- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- iPad topik
- Autóhifi
Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim Tonic
nagyúr
Tudom, hogy a Vista új képességei teszik lehetővé a DX10-et, számomra mégis úgy tűnik, hogy ezzel kissé (szándékosan) sarokba szorítja a MS a Windows felhasználók egy szegletét. Ami viszont nagyon meredek, hogy ezáltal hazavágja az egész videovezérlő piacot.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Turmoil
senior tag
Nem szeretnénk besz@rni, úgyhogy légy oly kedves titokban tartani, hogy milyen hardverek jönnek.
Aki tud, és tudja hogy tud, az veszélyes. Tőle féljetek. Aki tud, és nem tudja hogy tud, az bölcs. Tőle tanuljatok. Aki nem tud, és tudja hogy nem tud, az okos. Őt tanítsátok. Aki nem tud, és nem tudja hogy nem tud, az hülye. Őt hagyjátok ..
-
Savage5
senior tag
Nah, erre én is piszok kíváncsi vagyok, hogy hogy fog esetleg két különböző DX-es kártya teljes összhangban együtt dolgozni a gyakorlatban is. Meg magára az újításra, hogy milyen szemmel látható különbséget hoz...
...
-
rii
nagyúr
volt valaha DirectX 1.0 is?
én csak a 6ostól (vagy talán 5-ös-től) követem az evolúció történéseit .......piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Peet
senior tag
DirectX verziók:
[link] -
Mackósajt
senior tag
De. Van. Mondjuk lehet, hogy ettől függetlenül a megfelelő driverrel megy mindkettőben mindkettő, de az ATI Crossfire Xpress3200-as alaplapok már chipset szinten más megoldást alkalmaznak, és nem fogadnék a kompatibilitásra... [link] Az erre épíűlő alaplapokat talán lehet külön Crossfire alaplapoknak nevezni.
Persze nyilván ezeket is össze lehet hozni megfelelő driverrel, csak kérdés, ki ír ilyet.
Azt természetesen tudtam, mire gondolsz. Szal az ATI úgy látom a felé tendál, hogy markánsabban eltérő megoldáokat alkalmazzon, így talán nem csak játék a szavakkal az SLI - Crossfire megkülönböztetés. -
DeSanto
őstag
Idézet egy cikkből: ''Megjelent és letölthető a DirectX alkalmazásprogramozási felület 8.2 verziója. Az új változat semmiféle új képességekkel vagy szolgáltatásokkal nem gyarapodott, a készítők csupán az internetes játékért felelős DirectPlay modulban javítottak ki egy-két hibát. Ezért azt javasoljuk olvasóinknak, hogy amennyiben nincs problémájuk a DirectX 8.1-gyel, ne frissítsenek az új változatra. ''
Ezekszerint elhanyagolható volt a léte... -
Yutani
nagyúr
Srácok, a vezérlés újszerűségének köszönhetően hátha meglódulnak a Geforce FX kártyák is DX9 alatt!
(Mert gondolom visszafelé csak kompatibilis lesz a DX10, azaz FX kártyák is mennek majd alatta, DX9 játékokat futtatva, csak éppen a DX10 feature-ök nem lesznek elérhetőek.)#tarcsad
-
Rover623
félisten
válasz Mackósajt #73 üzenetére
Gyakorlatilag minden olyan lap, amibe be lehet dugni két PCI-e VGA-t, SLI és Crossfire ''ready''...
Az NVIDIA és az ATI is piacpolitikai okokból korlátozza csak a működést, driver szinten.
Életképes kombinációk:
16+4:
16 lane az északi hídban, 4 a déliben...tipikusan ilyenek az Intel régebbi lapkái: i915-955x
A 955x a legjobb példa. Az SLI megjelenésekor ''hivatalosan'' is a támogatott lapkák között volt. A 66.75, 66.77, 66.81 driverekkel működött a dolog (nem csak japó tesztelőknek, hanem nekem is).
Az egyik legelső Intel-es SLI ready lap a Gigabyte GA-8I915P Dual Graphic volt...csak a pöcs NVIDIA keresztbetett a népnek.
Csak remélni lehet hogy az NVIDIA rájön: nem csak a chipset eladásokból folyik/folyhat be pénz a kasszába...ha majd megszorul, egy mozdulattal felfuttathatja a VGA kártya eladásokat...elég a driverben néhány megjegyzéssort aktívvá tenni...
Sajnos jelenleg a ''keménykedés'' van napirenden...az újabb driverekkel már nem műxik az ULI SLI Patch sem...
A Crossfire pedig szintén működik ezekben a lapokban...szépen folyamatosan jönnek a BIOS frissítések...
8+8:
16 lane az északi hídban, kétkártyás üzemben szétosztva 8+8-ra...régebben hardveresen oldották meg (SLI kártyácska), újabban már elektronikusan.
Ilyenek az elterjedt NF4-es lapok, és újabban az Intel chipsetek (955 utániak), de ilyenek az ATI első CF lapkái is.
A CF itt is jobban ''terjed'' mint az SLI...
16+16
A vidkarik és a VGA driverek szintjén semmi változás a 8+8-hoz képest, de a ''mélyben'' kétféle megoldás létezik.
Az NVIDIA azt a módszert választotta hogy két NF4-es lapkát használ (ügyes húzás volt, minimális erőfeszítést követelt a ''fejlesztés'', az ATI pedig egy chipbe integrálta a 32 vonalat...
Az ATI megoldása elméletileg fejlettebb, mert a chipen belül a két kártya gyorsabban tud kommunikálni mint az NVIDIA-nál, ahol az infónak a két chip között is vándorolnia kell.
De nem kell félteni az NVIDIA-t sem: a két chip között a HT elég gyors...
Azért csak ezeket nevezzük ''életképes'' kombinációknak, mert a kiosztható vonalak száma befolyásolja a teljesítményt.
A ''normál'' 16x PCI-e teljesítményéhez képest a 8 lane még semmiféle veszteséget nem okoz (a jelenleg kapható VGA karik esetében!), a 4 lane már mérhető csökkenést okoz bizonyos funkcióknál, az 1 lane pedig ''megöli'' a VGA-t...pont mint amikor az AGP-s karik PCI módban mentek...
Tehát a 16+1, vagy - horribile dictu! - 1+1 kombinációk fizikailag, logikailag és ''driverileg'' is működhetnének, de a teljesítmény nevetséges lenne...primus inter pares
-
orbano
félisten
válasz Jim Tonic #55 üzenetére
Szerintem nem akarja sarokba szorítani a jónépet, egyszerűen a Vistával néhány radikális változtatást kénytelen eszközölni a Microsoft. Eléggé gyökeres változtatásokat hoz a DX10 és a Vista driver modellje, ennek sajnos ára van. Ha megnézed az egész eddigi Windows vonal azért volt szar, mert nagyon ragaszkodtak a 100%-os kompatibilitáshoz és a régi megoldásokhoz.
Ezen felül kompenzálódik ez az elhatárolódás azzal, hogy egységesítik a hardverek felépítését, ami azért nagy szó szerintem
A unified shaderrel kapcsolatban pedig sokan gondolkoztam, és durva dolgokat lehet majd vele művelni, azt hiszem a nyáron nekiállok készülni pár mókával, amit meg lehet villantani majd az új kártyákonA vér nem válik VAZZE!™
-
Yutani
nagyúr
Igazat szólsz. Ha nem ragaszkodnának a fejlesztők a lefelé kompatibilitással, szerintem már nem itt járnánk a számítástechnikában (lásd x86 CPU-k esete). El tudom képzelni, hogy egy-egy generációváltás lett volna olyan látványos, mint egy PS2->PS3 vagy XBOX->XBOX360 váltás.
De lehet, hogy tévedek.#tarcsad
-
Turmoil
senior tag
Ezt próbálta ki az Intel az Itaniummal, nem nevezném nagy sikernek. Ha annyira jó lenne, akkor ma nem lennének x86-os szerverek. Sajna nem ez a helyzet.
És bár állítólag visszafelé kompatibilisek a rendszerek, azért a régi programok csak nem futnak el a mostani gépeken, szóval ennyire nem kellene ragaszkodni a múlt gyökérségeihez.
Az x86 tartalmaz olyan utasításokat, hogy a hajam égnek áll (prefixekkel módosított címzés, stb...) Ha tisztán 32 és/vagy 64 bites utasításokra cserélnék az egészet, akkor a jelenlegi procik is gyorsabbak lehetnének, mert pl. az utasítás dekóder tized olyan bonyolult lehetne (pl. fix hosszú utasításokkal ), mint jelenleg.
A lebegőpontos műveletek támogatása is jó irányba haladna, ha kiradíroznák a stacken, co-proci jelleggel működő utasításokat, és rá lenne kényszerítve mindenki, hogy az SSE cuccot használják. Jelenleg nincsenek. Kompatibilitás miatt sok szoftver nem is használja ''Mennie kell sima 133-as Pentiumon is'' felkiáltással
Videokariknál kisebb a gond, simán be lehet rakni egy DX9-es kártyát is a gépbe és az új cuccokból meg ki kell törölni minden régi szemetet. Ha DX9-re van szükség, akkor azt csinálja meg a 9-es kártya, az igazi dolgokat meg a 10-es. 9-es program esetén a 10-es mág támogathatja is a procit a fizika számításában (és fordítva is), de mindenképp megnyílna az út az elszakadáshoz.Aki tud, és tudja hogy tud, az veszélyes. Tőle féljetek. Aki tud, és nem tudja hogy tud, az bölcs. Tőle tanuljatok. Aki nem tud, és tudja hogy nem tud, az okos. Őt tanítsátok. Aki nem tud, és nem tudja hogy nem tud, az hülye. Őt hagyjátok ..
-
orbano
félisten
egyébként most sem olyan nagy a porbléma. A dx9-es kártyák nem futtathatnak dx10-es kódot. Nagy ügy. Akkor majd futtatnak dx9-eset. Szerintem fél-egy évnél nem kell több egy stabil átálláshoz. Addig szegény programozóknak két dx-es pathet kell leprogramozniuk, ha minden gépen futó progit akarnak... kíváncsi leszek, nem egy egyszerű eset
A vér nem válik VAZZE!™
-
AMATŐR
őstag
k.b. mikorra is várható az első DX10 es karik megjelenése?
Ó....Uram, kérlek, adj türelmet a hülyékhez! Ha erőt adsz, megölöm őket!
-
FTeR
addikt
hihetetlen, h min vitatkoztok.
egyik elen érv, h dx9 alatt is megizzadnak a kártyák -> tök fölös a dx10. pont az az egyik fő változtatás a dx10ben, h jobban kihasználja az erőforrásokat. a vista új driver modelje és a dx10 miatt az ''emulált'' dx9 ugyan úgy vagy akár jobban is teljesíthet. ha semmi más nem változna, csak ez, akkor is indokolt lehetne az egész. az új felépítés miatt egy azonos órajelű, de különböző dx-es kártyáknál a dx10es jobban teljesítene.
a másik ellen érv, h a régi kártya PPUnak való használata milyen rossz. ebbe mégis mi lehetne a rossz? egyáltalán nem kell szinkronba működniük, mivel teljesen más feladatot látnak el. ezek nem dualba kötött vidi kártyák. ha van egy GPUs és egy PPUs kártya, akkor azok sem egyformák. ahelyett, h kidobod a régi kártyádat, plusz veszel egy PPUsat, megtartod a régit és az új dx10es kártyád mellé van egy fizikát számoló kártyád bónuszba.
a kompatibilitás elvetése meg elég érdekes ötlet. ha egy új rendszer nem kompatibilis egy elterjedtebb ''régivel'', akkor semmi esélye arra, h bárki is energiát feccöljön bele. nem egy jó ötletet láttunk már azért elveszni, mert senkinek sem érte meg vele foglakozni.
konzolnál is csak azért mennek ezek az ugrálások, mert hihetetlen veszteségek mellett gyártják a hw-t és nagyon komoly kezdő sw támogatásért lobbiznak. senki sem venne új konzolt, ha nme lennének rá egyből nagynevű játékok. a pc ehhez a taktikához túl általános platform.
az ms meg elég komoly egyeztetések nyomán fejleszti ezeket, szal egyáltalán nem igaz, h saját maga önkényesen szab meg dolgokat.
érdeks, h egyes embereknek semmi sem tud jó lenni. gyak teljesen újra van gondolva az egész dx és az elméletet nézve nagyon jóra sikeredett, mégis azzal jönnek, h húú tök fölösleges. mégis mi kéne ahhoz, h jó legyen? -
rudi
nagyúr
Ácsi! Nem ám úgy lesz, hogy ecceriben mindent DX10-ben csinálnak! A DX8-DX9 átállás sem ilyen volt. Eleinte majdnem minden játék meg lesz csinálva DX9-ben és a jobbaknak lesz DX10-es módja is, amiben domborít majd a fizika meg a sok új technika. Ahogyan írtam, bizonyos DX10-es dolgok kivielezhetőek DX9-ben is, persze lassabban (hogy mennyivel, az majd kiderül).
A Vista miatt az api->driver->hardver út a DX9-ben is feljavul, meg persze DX9 is lesz a Vistaban. Várhatóak Vista Exclusive játékok is, ezek sejtésem szerint annyira az új DX10-re építenek, hogy nem sok lehetőség van visszaültetni őket DX9-re (meg biztosan az M$ pénze is belejátszik a dologba).Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
RpPRO
őstag
Lesz az 2-3 ev is. Pont mint az agp pci-e atallas. A ami napig az agp-s rendszerek vannak tobbsegben.
Nem fog mindenki hanyatthomlok rohanni dx10-es grafkarit venni meganak.
Ez a dx9 mar velunk van mittomen kb 3 eve? Meg egy ati9200 is kezeli.Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
-
orbano
félisten
Szerintem a MS fél attól, hogy a konzolok túlzottan átveszik a játékiparban a domináns szerepet. Hibáa van saját konzoljuk, ez elég nagy bevételkiesést jelenthet, gondolom több hasznot termelnek a PCs iparban, mint a konzoljukkal Ha így van, valóban érdekük mindent megtenni, hogy a játékfejlesztőknek megérje PCre fejleszteni, a játékosok pedig szívesebben vegyenek PCket konzolok helyett (gondolom ezért is a nagy egységesítés).
A mostani shader model pedig már sokkal kiforrottabbnak néz ki, szerintem hosszabb életű lesz, mint az eddigiekA vér nem válik VAZZE!™
-
-
rudi
nagyúr
Erre egész ködös választ kaptunk a telekonferencián. Annyit mondtak, hogy a 60/40%-os rányból 80/20% lesz de ez nem 20 % gyorsulást jelent, hanem annyivel többet pakolhatnak a fejlesztők a jelenetekbe. Kicsit homályos nekem is, még elgondolkodom rajta.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
koko88
senior tag
amugyegy oylan kérdés ha van valakinek egy x1900-je azzal se tud majd fullon játszani ha kijön a directix10.mert nem directix10es?sztem igy lezs !!de azért poén ,hogy egy 150k kártyát is kilehet majd dobni az ablakon
HA IRSZ PRIVÁTOT ÍRJÁL ELORE thx
-
rudi
nagyúr
Szerintd a DX9 megjelenésekor hányan dobálták el a GeForce 4 Ti-ket és Radeon 8500-akat? Aki megteheti, váltosn, aki nem, annak nem kötelező. Ahogyan már leírtam, nem verázsültésre lesz DX9-DX10 váltsá, ráadásul DX9-ben is megfelelően szépet és teljesítményzabálót lehet csinálni (lásd TR Legend, Oblivion és társai).
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Foglalt név
addikt
Nem csak, hogy nem dobálták el, de én 9600 és 4200 közül is az utóbbi mellett döntöttem és nem bántam meg. Egy évvel később vettem 9800at és így utólag sem érzem, hogy rosszabbul jártam. Sőt dual channelem sem volt és azt sem éreztem igazán Nem biztos, hogy egy esetleg gyermekbetegségekkel terhes dologra rögtön le kell csapni. 1/2-1 év és letisztul a dolog és látszik, mit érdemes, mit nem.
-
afterburner_
őstag
ez így van en anno 2002 tavasz végén - nyar elejen vettem valahogy a 4600-os karimat, aztán rá őszre jött a 9700 pro, de nem valtottam,de 2003 májusában 9800 prora igen
úgy vélem első pár évben nem igazan lesz kihasznalva a dx 10, és akkor amikor meg mar kezdik kihasznalni a jatekok az 1. gen. dx 10-es kartyak meg kevesek lesznek...>>>>>>>> www.tintarendszer.hu <<<<<<<<
-
orbano
félisten
válasz afterburner_ #99 üzenetére
első pár év? LOL
szerintem már 2007 második felén nem lesz olyan engine, ami ne DX10-re fejlesztenének. Ki az a marharépa programozó, aki inkább olyan API-ra fejleszt, ami sokkal kevesebb lehetőséget nyújt és lassabb, mint az utódja?
Akinek pedig most 130k-s VGA-ja van, az meg mit sír? Ha ennyi pénzt költhet arra, hogy játsszon, akkor ne panaszkodjon, lesz pénze a következőre is. A High-End VGA piac mindig is ilyen volt, miért kellene, hogy ezek után másképp legyen?
Egyébként DX10-ből van kint béta? Vagy lesz? Megyek körbeszaglászokA vér nem válik VAZZE!™
Új hozzászólás Aktív témák
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Ukrajnai háború
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Óra topik
- Magisk
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest