Új hozzászólás Aktív témák

  • h_143570

    addikt

    válasz LordX #47 üzenetére

    Mikkor mondtam azt hogy ha a másik kodek kvantálási mátrixának a használatával ugyan olyan minőséget pontosabban méretet fog produkálni?! Ép elenkezőleg az volt a bajom hogy mpeg2vel akarnak még egy ideig az ''uj'' lemez formátumokon HD felbontásban tőmőritteni. Azt állitják róla hogy HD ami igaz is, de iszonyat helypazarlás árán. Mikkor a ténylegesen nativ H.264 alap kodekeket tervezték HD-re, mivel ezek produkálnak HD felbontásoknál elfogadhato méretet. Persze mpeg1 be is lehet H.264 mátrixot alkalmazni, de ettől még a kvantálási algoritmusaikban lévő kűlőnbségek illetve a GOP struktura és még egyébb tervezés beli különbségek, miatt nem fogja produkálni azonos felbontásban az MPEG4 AVC filemértetét hanem annak tőbszőrősét fogja igyényelni azonos felbontás esetén.
    Az viszont mondtam hogy ha a GOP szerkezet az mpeg2nél az mpeg4nél használtra változtatjuk illetve lefelezűk a vizszintes sorok számát tehát KVCD formátumban haszáljuk az mpeg2es kodeket akkor házi szinten tehát 62cmes vagy annál kisebb tévéken egy sima cdre kb 3 orányi közel dvd minőségünek látszo filemet lehet felteni 128as sztereo hangal (mpeg1 layer 2, azaz mp2).

    ''Az MPEG4 AVC (H.264) az egy teljesen új kódek, 2004-ben fogadták el talán.''
    Igen az MPEG csoport gondozásában, 2001ben kezdték egyébként.

    A WMV nem MPEG4 kodek hanem MPEG4 alapu igy pontosabb igaz, a WMV7 melesleg még szinte 1 az 1 ben az mpeg4 volt, a wmv9 nek már tényleg alig van kőze az eredeti mpeg4 hez.

    ''és ki kell elégiteni a lemezgyártok másolásvédelmi igényeit illetve a felhasználok extra tartalom utáni vágyát'' Na pontosan ezt teszik az mpeg 7 és 21 mivel azok az mpeg1/2/3/4 system (a 3asat elveteték) formátumok ilyen irányu bővitéseinek készűltek, de nem lett belőlűk semmi vagy legalábbis nem tudok rola hogy alkalmaznák őket bárhol is.

    A DVD VOB tényleg nem az mpeg2 szabvány része nem is lehet az hiszen van kőztűk pár év, viszont ha ráengedsz egy vob filera egy mpeg demuxert akkor győnyőrűen kifogja belőle szedni az mpv és mpa formátumu kép és hang informáciokat. Mivel egy tartalom csomagolási és másolásvédelmi rétegnek tervezték az ilyen szempontbol sérűlékeny mpeg2 formátum kőré, nem soksikerrel.

    Na, de térjűnk csak vissza a minőséghez a kvantálási algoritmus azt határozza meg hogy az adot felbontásban menyire és hogyan lehet rontani a minőséget hogy a cél bitrátát el lehesen érni, a kodek által használt tőmőrités technologiai megldásokkal.
    Tehát ha pl HD felbontást állitasz be egy mpeg1 kodeknak és kellően nagy cél bitrátát adsz meg akkor igenis képes hozni a HD minőséget, igaz irreálisan nagy filemérettel, már ha egy nativ H.264 alapu kodek által produkált hasonlo felbontásu file méretéhez viszonyitjuk.

    A különböző veszteséges tömöritést alkalmazo formátumok lényege, hogy az azonos felbontásu képet minél kissebb méretre redukálja, anélkűl hogy az emberi szem a tőkéletlenségei folytán észre vegye a különbséget. Hangnál is ez a helyzet csak ott a fület kell átverni.

    Tehát a HD minőség, HD felbontást igényel és az alaklmazot kodek fügvényében megfelelő nagyságu célbitrátát, különbség csak a generált file méretében lesz, már ha kellően nagy célbitráta került használatra.

    Most gondolom azzal fogsz jőnni hogy a VCD mpeg1et használt és milyen szar volt a minősége, persze hogy az volt elve gyenge minőségű anyagbol, alacson felbontásban és bitrátával került tárolásra, ami az akkori alacson felbontásu és kis méretű megjelenitőkőn elégséges volt. Ahogy jőttek a nagyobb mértetű megjelenitők rájőttek hogy azon az mpeg1es tőmőritést használva drasztikusan növelni kellene a bitrátát a minőség javitáshoz ami a CD-k kis kapacitása miatt nem volt kivitelezhető, az mpeg1 irreálisan nagy méret igénye miat. Ezért javitiottak a tőmőritési arányon és mpeg2nek nevezték el a kodeket és SVCD nek meg az uj tömőritétést használo film lemezeket. Ha megnézed még igy is 75percről 45re kellett csökkenteni az 1 lemezen tárolhato film részletett hogy rendesebb minöséget tudjanak produkálni.

    Napjainkban használt 100cmnél is nagyobb tévéken és projektorokon ez is kevés volt a megfelelő minőséghez, értelemszerüen uj kodolást és nagyobb lemez mértet igyényelt volna, de a DVD méretnővekedése meghaladta a várakozásokat a dupla réteg miatt igy maradt az mpeg2 kodolás nagyobb felbontásban azaz a sima tv broadcast felbontásának 4szeresét alkalmazták, a bitrátát 1250ről 5000re nővelve ezáltal biztositva a szűkséges minőséget azokon a megjelenitőkőn is. De bizonyos esetekben 8000 vagy 9000 bitrátát is alakalmaztak ami már eleve tulzás volt abban a felbontásban. A HD estében a felbontást további 5szőrősére nővelték ami 24000 es bitrátát jelent mpeg2ben, mig ugyan ebben a felbontásban a WMV9 es kodeknak már csak 15000 is elég hogy megfelelően tárolja. (a bitráta és felbontás adatok az Cabopus ProCoder 2.0 bol származnak, csak hogy le tudd ellenőrizni).

    Tehát nem lesz szebb képed nem HD képes TV-n HD video nézése kőzben mintha ugyanazt néznéd DVD minőségben, ahoz hogy kűlőnbséget láss a 2 kőzőtt HD képes TV-re lesz szűkség, pontosabban MVA/PVA val szerelt LCD TV-re.

    Tehát hogy a HD minőség hogy kodek fűggő lenne egy frászt, HD felbontás és kellően nagy bitráta kell hozzá (lehet kisebb is, de akkor nem lesz képes tőkéletesen reprezentálni a felbontást ami képminőségbeli a nomáliákban fog megjelenni), a kodek ''csak'' anyit befolyásol hogy mekkora helyett zabál az adatárolon a video.

Új hozzászólás Aktív témák