Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tithian
őstag
Elég megnézni, hogy a generációváltásokkor mennyi játék kezdte el kihasználni a DX8, illetve később a DX9 (és a mai DX9*) újításait. Hát nem sok.
Mennyi játék támogatja manapság mondjuk a HDR-t, miután lassan két éve van arra alkalmas hardver? Néhány? (S. Sam 2, HL2, Oblivion, SC: Chaos Theory, Riddick, Far Cry)
Mennyi játék támogatta a DX8 új látványosságait (pl. pixel shaderes víz) a GeForce 3-ak megjelenése után kis idővel (egy-másfél év elteltéig)? Nem sok.
Valószínűbbnek tartom, még ha nem is ez ma a hivatalos álláspont, hogy az eddigi gyakorlat folytatódik, a felhasználó felteszi az új, hiperszuper játékot, s a DX10-et régi gépére, csak ez meg az (mondjuk az aktuális verziójú shaderek használata) nem lesz lehetséges számára. Ellenkező esetben hatalmas pofáraesés következhet, ahogy a DX10 találkozik a piaccal.
Nyilván nem képzeli azt egy játékfejlesztő, hogy a (nem csak új generációs hardver mellé marketingcélból gyártott) 2007-es játékát DX10-only matricával lássa el, mert szeretne nyereséges lenni.
Hány DX9-only játék van ma, ami csak hatodik és hetedik generációs GeForce-okon és ATI X1*00 szériás kártyákon fut? Tudtommal egy sem, s a CellFactor lesz a első.
A második helyezett az alapból csak FX-től és R9500-tól kezdve elinduló Oblivion.
[Szerkesztve]</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."
-
Scream007
őstag
Ez mind szép és jó de ez speciel nekem nem túl sokat mond.
Ha majd itt lesz a dx10 final, dx10et támogató vga-k +vista, természetesen mindhez klassz driverrel akkor érdemes megnézni mit bír mit tud mennyivel jobb.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
orbano
félisten
hdr kb 1 eves rt3d kontextusban. egyebkent szoval sem mondtam, hogy a 2007 masodik feleben megjeleno jatekok nem lesznek visszafele kompatibilisek. De nyilvan senki nem lesz olyan elmebeteg a programozok kozul, hogy sajat magat szivassa, es ne a sajat kenyelmere kifejlesztett uj shader modelt hasznalja (ezek ugyanis nem onceluan keszulnek, mert unatkoznak a HW es api fejlesztok, hanem valaszul a fejlesztoi igenyekre, osszhangban az aktualisan legyarthato hardverek kepessegeivel).
Masreszt valoszinunek tartom, hogy a DX10 kompatibilis also- es kozepkategorias gyorsitok eleg hamar elterjednek majd, legalabbis nem lassabban, mint a Vista (foleg azert, mert eleg jo penze lesz a hw gyartoknak a cserebol)A vér nem válik VAZZE!™
-
RpPRO
őstag
Tokeletesen egyetertek. annyit tennek hozza, h lesz 2-3 db techdemo, ami kihasznalja a dx10 csillivilit es lesz kb 1 db jatek, amit a microfo$ alaposan megtamogat, h elmondhassuk, lam itt a dx10. Haha.
Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
-
rudi
nagyúr
Ember, ébredjél!!! Hol a DX10-es SW?! Hol a DX10-es HW?! Ki a rák fogja megvenni azt a nagy sok DX10-es gamet majd úgy egy év múlva, amikor még a júzerek 90 %-ának DX9-es hardvere lesz? Nem ettek meszet a fejlesztők, nem azt keresik, hogyan a legegyszerűbb nekik, hanem azt, hogya keresnek vele a legtöbbet. Megsúgom neked, még jódarabig DX9-ben lehet majd nagyobb eladásokat csinálni.
Meg a másik oldal. Szerinted ha most még se HW se SW DX10-hez, akkor mikorra fejlesztenek ki hozzá épkézláb gamekat, ha egy ilyen fejlesztés pár évet vesz igénybe?Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Boglya
senior tag
Szerintem ugyanaz lesz a helyzet, mint idáig. Kijön az új dx, aminek egyre több extráját ki fogják használni a játékok, de ettől még lehet majd futtatni mindet a régebbi kártyákon is, persze randább lesz... Ahogy már előttem is írták, még nincs is olyan játék, ami csak dx9en futna el, pedig nekem már az előző vga-m is meg tudott vele birkózni.
Ha meg mégse így lesz, az elég kataszrofális a pc-gamerekre nézve. Én tutira nem fogok még egy jódarabig gépet fejleszteni, tehát ha 1 év múlva kijön egy játék, ami csak dx10-es karin fut, akkor mehetnek a rákba. Újabban a pc egy gépfaló szörnnyé avanzsált, túlságosan felpörgették a technológiai fejlődést, nem nagyon lehet vele tartani a lépést. 98ban 117 rugóért vettem a gépemet és 1,5 évig minden játék tökéletesen futott rajta (nagyjából ), akadásmentesen, de az utána kijövő játékok is futottak rajta, csak lassan. Most meg egy gyors vga kerül ennyibe.
Szerk.: jajj amikor voodoo2n toltam a Gothic-ot 10 fps-el, az volt a szép .
[Szerkesztve] -
orbano
félisten
Pár évet? Nulláról egy játékot, de nem a megjelenítést A grafika átírása rendszerint 6-12 hónap szokott lenni.
Látom a write-only-mode nálad is aktív azért: leírom 56-odjára, hogy azt nem állítottam, hogy jövőre már csak és kizárólag DX10-es játékok fognak születni. De nyilvánvaló, hogy akinek esze van, az az enginejét DX10-re írja (mellette pedig dx9-re, 8-ra, amire akarja), főleg a komolyabb nevek, akik húzzák az ipart, elvégre játékoknál az egyik legnagyobb marketingerő a csúcsgrafika.
Az új Crytek motor is például teljes mompájában meg-megakad egy mostani csúcs SLI konfiguráción (gondolom a release verzió azért j
tszható lesz ilyen hardveren), ráadásul minden technológiai újítást kihasznál grafikai téren (is). De úgyanúgy el fog rohangálni egy átlagos gépen, mint eddig minden játék. Ez mindig is így volt és így is lesz.
És továbbra is vallom, hogy gyorsan meg fognak jelenni címek DX10-es grafikával, elvégre, amint már írtam, jó reklám.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
értem. tehát a Source pl. egy DX8-as motor Vagy netán DX7-es, mert elindul egy radeon 8500-zal?
az, hogy egy játékot dx10-re fejlesztenek (tehát kihasználja annak képességeit) nem zárja ki a visszafele kompatibilitást, ahogy azt eddig sem tette soha.
Szerintem kapcsold ki a kötözködést..
[Szerkesztve]A vér nem válik VAZZE!™
-
RpPRO
őstag
Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz CocooN-z #118 üzenetére
ATi párti vagyok, de ez az ''akkoriban is fölényben'' dolog elég durva túlzás, az ATi fölényben a 8500, a 9700 és a 9800 idejében volt, meg egy rövid ideig az X800-zal, sem előtte nem volt, sem azóta nincs egyértelmű fölényben.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
rudi
nagyúr
A DX10 már távolról sem a grafikáról szól, kicsit nézz utána (pl. ez [link]). Szerinted mikor lesznek játékban használhatóak azok a motorok amiket mostanában kezdenek DX10-hez átalakítani? Világos, hogy jövőre már DX10-re gyúrják a motorokat, de azok sem egy nap alatt készülnek el. Vrájt onliban az van, aki játékokról szóló megjegyzéshez motorokkal reagál LOL-ozik és valójában ugyanazt mondja (legalább 1-év motorfejlesztés + még egy a játékra).
Teljes pompájában a Gamebryo (pl. Oblivion), Reality Engine, TR Legend is megakat a legerősebb kártyákon, és átlagos gépeken nagyjábók 20 %-ra kell visszavenni a grafikát, hogy elszaladgáljon. Pedig ezek csak nyavalyás, DX9-es cuccok. Az ok, hogy konzolra gyúrják őket, úgy, ahogyan a ''DX10-es'' játékokat/motorokat is arra fogják.
Tudod mik lesznek az első NAGY DX10-es logós játékoknak a trükkjei? Pár halvány dolog a DX10 repertoárjából, amit szükség esetén (vagyis a helyzetek 90%-ában) DX9-ből is szimulálni lehet R2VB-vel vagy vertex textúrázással sokszoros multipassal, hasonlóan mint a DX8->DX9 esetében is volt. Ugyanaz a vakítás megy majd, hogy ráfogják egyes DX9-es hatásokra, hogy HŰ, DX10, pedig távolról sem lesz az. A pár ''Vista Exclusive - DX10'' játék meg lekérdezi, hogy van-e GS vagy DX10 és ha nincs akkor nem megy, kész. Ilyeneket az M$ (HALO2) és közeli hozzátartozói csinálnak majd.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ez volt a helyzet eleinte, de idővel rendesen megközelítette a GeForce 4-eket (3DMark2001SE: Radeon 8500 10-11e, GeForce 4 12-13e, GeForce 3: 7-8e), képességekben pedig egyértelműen jobb.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
dany27
őstag
hy
most fogok új gépet venni szerintetek most vegyek valami zsírabb vgat vagy most csak mit tom én egy x550t és csak amiko ki jönnek a dx10esek akko vegyek egy olyant??
a lecke most rendesen fel van adva!!
apropó azok kb milyen árban lesznek??
[Szerkesztve] -
afterburner_
őstag
nem azt irtam hogy egyaltalan nem lesz rá semmi hanem nem igazan, nalam ez azt jelenti hogy persze lesz, csak nem tömegesen futuremarkek biztos ott lesznek a topon megjeleneskor
lassúságról meg annyit hogy előbb utóbb minden lassú, kivancsi leszek majd arra a marketingrizsára hogy mennyivel gyorsabb , szebb a dx 10 grafikonokkal prezentálva de persze azert varom nagyon.>>>>>>>> www.tintarendszer.hu <<<<<<<<
-
Ferdzsoo
addikt
Szerintem nyugodtan vegyél valami izmosabb DX9-es mostani karit, mert mire egyáltalán ez az egész aktuális lesz, és érdemes lesz belefeccölni addig te megőrülsz az x550-eseddel az tutti.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
orbano
félisten
Ha idén, vagy év elején megjelennek a DX10 ready kártyák, akkor ne mondd, hogy fél évvel rá nem DX10-es játékok kezdenek el szállingózni.
Az 1+1 év (ideális esetben) pedig teljesen helytálló szerintem 2007 q2-q3-ra is. Sok olyan játék fejlesztése folyik, amit akkoriban terveznek kiadni. Azokhoz reális eséllyel készülhet DX10-es grafikus (fizikai) motor.
Egyébként köszi a diát, csomó fontos dolgot tudtam meg belőle. Ezek után már én sem bízom benne, hogy full DX10-es engine lesz a fenti határidőre Elvégre ahogy olvasom, az animációs és fizikai részt az enginekben újra kell tervezni. De azért jövőre elég hamar találkozhatunk majd mondjuk displacement mapes megoldásokkal a vizeknél (rendes 3Ds hullámok, a'la Crytek 2, vagy ez a hó cucc, esetleg ugyanígy sár, stb), amikből egyszerű megírni a degradációt DX9-be.
Amúgy b***ki, kezdhetem előröl az enginetervezést, teljesen másfajta integráció kell ebbe a **** DX10 be . Nem igaz, hogy miért nem képesek egy olyan architektúrát összehozni, ami valami időtálló modellre épül, és lehet hozzá univerzális magas szintű rendszert készíteni. Ezzel teljesen lehetetlenné teszik a kisebb projectek működését és jövőjétA vér nem válik VAZZE!™
-
Joco
aktív tag
Már ne haragudjatok egész jól elmulattam rajtatok, DE vlmi nekem nem tiszta. DX10 ugye fejlődés a DX9-hez képest, márcsak akkor is ha pusztán az overhead csökkenését nézzük, ergo nekem ebből az jön le, hogy ha DX10-ben futtatom ugyanazt a komplexitású kódot(tehát nem kap pl. fizikát) akkor gyorsabb lesz. Nem? Nekem ebből az jön le, hogy érdemes az újra fejleszteni, úgy hogy jó hw-n(dx10 gpu+ppu) szép+jó+gyors lesz, dx9.0-re ''lebutítva'' pedig nem annyira szép+gyors. 4200on pedig nem jut eszembe pl. crysis-t futtatni ugye, mert szép meg jó az is csak nem erre van
''Ugyanakkor még mindig jobb, ha ilyennel foglalkozik a gyerek, mintha a szabad levegőn rohangászik, vagy gyümölcsöt eszik.'' - a kétezer forintos Cyber laptopról ''PokolGéP-es vagy? koncijukon voltál?''
-
-
rudi
nagyúr
Az overhead dolgot kicsit rtükkösen magyarázta az ATI embere, nem azt mondta, hogy így 20 %-kal gyorsabb lesz, hanem hogy több tere lesz a kódolóknak. Nem volt világos, hogyan értette. Míg nincs kézzelfogható Vista és megfelelő tesztprogramok (ez lesz a nehezebb), addig nem nagyon tudunk mint mondani az új API->driver->hardver út lehetőségeiről.
A nagy gond szerintem az lehet, hogy DX10 esetben mehet a fizika a DX10-es hardverre, de DX9-ben vajon mi csinálja meg, a GPU (lásd Havok) vagy a CPU? Ha csinálunk DX9-es utat, akkor a fizika mennyire fogja meg a rendszert, és ami még fontosabb, mennyire kell hozzá átszabni a kódot, motort.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Ja, architektúra: most szerintem olyasmi lesz, mint a klasszikus általános processzor séma, amit oskolában tanítanak: valami értelmező/arbiter + baromi nagy párhuzamos számolótömb (shaderek) + jó nagy registertömb mindet ráültetve egy veszett gyors (valszeg ring-bus) kommunikációs csatornára és megspékelve memóriával. Mondjuk nagyjából ez lehet az Xbox 360 GPU-ban is. Szóval egy ilyen lehet, hogy időtálló lesz.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Ferdzsoo
addikt
Figyelemmel követem az eseményeket, de megkell mondjam vanhogy teljesen kínai amit egyes szakik itt írnak. Le a kalappal a programozók előtt. Az az amit sose fogok érteni.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
orbano
félisten
Igen. Ha lehet bízni benne, hogy ez az integráció tovább folyik, neki lehet állni egy CG-szerű magas szintű arcitektúra megírásának, ami egy egységes API wrapperen fogja implementálni az egészet, zömében DX-en keresztül, a VGA-t használva. Amit esetleg nem, az sem fogja, ahogy elnézem, túlzottan felborítani a DX-es pipelinet.
A vér nem válik VAZZE!™
-
VaniliásRönk
nagyúr
Na most már én is teljesen elvesztettem a fonalat.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
rudi
nagyúr
Hát, a most tervezettnél sokkal általánosabbat már nem nagyon lehet csinálni, legalábbis hardver téren. Ha úgy vesszük, a VS-GS-PS folyamat is pusztán elvi vagy szoftveres jelentőségű, hiszen ugyanott számolódnak, ugyanoda ''piszkolnak'' (tolják a regisztereiket). Ha ezt átszervezik, szerintem nem kell hardveresen belepiszkálni, elég az API-n csavarni egyet. Ha meg elfogy a kakaó, alávágnak még X számolót és Y regisztert és mehet tovább a tánc. A busz lehet még érdekes, és az értelmező/arbiter.
Igazából 2 dologra leszek kíváncsi. Először is, hogy ezek az új izék 300 milla tranzisztor körül mennyire lesznek hatékonyak a G71-hez képest (ezt a Rightmark lazán megmutatja PS-re és VS-re). Másodszor, hogy a fejlesztők most miért fognak könyörögni (érzésem szerint, most mindent megkaptak).Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #138 üzenetére
Holnap megpróbálok fejtágítót írni a hírhez, de tuti nem lesz egyszerű. Eddig 3-szor futottam neki, soha nem jutottam semmire.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
őstag
-
Nanaman
csendes tag
Azta...
Már a jövő sem a régi.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Jól emlékszem, a Kyro karik tile based renderinget használtak? Sajnos olyanom sose volt, de nagyon tetszett hogy elvileg egy MX-et se tudtak volna verni, gyakorlatilag meg agyba főbe püfölték a GTS-eket is.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
orbano
félisten
válasz VaniliásRönk #146 üzenetére
Az szerintem egy picit más volt
Egyébként durva ez az XBOX-os felépítés, legalább egy évig még verni fogja a PC-s grafikát, ahogy elnézemA vér nem válik VAZZE!™
-
Joco
aktív tag
Élőben is egész meggyőző, xbox-on és 7900gt-n néztem cod2-t és először voltam szomorú, hogy pc-m van
''Ugyanakkor még mindig jobb, ha ilyennel foglalkozik a gyerek, mintha a szabad levegőn rohangászik, vagy gyümölcsöt eszik.'' - a kétezer forintos Cyber laptopról ''PokolGéP-es vagy? koncijukon voltál?''
-
rudi
nagyúr
Hát, ha ősszel kihoznak egy olyan Radeont, amin kissé megpiszkált Xbox 360 GPU vigyorog, akkor nem lesz hosszúéletű az Xbox 360 teljesítménybeli előnye (de persze olcsóbb lesz). Az tuti, hogy az új Radeon Unified Shaderes lesz, szerintem nagyon közel áll majd a Xenoshoz.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest