- RAM topik
- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- Projektor topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Házimozi belépő szinten
- Milyen asztali médialejátszót?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
Hirdetés
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
it Egy brit bíró szerint Craig Wright, a bitcoin állítólagos feltalálója folyamatosan hazudott és bizonyítékot hamisított.
-
Száguldozáshoz való az új GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 555.88-as eszközillesztő számos Adaptive-Sync monitort is hitelesített.
-
PROHARDVER!
Mielőtt kérdeznél valamit olvasd el az alábbi Téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
válasz gaston63 #52451 üzenetére
Én igyekszem a baráti körömet lebeszélni róla.
Az elmúlt években mindig éltem ezzel a lehetőséggel (műszaki cikket kb. 99%-ban a Media Markt-tól vásárolok), a porszívókat, mosógépet, és a két SONY tévénket ilyen garancia biztosítással vásároltam.
Csakhogy tudom, emlékszem arra, amikor a MM-nál is más biztosító partner jelent meg, mert a korábbi - ha jól emlékszem - "en bloc" megszűnt.
No, az igen kellemetlen tud lenni, hogy Te kifizetsz ~30.000-50.000 forintot (egy "átlagos" 2-300 ezres 50-65 colos tévé esetében) az "5 év teljeskörű Garancia 'Gold" csomagért, aztán 1,5 év után eltűnik a biztosító.
Ha pedig sok-sok éven keresztül marad partnere az adott áruháznak, akkor is tudni kell, hogy a biztósítótársaság modern világunkban az egyik legnagyobb üzlet. Nem véletlenül.
Nemrég, itt a fórum valamelyik tévés topic-jában az egyik fórumtársunk bemásolta az ilyen biztosítás egy részét, amely szerint "törés, fizikai kár esetén" is fizetik a tévé árát/biztosított a csere, "kivéve, ha"...
No, aztán itt vagy 8-10 gondolatban sorolták azokat az eseteket, amelyek meglétekor semmis a szerződés.
Hidd el, ha nagyon akarnak, beleköthetnek abba is, hogy "két szoba közötti óvatos átszállításkor az állványra helyezéskor megfeszült, megroppant a panel".Ráadásul szinte (vagy "en bloc") kivétel nélkül értékcsökkenéssel számolnak a teljes biztosított időszakra vonatkozóan.
Tehát, ha a Te tévéd 4,5 év után hibásodik meg, ugyan javítják/cserélik (kiállítják a csereutalványt neked a vásárlás helyére), csak éppen nem az eredeti fél millió forintos vételárra vonatkozóan, hanem mondjuk 318.000 forintot kalkulálnak ki reálisnak, figyelembe véve az eltelt időszakra vonatkozó értékcsökkenést.
És tudjuk ugyebár, hogy ami adott árkategóriában jó tévé volt annyiért 5 éve (példa kedvéért az én 55W809c, 120 Hz, über kontraszt, 3D tévém), annak az áráért most jellemzően jóval gyengébb LCD tévét kapsz.
És akkor képzeld el, hogy még nem is az eredeti árában, hanem annál jóval olcsóbban kell választanod valami cseredarabot...
(A példánál maradva, 225.000 forintért vettem bő 3 éve. Értékcsökkenéssel számolva mondjuk választhatnék helyette egy jelenleg elérhető, 55 colos, ~140.000 Forintos SONY tévét. XF/XG 7xxxx... 60 Hz, IPS, whatever... Hát köszönöm szépen!)
Szóval ez a szolgáltatás messze nem azt jelenti, hogy a gyári jótállás hosszabbodik meg, annak minden jellemzőjével.
Aztán tavaly év végén személyesen is megtapasztaltam a biztosító hozzáállását. Az Electrolux mosógépünk ajtószigetelő gumija belül-felül egy ponton "lefittyedt".
A biztosító embere a telefonos beszélgetést azzal kezdte, hogy "ez nem garanicális hibaesemény, mert jellemző, hogy a mosógépben a mosás során a beletett ruha miatt elválik a gumi"...
Mindezt egy 5 éves, teljeskörű, fizikai sérülésre is érvényes garanciabiztosítás keretében.
És egyébként is... egy mosógépben, aminek célja az, hogy ruhákat mossunk benne, kockázatos ruhát mosni, mert a "gépet károsítja"? Ide jutottunk?
Amikor a gyártó képviselőjétől szakvéleményt kértem, és visszahívtam a biztosítót, elmondtam, hogy a gyártó szerint anyaghiba is lehet, akkor kedvesen felajánlottak annyit, hogy kiküldenek egy szervizest, az én költségemre.
Ha a szervizes azt állapítja meg, hogy a nem anyaghiba, akkor a kiszállás és bevizsgálás teljes költségét köteles vagyok kifizetni. Ha megállapítja, hogy garanciális a hiba, mert anyaghiba, akkor nem kell fizetnem.
A felajánlás is felháborító, de elfogadtam. A szervizes megállapította, hogy anyaghiba miatt fittyedt le a szigetelő gumi. Garanciálisan cserélik "majd januárban"... mert nála nem volt cseredarab, és "csak szakérteni jött", egyébként is a karácsonyi ünnepek után, Szilveszter előtt voltunk.
Januárban, de még februárban is türelmesen vártam a szervizest a csere miatt. Aztán jött a Covid... Érthető okokból akkor már elengedtem a történetet...
Megfizettem a tanulópénzt; a több 10.000 forint-os biztosítás ablakon kidobott pénz volt. Esetemben most utoljára.
Summa summarum: fentiek tükrében mindenki döntsön saját, legjobb belátása szerint, hogy szeretne-e élni ezekkel az "extra garancia (biztosításokkal)"."Aquila non captat muscas."
Új hozzászólás Aktív témák
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Dacia topic
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges intelligencia topik
- RAM topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Filmvilág
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen