- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házimozi belépő szinten
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Milyen alaplapot vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
válasz -=RelakS=- #81249 üzenetére
A totalcar általában lehúzza az opelt. Egyszer volt egy tctv, ahol winkler kivételesen dicsérte az insignia 1.6T, de aztán bazsó egyből lehúzta, hogy nem lehet kilátni. Viszont az új volvokat nagyon nyomják (100% hogy van oda valami kapcsolatuk)
Egyébként mostanában kezd rosszul menni az üzlet a tc-nek. Látszik, hogy nincs pénz, és próbálnak mindenféle bevételt szerezni (viasat, joautok, sponzorált cikkek...)
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
farkas-j
őstag
válasz -=RelakS=- #81204 üzenetére
Még egyszer leírom, hogy az olajok hideg ill. meleg oldali viszkozitása csak egy paraméter a sok közül. Itt egy rövid alap összefoglaló az olajok tulajdonságairól. (Ez csak a téma felületének vakargatása!).
Az olajflakonon szereplő Dexos2 minősítés egy szép hangzatos, az olajgyártók által felcímkézett "megfelelőségi nyilatkozat" amit senki sem ellenőrzött rajtuk kívül. Itt olvasható egy ragyogó szösszenet (38549-es hozzászólás) Beidézem, hogy ne keljen keresgélni:1. Mannol O.E.M. címkézés
Az én olvasatomban ez azt jelenti, hogy - a Mannol állítása szerint - az adott termék megfelel az autógyár által első betöltésűként használt olajnak, rendelkezik annak fő tulajdonságaival, az kiváltható vele. Hogy az adott gyártónak konkrétan melyik első töltésű olaja váltható ki az adott termékkel, az kiderül a flakonról, hiszen szerepel rajta SAE-viszkozitási osztály és jóváhagyások-minősítések is.
Ezt persze a Mannol állítja, arról igazolást nem mutat be - de ez teljesen hétköznapi dolog az olajpiacon, hiszen a Castrol Magnatec vagy az Edge (és ezt behelyettesíthetjük bármely neves vagy névtelen gyártóval és termékkel) sem mutat be igazolást mondjuk a Ford besorolásról, hiszen ilyen nem létezik. Csak a Castrol (vagy más olajgyártó) állítja, hogy az ahhoz a besoroláshoz tartozó értékeknek megfelel a termék.
Ettől kezdve viszont ne kezeljük már mindenféle áltudományos varázsvesszőzéssel ezeket az állításokat - hiszen csupán arról van szó, hogy az adott gyártót hitelesnek tartjuk vagy sem.
2. ACEA A3/B4 és C3, vagy C2 és C3 egy címkén
Elsőként szögezzük le, hogy ezek a besorolások csak azért nem szerepelhetnek egy címkén, mert az ACEA azt mondta, és kész.
Az ACEA egy, az európai autógyártók által létrehozott szövetség (elsősorban a beszállítók fenyegetésére és azok kartell-törekvéseinek ellenkartellezéssel való letörésére jött létre egyébként), amelynek vannak ázsiai tagjai is, nem tagja azonban például a GM és így az Opel sem, és nem tagja a Suzuki sem. Sok más nagy gyártó persze igen, de hogy ők maguk mennyire veszik komolyan az ACEA olaj-ajánlásait, azt leírja, hogy a legtöbbjüknek saját jóváhagyási (VW, MB, Renault) vagy besorolási (Fiat, Ford, PSA,BMW) rendszere van, megint mások meg részben vagy egészben inkább API-jóváhagyásokat írnak elő az autóikhoz (Honda, Toyota, Hyundai).
Nos, nem meglepő, hiszen míg a felsorolt gyári jóváhagyások és minősítések vasbetonba öntött Maginot-vonalként dacolnak a szelekkel és a változó piaci igényekkel, addig az ACEA kategória-határiaból egy defektes ugrálóvár rajzolódik ki. Egy elméleti motorolaj, amely valami csoda folytán nem öregszik az idővel, és 1998 óta ál a garázs polcán, úgy járt, mint az egyszeri mohácsi bácsi, aki ki sem mozdult még a városból, mégis volt már magyar, csehszlovák, cseh, szovjet és ukrán állampolgár is. Ez az elméleti olaj ugyanis az évek alatt A3/B3-ból A3/B4-be, aztán C3-ba került úgy, hogy a flakon tartalma közben egy molekulányit sem változott.
Szerencsére az ACEA nem hatóság, az előírásainak nagyjából akkora súlya van, mint annak, ha én megtiltom SLX-350-nek, hogy Castrol olajat töltsön az autójába. Továbbra is tehet ajánlásokat, flik-flakkolhat a kategória-határokkal, de ezeknek - szerencsére - semmilyen kényszerítő ereje nincs az ACEA-n magán kívül senkire.
És ez így jó, hiszen ha az egységsugarú autótulajdonosnak van egy 2000-es évjáratú autója, amihez ACEA A3/B4-et írt elő a gyártó, nagyon nagy valószínűséggel nyugodtan beletöltheti a C3 olajakat is - a bizonytalanság csupán abból fakad, hogy az autógyártóknak saját bevallásuk szerint nincs elég tapasztalatuk ilyen konfigurációkkal. Igaz, azt nagyjából lehet tudni, hogy a C3 kategóriához szükséges csökkentett szulfáthamu-kibocsájtás valószínűleg együtt jár a TBN csökkenésével és így az olaj hamarabb öregedhet a motorban, de egy átlagos 15e csereperiódusú motorban ennek valószínűleg nem nagyon lesz gyakorlati jelentősége. Pláne akkor, ha a tulaj szuperképessége, hogy jobb tribológus a legjobb tribológusoknál és emellett széles körben elismert motorkonsktruktőr is, és ezért már 7500km után olajat cserél, mert az autógyártók úgyis hülyék, csak át akarnak verni.
A valóság az, hogy semmilyen műszaki oka nincs annak, hogy egy adott olajtermék egyszerre legyen A3/B4 és C3, vagy C2 és C3 besorolású, ez egy önkényes és erőltetett szétválasztása a gumikategóriáknak.
3. Nem lehet a félművelt fórumozóknak címkézni!
Ha egy Igazmondó Lubricants nevű olajgyártó az Index fórumozóinak ízlésére címkéznének, akkor egy elméleti elképzelt olajon ezt olvasnánk:
- a termék gyártója igazolással rendelkezik arról, hogy a terméket bevizsgálta a VAG által megbízott laboratórium, és az úgy találta, hogy megfelel a VW 502.00 VW 505.00 jóváhagyásoknak;
- a termék gyártója igazolással rendelkezik arról, hogy a terméket bevizsgálta a Daimler által megbízott laboratórium, és az úgy találta, hogy megfelel az MB 229.3 és MB 226.5 jóváhagyásoknak;
- a termék gyártója igazolással rendelkezik arról, hogy a terméket bevizsgálta a Renault által megbízott laboratórium, és az úgy találta, hogy megfelel az RN0700 és RN0710jóváhagyásoknak;
- a termék gyártója befizette a General Motorsnak a dexos2 logo használatának liszenszdíját, így feltüntetheti azt a címkén anélkül, hogy bárki ellenőrizné, mi van a flakonban;
- a termék a gyártója állítása szerint megfelel a Ford WSS-M2C913-C jóváhagyásnak, de ezt soha senki nem ellenőrizte rajta kívül;
- ebből fakadóan a gyártó állítása szerint a termék használható ott, ahol a gyártó Ford WSS-M2C913-A és/vagy Ford WSS-M2C913-B besorolású motorolaj használatát írta elő, de ezt sem ellenőrizte soha senki;
- a termék a gyártója állítása szerint megfelel a Porsche A30 jóváhagyásnak, de ezt soha senki nem ellenőrizte rajta kívül;
- ebből fakadóan a gyártó állítása szerint a termék használható ott, ahol a gyártó Porsche A40 besorolású motorolaj használatát írta elő, de ezt sem ellenőrizte soha senki;
- a termék a gyártója állítása szerint megfelel a Porsche A30 besorolásnak, de ezt soha senki nem ellenőrizte rajta kívül;
- ebből fakadóan a gyártó állítása szerint a termék használható ott, ahol a gyártó Porsche A40 besorolású motorolaj használatát írta elő, de ezt sem ellenőrizte soha senki;
- a termék gyártója határozottan állítja, hogy ez a termék minden olyan alkalmazásnak megfelel, ahol a gyártó PSA B71 2290 besorolású motorolaj használatát írta elő, de erre sajnos semmilyen bizonyítékot nem tárt elő;
- a gyártó törvényes képviselője az anyja életére esküszik, hogy a jelen termék mindenben megfelel a BMW Longlife-04-re vonatkozó előírásoknak, és nekünk nincs okunk rá, hogy egy ilyen állításában kételkedjünk;
- ebből fakadóan muszáj elhinnünk azt is, hogy a BMW LL-98 és LL-01 (vagy ahogy sokan ismerik, a Longlife-01) előírásainak is megfelel, hiszen ha kételkednénk, akkor a Longlife-04-ben sem lehetnénk biztosak;
- a gyártó nagyon határozottan állítja, hogy a terméke az ACEA éppen érvényes határértékei alapján a C2 kategóriába sorolható, és hát nézzetek rá, tudna egy ilyen arc hazudni?
- mi tényleg nem hiszünk el mindent bemondásra, de a gyártó szerint olyan motorokba is beletölthetitek ezt az olajat, amire húsz éve még A3/B4-et írtak elő, és minden fasza lesz, meglátjátok.
- a gyártó állítja, hogy ez az olaj megfelel az API SL kategóriának, és hát az nem egy olyan nagy valami, amit értelme volna bekamuzni, hát nincs miért kételkedjünk benne.
- végezetül pedig azt is állítja a gyártó, hogy a termék a SAE 5W-30 viszkozitási osztályba tartozik, de ehhez legalább adott konkrét adatokat is a termékadatlapon, és aszerint stimmel.Egy átlagos, ehhez a topikhoz képest motorolajból átlagon alul kvalifikált felhasználó ettől azonnal agyfaszt kapna - hát megértem, hogy az olajgyártók jelentősen egyszerűsítik a címkéket. Aki rosszhiszeműen közelít egy adott termékhez, azt úgyis közel lehetetlen meggyőzni. Aki jóhiszemű, az
a. elhiszi, amit a gyártó állít, vagy
b. maga utánajár és tárgyilagosan mérlegel - nekik pont megfelelő a jelenlegi címkézési gyakorlat.Ha meg a Nissan GTR-edet épp most cserélted Bentleyre, akkor úgyis mindegy, nem szórakozol ilyen evilági hívságokkal, hanem a droiddal elküldöd a szervizbe az autódat.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Wiz Khalifa
addikt
Voltam ma az Opel Sajó-ban átvizsgálni a vasat.
A víz nem valami cső repedésbe, stb.. megy el mert nem találtunk rá utaló nyomot. Nyomás próbázták is mint ha járna a motor de nem csöpögött sehol sem a víz...
Viszont az olajos témának meg van a ludasa. A szelepfedél tömítés engedett el. Mert mikor megvettem a kocsit szép tiszta volt a szelepfedél és az alatta lévő dolgok. Most meg olajfoltos már. Tehát ez legalább "megkönnyebbülés".
Illetve a bal féltengely gumiharangom kiszakadt, így az cserés.
Egyébként nagyon megdicsérték a gépet hogy kora ellenére nagyon patika. Az első féktárcsákra mondtak még kivetni valót hogy csere érett erősen mert a szélei el vannak nagyon kopva de mikor a féktesztet és a teleszkóp tesztet csinálták meglepődtek hogy minden szempontból jól fog a fék is tehát megfelelt.
Az ABS nem működésére is meg van a hiba, nem a jeladó tört le a jobb hátsó keréknél hanem az a fogaskerék szerű hiányzik kompletten mert valszeg annak a felfogatását törte bele valszeg valaki. Tehát azt kell pótolni és működni fog még az ABS is.
Tehát összegezve azt mondták hogy semmi szégyenkezni valója nincs a gépnek mert kora ellenére patika. Azt mondták nem is tudják mikor láttak utoljára ilyen Calibra-t.
Már csak a víz dolog idegesít...
Smoke some weed nigga!
-
DJosef
őstag
válasz Wiz Khalifa #81253 üzenetére
Olvastam multkor valahol egy ilyen vizvesztos sztorit. Ott a vizpumpa es a motor kozotti resz tomitese ment szet es igy vandorolt szepen at. (Lehet nem pontos a megfogalmazas🙂) Meriva volt a szoban forgo tipus.
[ Szerkesztve ]
Forget about it
-
Wiz Khalifa
addikt
válasz DJosef #81254 üzenetére
Az a baj hogy ha egy ilyesfajta tömítés lenne a gond akkor szerintem kéne látni hogy hova megy el a víz.
Tehát hogy ha ott folydogálna ki akkor látnánk.
Mind1 úgy is mostanság fog szépen sorba kapni mindent. Jövőhónapban olajcsere kompletten meg a szelepfedél tömítést is megkapja meg ha már meg van bontva akkor a szelephézagot is beállíttatom. Aztán komplett vezérléscsere. Ha netán a pumpánál menne ki a víz akkor ez megoldódna.
Aztán ha ezek után is lesz víz elcsöpögés (mert amennyi víz elmegy ez inkább csöpögés, azaz nem sok víz megy el, tehát nem egyszerre elmegy a fele, stb...) akkor meg jönnek a csövek átnézése szépen sorba. Ahoz úgy így jó idő kell.
Smoke some weed nigga!
-
AMD Power
titán
Valaki hasznal ilyet az Opeljen?
Egyik szomszedom egy regi papir Swift hasznalja valami "fekete" dobozt kotott ra a kocsira es a teloja mutatt ezzel z alkalmzassal szinte mindent.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
.zSoLTi.
senior tag
Sziasztok!
3 hete lettem boldog tulaja egy 2004-es g astra caravan 1,6 twinport-nak. Olyan problèmát vettem èszre, hogy kis állandó fordulaton (1500-1750) körül berángat a motor. Gyorsításkor, vagy magasabb fordulaton nem csinálja. Szervíz lámpa nem jelez. Lehet twinport szelep hibája?
-
midnightstar
tag
sziasztok!
Meriva B-be szeretnék tempomatot szerelni. A kormányon van hely a kapcsolónak, a gép 1.4 turbo NET Enjoy 140 ló.
Próbáltam utánanézni, annyit találtam, hogy kell venni egy kapcsolót, bekötni és felprogramozni a kocsit.
Tényleg csak ennyi? Ez a procedúra kb- mennyibe fog nekem kerülni?Újpesten vagy Rákospalotán tudnátok ajánlani valakit, aki meg tudja csinálni jól?
Köszi, Szabi
VAC up blyat
-
athomi
veterán
válasz Lajos1966 #81241 üzenetére
Végül is eleresztettem a kocsit, jött egy megérzés hogy hagyjam.
A hirdetés se igazán korrekt. Minek írja bele hogy rendszeresen karbantartott, a címbe meg hogy szervizkönyves, ha a szervizkönyve nincs is vezetve? Egyáltalán ki jegyeztet be egyetlen egy bejegyzést 150.000 km után egy magánszervizzel? A szakadt kédergumit nem is figyeltem. A kopás és szakadásmentes belső tér sem teljesen igaz, A oszlopon vezető felől van egy kis szakadás, bár nem vészes, a csomagtérben szintén van egy kis szakadás, valamint a gőrgő tényleg eléggé le volt kopva a kormányon. A kocsi előéletéről tulajdonképp semmit nem tudott az eladó, a vezérléscserére is annyit mondott, hogy nem kell neki túl nagy jelentőséget tulajdonítani, mert neki már az új is adta meg magát.
[ Szerkesztve ]
-
válasz athomi #81266 üzenetére
Van még a piacon H Astra, nem szabad elkapkodni. Én és Black közel egy évig keresgéltűk autóinkat.
Ha kombi a cél én inkább az 1.8-as motorral szerelt változatot keresem z18xer vagy a18xer motor kóddal ezek könnyen felismerhetőek.
2007-től kezdték el gyártani és 140 lóerősek.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #81255 üzenetére
A szervíztől csak olyat kérjél,amit meg tudnak csinálni.Szelephézagot nem tudnak állítani.(szerintem)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #81221 üzenetére
"...Még nem cseréltem ki a termosztátot...."
Leellenőrizted,kiderült,hogy nem jó, még nem cserélted ki. Miért várod el,hogy a fűtés jó legyen?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz mohabá 007 #81268 üzenetére
Egy szervízben?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
KrAt
veterán
válasz Wiz Khalifa #81255 üzenetére
C20NE-n minek akarsz szelephézagot állítatni? (hidrotőkés)
-
athomi
veterán
válasz Luck Dragon #81267 üzenetére
Eredetileg arra szerettem volna vadászni, de baromi sovány a választék belőle. Gondolom idehaza is főleg az 1.4, 1.6-ot vették, és külföldről is azokat hozzák főleg befele, mert gondolom erre van főleg igény.
Szerencsére nem sürgős a dolog, így rá érek, nem kombiba már találtam volna korrekt darabot 1.6 XER-rel, de inkább kombit szeretnék.
[ Szerkesztve ]
-
ArthurShelby
addikt
válasz mohabá 007 #81269 üzenetére
Még nem várom el, hogy jó legyen, és foglalkozni sem volt időm vele.
Mostanában nem osztom be túl jól az időmet...
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz midnightstar #81265 üzenetére
Ha elektromos gázpedálod van (Z motorkód és felfelé), akkor igen, valóban csak ennyi.
Én velük fogom megcsináltatni, ha majd egyszer Pestre esz a fene : [link]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
-
válasz Luck Dragon #81276 üzenetére
Azt elfelejtettem hogy itt az 1.6-os variánsok esetében értendő.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
#TOTTI
őstag
Elvitték a GTC-m, pont annyiért, mint közel 3 éve vettem. Nagyon megvisel.
-
Tothgera30
Ármester
Erre valaki rá tudna lesni véleményezés szempontjából?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
senzaj
senior tag
Jó estét!
Még mindig nem sikerült rájönnöm a hibám okára (GTC Z19DTH).
Hiba: kevésbé erős, mint eddig, mintha valai fojtaná (dpf off). Ma ismét próbáltam vele menni, 6-ikban 3500-as fordulatig lassan elmászik, ez 190 km/h, de ott megáll és nem forog tovább. Ekkor kidobja a check enginet, majd amikor állnék félre, hogy pedálteszttel megnézzem eltűnik a piktogram... Így elég nehéz lesz. Van esetleg olyan, amit folyamatosan ráköthetnék és ilyen esetben eltárolná vagy kiírná nekem a hibát?Az, hogy a jobb hátsó IDS lengéscsillapítóm meghalt (mágnesszelep hiba), már csak hab a tortán.
[ Szerkesztve ]
-
Wiz Khalifa
addikt
válasz senzaj #81281 üzenetére
Nem tudom milyen csati van neked hogy ODB2-es vagy valami más. De ha nem is ODB2-es akkor is szerintem van valami ilyesmi kütyü. [link]
Ennek lényege hogy bedugod aztán elmész vele kocsikázni és mikor végeztél akkor pl számítógépre rákötve kijelzi mikor dátum és idő szerint miket mért és milyen hibákat talált. Ezzel egyszerűbb kiszűrni mi lehet a baja.
Smoke some weed nigga!
-
amargo
addikt
válasz Tothgera30 #81280 üzenetére
Holnap jobban megnézem a képeket. Nekem az ára fura, mert az én autóm jóval jobban felszerelt, turbós és kombi, igaz egy évvel öregebb, de 84e km vettem kb ugyan ennyiért. Mondjuk a mai árakat nem ismerem én pont 1 éve vettem.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Wiz Khalifa #81282 üzenetére
OBD.
-
kentucky
őstag
Szisztok! Testvéremmel beruháztunk életünk első autójára. Opel astra G 1.6 16V. Annyi lenne a gondom vele, hogy a műszerfalon a hőmérséklet szabályzó kapcsolók háttérvilágírása nem működik, hol kellene kezdenem a hiba diagnosztizálását?
-
athomi
veterán
Ezekben a H Astra-kban ESP ki-be kapcsoló gomb van?
-
amargo
addikt
válasz Tothgera30 #81287 üzenetére
Megnéztem a képeket is, a váltószoknyán láttam valami védőt érdemes alánézni, kérdezd le a km-t és persze nézesd meg szervizben. Az első ülés állítható, ami egy plusz pont
A hátsó ablakok sötétítettek kérdés, hogy gyári vagy utólag lett-e felrakva, mert különben kell a műbizonylat. Nehéz innen megítélni, de lesz egy gumicseréd is vélhetően.szerk:
Dízelt meg már 2M környékén árulnak tömegével..[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
-
válasz Luck Dragon #81293 üzenetére
UI:
Mire jó a sport gomb?Ha csak simán megnyomjuk a gombot 20-25%-al érzékenyebbé válik a gázpedál, ergo kicsit dinamikusabbnak tűnik az autó.
Ha hosszan nyomjuk (4-5 mp) az IPC (km óra egység) kis km számláló kijelzőn kiírja, hogy ESP OFF illetve égve marad az ESP visszajelző lámpája, ilyenkor kikapcsolja a kipörgés gátlót. A sport gomb újbóli megnyomására pedig kiírja, hogy ESP ON, visszakapcsolja az ESP-t és kikapcsol a sport gomb.
Az IDS+ futóművel szerelt autóknál keményebbre veszi a rugózást.
És végül de nem utolsó sorban ha az autót Elektrohidraulik szervókormánnyal (EHPS) szerelték akkor beleszól a kormányszervó hatásfokába is (kivéve 1.3 és 1.4 motorral szerelt autók).A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
athomi
veterán
válasz Luck Dragon #81294 üzenetére
Egy csomó hirdetést láttam, amiben ESP-vel hirdetik a kocsit, de sport feliratú gombot nem láttam a középkonzolon. Úgy látom abszolút nem lehet semmit adni a leírásokra.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz athomi #81295 üzenetére
Az ESP szinte minden újabb autóban benne van (menetstabilizáló - Electronic Stability Program) az ABS-szel együtt, ezért írják bele a hírdetésbe.
Az, hogy ez a rendszer kikapcsolható ( mint pl. a Sport gombos trükk, vagy pl. a C Vectrámban is a dedikált gomb), vagy nem, az már sok mindentöl függö dolog. -
Szada85
aktív tag
válasz athomi #81297 üzenetére
Ahogy most megnéztem az akkori (pl. 2008.09.29-ei) brosúrát ([link]), ott alapfelszereltségnek írja az IDS ( tehát nem IDS Sport, az csak bizonyos szinthez volt rendelhetö ) futómüvet (IDS Fahrwerk), ami magában foglalja az ESP és a TC funkciókat is.
A Sport gombos, futómükeménységállítós, kormányszervót befolyásolós opciót pedig az IDS Sportfutómüvel (IDS Sportfahrwerk) lehetett elérni, ez utólagos extra volt valóban (kivéve bizonyos felszereltségi szinteket, amiknél alap volt.)
-
Petyyyyy
addikt
válasz Wiz Khalifa #81299 üzenetére
Traction Control aka kipörgésgátló.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Mobil flották
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...