Hirdetés

A V7 belépője: három monitor

Az egykor Videoseven néven ismert gyártó új LCD-it mutatjuk be. Terítéken egy 17, 20 és 22 colos, TN+film paneles modell.

Hirdetés

Betekintés


A V7 D1711 színei különböző pozíciókból nézve [+]


A V7 S20PD színei különböző pozíciókból nézve [+]


A V7 D22W1 színei különböző pozíciókból nézve [+]

Megnéztük a monitorok betekintési szögeit is. Tudni kell, hogy az egyes paneltípusok (TN, MVA/PVA, IPS) ebből a szempontból eltérő jellemzőkkel bírnak a technológiából kifolyólag. A legrosszabb ebből a szempontból a TN+film panel, mely vízszintesen és függőlegesen sem rendelkezik baráti értékekkel, ez főleg akkor érhető tetten, amikor a monitort szemből nézve már a panel szélén sem olyan a színt látunk, mint kellene. A három V7 monitor TN+film paneles, ezért ebből a szempontból ugyanúgy teljesítettek, esetükben csak a szélső és jóindulattal a felső nézet elfogadható, bár már ez is komoly színtorzulásokkal jár együtt. Fentről nézve nagyon nagy a kontrasztarány csökkenése, míg lentről szemlélve a panel egyszerűen besötétül.

Az utánhúzást játékokkal (Quake 3 és 4, Gears of War, NFSPS, stb.) és filmekkel egyaránt vizsgáltuk. A három monitor ezen a téren is nagyon hasonlóan viselkedett: az utánhúzás sehol sem volt észlelhető, bár az S20PD-nél, ha csak erre koncentráltunk, a PixPerAn programmal már picit hosszabbnak látszott az utánhúzás-autócska, viszont ez a mindennapi életben szerintünk nem vehető észre. Filmeknél az LCD monitorokra jellemző problémák előjöttek, de ez minden LCD monitorra igaz. Az utánhúzást megpróbáltuk képekkel is illusztrálni, ehhez a PixPerAn nevezetű programot vetettük be, melyet már másodszor használtuk a megszokottól eltérő módon. Korábban egy szemmel megállapított utánhúzás-képkockát készítettünk, és így hasonlítottuk össze a monitorokat. A módszer jól működött egészen addig, amíg az egyes kijelzőknek elég hosszú volt a válaszideje, vagyis volt utánhúzása. Viszont ez a módszer 2–8 ms-os monitorok összehasonlítására már korlátozottan alkalmas, hiszen ezeket a szem gyakorlatilag ugyanolyannak látja. Ezért ezúttal azt csináltuk, hogy a PixPerAn jobbról balra száguldozó kisautóját felvettük kamerával (másodpercenként 15 képkocka), majd a felvételből kiválogattuk a legjobb (legkisebb utánhúzású) és a legrosszabb (legnagyobb utánhúzású) képkockákat. Ezzel ha nem is precíz, de mindenképpen összemérhető módon ábrázolható az egyes monitorok utánhúzása, hiszen ha a kamerával mindig ugyanolyan beállítással vesszük fel a kiskocsit, akkor a felvételek összehasonlíthatóvá válnak. Lássuk ezt a gyakorlatban. A bal oldalon látható a legjobb eset, a jobb oldalon pedig a legrosszabb.


V7 D1711 legjobb és legrosszabb eset


V7 S20PD


V7 D22W11 legjobb és legrosszabb eset

A PixPerAn-os teszt is csak megerősített minket abban a hitünkben, hogy a D1711 és a D22W11 közel ugyanolyan ebből a szempontból, az S20PD pedig picit le van maradva tőlük. A D1711 legjobb képkockáján a második „szellemautó” kevésbé látszik, mint a D22W11 képén, tehát a gyakorlatban valószínűleg a D1711 válaszideje a legalacsonyabb. A legrosszabb eset mindkét monitornál nagyjából azonos volt, ez pedig megegyezett az S20PD sebességével.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények