Játékra is alkalmas gép MSI és Fractal Design alapokon

Gépet építettünk az alsó középkategóriában, ami mégis modern és jól fejleszthető.

Szintetikus- és játéktesztek

Ebben a részben már túlnyomó többségben lesznek a képek az írott szöveg ellenében, hiszen magukért beszélnek, és összhasonlítási alapot sem választottunk a gépnek. Miután összeállt a kicsike, nem akartuk túlbonyolítani a dolgot: néhány szintetikus benchmark és öt játék tesztje elég kell legyen, hogy egy jó kiinduló pontot kapjunk konklúziónkhoz.

Hirdetés

Miután a CPU-Z képek elkészültek, első körben gyorsan lefuttattuk az AIDA64 Cache & Memory, valamint GPGPU benchmark modulját, hogy egy egyszerű, de általános képet kapjunk a rendszer tempójáról.


[+]

Ezt követően a CINEBENCH R15 tesztje jött, amit megnéztünk alapórejellel és a BIOS-ban bekapcsolt Game Boosttal is.


[+]

A SPECwpc mérései közül az alaplapok tesztjénél használt 7-Zip, Blender és Handbrake alpróbákat inicializáltuk. Ezek már kicsivel több időt vettek igénybe, így a konyhába kisétálva feldobtunk egy kávét, majd türelmesen hátradőlve a székben vártuk az eredményeket.

SPECwpc modulok
7-Zip tömörítés 303,2 másodperc
7-Zip kitömörítés 497,91 másodperc
Blender (BMW1M) 246,94 másodperc
Handbrake encoding 27,286943 fps
Handbrake HQ encoding 10,929808 fps

A VeraCrypt Hash Algorythm benchmarkja és a HWBOT x265 futási ideje már felhasználóbarátabb volt, hamar meg is lett a fejlemény. HWBOT esetében az 1080p mellett a rend kedvéért természetesen bevetettük a 4K-s feladatsort is, bár ennek eredményétől nem estünk hasra.


[+]

A játékok előtt még hátravolt tesztprogramjaink új jövevénye, a közismert Unigine Valley 1.0, ami szépen terheli a VGA-t, illetve az egész rendszert, viszont pikk-pakk végez, és sok hobbista használja pontkergetésre.


[+]

A szintetikus mérések után öt játékkal próbálkoztunk: a Deus Ex: Mankind Divideddel, a gyönyörűen optimalizált DOOM (2016)-tal Vulkan alatt, kedvenc kopasz bérgyilkosunk legújabb kalandjával (HITMAN), a Rise of the Tomb Raider még mindig gépigényes DX12-es köntösével, illetve az Ashes of the Singularity: Escalation nevezetű valós idejű stratégiával, szintén DX12-módban. A Deus Ex és az utóbbi kettő esetén előny volt, hogy ezeknek van saját, beépített benchük, így igazán könnyű a kapottakat perspektívába helyezni – a többiekkel már szükség volt egy kis leleményességre.

Korábban írtuk, hogy a grafikai részletesség esetén direkt magasra tettük a lécet, de igyekeztünk még hellyel-közzel földközelben maradni. Az alábbi képeken láthatóak a pontos beállítások, mielőtt továbbvándorolnánk a mért framerate értékekre.


[+]

Mivel Ms. Croft ezen iterációja rendszeresen hibás számokkal dobálózik az első benchmark végeztekor, a jól bevált szokáshoz hűen a második rundot vettük csak figyelembe.


[+]

Látható, hogy már 20, sőt egy-egy helyen 10 alá is beesik a képkockák másodpercenkénti száma, így ha ténylegesen érdembeli játékmenettel szeretnénk farkasszemet nézni a monitoron, két opciónk van: az egyik, hogy a zsebünkbe nyúlunk (erősebb CPU és VGA vásárlása), a másik pedig, hogy lejjebb adjuk kissé igényeinket, és a grafikát belőjük erős közepes beállításokra. Ezután a kibernetikus disztópiába fúló jövő felé vettük az irányt, Adam Jensen úr tolmácsolásában.


[+]


[+]

Tekintettel arra, hogy mennyire felsrófoltuk a GFX-et, egész jó eredmények születtek: a 22 és 35 fps közötti tartományban lubickolt a rendszer. Persze ha érdemben akarunk játszani, célszerű visszább venni az agarakkal, de akkor is kellemes csalódás ért bennünket, mivel csupán egy Ryzen 3 1300X-ről és egy GTX 1050 Ti-ről van jelenleg szó.

Mondhatni, a DOOM vitte a prímet a meglepetések terén, bár ez így nem egészen pontos, hiszen eddig is tudtuk, hogy milyen példásan optimalizált az id Tech 6 engine, pláne Vulkan alatt. Az egyszerűség kedvéért Ultra presetet inicializáltunk 1080p felbontás kíséretében, és szívderítő eredmények születtek. Így köll ezt, kérem szépen.

DOOM (Vulkan) Ultra Preset @ 1080p
Minimum framerate 60,28 fps
Átlagos framerate 83,89 fps

A HITMAN esetében már nem csapkodtuk magunkat a földhöz örömünkben: itt jócskán mérsékelni kell a vizuális igényeinket, ha nem diafilmet tervezünk nézni esténként.


[+]

HITMAN (DX12) Max, V-Sync+HDR off @ 1080p
Minimum framerate 13,93 fps
Átlagos framerate 21,92 fps

Az utolsó felvonás gyanánt következett az Ashes of the Singularity, melynél Extreme presetet használtunk 1920x1080 pixeles felbontás mellett.

Bal oldalon a beállítások, középen a CPU intenzív, jobb oldalon pedig a GPU intenzív benchmark eredménye látható Bal oldalon a beállítások, középen a CPU intenzív, jobb oldalon pedig a GPU intenzív benchmark eredménye látható Bal oldalon a beállítások, középen a CPU intenzív, jobb oldalon pedig a GPU intenzív benchmark eredménye látható
Bal oldalon a beállítások, középen a CPU intenzív, jobb oldalon pedig a GPU intenzív benchmark eredménye látható [+]

A záróképekből kitűnik, hogy bár itt már lényegesen jobb a helyzet, mint a Tomb Raider vagy a HITMAN esetében, azért még így is karcsú kicsit a gépsárkány. Medium/high presettel már határozottan bizalomgerjesztőbb a konklúzió – a medium inkább javallott, hiszen jellegéből adódóan a programban igencsak felszaporodhat az egyszerre megjelenített háromdimenziós objektumok, illetve vizuális effektek száma, ami egyenes út a biztos lassulás felé.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények