Tesztkonfig, specifikációk
Videokártyák | AMD Radeon R7 260 1024 MB (Catalyst 14.4) HIS Radeon R7 240 1024 MB (Catalyst 14.4) AMD Radeon R7 260X 2048 MB (Catalyst 14.4) Sapphire Radeon R7 250 1024 MB (Catalyst 14.4) AMD Radeon HD 6870 1024 MB (Catalyst 14.4) AMD Radeon HD 7770 1024 MB (Catalyst 14.4) ASUS Radeon HD 7750 1024 MB (Catalyst 14.4) Palit GeForce GTX 750 2048 MB (Geforce driver 337.88) ASUS GeForce GTX 650 MB 1024 MB (Geforce driver 337.88) |
---|---|
Processzor | Core i7-3770K (3,60 GHz) – túlhajtva 4,3 GHz-en EIST / C1E / C-state kikapcsolva; Turbo Boost kikapcsolva |
Alaplap | MSI Z77 MPOWER (BIOS: V17.5) – Intel Z77 chipset AHCI driver: Intel 11.5.0.1207 |
Memória |
G.Skill RipjawsX 16 GB (4 x 4 GB) DDR3-1866 F3-14900CL9Q-16GBXL |
Háttértárak | Intel SSD 320 160 GB SSDSA2CW160G310 (SATA 3 Gbps) Seagate Barracuda 7200.12 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache) |
Tápegység | Seasonic Platinum Fanless 520 – 520 watt |
Monitor | Samsung Syncmaster 305T Plus (30") |
Operációs rendszer | Windows 8.1 64 bit |
Tesztünkhöz Intel Core i7-3770K processzorunk órajelét egy egészséges tuning keretein belül 4,3 GHz-re emeltük, ami mellé 16 GB, G.Skill márkájú memóriánk üzemi órajelét 1866 MHz-re srófoltuk fel. Ami a meghajtóprogramokat illeti, a Radeon kártyákat az AMD oldalán elérhető 14.4-es WHQL driverrel teszteltük.
A játékokat a tesztben szereplő kártyákban lapuló számítási teljesítmény miatt 1600x900-es és 1920x1080-as felbontásban teszteltük. A képminőséget játéktól függően közepesre vagy magasra állítottuk. A meghajtóprogramban mindent alapértelmezett beállításokon hagytunk, az anizotropikus szűrést, illetve az élsimítást pedig mindig az adott játékban aktiváltuk.
Játékok
- Battlefield 4 (DirectX 11.1) – motor: Frostbite 3 / műfaj: FPS
- Batman: Arkham Origins (DirectX 11) – motor: Unreal Engine 3 / műfaj: TPS
- Company of Heroes 2 (DirectX 11) – motor: Essence Engine 3.0 / műfaj: stratégia
- Crysis 3 (DirectX 11) – motor: CryEngine 3 / műfaj: FPS
- GRID 2 (DirectX 11) – motor: EGO Engine 3.0 / műfaj: autóverseny
- Hitman: Absolution (DirectX 11) – motor: Glacier 2 / műfaj: TPS
- Metro: Last Light (DirectX 11) – motor: 4A Engine / műfaj: FPS
- Thief (DirectX 11) – motor: Unreal Engine 3 / műfaj: FPS/akció
- Tomb Raider (DirectX 11) – motor: Crystal Engine / műfaj: TPS/kaland
A mérésekhez használt játékok palettáját az új kártyák tiszteletére most is megváltoztattuk kissé. Továbbra is fontosnak tartjuk, hogy viszonylag naprakész és/vagy népszerű címeket alkalmazzunk, ezért az elődöt a Battlefield 4 váltotta, a Bioshock helyét a Batman: Arkham Origins vette át, míg a DiRT Showdown-t a GRID 2-re cseréltük le, illetve a Metróból is az újabb rész került a pakkba. Végül, de nem utolsósorban pedig a Sleeping Dogs helyére a legújabb Thief epizódot pakoltuk be.
A könnyebb és pontosabb mérés, valamint összevetés érdekében a GRID 2-nél a benchmark toolt használtuk, ahogyan a Batman, Metro, Hitman: Absolution, Company of Heroes 2, valamint a Thief és Tomb Raider esetében is. A Battlefield 4-nél az első küldetés víz alatti perceit mértük le FRAPS-szel, míg a Crysis 3-nál a Canyon nevű pálya elején található demó jellegű részt mértük.
A grafikonokat a minimum képkockák értékei alapján rendeztük csökkenő sorrendbe, ahol a mindenkori nagyobbik felbontás az elsődleges szempont.
VGA megnevezése | Radeon R7 260 |
Radeon R7 260X |
Radeon R7 240 |
Radeon R7 250 |
GeForce GTX 750 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Kódnév | Bonaire | Bonaire XTX | Oland XT | Oland Pro | GM107 | |
Gyártástechnológia | 28 nm (TSMC) | |||||
Mikroarchitektúra | GCN | Maxwell | ||||
Tranzisztorok száma | 2,08 milliárd | 1,04 milliárd | 1,87 milliárd | |||
GPU lapka mérete | 160 mm2 | 90 mm2 | 148 mm2 | |||
GPU/Shader v. Turbo órajele | 1000 MHz | 1100 MHz | 780 MHz | 1050 MHz | 1085 MHz | |
GPU/shader órajele üresjáratban | 300 MHz | 324 MHz | ||||
Shader processzorok típusa | multiprecíziós vektor | stream | ||||
Számolóegységek száma | 768 | 896 | 320 | 384 | 512 | |
Textúrázók száma | 48 textúracímző és -szűrő |
56 textúracímző és -szűrő |
20 textúracímző és -szűrő |
24 textúracímző és -szűrő |
32 textúracímző és -szűrő |
|
ROP egységek száma | 4 blokk (16) | 2 blokk (8) | 4 blokk (16) | |||
Memória mérete | 1024 MB | 2048 MB | 1024 MB | |||
Memóriavezérlő | 128 bites hubvezérelt | 128 bites crossbar | ||||
Memória órajele terhelve | 1500 MHz (GDDR5) | 1625 MHz (GDDR5) | 1125 MHz (GDDR5) | 1150 MHz (GDDR5) | 1250 MHz (GDDR5) | |
Üresjáratban | 150 MHz | 162 MHz | ||||
Max. memória-sávszélesség | 96 000 MB/s | 104 000 MB/s | 72 000 MB/s | 73 600 MB/s | 80 000 MB/s | |
Támogatott DirectX | 11.2 | 11 | ||||
Dedikált HD transzkódoló | VCE | NVENC | ||||
HD képanyagok lejátszásának hardveres támogatása | AVIVO HD (UVD 3) | Purevideo HD (VP4) | ||||
Hivatalos TDP | 95 watt | 115 watt | 30 watt | 65 watt | 55 watt |
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!