- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós kamerák
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- SSD kibeszélő
- Milyen TV-t vegyek?
- Gaming notebook topik
- Videós, mozgóképes topik
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
gp Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz 1stVikman #9045 üzenetére
Ill. ha a munkahelyedre rendeled, az 5 literes LM 45 € (3200 Ft/l), annak a diszkont verziója az 5 literes Megiun 35 € (2500 Ft/l).
-
Dißnäëß
veterán
Második úgy gondolom, elsô következménye is lehet, de - talán értem a kérdést - arra próbálsz választ keresni, hogy VAN elég olaj, de mégsincs olajnyomás megfelelô.
Erre vonatkozóan sem találtam e motorra infót, ami jó jel. Ad-hoc egyszeri hibáról olvastam, de az tömítés miatti kóros olajfogyás volt, egyszeri eset, illetve itt is mint sok motornál, ha a szelepszár szimeringek öregek, elég az olaj, ez lassú és sunyibb fogyás, mert nem csak annyi hogy fogy és utántöltöget az ember (bizonyos határokon belül), de talán még kokszol is belül az autó.
Szóval egyértelmûen, több, egymással korreláló esetet, ami szériahibára utalna, NEM találtam e motorhoz, épp ellenkezôleg, stabilnak mondják - míg át nem szakad a hengerfej alatt a legfelsôbb ponton 2 hüvely között a fal. Ez általában hôre és extra terhelésre teheti meg, van rá megoldás, de normális használat mellett nem téma, csak "legyen gazdája", szokták mondani.. illetve pont emiatt, hogy a hôre érzékeny, LPG-hez emiatt sem ajánlott, meg amiatt sem, hogy nem hidrotôkés,.. LPG mellett magasabb égéshô van + 20000-enként szelephézag ellenôrzés kell + a felsôkenôk használata kellhet (ez a másik megosztó téma szakik között), úgyhogy .... Alapvetôen stabil mocik, nincs min parázni. Ha RS-em lenne, ami amúgy sosem kellene, újrahüvelyeztetném helybôl.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #9051 üzenetére
Ezt a Xado-t annyit futtatjak, hogy egyszer lehet kiprobalom ha mar sok lesz a meter a Bubi-ban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
1stVikman
senior tag
Hajtani nem hajtják, de sok a városi rövid táv.
Eddig mindig Mannol ment bele, ennyire trágya lett, hogy már nem ajánlott?
Erre a Total - ra gondoltál? : [Total quartz ineo LL 5W30]
Már nincs olyan olaj, ami nem long life - os, de tudja az előírtakat?Motion_Blur
Köszi neked is. -
Dißnäëß
veterán
Őszintén ? Megszeppenés. Fogalmam sincs. Ott gubbasztottam benne, simán eléghetett addigra, ahogy a rossz kenés miatt felhevült ott az alkatrész, nem tudom, de eszembe nem jutott kiszállni és pálcázni egyet.
Az ezt megelőző ~3000km-en jó volt, felkészítve vittem a honosítási vizsgára.
Egy szerelő ismerősöm mondott egy csúnya trükköt, amit kelletlenül, de néha bevállalnak pénzért egyesek (nem ők - elvileg tényleg) , miszerint ahol már érezhető, hogy érik a motornál egy ilyen hiba, vagy urambocsá, ránéznek, "júj ez nagyon szar, komplett szét kell lökni, X ezer EURO, anyagi totálkár", ott vadiúj hajtókar csapágy szett betételével még szar, már itt-ott kopásnak indult tengely mellett is van 2-4000 km viszonylag tünetmentese az autónak, és utána meredek bekopás, majd összefossa magát. Tekintettel arra, milyen brigádtól vettem (az amúgy céges, pályázott autót, egy vezető használta), meg a pasztás tömítés, stb.. kinézek belőlük bármilyen mocskolást, csak párezret bírjon ki az új tulajnál a kocsi, aztán azt kezd vele, amit akar. Szóval, bármi lehetett.
A nagyfelújítás óta nézegetem az olajat hetente, mintha félnék valamitől, de semmi, ott van benne mind. Volt egy kis szimering valamim, kihajtás környékén, Petrányi orvosolta + amúgyis olajcsere jött, elvégezték.
Az olajpumpájuk elvileg strapabíró és erős (bár 220 felett ki tudja, mi milyen állapotú), hát ennyi egyelőre. Használom, nézegetem, jó.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
veterán
válasz 1stVikman #9056 üzenetére
Mannol - részemről 400 Ft/liter árért nem kockáztatnék. Veszek Mannol cuccokat, de csak ártalmatlanokat: féktisztító, epoxy gyurma (azzal ragasztottam meg a bitpork csomagtartójából örökölt, repedt kijelzőjű telefont - működik), motormosó, egyéb sprék. Ha ezek nem működnek, az egyből kiderül; a motorba viszont nem látok bele.
Igen, az a belevaló Total.
Ami nem longlife és belevaló, az a VW 502.00 szabvány.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Dißnäëß #9059 üzenetére
Tudják, teljesítik az adott - jóváhagyást kiadó - márka longlife olajcsere-periódusát, ami lehet fix vagy rugalmas.
Pl.
- VW 502.00 - benzines fix 15 ezer km / 1 év
- VW 504.00 - benzines fix 30 ezer km (merész!) / 1 vagy 2 év, vagy rugalmas, de legfeljebb 30 e. km / 1 vagy 2 év, amit az autó számítógépe kalkulál.
VW 504 esetén az adott motortól függ, hogy fix vagy rugalmas. Továbbá az adott autótól függ, hogy használható-e benne az 502 vagy az 504, stb. A leges legújabb VW-k már 508.00-t kérnek (0w20 vagy 0w16?).[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Ez alapján szvsz nincs jobb választás az 504.00/507.00-nál 5W30 illeve 0W30 esetén, nagyjából bármilyen VAG motorba, amibe mehet ez a viszkozitás.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
1stVikman
senior tag
-
Motion_Blur
félisten
válasz 1stVikman #9064 üzenetére
Na az hogy sikerült?
Castrol 0W40-et ajánlja, alternatívaként pedig 5W30 LL-t
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
1stVikman
senior tag
válasz Motion_Blur #9066 üzenetére
Total [kép]
Castrol most nekem is azt dobja, amit te is linkeltél képen. -
veterán
válasz Motion_Blur #9063 üzenetére
OFF, mert egyéni fejlövés.
Az zavar a VW 504-ben, amit különben mindig használok, hogy kéz a kézben jár a VW 507-tel, ami viszont dízelekbe való. Engem nem érdekel, hogy kíméli a DPF-et, mert nincs DPF a benzines autómban. Inkább lenne benne foszfor és kén, az is ken.
-
hads
tag
Na, lecseréltettem az olajat az Octavia1 1.9 TDI-ben hétvégén.
Petronas ment bele, a Fuchs-ra kellett volna egy pár napot várni.
megspékelve egy Mann olajszűrővel
Kicsit zavar, hogy a Petronas-ról kevés tapasztalatot olvasok. Ez azért van, mert nem olyan jó olaj, vagy nincs még úgy a köztudatban?
[ Szerkesztve ]
Kétszer ad, aki gyorsan ad, a smucig + egyszer sem.
-
szimi57
őstag
válasz Dißnäëß #9027 üzenetére
Olaj adalékról van egy történetem, konkrétan a Metabondról. Cégekhez járt egy házaló termékbemutató úriember. Hozzám is bekopogott. Többek között előkerült a bőröndjéből a Metabond is. Elővette a tesztelő eszközét. Ennek az volt a lényege, hogy mekkora erő hatására szűnik meg a kenőképesség. Az eredmény rendkívül meggyőző volt az adalékolt olaj javára. Mindez a szemem előtt történt. Ez lehetett vagy 30 éve. Akkoriban használtam is rendszeresen az adalékot. Nyilván azóta sokat fejlődött a kenéstechnika. Valszeg ma is találhatók ilyen bemutatók a legújabb olajokkal.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
pepucs
tag
-
erik365
aktív tag
Itt számomra nem az a lényeg, hanem az egyéni preferencia.
Valamint Motul esetében mindig megtalálhatók a nyírószilárdsági adatok, szulfáthamu tartalom, míg ez Selenia esetében elmarad.#9083 tboldi : A Selenia régen ugyanolyan olaj volt mint a Castrol vagy bármi, csak a Fiat eladta a Petronasnak 2007 körül.
1.4 T-jet M32
-
Rocky975
senior tag
Sziasztok!
Többször olvastam itt , hogy több molibdént is rakhatnának az olajba.
Mi a helyzet a liqui moly Mos2 adalékkal?
Én szoktam használni régebben 1.0 swift-ben, mercedes 2.6 benzinben.
A modern dpf-es autókban is lehet használni?Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
tboldi
nagyúr
Megvan a WagonR szeretetcsomagja, Motul Eco-Lite 5W30, Mann olajszűrő, illetve Filtron lég- és pollenszűrő. Meg 4 db NGK gyertya.
Mondjuk még a cseréig van 2-3000 km, de pár hét, és el fogja érni. De azért az olajszűrőre rápróbáltam az új leszedő szerszámot, jó passzentos, fasza lesz.Az Ypsilonhoz meg rendeltem 3 helyről is üzemanyagszűrő kiszedőt, gyakorlatilag mindenhol hiánycikk, beszállítónál is, de úgy tűnik, az egyik bolttal talán sikerrel járok.
Ja, meg holnap érkezik az új olajszűrőkupak a törött belsejű helyére, remélhetőleg megoldja a bár nagyon ritka, de aggasztó insufficient oil pressure hibaüzenetet.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Csináltass egy "Bold Motors" vagy "Bold Automotive" , stb. de ütős bélyegzőt; aztán jövőre viszem Móvárra olajcserére fater Ignisét.
Pár hete az Autoklubhoz vitte a 4. éves szervizre (olajcsere, fékfolyadék). A pollen- és levegőszűrőt kicseréltem én, ahhoz nem kell szerszám, akna, hozzáértés.
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #9093 üzenetére
A molibdén adaléknak pont van értelme.
-
grizlisandor
addikt
-
tboldi
nagyúr
Bélyegzőm tényleg nincs, de ilyeneket szoktam irkálni.
Mivel nem dolgozom/tam soha autószerelőként, ezért gyakorlatom is csak annyi van, amennyit a saját autókkal foglalkozom, és amíg ez így van, addig másét nem is vagyok hajlandó elvállalni.
Rengeteg mindent kellene még tanulnom, mert az OKJ tulajdonképpen csak a papírról szólt.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #9097 üzenetére
Nem kell rá a cégforma (jobb nem kamuzni), ezért írtam, hogy Bold Motors, valami hangzatos... alá meg egy valamilyen cím, a preferált márkák felsorolva (Suzuki - Honda - Lancia....), a tetejébe egy szép logó, vagy a Bold Motorsport valami frankó tipográfiával.
Profibb lesz mint a sarki Végh Béla autószerelő e.v. pecsétje.[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #9095 üzenetére
Sok olajba tesznek alapból annyit aminek már van értelme.
Vw speces olajoknál annyira nem jellemző. Mobil1 esp-ben van pl -
tboldi
nagyúr
Lancia (1.3 Multijet) olajszűrőkupakja kicserélve nem töröttre, kíváncsi vagyok, hogy megoldja-e az indításkori insufficient oil pressure hibaüzenetet. Idővel és használattal kiderül.
És megjött az üzemanyagszűrőhöz is a célszerszám, az is ki lett cserélve végre.Még a hátsó fékdobok vannak hátra mára, az egyik szintén törött egy kicsit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest