- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikk2000
őstag
''Korábban (DX9-ig) az volt az alapvető teljesítménybeli követelmény, hogy minél kevesebb (lassú) textúrázást használjanak a kódolók és minél több (gyors) számolást. Most, a DX10 kapcsán, olyan hardveres architektúrát építettek fel, aminek nagyon fekszik a textúrázás (valami textúrakezelés-szerűséggel komunikál a VS-GS-PS), szóval fordult a világ.''
Szia, kis felhomályosítást kérek, nem igazán értem, mi az a ''textúrázás'', de csak azóta, mióta olvastam amit írtál, azaz mint írod DX9-ben korlátozták ezek használatát. Én eddig úgy tudtam hogy a ''textúra'' az nem más, mint a kiszámolt 3D (objektum) felületére ráhúzott kép, ami végülis a megjelenítés, azaz amit látok...Ezt pedig korlátozni bajosan lehetne. Dehát ezek szerint ez nem így van,szóval mi az a ''textúrázás''? -
rudi
nagyúr
válasz mikk2000 #301 üzenetére
A textúrázás az általad megfogalmazottnál sokkal komplexebb dolg. Egy objektumra nem csak a mintája kerül rá textúra formájában, hanem például fények, árnyékok hatása, rücskösség stb. Ezeknek a hatásoknak a többsége azért van textúrában, mert így kisebb a számolásigénye, ugyanis az aktuális kép kiszámolásakor nem kell őket újragenerálni (számolni) hanem egyből felpakolhatóak a felületre.
Egy textúrázó művele memóriaolvasást/írást igényel, ami nagyságrendekkel lassabb mint egy regiszterekből dolgozó számolás. A mai nagy számítási teljesítményű GPU-k már kevésbé lassulnak attól, hogyha minden pixelre újra és újra kiszámolják a korábbn textúrában tárolt fény, árnyék vagy egyéb paramétereket, mint attól, ha ezeket a dolgokat textúrából olvassák ki. A DX9 kódolási irányelvek az ilyen jellegű textúrázási mennyiség csökkentésére vonatkoznak.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
mikk2000
őstag
Emésztettem...de 100%-ra megérteni csak akkor tudnám, ha foglakoznék DX9 programzással.
Azt mindenesetre nehezen tudom elképzelni, hogy mondjuk egy figura elmegy egy gyertya meg egy lámpa mellett, és ügye ekkor a figura minden egyes érintett textúrájának van egy gyertafény, meg lámpafény effektezett textúrája is? -
rudi
nagyúr
válasz mikk2000 #304 üzenetére
Úgy megy a móka, hogy adott fényforrás és objektum pozíciójának megállapítása (vagyis nagyjából a VS műveletek) után következik egyből a fény/árnyék textúrák generálása, amihez esetleg előregyártott adatokat is használnak, majd ezután jön még a pixel shader rész, ami közben használódnak fel ezek a textúrák. Korábban erre azért volt szükség, mert a fény/árnyék textúra kiszámolása + a Pixel Shader program nem fért bele a maximális PS programohosszúságba.
Most (DX9-ben), a hosszabb lehetséges kóddal meg lehet azt csinálni, hogy belerakják azt a számolási részt is a programba, amit a textúrát generálta. Így kimaradhat a textúra memóriába írása majd onnan visszaolvasása, de a számolásigény megnő. Éppen azért kell/érdemes ezt a textúra elkerülős módszert alkalmazni, mert a memóriapiszkálás elkerülésével többet nyernek mint amennyit a többletszámolással veszítenek.
A másik dolog a procedurális textúrahasználat. Erről régebben írtam részéletesebben [link].Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rocket
nagyúr
Develop Conference 2006 - D3D10
[link]"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
mikk2000
őstag
Szia, elsőre is sokat megértettem abból amit írtál, tehát eddig a fejlesztők rá voltak kényszerítve ''előregyártott'' textúrákra azért, mert a PS kód hossza limitált volt.
Magyarán az előregyártott textúrára mint ''pufferre'' volt szükség, mivel az azt előállító kódnak nem jutott hely.
A linket ismertem, bár csak a root-ját amit belinkeltél abból látszik hogy ez kőkemény DX programozás, ezért is írtam azt, hogy ténylegesen megérteni teljes valójában csak akkor tudnám, ha programoznám, viszont ha tudnám programozni, nem kérdeztem volna meg
Köszönöm a választ! -
PPSH
őstag
hat emberek a crysys eleg durva game lesz,lattam valahol a grafikajat ahol ossze volt hasonlitva a valo elettel hat nnem sok elteres volt
Cort Z40(EMG 81+85)+Marshall MA100H+Marshall M412A 300W
-
rocket
nagyúr
Shader model osszehasonlitas:
[Szerkesztve]"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
he7edik.
addikt
OFF: Rudi szerinted most hogy az AMD megveszi az ATI-t ill. hogy az új GPU/VPU-k egyre jobban veszik/fogják levenni a terhet a CPU-ról
elképzelhető hogy a GPU beköltözik a CPU-ba?
Esetleg olyan multicore CPU is elképzelhető amiben dinamikussan változik a magok funkcioja az alkalmazástól függően?Égő szöveg a flém vázon
-
rudi
nagyúr
válasz he7edik. #311 üzenetére
Valószínű, hogy az AMD színrelépése egyáltalán nem fogja befolyásolni az ATI fejlesztését, ugyanis a csúcs GPU-k rettenetesen távol állnak a fejlesztői profiljától. Jelenleg olyan komplex shaderkódokat lehet írni már DX9-ben is, hogy az megfektet bármilyen GPU-t, de akár a négyszeresét is.
A GPU CPU-ba költöztetésére tett kísérlet eddig mindig befuccsolt, szerintem értelmetlen túlbonyolítása egy chipnek. Ehhez képes sokkal olcsóbban kivitelezhető egy északi hídba integrált VGA. Az AMD azért valószínűleg megpróbálkozik valami ilyennel, de szerintem fölösleges.
Ami érdekes lehet az a Hiper Transportra trükközés. Ez az átviteli módszer ugyanis szabadon használható szabvány, és már eddig is születtek érdekes megoldások ebben a témában [link]. Valami ilyesmi elég érdekes lehetne ATI oldalról is.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
donsergiooo
senior tag
Nem lenne értelme a Gpu-t CPUba tenni ...Jó ha egyes feldolgozó egységeket külön válaztunk ..sztem...
Rudi - Szted a DX10 megjelenése (mint irtad elvben teljesen más felépitésű lesz, mert megszünnek a fix feldolgozó egységek, igy minden feldolgozó egység végezhet bármilyen geometriai, shadder számitást) mennyiben változtathatja meg a DX9es kártyáknak a számitási teljesitményét! Gondolom ez nem olyan mint a dx8.1 -ről átállni a DX9-re ugye?
Szal ha van 16pixel pippeline és bekapnék egy DX10-es kódot, vajon az miben nyilvánúl majd meg a DX9-es karin? ... :S Bocs, de csak részben vagyok jártas benne, a programozást meg nélkülözöm...
Szted ugyanúg hasit, egy ugyanolyan poligonszámú, texturázott + shadderelt objektum, mint dx9-esen? ha tetegyük fel, ugyanannyi feldolgozó egysége lenne a DX10-es karinak és a frekije is ugyanakkora lenne!ASUS P5QL, Q6600 (3400mhz), CM HyperTX , 8GB Ram (1060mhz), Ati 4850 512MB, Samsung 750GB + 2x500GB + 120GB HDD, LG DVD-RW, ASUS 550W táp, BENQ 22" TFT (1680x1050)
-
Komplikato
veterán
válasz donsergiooo #313 üzenetére
A probléma szoftver szintű (lásd Vista VGA driver felépítése, avagy miért NEM lesz DX10 XP alá), ezért DX10 kód NEM fog futni DX9 hardware-en, tehát a programozó kénytelen lesz mindkettő változatot beleírni a programba. Viszont a DX9 kártya DX10 driveren keresztül DX9-ben lehet gyorsabb lesz, mint DX9 alatt volt. Már ha igaz a jelenlegi drivermodelből fakadó 70-80%-os malmozása a GPU-nak ...
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
donsergiooo
senior tag
válasz Komplikato #314 üzenetére
Ez igazán remek,....ASUS P5QL, Q6600 (3400mhz), CM HyperTX , 8GB Ram (1060mhz), Ati 4850 512MB, Samsung 750GB + 2x500GB + 120GB HDD, LG DVD-RW, ASUS 550W táp, BENQ 22" TFT (1680x1050)
-
TaMat
csendes tag
Hi!
Nem tudtam pontosan h hova irjak, remélem nem nyúltam nagyon mellé...
Új gépet fogok venni októberben (legkésőbb november közepén), és egy 7900GT-re gondoltam (a többi most lényegtelen). A lényeg h érdemes e várni a DX10-es karikra, vagy értelmetlen. Ha visszaemlékszem pár évvel korábbre, a DX8.1-es időkre, és akkor nagy beharangozás és itt a DX9, és az első széria (Gef FX 5xxx) széria hatalmas bukás volt...
Az esély megvan h most is el lesz valami rontva, mert mindenből a 2. próbálkozás a jó...
Szerintetek érdemes megvárni és egyáltalán mikor jönnek az első karik?
Előre is kössz.
ByeTudod milyen az én esetem? Smart Security 4.0.474.0
-
rudi
nagyúr
Szia! Teljesen rossz helyre írtál, de a 7900GT jó választás. Még az is kétséges egyelőre, hogy tavasszal mikor jön a Vista, milyen lesz a fogadtatása. Egyelőre a DX10-es hardverekről isncs pontosabb infó, elvileg az utolsó negyedévben jönnek.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Peet210
őstag
Szerintem se érdemes most várni a DX10-re mer beletelhet egy kis időbe míg megjön és ha meg is jön nem hiszem hogy rögtön minden game ki is használja nameg nem mindenki fog azonnal átnyergelni a Vistára.
Ha engem kérdezel nyugodtan megveheted a 7900GT (vagy 7600GT ami még jó ár/teljesítmény és amivel még kihúzhatod addig)
Persze ez csak az én véleményem.
VGA ügyben itt kérdezősködhetsz: [link]
[Szerkesztve]Today's record, is tomorrow's motivation
-
TESCO-Zsömle
félisten
Mikor jönnek DX10-es VGA-k???
(Főleg a csúcsszegmes érdekelne...)Sub-Dungeoneer lvl -57
-
rudi
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #322 üzenetére
Sokára. Majd ha jönnek, lesz róluk PH-s hír meg teszt.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
-
rudi
nagyúr
válasz várnarancs #324 üzenetére
Bakker, ne fárasszatok már, és ne qrjátok szét az elméletet szépen összefoglaló topicot gyerekes, türelmetlenkedő benyögésekkel!!!!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Komplikato
veterán
válasz várnarancs #324 üzenetére
Beyond DirectX 10 - A glance at DirectX 10.1 - Elite Bastards - [link]
Nos, ha jól értelmeztem a cikket, akkor a DX10.1 a Vista megjelenése után (Január 30?) 6-8 hónappal jön, tehát DX10.1 compliant kártyák legkorábban 2007 nyár vége, őszére várhatóak.
Ez persze ''vicces'' mert sose lesznek második generációs DX10 kártyák, picit olyan mint a Dx8.0 vs DX8.1 időszak, csak itt nagyobb különbségek lesznek mint DX8 és DX9 között?
[Szerkesztve]"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Raymond
félisten
válasz Komplikato #326 üzenetére
Ez elnezted. Az DX10.1 jon viszonylag hamar a DX10 utan, de valoszinutlen hogy a hardver a DX10.1 megjelenesenek idejen kint lesz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
rudi
nagyúr
Beszéljönk mindjárt a DX200.20-ról Elég sokat rágtam a témában a netet és mindenhol csak írják, hogy hű, meg há meg jön meg mindent, ott a sok (szerintem prerenderelt) állókép és a low-quality DX10-es videó, de Vista lejobb esetben is csak január végén lesz, semmi értelmes, konkrétumokat tartalmazó írás nem jelent meg DX10-zel kapcsolatban, a HW gyártók meg még egyetlen pici kilobájtni infót sem toltak ki DX10-es hardverrel kapcsolatban, 80 nm-ről is hallgatnak, szóval korai még ezt feszegetni.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Komplikato
veterán
A HALO2 kivételével összes ''bejelentett DX10'' játékról nyilatkozta valaki, hogy utólagos patchel lesz csak DX10. A HALO2 for Vista screenshotok meg olyan randák, hogy akár DX7 is lehetne. Én is csak az El Matador-ból láttam ''DX10'' screenshotokat, de ott mindenhol placeholder textúrák voltak, és semmi érdemleges nem látszott némi ''mégjobban néz ki'' HDR-en kívűl ...
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Firestormhun
senior tag
válasz Komplikato #329 üzenetére
Ezek a DX10-es patchek is kb annyival fognak felérni mint FarCry-hoz az SM 3.0. Max lesz pár százalék teljesítmény javulás és kész.
Én meg még várom az első igazán SM 3.0-ás játékot. Mostanában tetszetős, hogy a next gen játékok be vannak harangozva SM 3.0-nak, közben amikor megjelenik, a shader cacheben ott virít a 2.0a, és az SM 3.0 mód nem más mint HDR és egy kis soft shadow.
Sehol semmi dynamic branching és társai....
-
FireGL
aktív tag
válasz Firestormhun #330 üzenetére
Shader 2.0 is tud HDR-t. Az első R9700 is tudta már, igaz a játékfejlesztők nem nagyon foglalkoztak vele.
Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
donsergiooo
senior tag
Az elmúlt időszakban lehetett licensz kódot kapni a Vistához! ..ez amúgy az RC1-es változat, NEM BÉTA! Teljesen jól működött, teljesen eltünt a direkt draw gyorsítás, helyébe tényleg a d3d került! Nem eszi a cput! ....ami a lényeg, h a tesztekből kiderült, hogy 512mb rammal simán elketyeg, ami nekem nem tetszett, hogy kb 7gb helyet foglal és nem találtam meg, h hol udnám a 2gb-os hiberfil file-t kikapcsolni! Nos ... most, hogy a dx10-hez legyen köze, szoftverileg támogatott volt. De 3dmark05 nem akart elindulni a dx9 hiánya miatt, vagyis pontosítok, a dll hiányok miatt! Nos! A szépségnek az árát meg kell fizetni mindenkinek! Télen kinn lesz a picur MS Vista! ....lehet tunningolni.... DX10? ...Rudi többet tudhat róla, de sztem az is időbe jönn!
ASUS P5QL, Q6600 (3400mhz), CM HyperTX , 8GB Ram (1060mhz), Ati 4850 512MB, Samsung 750GB + 2x500GB + 120GB HDD, LG DVD-RW, ASUS 550W táp, BENQ 22" TFT (1680x1050)
-
donsergiooo
senior tag
válasz Komplikato #329 üzenetére
+anynit, h a q4 volt kéznél a Vista teszthez, de a q4 (openGL), télleg olyan volt mint egy dx7-es game! Még a q3 is jobban nézett ki!
ASUS P5QL, Q6600 (3400mhz), CM HyperTX , 8GB Ram (1060mhz), Ati 4850 512MB, Samsung 750GB + 2x500GB + 120GB HDD, LG DVD-RW, ASUS 550W táp, BENQ 22" TFT (1680x1050)
-
sghc_toma
senior tag
válasz donsergiooo #335 üzenetére
''DX10? ...Rudi többet tudhat róla, de sztem az is időbe jönn!''
DX10 pont akkor jön, mikor a Vista.. ahogy írtad, már a release candidate-nek is része..
a hiányolt .dll-eket meg bemásolod a 3dMark könyvtárba, oszt minden okk.
q4-et meg própáld futtatni xp compatibility módban.
[Szerkesztve]in asm we trust
-
donsergiooo
senior tag
válasz sghc_toma #337 üzenetére
asszem úgy futtattam, de csak felületesen kezeltem a dolgokat! Majd egyszer felteszem újra.... amúgy is szétq...ta az xp particiómat!
ASUS P5QL, Q6600 (3400mhz), CM HyperTX , 8GB Ram (1060mhz), Ati 4850 512MB, Samsung 750GB + 2x500GB + 120GB HDD, LG DVD-RW, ASUS 550W táp, BENQ 22" TFT (1680x1050)
-
rudi
nagyúr
válasz donsergiooo #338 üzenetére
Van egy Vistas blogom itt a PH-n nézd meg. Korábban a beta 2-t már megnéztem NV driver, shaderképesség és egy játék szempontjából. Nemrég raktam fel az RC1-et, egyelőre még nem volt időm tesztelni vele. Amúgy elég sok gamehez kiegészítő kell a DX9 részhez. Nekem pl a Heroes 5 volt ilyen. DX10 teszt, hardver és megfelelő szoftver hiányában még jódarabig nem lesz. Egy Beta 2 tesztet az X Bit Labs is kirakott, nekem hasonló eredmények jöttek ki - van még mit csiszolni.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
djxp01
senior tag
[link]
sorry ha volt, de nincs időm végignézni a topicot. Elég brutal lesz a dx 10, úgy tűnik Amúgy valaki nem tudja hogy az ut2007 dx10es lesz-é ?regisztrált: 2005-07-05
-
djxp01
senior tag
Ja és még egy vid, crysis trailer HD minőségben:
(jobb egér, cél mentése a linkre)
[link]
[Szerkesztve]regisztrált: 2005-07-05
-
donsergiooo
senior tag
Sztem lehetséges, h patchekkel meg lehet oldani! Na most amikor az ut2007 a Vista után jönn ki akkor tutkó, h dx10 .....
ASUS P5QL, Q6600 (3400mhz), CM HyperTX , 8GB Ram (1060mhz), Ati 4850 512MB, Samsung 750GB + 2x500GB + 120GB HDD, LG DVD-RW, ASUS 550W táp, BENQ 22" TFT (1680x1050)
-
FireGL
aktív tag
válasz donsergiooo #342 üzenetére
Vista-ra is lesz DX9 játék nemcsak DX10, de attól az UT2007 lehet hogy DX10 lesz. Reménykedjünk.
Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
rudi
nagyúr
Lécci, ne írjatok sületlen badarságokat! A DX10 NEM KOMPATIBILIS A DX9-CEL, DX9-ES HARDVEREN NEM FUT A DX10-ES KÓD!
Továbbá hagyjuk az ilyen-olyan demok és shotok belinkelgetését i, ugyanis még sem hivatalos operációs rendszer, sem hivatalos szoftver, sőt még hardver sincs hozzá. Tessék kivárni azt a pár hónapot!Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Nem: Én csupán azt akarom végre már megmondani, hogy ami DX10-es az nem fog mennia mai VGA-kon. Ebből remélem mindenkinek világos, hogy a játékok még jóideig úgy készülnek, hogy a lehetséges DX10 kód mellett ott lesz a régi, DX9-es is, hiszen egyelőre nem tehetik meg azt a játékfejlesztők, hogy csak a leges-legújabb hardverre fejlesztenek. Nem tették meg ezt a DX7-8 és DX8-9 váltás idején sem. Ninnentől kezdve nem az a kérdés, hogy DX10-es lesz-e egy game, hanem hogy lesz-e benne DX10-es codepath.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Nem, nem is erre a marhaságra gondoltam Bízom benne, hogy csak elírtad.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- MSI GTX 1660 ti armor oc
- Sapphire NITRO+ RX 580 8G SE
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- MSI RTX 3070 8GB Gaming X Trio - 1 év magyar garanciával - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen