy védekezhetnek, hogy a PhysX API-t átportolják az OpenCL platformra. Ha ez nem történik meg, akkor a PhysX nagyon nehéz helyzetbe kerül, hiszen számtalanszor előfordult a PC-s történelemben, hogy a nyílt szabványokra elérhető konkurensek megfojtották a zárt megoldásokat.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!