Hirdetés
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
Amit kigyűjtöttél azt mutatja, hogy 40 fokon nem nagyobb a különbség 20 mm2/s-nél, ez szinte elhanyagolható. 5-10w40-es olajokról beszélek nem pedig 5-10w30-asokról. A w30-as olajok nyilván hígabbak 40 fokon. Nem értem miért raktad ezeket ide? Ha figyelmesebben megnézed a 2 linket, amit beraktam láthatod, hogy a két olaj viszkozitása közötti különbség 40 fokon 1 mm2/s. Ezt nyilván adalékolással sikerült összehozni. Az 5w felhozták a 10w szintjére, hogy jobban terhelhető legyen. A mai korszerű szintetikus olajokat ne keverjük össze a régebbi ásványi olajokkal akár 5w, akár 10w-ről beszélünk. A mi éghajlati viszonyaink között nem ördögtől való sugallat a w40, de még a 10w sem, feltéve, ha megengedett. Persze figyelembe kell venni a felhasználási körülményeket és azt, hogy ki mennyi tartalékot szán arra, ha pl. 35 fokos hőségben szét kell pergetni a motort mert időre el kell érni az úti célt. Itt is érvényes lehet azonban a mondás, hogy olcsó húsnak híg a leve. Sajnos sokan szarnak rá, hogy mi kerül a motorba és mikor ildomos cserélni.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #9604 üzenetére
Hagyjuk, felesleges magyarázni. Összepárosítottál egy kisteher-teher olajat egy modernebb 10w-40-el, majd arról beszélsz hogy nem szabad ezeket összemosni. Vicces. Tehát nem továbbra sem igaz hogy 1mm2/s különbség, max a te nehezen megtalált kiragadott 1db példádban. Ha pedig az alapvető fizikával tisztában lennél, tudnád hogy annak a 20-30 nak nagyon is van jelentőssége. És ez még mindig 40 fok nem 10 meg 0 meg -10. Kapaszkodsz a 10w-40-be. Lejár az idejük fogadd el. Régi motorokba vagy speciális esetekre van még piaca.
Én ma 32 fokban autópályán szétpörgettem pár száz km-en át a hamis hígfos castrol 5w-30 olajat és köszöni szépen nem égett meg nem barnult meg, nem folyt le a nívóról állás után 10 percel, hogy kb égetett a nívó. Tudománytalan, bizonyítatlan téveszmég sokasága, ez itt a baj.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
Na. Fúrni tudtál az olajjal mikor hazaértél? Mert ha nem próbáltad ki azonnal akkor nudli vagy :-))))))))))
Hallod nem megmondtam, hogy kár fárasztani magad? Mennyit melóztál a kigyűjtéssel, és miért? Még egy liter jóféle 10w40est se fog neked senki adni érte. Sőt. Még fél liter szarabb minőségűt se :-)))))
A különbség 1 és kész..ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
szimi57
őstag
Ezt a szétpörgetést 10 e. km múlva azért ne húzd meg. De gondolom akkor már újra friss lesz az olajad. A magyarországi autók átlagéletkora ott van, hogy 15-16 év!!! És sajnos ez most csak növekedni fog. Nálunk nem kell leírni a korszerű 10w40-es olajokat még vagy 100 évig. Az pedig örvendetes, hogy a mai 5w30-as olajok motorvédelme jobb, mint a régi 10w40-eseké. Ez természetes, nem csak Magyarország megy előre.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
bul07
nagyúr
válasz szimi57 #9610 üzenetére
Én nagyon nem értem miért van neked beragadva ez a 10W olaj mindenbe jó
Talán elfekvőbe van neked otthon pár ezer liter, vagy autószerelő vagy aki motorfalújítással foglalkozik és garantálni akarod a későbbi munkátEljárt az idő a 10W olaj felett, ennyi
Ladába még jó volt de egy modern, és itt értem a legtöbb 2000 eleje után forgalomba helyezett autókra, egyszerűen nem valóAki nyáron sokat autópályázik miért rakna 10W40 olajat mikkor egy 5W40 olajjal sokkal jobban lefedi az egész évet
Költői kérdések észrevétel volt
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #9610 üzenetére
A 15-16 de még idősebb autók nagyrészébe is 5w-30 5w-40 már az előírt olaj. Semmi értelme és létjogosultsága a jó 5w-40 olajok mellett a 10w-40-nek. Kivéve ha ez az előírt. Berögzült hülyeség. Mert ugye minden benzinmotor 100 meg 150 ezernél pont és elkopott és az kell bele….
-
szimi57
őstag
Nincs beragadva. Igazából az 5w40-es olajokkal szimpatizálok. Mivel nekem az 5w50 sem vált be a túlzott olajfogyasztásra, így jutottam el a 10w-ig. Úgy néz ki ez bevált. Tudom, hogy nem ez a megoldás, de nem fogok kiadni minimum 200 ezret, amikor 10w olajból megeszik most 2-3 decit 1000 km-en, előtte pedig háromszorosát. 18 éves autó. Köszönhetően a 105 fokos termosztátnak felkeményedtek a szelepszár tömítések. Kétlem, hogy egy mai modern 10w olaj ki fogja nyírni a motort, ha igen megszívtam. Több, mint 35 ezret mentem vele a 226 ezerből. Hozza a gyári üzemanyag fogyasztási adatokat. A motor olyan halk, hogy a vadgalambokat úgy kell ledudálnom az útról. Ezt még megnézem: [link]
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
bul07
nagyúr
válasz szimi57 #9614 üzenetére
Na de ez egy rotty motor, abba már mindegy
De egy normál állapotú motorba nem való 10W, de még olyanba se ami 1-2decit eszik ezrenként, mert azzal csak fokozódik a kopás főleg hideg üzemnél(persze ha nem utolsó olajcseréről van szó eladás előtt)
Öcsém is locsolta a merci buszába a 10W40-et de az 1000Km evett 2-3l olyan mértékű motorhibája voltÉs másoknak se ildomos ajánlani főleg ha nem is belevaló
Az ennyém is csipegeti 5e Km alatt kb 5decit vesszít, 5W30-ból, nem megeszi mindet mert egy két szivárgásom van, de ilyen mértékű olajfogyasztásnál nem fogok foglalkozni vele
Sőt az ennyémbe inkább ajánlott a 5W40, de nem autópályázok így elvan vele
Majd ha jobban folyik, van egy alu olajcső ott is párásodik, na de már 17éves a cső is meg a tömítés is, lehet csak rá kellene húzni de lehet hogy meg is adná magát a cső, majd ha tényleg elkezd ereszteni( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #9615 üzenetére
Tudok jobbat. Kiszedem belőle a motort.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
zsolti1
csendes tag
Sziasztok.
Opel Astra 1999 1.6 G x16xel tipusú autóban
szeretnék olajat cserélni.
A motul olajválasztó a 8100x-max 0w-40 tipust adta ki.
Legyen ez vagy inkább másikat ajánlotok?
Jelenlegi olajról vagy esetleges olajfogyaszásról nincs
információm.
Köszönöm. -
Asbee
veterán
Castrol ~2000km után. Úgy pergett alig tudtam letörölni.
Eddig teljesen elégedett vagyok vele. Semmi különbséget nem tapasztalok LM után. Ugyanúcs csendes, nem csörög, zörög csattog semmi. Még halkabb is a motor, de ugye 8000 volt LM-ban, azért. Ennyit a Castrol fikáról. Ha rendben a motor mindegy milyen jó fajta olaj van benne.
LM ilyen volt hasonló futással, mondjuk alapjáraton barnássabb sötétebb a színe:
-
pepucs
tag
Csak én érzem kicsit minőség meghatározásra irrelevánsnak ezeket a papírtörlős teszteket? A Gulf olaj ugyan olyan piros volt leeresztéskor mint beleöntéskor. Akkor az sz@r? (no offense)
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Asbee
veterán
Én nem is tettem szín alapján semmilyen minőség meghatározást. Szimplán érdekesség, meg ha visszaolvasol vicces volt, hogy mintha belef....nak a zsepibe. Nyílván ha ennyi után hulla sötét, vagy fekete lenne egy szívó benzinben, akkor valami nem ok az olajjal vagy motorral.
-
szimi57
őstag
Race olajteszt. E célból készítettem egy fehér műanyag nívópálcát. A friss olaj a valóságban valamivel sötétebb, nem igazán tudtam belőni. 4700 km után a különbség. A motorban 226400 km. Érdekes, hogy a friss olaj a műanyagon nem igazán akart megmaradni, de szerintem a fémnél ugyanez van. [kép] [kép] [kép]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
bul07
nagyúr
Ha jól tudom a VW csoportba tartozó motorok pedig szeretik a Castrol olajat
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
MasterMark
titán
Meg hát olaj-olaj, igazából tökmindegy.
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
-
-
szimi57
őstag
Azért a Castrolt hamisították mert hamisítva sem rosszabb, mint az eredeti. Vagyis szar.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
Ráadásul nagyjából mindent is hamisítottak azokon a helyeken amik lebuktak. Castrol lett felfújva, amiről maguk is tehetnek. Ez egy nagy előnye a gépzsír racse olajoknak, hogy olyan kevesen használják, hamisítani sem éri meg. Bár azokba a foshalom motorokba amik már csak azzal mennek el értelmes km-ert , a hamisított is teljesen tökéletes lenne. Sőt.
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
Egy szóval sem mondtam, hogy mindenbe a korszerű, fullszint 10w60 kell. Speciális esetekre, mint az enyém is megoldás lehet. Közel 5 e. km után utánaszámolva az olajfogyasztásnak kijött 2 deci 1000 km-re. A fullszint 5w40-el volt 8-10 deci. A gyár szerint 7 deci még jó. Ebben a melegben a két olaj állaga között alig tudsz különbséget tenni. Nyilván a kémcsöves varázslatnál már látszana. Csak a valóságban nem kémcsőből folyik az olaj a kenési helyekre, hanem szivattyú nyomja. Hideg motornál hígabb olaj esetén a nagyobb illesztési hézagok miatt nagyobb a résolaj veszteség ezért később ér el az olaj a legtávolabbi pontra, később épül fel az olajnyomás. Kopott motoroknál még inkább. A szivattyú sűrűbb olaj esetén (mivel az olajat sem összetömöríteni, sem tágítani nem lehet) nem fog kevesebbet szállítani csak egy hangyányival több energiát igényel. Az más kérdés, hogy a hígabb olaj előbb éri el az optimális üzemi hőfokot. A friss olaj pedig azért pereg jobban a nívóról mert nagyobb a sűrűsége mint az esetlegesen hígult használtnak. Nehezebb. Nem a lekvárrá sűrűsödött olajról beszélek. Nincs itt semmiféle méz, de hangyából elefánt igen.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #9638 üzenetére
Hülyeség ez az illesztési hézagozás, már a 2000-es évek elején is jó volt az 5w-30 -as olaj. Hidegen, melegen mindenhogyan. Te szeretsz 1980-as szinten lenni, egészségedre. Pont hogy egyre csökkennek az illesztési hézagok. Te is ahelyett meg szelepszár szimeringeztetnéd, inkább öntöd a mézet bele, legalább hideg indításoknál koptat rendesen, és jöhet majd a teljes generál. A nagyobb sűrűségű olaj, pedig pont hogy kevésbé pereg le a nívóról. Leragadtál ősidőkbeli tanoknál és nem akarsz onnan kitörni. Állandóan ezzel a kopott motorral jöttök. Ha a megfelelő normális olajat teszem bele, a felhasználási szokásaimhoz igazítom az időben olaj cserét, akkor ez a kopás nagyon lassú lesz. Ráadásul amikor kopik is kicsit, nem a mézet rakom bele, hanem maradok annál ami bele való. De ugye a 100k felett 10w-40 kell a benzinesbe országa vagyunk.
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
Persze, hogy jók voltak az illesztési hézagok, csak azt ne mondd, hogy ugyan annyi a hézag a csésze és tengely között -10 és + 100 fokos alkatrészek esetén. Hajtókar-csapszeg esetében még nagyobb hőfok különbség áll fenn. Nem arról beszélek, hogy nem jók az illesztési hézagok! A modernebb gyártástechnológia az újabb motoroknál kisebb illesztési hézagokat tesz lehetővé, ami megköveteli a szintetikus (PAO, Észter) alapolajok használatát. Ezekből az alapolajokból adalékolással készülhet akár 10w60-as olaj is, amit méznek nevezni nagy butaság. Inkább te vagy leragadva az 1980-as évek szintjén. Hol vannak már azok az olajok??? Azt az állításodat, hogy a motorba a megfelelő olaj kell, időben kell cserélni csak megerősíteni tudom, de lemézezni egy PAO vagy Észter alapú olajat egy kicsit durva. Kb. olyan mintha azt mondanám, hogy az 5w30 húgy. Van mind a két fajta olajam és egyértelmű, hogy a hígabbra simán rá lehet mondani, hogy 100-120 fokon húgy, míg a vastagabbra azt, hogy méz koránt sem. Esetleg azt, hogy kicsit sűrűbb húgy. Na, de a viszkozitás nem minden a megfelelő kenés szempontjából. Egyébként van már 0w100-as olaj is!
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #9640 üzenetére
A gyártók tudják nagyon jól, hogy az illesztési hézagok milyen körülmények között milyenek, és ezt is figyelembe véve adnak utasítást olajra. A mézednek lejárt az ideje, vagy egyedi ritka esetben kell, fogadd el végre. Már az 2000-es évek elején is rengeteg motor 5w-30 ajánlással jött ki, a 10w-40 is ment a kukába mára. Ragaszkodsz ezekhez, és teljesen alaptalan dolgokba kapaszkodsz. Attól hogy pao vagy észter, az még nem minden. A te motorodba megengedi a gyártó a racse mézed? Nem. Pont. A te motorod nem arra lett tervezve hogy ilyen olajjal használják. Ha zabálja az olajat rendbe kell rakatni, nem megmagyarázni miért olyan jó a méz.
-
grizlisandor
addikt
Nem unjátok ugyanazt a csatát sokadjára?
Más:
Következő olajcserére kipróbálom szerintem az UFI szűrőket.10W60 versenyolajjal![ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
Nahát, hogy mikre nem képesek a gyártók! A mézemnek pont most jött el az ideje. 20 éve járok 5w40-el, erre a gyártók bebasztak egy filléres alkatrész miatt olajzabáló motort . Ezt a problémát fillérekből meg tudom oldani mézzel, a motor is imádja, nagyon édesszájú Osztottam, szoroztam is, a méz lett a nyerő. Hol van itt részemről a ragaszkodás??? Nyilván sehol. Beképzeled. Jó volt ez a kis beszélgetés. Rájöttem, hogy a méz teába is jó. Próbáld csak ki.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Rocky975
senior tag
válasz grizlisandor #9644 üzenetére
Szia!
Vettem egy Seicento-t abba UFI olajszűrőt raktam.
Citroenbe mindig Purflux,olaszba meg olasz.
😁Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #9645 üzenetére
Nem is értem miért nem téged alkalmaznak a gyártók mérnökként. 🤣 Te a Racse mézzel rendbe raktad a motorod. Igaz volt már elkopva, volt már szelepszáras, most éppen filléres alkatrész a hibás. Volt már fúrásra alkalmatlan 5w-30 is. 🤣 Szerintem holnapra találj ki valami újabb dolgot, miért jó a gépzsír. Egy résolajveszteségmérést megnéznék, illesztések sem jók már szerintem.🤣 Hagyjuk az egészet, sosem koptok ki.
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #9644 üzenetére
Jó az UFI. De igazából ha a gépzsír racsét rakod bele, nincs olyan jelentőssége a szűrőknek.
-
szimi57
őstag
Sajnálom, hogy ennyi idő után sem tudtad felfogni, hogy miért kell szeretnem a mézet, viszont te mézfóbiás lettél. A méz, a gépzsír, a fúrószár stb. kering a fejedben akkor is, ha egy olajszűrőhöz szólsz hozzá. Ez szerintem aggasztó, nem is kínozlak tovább
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen