- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
trassher
addikt
válasz Petyyyyy #80750 üzenetére
Hétvégén körbenéztem mobile.de-n, ott sincs kánaán. Sok 116 lóerős találat van, 131 alig.
Tikakukac: Minket senki sem kedvel.
Kickass: Ugyanott lakok ismét igen január óta. Visszajöttem dógozni. Valamikor összefuthatunk, most még hétvégén sem megyek haza.
Redmi Note 7
-
válasz trassher #80748 üzenetére
Minden tisztelettel, azért nem minden téren olcsóbb vagy ugyan annyi a B5.5 alkatrészei. És itt nem a futóműre gondolok.
Amire itt elsősorban érintett, belső digitális alsó (digi klíma) és felső középkonzol javítása vagy cseréje, (fejegység).
Elektromos ülések főleg ha a fűtött típus.
A motor alkatrészek is drágábbak (igaz itt a dízeles kivitelről tudok nyilatkozni.Egyszerűen nem értem hogy a G Astra alkatrész árképzése hogy lehet azonos még akkor is ha ezt jutányos áron juthat hozzá az ember fia?
Önmagában a B5.5 jó masina, főleg ha vigyázva van rá. Mint kívül és beltéren elég időtálló anyagokból rakták össze.
A híres 2.5 V6 TDI "triptonic" váltóval és összkerékhajtással elboldogulnék. Meg is támadnám vele a Mátrát.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Szada85
aktív tag
válasz trassher #80733 üzenetére
Világos persze, én sem adnám a Vectra helykínálatánál "lejjebb" mostmár. Szoktam menni barátnö G Cabriojával, és mindig tarkón vág a méretkülönbség is, illetve, hogy mennyivel másképp suhan a Vectra.
Erre ( #80741 trassher) meg annyit, hogy biztos rosszul paraméterezed a keresöt.
A "Leistung"-nál MIN rubrikába beírod, hogy 200Le, keresés, találat (V6+OPC), örömbódottá. -
Szabó0922
tag
2:55 percnél ilyen indexet beválalnák a h astrámba
-
mohabá 007
aktív tag
válasz DJosef #80710 üzenetére
"....1.4 benzines Z14XEP motornal mennyire bonyolult a vezermutengely/holtpont jelado csereje hazilag?..."
Elektromos csatlakozást széthúzod, az 1 db rögzítőcsavart kicsavarod, vez tengely jeladót kiveszed.Beszerelés fordított sorrendben.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Wiz Khalifa
addikt
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80724 üzenetére
Itt amúgy mi a kérdés? lehet csak simán levegős volt a rendszer, azért kellett utántölteni.
-
-=RelakS=-
veterán
A parkolóradarokat másnak is leállítja az autó, ha kb 1mm hó rakódni mert az érzékelőkre?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Szada85
aktív tag
Mekkora woodoo...
Ugyan az a mosó, ugyanaz a mosási séma, szárazra törlés (törlés, szóval nem gyalulás) közben szépen egyenként elkezdték elengedni magukat... Így inkább lekaptam öket, mielött elhagyom... az E betü szökésben van, különös ismertetöjegye, hogy olyan, mint egy E betü...
Tudom-tudom, tervezett avulás, de, hogy a csomiajtóról az összes felirat egyidöben ugorjon le, ahhoz kell Blekkmedzsik...
Mondjuk így meglett a sleeper hátsó, még ha akaratom ellenére is. -
#81556480
törölt tag
Na találtam egy régebbi irományt a vízhőfokról, ami szintén alátámasztja mohabá leírását:
"A GM ezeknél az autóknál (Opel-okra gondolok) a motorhőfok szabályzást "tradicionálisan" úgy oldotta meg, hogy van egy adott tartomány (normális üzemi hőmérséklet, 80-110°C) amin belül ingadozhat a motorhőfok.
Érdekes, hogy a GM más márkáiban ez nem feltétlenül tapasztalható, illetve pl: a Volkswagen csoport tagjai is, a fixen, mondjuk 95°C-ra beállított motorhőfokra "esküsznek" - vagy legalábbis a műszereik ezt mutatják.
Rossz ez az ingadozó szabályzás? Nem feltétlen... sőt, bizonyos esetekben jó is. (nem megy egyfolytában a ventillátor, ami energiát takarít meg és tovább tart a ventillátor is, egyes vélemények szerint a motornak is jót tesz, ha nem konstans a vízhőfok) Az igazi ok a gazdaságosság és környezet védelem táján keresendő. A benzin motorok a lehető legmelegebben járatva produkálják a legjobb mutatókat. Könnyebben reagálnak a gázadásra, jobbak az emissziós értékek. Tehát dugóban araszolva ez a 100°C-os motorhőfok az ideális, viszont mondjuk az autópályán vagy egy versenypályán, ahol a finomszabályzás jelentőssége kisebb, mert úgyis padlót nyom az ember, már mindenki szívesebben látja a mutatót 90 fok környékén. Ezzel a "szabadelvű" szabályzással ez viszonylag jól megvalósítható. Normál esetben a menetszél (+ ventillátor és a megfelelő termosztát) segítségével még nagy terhelésnél is alacsony az OPEL-ek vízhőfoka, városi dugóban ülve pedig feljebb kúszik a mutató.
Pont azok kedvéért mondom el ezeket, akik esetleg más márkákhoz voltak szokva és már meglepődtek ezen. Minden rendben amíg a mutató, a "fekete", üzemi tartományban van.
Sajnos egyik autógyártó (illetve a beszállító) sem "pazarol" túl sok pénzt az analóg műszerek pontosítására. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amíg jól működnek, nem tévednek olyan nagyot.
A motor vezérlő, hacsak nem rossz a hőgomba, pontosan tudja hány fokos a hűtővíz, mi viszont a műszerfalon már csak egy közelítő értéket látunk."Konklúzió:
1., Amíg nem forr a vized (a műszerfali vízhőfokmérő nincs a piros tartományban), addig semmi ok az aggodalomra.
2., A műszerfali óra mutatójának állásából csak nagy vonalakban lehet a hűtőfolyadék hőfokát megsaccolni, az csak arra való hogy lásd, éppen hideg/meleg/normális üzemi hőmérsékletű-e a motorod, de hogy pontosan hány fokos, azt sosem fogod megtudni, és tulajdonképpen minek is? Végülis az előtted levő söröskorsónál is csak annyi a lényeg hogy tele van-e vagy üres, hogy pontosan hány milliliter van benne, azt sztem még sose akarta senki tudni...[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
válasz Luck Dragon #80754 üzenetére
Elektromos ülés nem fontos, sőt. Árak pedig valóban hasonlóak a g astra-hoz benzines tekintetében. Dízel nem opció évi 20-25.000km-re nekem.
Szada85: Ejj, folyton azok a k***a lovak.
Kickass: Okés, a héten összehozzuk.
Redmi Note 7
-
amargo
addikt
válasz -=RelakS=- #80763 üzenetére
Nem tudom, hogy esett-e rá parkolás közben hó, de nálam nem kapcsolt ki ma se. Viszont bizonyos sebesség felett kikapcsol, ezt már megfigyeltem.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
-=RelakS=-
veterán
válasz amargo #80769 üzenetére
Nem parkolás közben van a baj, hanem hóesés közben. A szemből jövő hó ráragad az autó elejére, aztán mikor megállok, akkor megy a majré az információs kijelzőn, hogy letiltotta.
Még egy téma: A my.opel.hu másnál is pont kul@fosh? Nekem gyakorlatilag egyik rajta lévő link sem működik az OnStart leszámítva.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Wiz Khalifa
addikt
Amúgy valakinek nincs egy katalógusa 94-ről amiben benne van a Calibra? Hogy mennyi volt bizonyos modellek ára, milyen extrákkal lehetett kérni, milyen színekkel, stb...
Smoke some weed nigga!
-
DJosef
őstag
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Luck Dragon #80754 üzenetére
Tiptronic lesz az.
-
senzaj
senior tag
Sziasztok!
Van egy újabb "kis" gond, kigyulladt az ids+ ikon.
2 hete cserélve lett az első toronycsapágy és kiderült, hogy el van törve az egyik első rugó, így mindkettő ki lett cserélve.
Nekem elvileg gyárilag ültetett verzió van, de nem az került bele, most néztem meg... az ültetett 7x-es rugó helyett 10x-es.
Van rá esély, hogy emiatt beadta magát mindkét első ids gátlóm? Hol keressem a hibát? Az ids világít, de tovább nem jutok. Pedáltesztre nem ad ki semmit. -
-
Pribi95
újonc
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy opelt g astrát, de még sosem volt velük dolgom így sok mindent nem tudok az adott típusról.Néztem 1.6-os 16V meg 1.6-os 8V. Nekem eddig egy régebbi swiftem volt és leginkább az A-B-be való utazásnak vagyok a híve, nem érdekel annyira motor nagyobb teljesítménye sem.
Tudnátok segíteni,hogy milyen típushibái vannak, mire kell figyeljek kocsi vásárláskor és ,hogy mennyire bírja egy 1.6-os 8V motor nyáron 40 fokban klímával nyomatva?
Városban használnám, 350-550 körül nézegettem.Köszönöm előre is a segítségeteket!
Üdv!
pribi95 -
#TOTTI
őstag
Opcommal be tudok kapcsolni pl öv csipogást és automata lezárást elindulás után? Esetleg kulcssal ablak felhuzást? Előző GTC tudta, ez nem.
-
válasz senzaj #80775 üzenetére
Gondolom sport gombos H Astra lesz az autó.
Első sorban a szerelőt ott hagynám ha nem tudja milyen rugót kell bele tenni...
Ugyanis a kézikönyve az Ids+ rendszerrel szerelt H astránál leírja hogy az alap rugó és stabilizálórúd nem jó hozzá.
Kimondottan Ids+ kompatibilis szett kell! Azaz külön lengéscsillapító szettje van. Mert állítható (sport gombbal) a rugózás keménysége, illetve sport üzemmódban minimálisan a hasmagasságon is állít. Ezen felül ha jól tudom pl a kerék dőlésszöge is kissé eltér a sima futóműéhez képest.De majd mohabá megmondja a tutit.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
amargo
addikt
válasz Pribi95 #80780 üzenetére
Ennyiért G Astranak csak az alján tudsz keresgélni, ami lutri. Az 1.6-os motor meg lutri hozzá. 1.4-el van tapasztalatom, nyáron, tűző napon a klímát nem bírja el városban. Autópályán jobb a helyzet, én ott együtt tudtam vele élni.
Ennyi pénzért F Astra, amit érdemes nézni.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #80784 üzenetére
Esetleg egy szebb/ jobb állapotú C Corsát, föleg, ha városi szaladgálásra kell. (Bár a méreti igényeket nem tudjuk pontosan.)
-
Fkris
őstag
válasz Szada85 #80785 üzenetére
C corsanal meg áll az elporlado hátsó sarvedoiv?
Vagy olyan fajta kasztni van alatta, mint a gastranal, hogy csak a nagyon nagyon elhanyagolt/ karambolos, sérült részek rohadhatnak?1.2 es motor nem eszi az olajat, mint a 14xep/ 1.6 is Ecotec?
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
senzaj
senior tag
válasz Luck Dragon #80782 üzenetére
Találtam Kovács Autónál GM számra vele megegyező rugót. Ez jó lehet?
KYB rugó -
farkas-j
őstag
Valamiről lemaradtam? A 14XEP eszi az olajat??? Nekünk egy 13 éves Merivánk van Z14XEP mororral, és az ismeretségi körben is van egy ilyen motoros Meriva és egy Astra, de olajcserétől olajcseréig nem változik az olajszint, tehát nem eszik az oljat. Csak megjegyzem, hogy a hűtővíz sem fogy, tehát nem onnan pótlódik az olajszint. Tudtommal az olajfogyás az 1,6-os motoroknál fordul elő.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Szada85
aktív tag
Én személy szerint nem olvastam tömegekben elporladó hátsó ívröl, barátnöm is nyúzott egyet évekig, annál sem volt gond, de mivel a C-nél is megvan még a fém ívre rakott müanyag ívborítás, ezért érdemes alákukkolni, esetleg levenni, és kipucolni alatta, hogy biztosra menjünk.
A motorok pedig nagyrészt ugyan azok, mint a G Astránál, meg ECOTEC is, szóval elöfordulhat olajcsipegetés, nekünk az 1 literessel volt a C, azzal nem volt gond, de ha a kérdezö klímázni is szeretne, akkor én legalább az 1.2 16v-t nézném belöle, vagy az 1.4-et. Az, hogy mennyire eszi az olajat meg kb tiszta lutri, Opeles csoportokban is ugyanannál a motorvariánsnál is egyik embernek eszi, másiknak nem, itt tegyél igazságot.
-
farkas-j
őstag
-
Zabagep
csendes tag
C14NZ motorokról tudtok valami rákfenéjét, mire kell figyelni az alap dolgokon kívül?
-
lsebestyen
addikt
válasz Zabagep #80794 üzenetére
A legnagyobb baja az, hogy a parafa szelepfedél-tömítés kb fél év után elkezdi ereszteni az olajat, de van rá mindenféle házibarkács megoldás. Elvileg az újabb blokk szelepfedele jó rá ami műanyagból van, gumi tömítéssel, de nem esküdnék meg rá. Amúgy tényleg elnyűhetetlen. Vezérlésnél 60k km, vagy 4 év a csereperiódus.
-
AMD Power
titán
válasz lsebestyen #80796 üzenetére
Nekem az X14NZ ,amiota megvettem problemas a szelepfedel tomites. De mivel nem okoz akkora problemat, minden szerelo lebeszel a cserejerol. Optikalilag nem szep az teny.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80772 üzenetére
-
Szada85
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #80772 üzenetére
Szia,
Ezt találtam, elég szedett-vedett a formátum, cserébe elég jó gyüjtés:
[Calibra]Az elsö pár oldal után jó sokat le kell görgetni, mondom, hogy szedett-vedett.
Ezt meg még szerkesztési idöben, szintén pár cucc. ( letöltö linkeket nem próbáltam, hogy tuti jók-e, de valamit Neked is kell hagyni ): [link]
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #80761 üzenetére
A leírásod alapján, alaposan, többször átnézni a tömlők állapotát,csatlakozásait. Az is lehet, hogy a hűtőn eldugva nem látható helyen van valahol vékony repedés.Hibaforrás lehet a tágulási tartály zárófedél biztonsági szelepeinek nem megfelelő működése ( ezért itt is elpárologhat) esetleg ép e a tágulási tartály. Előbb utóbb csak előjön a gubanc.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )