Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #5744 üzenetére

    Én úgy tudom, hogy a mini remote csak a felső csövön lévő kijelzővel együtt működik, tehát csak az új bringákon.

    Az élettartam egy összetett dolog, mert függ a felhasználás módjától is és a szerencsétől is. Én azt látom, hogy néha nincs magyarázat a rövid élettartamra, sajnos benne van a pakliban, hogy kifogsz egy gyengébb példányt. Ez lehet egy hamar bedöglő motor, akku, töltő, bármi. Az elméleti élettartam motorok esetében az 50 ezer km, de ehhez kell az is, hogy egyrészt szerencséd legyen és tényleg kifogj egy jól sikerült példányt, másrészt ne tuningold és figyelj arra is, hogy ne kapjon rengeteg sarat meg vizet. A legnagyobb ellensége a motoroknak a víz.
    Most épp egy Gen2-es Levo-t javítok. 2000km után egyszer csak reccsent egyet a motor és megszűnt a rásegítés, szétszedtem és ez fogadott. [kép]
    Ledarálta a motor a szíj fogakat. A probléma csak annyi, hogy ez a szaros szíj, meg egy fisz fasz tömítés 80 ezer ft a speedway-nél és akkor még a munkadíjról nem is beszéltünk. Legolcsóbban eddig 50 ezerért láttam ilyen szíj szettet. Szerelésessel együtt 70-80 ezer alatt nem igazán lehet megúszni. Én már csak ezért sem vennék brose-t, mert egy időzített bomba, ha a motor maga bírja is sokáig, a szíj egészen biztosan nem fogja 5, nagyon szerencsés esetben 10 ezer km után biztosan cserés.
    Bosch-t azért szeretem, mert az egyik legjobban szerelhető motor és rengeteg hozzá az alkatrész, bontott motor stb. És elég megbízhatóak is. Shimano bár nem javítható, viszont elég megbízható és rendkívül jó a tömítettsége.
    Yamaha motorokról sem hallani túl sok rosszat, megbízhatóak, de ott azért az alkatrész ellátottság, javíthatóság nem ugyan az mint egy jóval elterjedtebb Bosch esetében.

    Ami az akkut illeti, itt is előfordulnak megmagyarázhatatlan dolgok. Nem rég adtam el a 2020-ban vásárolt Merida eone-sixty bringám. A nálam lévő kb másfél év alatt, végig figyeltem az akku kezelésére. Nem hagytam lemerülve, közepes töltöttségen tároltam télen, szobahőmérsékleten. Ennek ellenére amit eladtam a bringát, az új tulaj jelezte, hogy döglődik az aksi. 30-40%-os töltöttségnél egyszer csak kikapcsolt a rendszer. Szerencsére garancia még volt rá, de ha nincs akkor 300 ezer ft a 630-as akku. Persze ez nem törvényszerű, mert vannak aksik amig meg akár kiszolgálnak egy motort és 50 ezer km futásig is működnek egész tűrhető kapacitással. Amit általánosságban le lehet szűrni az élettartam kapcsán, hogy az ebike hasonló a modern autóiparhoz, szépek, jók, nagy élmény amíg jól működik, de előfordulnak idő előtti meghibásodások amik zsebbe nyúlósak.

Új hozzászólás Aktív témák