- Calibre, az elektronikus könyvtár
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Lamborghini – Lian Li együttműködés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- TCL LCD és LED TV-k
- Csúcskategóriás PCIe 5-ös SSD-k a Gigabyte-tól
- Milyen processzort vegyek?
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Elindíthatja Kínában az FSD tesztjét a Tesla
it Sanghaj 10 Tesla jármű számára engedélyezte a tesztet, így előkészíthetik az FSD kínai indulását.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Still Wakes The Deep - Befutottak az első értékelések
gp Alig egy nap múlva érkezik a játék, amely egyből elérhető lesz a Game Pass rendszerében.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Ja, az én életem is túl unalmas volt a 2 japánnal.
Próbakör is megvolt, nem változott semmi, menet közben továbbra sem villan fel a pilács, tehát az új alkatrész hibátlan, csak mégsem az a ludas.
Amúgy hangra én sem érzékelek semmi különöset, amikor hidegindításkor reklamál, de egy
zakatoló dízelnél amúgy is nehezebb bármit is kihallani.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
erik365 #9503 üzenetére
Valóban nem lenne rossz, de jelen esetben egy konkrét érték sokat nem segítene a probléma megoldásán, hiszen pont az a cél, hogy aludjon ki a lámpa az indítást követő 1-2, nagyon maxi 3 mp-en belül. Ha jó a nyomás, de vinnyog a műszerfal, valami bibi akkor is van.
A hétvégén olajcsere, illetve nyomásszabályzó megkukkantás, ha ezekkel nem jutnék 1-ről a 2-re, akkor majd jöhet a további agyalás.
molnarpeter: Mindkét videót megnéztem már oda-vissza vagy hatszor.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #9506 üzenetére
Még te magad írtad nekem először, arra a hsz-edre válaszolva indítottam ezt szálat.
-
grizlisandor
addikt
Előttetek nem tudom mennyire volt cserélgetve benne a motorolaj.
Laikusként levenném olajcserekor a kartelt és megnézném az olajpumpa szívókosarát, nem-e "lakik benne valaki"? Vagy az nem okozna ilyen problémát? -
Qru
MODERÁTOR
-
Dare2Live
nagyúr
tehát csak alacsony fordulatnál alacsony az olajnyomás és csak hidegindításnál?
pár gondolat hajnalban:
ha a magasabb fordulat megoldja állíthatsz alapjáraton.nekem itt bevillant, hogy lehet pumpa: magasabb fordulatnál már ugye fel tudja építeni a nyomást. Én felvenném a mi okozhatja listára.
olajnyomás hideg olajnál magasabb mint melegnél: meleg könnyebben, jobban folyik és jobban ken de a nyomás alacsonyabb.
0ws olaj jobban folyik hidegen. jobban ken hidegen de olajnyomás alacsonyabb lesz. A motor épségének a folyamatos megfelelő mennyiségű olajáramlás a fontos és nem a magas olajnyomás.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
8
senior tag
Fiat brava 1996 1.4 benzin autóban próbáltuk leszívni az olajat a nívópálca csövén keresztül, de semmi sem jött (ugyanez a leszívó kiválóan működik másik típusnál, szóval a berendezés jó). Beöntő sapkát levettük, olaszűrőt kitekertük, ledugtam a nívópálca hosszának végéig, illetve ahogy nem jött semmi, még tovább is próbáltam ledugni, semmit sem szívott.
Lehetséges, hogy ennél nem lehet így olajat leszívni? Van ilyen? (nívó felső jelénél volt az olajszint)
Logikusan gondolkodva, ha a nívó beleért az olajba, és a csövet ledugtam addig, akkor a cső is beleért az olajba és valamennyit fel kellett volna szívnia, de semmi, csak levegőt szívott, pedig sokáig/sokféleképpen próbálkoztam.
És nem először csinálom, más típusnál így cserélek olajat már több éve ezzel az olajpumpával, és biztosan jól működik, mert közvetlenül utána csináltam meg vele a szokásos autót[ Szerkesztve ]
50.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. Raiffeisen 55-60.000Ft, Curve €5 ajánlókód elérhető. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Privát üzenetben küldöm
-
szimi57
őstag
Nekem Lidl-es nem szívta fel, a kínai simán. Jól meg kell hajtani, hátha a hígabb olajjal elboldogul. Vagy megfordítani a szivattyú táp pólusait feltéve, ha egyenáramú és a szívó ágon előtölteni.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #9508 üzenetére
A szervizkönyv szerint a legelső és a második olajcsere ~20 és ~40k km-nél volt (még azt is tudom, hogy akkoriban Pécs és Móvár között ingázott rendszeresen, nem rövidtávos nyaggatás volt), utána már ráálltak a 10k-re. Ezért is mertük megvenni (na, meg vissza kellett hozni Móvárra
), ha betartották volna a gyári 30-at, ott hagytuk volna.
És ez lenne a következő lépcső, ha a nyomásszabályzó szelep rendben találtatik.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Dare2Live #9511 üzenetére
"tehát csak alacsony fordulatnál alacsony az olajnyomás és csak hidegindításnál?"
Úgy-úgy.Ha mondjuk 2-3 órát áll a parkolóban, akkor sincs semmi rendellenes, 1 mp-en belül elalszik az indítást követően, a napi legelső indításnál lehet csak találkozni vele, teljesen ki kell hűlnie ahhoz, hogy újra elő lehessen idézni. Menet közben, egy helyben ácsorgáskor sem láttuk még.
Lehet a pumpa is akár, de az 1.3 Multijetnél ez egy egység a vezérlés burkolatával, nem is olcsó, így ezt hagynám a legeslegvégére. Előbb az egyszerűbb doldogkat akarom kihúzni a listáról. Most az olajcsere, új szűrő, tömítés következik, valamint a nyomásszabályzó megvizslatása. Per pillanat várom, hogy feladják a csomagot, mindenből gyárit rendeltem:
Azért csak 2 liter az olaj, mert az előzőből is maradt még majdnem ennyi, és csak fél éves.Igen, ezeket tudom. A 0W-s is csak azért merült fel kósza gondolatként, mert az autó jellemzően csak városon belül szaladgál. De persze alkalmanként meg van hajtva egy kicsit hosszabb távon is.
szerk.: Most írta anyum, hogy reggel még egy hibaüzenet fogadta az insufficient oil pressure után, check number plate light.
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
A lámpás visszajelzők típustól függően 0,2-0,4 bár alatt gyulladnak ki. Gondolom a digitális jelzésnél is ezek az értékek. Nem lehetetlen, hogy 1000-2000-es fordulaton mindössze 0,5-1 bár az olajnyomás. Nem túl megnyugtató.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
janakbacsi
őstag
20 éves benzines yaris versoba mehet 5W 40 es rész szintetikus motorolaj?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
Asbee
veterán
-
Asbee
veterán
válasz
janakbacsi #9521 üzenetére
5w-30 inkább
-
grizlisandor
addikt
válasz
chester99 #9523 üzenetére
Elég szűkszavúan nyilatkozik a kezelési:
ACEA C3, 5w30 követelményt ír.
TOTAL INEO MC3 5W-30 a könyvben meg van nevezve.Vagy:
MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30
Esetleg más nagyobb márkák terméke. -
Dare2Live
nagyúr
válasz
janakbacsi #9519 üzenetére
mehet de egy 5w30, 0w30 jobb bele.
Nekem is ilyen motoros yarisom van bár csak 14éves, én 0W20al használom természetesen 0 az olajfogyasztása.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Az én digó motoros masinám - ami hasonlóképpen random alacsony olajnyomás lámpát dob közvetlenül hidegindítás után alapjáraton - ma 4 nap állás után elindítva nem produkálta. (Könyörgöm; bug vagy feature??!!!!
)
Azt kezdem megfigyelni, hogy nem egyformán indul minden alkalommal. - Időnként finoman, max. 1000 prm alapjárattal. Ilyenkor nagyobb a lámpa kivillanás esélye.
- Máskor, mint ma is, a 20 évvel ezelőtti Opelek stílusában, egyből fellövi a fordulatot ~1500-ra, majd onnan ejti vissza. Ilyenkor nincs lámpa.
Bug vagy feature?[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
Nekem az eskrossz is váltakozó fordulattal indult, 5 év alatt sikerült összefüggést találni. Ha töltöm az akksit indítás előtt akkor érzékeli, hogy nincs lemerülve és nem törekszik a komjúter arra, hogy azonnal töltse az akksit, mert ha azonnal leállítod, az a xar akksi mégegyszer be nem indítja.
Olyankor lágyan indul.
Ha merültebb akksival indítok (pld 2 hét állás alatt amit megettek a rejtett fogyasztók) akkor jobban zúgatja a motort hidegen. Kb 400 fp vel.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
tboldi
nagyúr
Elfelejtettem válaszolni tegnap.
Az olasz autóknak lelkük van, és hát a tiedben is olasz szív dobog.
Egyébként az Ypsilon sem reklamált ma, meg tegnapelőtt sem, tegnap viszont igen.Amúgy nálunk az M13A-s WagonR csinálja ugyanezt, ami félig-meddig Opel is ugyebár, de sosem volt gondja az olajzással.
...............................Nemsokára nekiállok a Lancia olajcseréjének, tegnap vettem át a cuccokat.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #9533 üzenetére
Hagyományos módon, bár ahova bemegy az olajszűrő, használtam fecsit a régi olaj kiszívására.
Még nem végeztem, most
keresemkerestem volna az eLearn-ben, hogy a nyomásszabályzóhoz való hozzáféréshez mekkora imbusz kell.
Nincs benne, csak annyi, hogy undo the bolt.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #9537 üzenetére
Ja, nem, pumpát nem vettem, de annak szerszámozottság hiányában nem is állnék neki itthon.
Amúgy 6-os imbusz, ha minden igaz, de elindult a nyalódás útján, meg sem mozdult, úgyhogy hagytam a francba.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
Biztos mer' annyira feltöltötted, hogy a villanykurbli 1700al forgatta a komjúter meg nem tért magához egy ideig, hogy végre töltöttél rajta
Amúgymeg nemtom 🙃
Nekem lidis töltőim vannak, ezekkel nem értelmezhető egy mondatban, hogy "tegnap este" meg hogy "100%ra töltöttem"Az nekünk 3 nap. Más töltőt nem ismerek.
[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Beteszed auto vagy téli módba, néha felszalad 14 Voltra majd kikapcsol és azt írja tele van. Ilyenkor várok, hogy csökkenjem az akkufesz és pld másnap rárakom motor módban. Akkor 1A-al tölt elviszi 2 nap alatt 14,4re. Akkor van feltöltve.
Nekem is mániám, fogyasztásmérőt rakok a konnektorba, hogy lássam mit csinález a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
chester99
aktív tag
válasz
grizlisandor #9525 üzenetére
Szia
Köszi a választ.
Liqui Moly a favorit nálam, ebből akkor mehet bele top-tec 4200 ugye?
-
válasz
Gyöször #9544 üzenetére
A lassan 7 éves Golfot 4-5 óráig tölti, az 5 éves Mazdát 1-2 óráig, mindkettő akksi még a gyári, mindkettő EFB (a Mazda csak valószínűleg EFB), a Golfban egyből kinyomom a start-stopot, a Mazdában nincs S/S.
A tegnap esti töltés után ma reggel ismét nagy gázzal, 1500 feletti fordulatszámmal indított a Fiat motoros Mazda, így nem volt olajlámpa. Ennek máshogy működik a pszichéje. 🤷♂️Olaj téma, Fiat motor.
Frissen cserélt csodaszuper Selenia Abarth olaj volt benne, valószínűleg 10w50vagy 5w50, valószínűbb a 10w50. Versenyautóba való kábé.
Eleinte főleg racse üzemmódban nyomtam, azért volt benne némi autópálya is. 1300 km után cseréltem az olajat, addig elfogyott kb. 6-8 deci olaj, illetve az olajcsere visszaszámlálója is meredeken esett - ez utóbbi majdnem érthető a racse stílus miatt.
Olajcsere alkalmával Motul 5w40-et kapott, tudja a gyári specifikációt. Azóta 900 km-t tettem bele, ugyan már kevesebb, de előfordul racse (ma pl. 18 literes városi átlagot hoztam, nyugodtan tud 9 alatt is). Az imént néztem, szinte maximumon van az olajszint, nagyon max. 1 deci hiányzik belőle, lehet csak fél deci (Fiat 1.4 Multiair turbó, 170 ló).Magyarán
foschnem optimális olaj volt benne eredetileg és hiába sűrűbb, jobban ette. A mostani olajfogyasztás tökéletesen elfogadható számomra egy turbóbenzines autótól nem kímélő stílusban.[ Szerkesztve ]