- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
PROHARDVER!
Mielőtt kérdeznél valamit olvasd el az alábbi Téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vhiktor
veterán
válasz Csabi1984 #60750 üzenetére
Egyszerre csak 1 funkciónál, az érdekes lenne ha egyszerre mind működne.
Azt jelenti, hogy azok a HDMI csatlakozók amelyek megvannak jelölve azok képesek arc-re, mindegy melyiket használod.Tehát igen, egyszerre 1 port, de az összes port képes rá.
Az amlogic csak ennél a tv-nél csinája ezt vagy másik tv-vel is reprodukálni tudod a hibát?
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Lali111
újonc
3 napja boldog tulajdonosa vagyok egy xh9505-nek. Valóban nagyon jó a képminőség, úgy, hogy egyelőre minden gyári alapbeállításon van. Két fura dologgal találkoztam:
- A wifi otthon mindig rejtett ssid-vel megy. Mindkét sávon. A sony tv a 2.4-es rejtett ssid-re rácsatlakozik, az 5-ösre meg nem. Az 5GHZ-re csak akkor csatlakozik, ha láthatóvá teszem. ??? 3 napja szórakozom vele, mindent állítottam már, ami csak eszembe jutott, de mindig ezt csinálja. Találkozott már valaki ilyesmivel?
- A bluetooth a másik. Bármivel villámgyorsan párosodik, de hiába próbálom, nem csatlakozik egyik párosított telefonhoz sem. Erre van valakinek valami ötlete?
Köszi!
-
-
donat_sz
senior tag
Android 9-en hogy hozható elő a futó alkalmazások opció?
Android 8-nál hosszan nyomva a home gombot értem el ezt a funkciót (lehetett "könnyen" alkalmazást váltani - már amennyire egy W808C esetén ez könnyűnek nevezhető - vagy be is lehetett könnyen zárni bármelyiket.
Gondolom android 9 alatt is megmaradt ez a funkció, csak hogy érhető el? -
Piftuka
veterán
válasz salapp #60467 üzenetére
"Amúgy durva, amit írsz, mert itt többen úgy fogalmaztak, hogy az XF9005-höz képest a paraméterei alapján nem feltétlenül jobb az XH90, sőt, pl. prociban lejjebb került."
Mindenben lejjebb került. Az XH90 sorozat, a korábbi 8-as széria megfelelője (a SONY képviselője fogalmazott így).
Nincsen azzal semmi baj, hogy Rogii fórumtársunk jobbnak találja az XF9005-nél, hiszen a "szebb kép" meglehetősen szubjektív fogalom.
De - tisztelettel megjegyzem - minden, amit írt, ellentmond az említett készülékeket tesztelő felhasználók és "guruk" megállapításainak, de még a fizikának is.
A fekete nem lehet "nagyon mély", ha egyszer kontrasztban ~3:000-4.000:1 közötti értéket produkál, ráadásul fele akkora fényerő mellett, mint az XF90.
Jó kis tévé az XH90; sok szempontból, és sok felhasználási területre megfelelőés amíg még lehet kapni, LCD palettán abszolút az egyik "Best buy", az biztos.
Ám az utolsó SONY tévé a "lineup"-ban, amit a szakértők "pitch black" szobába ajánlottak, az az XF90. Gyakorlatilag a valamelyest jelentősebb "blooming"-ot leszámítva mindenben jobb az utódjainál.
Persze az is tény, hogy elnézve az idei kínálatot, az árakat, és a SONY 2021-es palettáját, aki most akar SONY LCD-t venni, annak az utolsó XG95-öket, XH90/95-öket kell keresnie.
Amíg még lehet kapni őket...
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Vhiktor #60722 üzenetére
"Kalibrálás során ezért "vesztünk" a maximális fényerőből is (ami persze még ígyis bőven elegendő.)"
Tisztelettel, Viktor, de egy professzionális kalibrálással foglalkozó szakember hogyan írhat le ilyet?
Olvasom itt az elmúlt pár hét hozzászólásait... megint előkerült a plazma tévé (a maga ~60-80 nit-es fényerejével), az OLED, amely még "bőven túl sok fényerőt produkál", és "kiég a szem a nagy fényerőtől" témája... no és persze a "sz*r LC" is...
Idézet a honlapodról: "Ezért elengedhetetlen, hogy az otthonunkban a megjelenítő is kalibrált legyen különben a film nem azzal a képivilággal fog rendelkezni, nem azokat az érzéseket, hangulatot fogja kiváltani a nézőből mint amit a rendező közvetíteni szeretett volna ."
Kérdem én, hogy ha egy filmet mondjuk 1.800 nit csúcs fényerőre masterelnek, hogyan fogja az eredeti látványvilágot visszaadni bármelyik kijelző, amely mondjuk maximum 1.500 nit fényerőre képes? Nem is beszélve az OLED "rettenetes" 600-700 nit-jeiről...
A példa kedvéért álljon itt ez a kép:
Képzeljük el ezt egy filmtartalom részeként. Néhány másodpercnyi jelenetből "ollózva"...
Ha a napkorong közepét 1.800 nit fényerővel, a víztükör csillámlását 1.500 nit fényerővel lehet visszaadni, és az égbolt, az erdő megfelelő kékjéhez, színárnyalataihoz átlagban 1.200 nit fényerő szükséges, hogyan fogja az eredeti látványt produkálni bármelyik készülék, amelyik nem képes ennek a fényerőnek még a közelébe sem érni? Sehogy.
A televízió gyártók célja az (kell legyen), hogy a valósághoz mindennél jobban közelítő képi világot teremtsenek meg a készülékeik segítségével.
Ennek nem csak a széles színpaletta, a kalibrált színprofil, stb. a része, hanem (HDR tartalom esetén különösen) a megfelelő fényerő is.
A legjobb QLED LCD-k már jó irányt mutattak ilyen téren, de még azokkal is nagyon messze vagyunk attól, hogy a valóság reprodukciója (közel) tökéletes legyen.
Amíg ez nem valósul meg, addig nem beszélhetünk "bőven elegendő" fényerőről.
(És a fentieket kellene megértenie azoknak is, akik a "már 20-as értéknél is kiégeti az OLED tévém a szememet" frázisokat ismételgetik rendszeresen, amikor ez a téma előjön.)
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Joshi
titán
válasz Piftuka #60757 üzenetére
Meglepődnél mennyi embert zavar a HDR, pedig ott nem csak a magas fényerő a lényeg, hanem a REC.2020 színtér illetve a valós 10bit-es panel is. LCD-nél egyelőre nem tudnak máshoz nyúlni mint a magas fényerőhöz, legalább is addig nem amíg piszok drága megoldás a FALD/MiniLED technológia. Minden panel technológiánál kompromisszumot kell kötni, de egy SDR tartalomhoz szokott szemnek jobb látvány egy alacsonyabb fényerejű OLED kijelző.
A másik meg a HDR filmek többségét megvágják 200/400/600nit-en, de erről nézhetsz tesztet Vincent Teoh HDTVTest csatornáján is.
-
Joshi
titán
válasz #62435328 #60758 üzenetére
SDR-nél van az, hogy rendszerint 80/100/120nit-re kalibrálunk attól függően, hogy ki mennyire sötétben mozizik. Kalibrálni lehet 250nit-en is, kérdés hogy mennyi profilt lehet tárolni az adott tévén. Az én 2017-es Sony A1 tévémen csak két profilt lehet egyedire kalibrálni (Prof1, Prof2). Ebből hamar kiderül, hogy a Prof1 nálam az SDR (esti 100nit) míg a Prof2 a HDR (fényerő nincs piszkálva). HDR-nél én nem veszem le a fényerőt, nem is szabad levenni.
-
Rogiii
aktív tag
válasz Piftuka #60756 üzenetére
Abszolút szubjektív vélemény volt amit megosztottam a képminőségről.
Ahogy az is szubjektív, hogy a sok 4k tartalom mellett egyszerűen fáj az m4 sport 720p szarját nézni.
Ami viszont tény hogy a rendszersebesség az sokkal gyorsabb az új típuson.
Az egyik barátomnál láttam múlt héten egy A80j oledet. Nekem az nagyon bejött.
A következő tv-m az biztos hogy olyan vagy ahhoz hasonló lesz.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
Vhiktor
veterán
válasz Piftuka #60757 üzenetére
Lehet nem volt egyértelmű abban a hozzászólásomban, de a bőven elegendő fényerő abban a kontextusban kifejezetten SDR-re vonatkozott.
Az a mai tv ami nem tud 100 nitet megjeleníteni 100% full fielden az kukába való.
Nappali fényviszonyok között vagy világos szobában még ez is nagyon kevés.De kalibráltan SDR esetben bőven hozzák a mai tv-k a 100 nit fényerőt.
HDR
Természetesen egyetlen tv sem hozza a HDR10 specifikációban leírt értékeket, ez egyértelmű.Ha 1.800-ra masterilik amit nem tesznek(1.000, 4.000, 10.000 a jelenleg a leggyakrabban használt), akkor egyértelmű, hogy nem tudja megjeleníteni. Hol álítottam én bármi mást? Sehol. Arról nem is beszálve, hogy hiába masterilik mondjuk 4.000 nitre, a film teljes ideje alatt 1-2 eset van amikor el is érik ezt a szintet, átlalában 200, 400, 600 körül mozog.
2 Lehetőség van:
1. Clipping, mindent megjelenít a szabvány szerinti féynerőn ameddig tudja, mondjuk OLED esetében ez 6.00 nit körül, felette pedig vág mindent. (Profik inkább ezt használják, mert ameddig lehet legalább követi a szabványt)
2. Tone mapping: kb a készülék fényerejének 70%-a körül jön a roll off (vagy ahogy tetszés szerint be van állítva )és a 70-100% közötti részen át mappeli az eredti ranget a tv max féynerejének megfelelőn. Így megmamaradnak a részletek, nem vág semmit, viszont kőkeményen össze lesz nyomva a tartomány.
Viszont azokat a filmeket amiket 1.000 nitre masterelnek már vannak bőven olyan nem OLED tv-k amik csuklóbol hozzák ezt a maximális féynerőt és ha ilyen filmet nézünk rajtuk akkor igenis úgy fog megjelenni ahogy a mgrendező megálmodta.
Ez a legnagyobb baj a HDR-el, hogy sehol nem vagyunk, sokan nem is szeretik.
Egyébként nem véletlenül lett SDR esetében a szabvány szerinti féynerő 100 nitben meghatározva (erre masterelik), hogy ne égesse ki a szemet.
600 nit már lazán bántja a szemet, 1.000 felettiről nem is beszélve.Sok küldölfi kalibrátor/ color gradist szerint teljesen rossz a HDR szabvány(SMPTE ST 2084[) pont a fent említettek miatt.
Viszont ha azt nézzük, hogy HDR esetében 100 nit a diffuse white és minden ami felette van highlightnak van fenntartva akkor innen nézve a highlightokat leszámítva ezt is simán hozzák a mai tv-k. 50% stimulus esetén ez ~94 nitet jelent.
Továbbá itt még beköszön az is, hogy a SDR esetében a gamma mindig relatív az adott megjelenítő képességeinek megfelelően, addig HDR esetében ez abszolút, ott fixen megvan monda, hogy adott stimulus esetén mekkora féynerőnek kell lennie.
És a 20-as oled fény simán kiégetheti a szemet, főleg ha sötétben nézi, mert ne felejtsük el azt sem, hogy SDR esetében a 100 nit a maximális fényerőre vonatkozik. SDR filmek esetében egy frame átlagos fényességi értéke a teljes film hosszának 80%-ban 13% alatt van 50%-ban pedig 5% alatt. Tehát a 100 nit ritka mint a fehér holló
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Galopp
tag
Üdv Urak és Hölgyek!
Valaki foglalkozott már a témával, hogy mi a különbség az X80J és az X81J között?
Van, ahol árban együtt vannak, van, hol a 81-es drágább, de szembeötlő különbséget nem sikerült találnom..Ha valaki már átrágta magát a kérdésen, kérem, ne tartsa magában az infót.
Köszi!
-
Vhiktor
veterán
válasz #62435328 #60758 üzenetére
Ha szigorúan vesszük a szabványt, akkor ez sdr esetében 100 nit, nincs más opció.
De figyelembe kell venni, hogy ki hol, milyen körülmények között használja a tv-t, mert ha nem full sötét szobában, mondjuk fekete falak mellett akkor már kevés lehet a 100 nit fényerő.
Én sajnos ismerek olyan külföldi kalibrátort, aki nem hajlandó eltérni a szabványtól és mondjuk nappali fény mellé is 100 nitet céloz meg. Nem érdekli, hogy a delikvens végül "rossz" képet fog nézni, mert Ő vagy szabványra kalibrál vagy semmire.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Piftuka
veterán
Akadnak azért.
Bárhogy is... a technológiát (és az általa nyújtott lehetőségeket) ne az alapján minősítsük, hogy azt esetleg akár tömegével nem megfelelő módon használják!
A lehetőség a megfelelő master-elésre - és ezáltal "etalon" HDR filmtartalmak készítésére - adott az alkotók számára.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Vhiktor #60765 üzenetére
Köszönöm a kiegészítést!
Értelek, és alapvetően egyetértek veled. Bár én személy szerint a HDR alkalmazását a televízió készülékekben az utóbbi évtizedek egyik legnagyobb innovációjának tartom.
Ha a jelenlegi szabvány nem megfelelő, akkor "finomhangolni" kell, vagy elő kell rukkolni helyette egy olyannal, ami jobb végeredményt ad. Egyelőre nincsen más, ami lehetőséget adna a valóságos képhez mért lehető legjobb közelítésre.
Örülök, hogy írtál a "highlight"-okról, mert főleg ez volt a hozzászólásom lényege, és ez az, amit sokan nem értenek.
A statikus, full screen SDR (de akár HDR) fényerő (ami "kiégeti a szemet") egy dolog. És egy másik a HDR csúcsfényerő, amire szükség van a tökéletes árnyalatok megteremtéséhez.
Ha beleolvasol a közelmúlt QLED tévé híreibe, tesztjeibe, a szkeptikusok és OLED-fanatikusok részéről visszatérő cinizmus, az "ugyan mi szükség 1-2 ezer nit fényerőre egy tévénél?"
És bár tudom, hogy egyesek szerint a televíziók vonatkozásában az azokról készült képek (vagy videók) nem relevánsak, azért érzékeltetésként álljon itt ez a részlet:
Tipikus példa, hogy miért nem elég a pár száz nit maximális fényerő a gyakorlatban.
A bal oldali felvételt önmagában, egy sötét szobában csodálva a user még ámuldozhat is, hogy "hű, de élethű!"...
A másik mellett viszont ez éppen olyan, mint az épületet a szabadban egy meglehetősen erős barna, vagy szürke lencsés napszemüvegen keresztül nézné az ember.
A másik pedig azt mutatja, milyen, amikor napszemüveg nélkül nézi ugyanazt az épületet a szabadban.
Szerk.: A kép ebből a tesztből lett ollózva.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Vhiktor
veterán
válasz Piftuka #60770 üzenetére
Ez így van
Highlightoknál szükség van a nagy féynerőre és igazából ez a HDR lényege.
De ezek általában kis területre korlátozódnak, fényszóró, üvegcsillanása, zseblámpa fénye, izzó, stb és mivel ezek viszonylag kevés pixelen vannak jelen ezért ezek nem fogják kiégetni a szemet.
HDR-el akkor van baj, ha mondjuk 2 tenyérnyi részen sokáig lenne 1.000 nit körül a fényerő, az már tényleg bántó, de ez nem szokott a gyakrolatban lenni.Vincent Teoh nagyon jó szakember
Szerintem akinek nagyon fontos a HDR az jobban jár egy QLED tv-vel, viszont ott meg a Local dimmingből adódó anomáliákkal együtt kell tudni élni.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Joshi
titán
válasz Piftuka #60770 üzenetére
Igen ki lehet ragadni egy HDR videónál a világos jeleneteket, jelenleg abban biztosan jobb egy LCD mint egy OLED. De mi van a sötét jelenetekkel? Ja hogy most azt ne nézzük? Az összkép egyértelműen az OLED felé billenti a mérleget ez nem kérdés. Talán a MicroLED hozza el a kiváló képet, de sajnos az is csak Samle and Hold kijelző.
-
Csabi1984
addikt
Sziasztok úgy néz ki a problémám megoldódott Az a fránya CoreElec frissítés bekapcsolta a CEC funkciót és a soundbarom is CEC-el kommunikál. A TV meg mindkettőt érzékelte. A nehézkes tv bekapcsolás az Amlogic CEC aktiváltsága miatt történhetett
-
bbmt
senior tag
Sziasztok,
Megvettem a 65XH9096-ot és az egyik film végén hagytam menni a stáblistát amikor megláttam ezt:
Full HD a film, semmilyen filmközbeni jelenetnél nem láttam ilyet ráadásul a75Q60FN TV-n nem látszódnak ezek a csíkok.
A Sony-n meg szépen halad a stáblisa kiírással egyszerre.Valamint ez a felhősödés nem gáz egy kicsit? Ez 4K film és nem vakuval fényképeztem.
Mindkét esetben Plex a lejátszó.[ Szerkesztve ]
A kanál a gyengék villája
-
Vhiktor
veterán
Az alsó kép local dimming lehet. Ha zavar ki kell kapcsolni, de cserébe fényerőt, feketeszintet és kontrasztot vesztel.
A felső képhez: nincs nagyon megelmeve a fényerő? Ezáltal láthatóvá válhatnak a 16 alatti részek is, pl tömörítési hibák.
Esetleg "kép javító" funkciók is okozhatjak.
En kiprobalnam másik lejátszóval is.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Csabi1984
addikt
válasz ariel96 #60780 üzenetére
Akik 55XH9096 vagy 65XH9096 vagy szimplán csak XH90-es TV-t használnak. A korábbi Samsung TV-m az úgy működött fogtam a bekapcsoló gombot és a piros led reagált és bejött a TV.
Sony Tv-nél is így van netán hosszan kell nyomni?
Amint sikerült bekapcsolnom a távirányítóval utána ki kapcsolom és vissza is tudom kapcsolni egyből de ha mondjuk várok 30 percet vagy 1 órát megint hiába nyomom elsőre fel se villan a fehér jelzőfény.[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Csabi1984 #60781 üzenetére
Biztos hogy nálad valami anomália van. Első körben hosszan nyomd a távirányító bekapcsoló gombját, ilyenkor újra bootol az Android rendszer. Ez még nem számít gyári resetnek, de ha nem oldja meg a problémádat akkor mentsd le a műsorcsatornádat egy pendrive-ra és nyomj egy gyári visszaállítást.
-
Csabi1984
addikt
Nem volt még Android Tv-m ezért is kérdeztem, hogy mi lenne a normális? Egy rövid nyomás mint más eszköz esetén vagy egy hosszabb nyomás?
Azt megpróbáltam, hogy töröltem a távvezérlőt mint Bluetooth eszközt és újra párosítottam.
Az a legszarabb, hogy más gondom nincs (tehát nem újraindulgat, lefagy, kép szétesés).
Gondolom Samsung távirányitót nem lehet hozzá párosítani (bluetoothos)?
-
Joshi
titán
válasz Csabi1984 #60783 üzenetére
Az Android újra bootolása annyit tesz, hogy a távirányító bekapcsológombját addig tartod nyomva, míg újra nem indul a tévé. Természetesen mindezt úgy, hogy a tévé be van kapcsolva.
Ez csak Android boot-ot jelent, nem számít gyári resetnek. A gyári resetet a menüben éred el, de ilyenkor minden beállítást elölről kell kezdeni.
-
Vhiktor
veterán
válasz Vhiktor #60765 üzenetére
Ezen a képen jól látszik, hogy mennyit számít a tone mapping a részletek megörzésében.
A sony direkt el van állítva a bemutató erejéig. Nem tükrözi a tv valódi tudását! Lényegében teljesen mindegy milyen márka van a diagramok fölé írva, itt csak a "helyes" tone mapping és annak hiáynának a bemutatása a lényeg.Sony: Nincs tone mapping. kb 800 nit-ig ami a kijelző max fényereje, mindent próbál pontosan megjeleníteni, amikor meg kifogy a kakaóból, akkor természetesen jön a clipping, vagyis 800 nit felett eldobja a részleteket. Ez adja a legvilágosabb képet, de a highlight részletek elvesznek (villám a bal oldalon és ing)
LG: Túl hamar kezdődik a tone mapping ezért sötét lesz a kép, de megjeleníti az összes részletet.
Panasonic: megfelelő tone mapping. A lehető legtovább próbálja követni a szabvány szerinti értékeket, majd a tone mapping csak az "utolsó pillanatban" jön meg. Ezáltal világos lesz a kép (ahogy kell) és a részletek is megmaradnak.
Nyílván ez a legjobb megoldás.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
bbmt
senior tag
Tegnap este még állítgattam a dimming-et. A fényerő maxon volt,levettem 30-ra, de majd nézegetek settings videókat. A csíkosodás ugyan úgy megvan más lejátszónál is,de csak ennél az egy filmnél.
A második képen levő aura sokat javult az állítgatással.
A fényerővel érdemes lemenni 20 környékére?A kanál a gyengék villája
-
Vhiktor
veterán
Fényerő alatt a brightness-t érted vagy a háttérfényt?
SDR vagy HDR anyagról van szó?Ha csak ennél a filmnél jön elő, akkor tömörítési porbléma lesz.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Csabi1984
addikt
válasz ariel96 #60788 üzenetére
Gondolnám, hogy a bekapcs gomb rosszalkodik de kikapcsolni meg egyből megy. Tehát az infra rálátás nem lehet gond. Gondolnám, hogy be kell melegednie esetleg de ez sem igaz mert a Sony felirat alatt van egy gomb a Tv-n és azzal egyből indul. Az a szár, hogy 55" TV-t még a kocsiba se tudom berakni hogy cseréljék ki. Így is az ismerőssel hoztuk haza gyalog!
Ha tudnám hogy a távszabályzó a rossz akkor vennék egy újat!
[ Szerkesztve ]
-
Vhiktor
veterán
Kétlem hogy 20-ig le kellene venni, annak brutéális nagy black crush lesz az eredménye. Általában a gyári értéktől pár kattintás megoldja.
Van erre megfelelő tesztvideo, innen letöltheted:
[link]Addig kell állítani a fényerőt, amig a 17-es oszlopot éppen látod villogni, viszont a 16-os és az alatta lévő oszlopok egybeolvadnak a hátterrel, miközben a hátter feketeszintje sem emelkedik meg.
Az a képhiba valószinűleg macroblocking lesz. Ha az, akkor sok mindent nem tudsz vele kezdeni.
Ha drasztikusan leveszed a fényerőt akkor is látszik?[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Derron
aktív tag
válasz Piftuka #60756 üzenetére
Ha nem fontos most a vásárlás akkor érdemesebb várni őszig az X90J vagy X95J re nem?
Hétvégén volt szerencsém megnézni egymás mellett az XH95 és XJ90 képét, én nem vettem észre sok különbséget, persze nem teszt anyagot futtattam rajta. Az eladó szerint az új XR processzor többre képes mint az XH95 ben lévő. -
Vhiktor
veterán
válasz Derron #60795 üzenetére
Ezt nehéz meg mondani.
Sőt általbán sokkal gyakoribb az az eset, hogy az új modell butább és rosszabb képet ad mint az elődje. Van olyan is amikor, hogy ugyanazt a minőséget kapd mint elöző évben, feljebb kell lépni egy kategóriával.
Ha jobb is lesz, az biztos, hogy nem sokkal, vagy szemmel észre sem lehet venni majd.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz Celtis #60798 üzenetére
Fejből nem tudom, hogy melyik tv-n éppen milyen beállítások vannak.
Egy biztos, hogy az újjabb Samsungoknál ez így van ahogy írod.UI.:
Megnéztem konkrétan erre a tv-re.
Igen a fényerő ebben az esetben a háttérfényt állítja.
A feketeszintet pedig a Sötét részek fényerőszintje menüpont. De ez általában jó szokot lenni alapból a Sony tv-ken.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
junior19
senior tag
Nyugodtan lemehetsz 20 alá is, ahogy neked kellemes a körülményekhez képest.
De arra figyelj, hogy inkább csak pár értéket csökkents egyszerre, s pár napig szokjad. A szemünk és az agyunk megszokja egy idő után is azt a fényerő szintet. Ha viszont egyszerre sok értéket csökkentesz, akkor természetesen szokatlanul sötét lesz a kép, ez sokszor a fórumokban vissza is köszön.
Amit Vhiktor linkelt, azt neked a sötét részek fényereje, vagy valami hasonló az elnevezése, azzal kell esetleg beállítani a videónak megfelelőre.
Vhiktor összekeverte ezt és a Sonynál a Fényerő elnevezést, sok készüléknél a Fényerő csuszkával kell a fekete vágási szintet beállítani, de a Sonynál a Fényerő a panel általános fényerejét szabályozza, nem a fekete szintet, így nyugodtan csökkentheted 20 alá is, nem fogsz bukni fekete részleteket. Akkor buknál, ha a sötét részek fényerejét csökkented nagyon le, de ezt a linkelt videó alapján láthatod is, esetleg szükség esetén tudod korrigálni.codec project
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...