- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- ZIDOO médialejátszók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Októberben jön a Starship Troopers: Extermination teljes változata
gp A végső kiadás PC mellett már PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is elérhető lesz.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
Azért húzódott el, mert volt tartalékban egy 4 l-es tétel olajfogyasztás miatt, nem akartam kidobni. Nyugodt voltam mert LL olaj. És emlékszem valamennyi 3 hengeres távom is volt. Azóta ott a kocsiban 2 db tartalék trafó. Bármikor cserélni tudom.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #9450 üzenetére
2020 körül változtattak az adalékolásán, modernebb lett, TBN szám is emelkedett 8,5-re. Nekem pont, hogy sűrűsödni szokott. Olyan 5000 km-ig szép világos folyós, utána kezd el barnulni, sötétedni és szintnézésnél láthatóan sűrűbb. Amúgy is kicsit sűrűbb versenytásaihoz képest.
LM:
Mobil 1 ESP:
Castrol:
Amúgy sosem égett meg, vagy hígult el, 30 fokban pályán tartós 4500-5000 fordulaton 300 km-en át sem. Egyedül az ára ami egyre durvább, ezért is gondolkodom váltok. -
szimi57
őstag
Még az előző széria volt. Biztos, hogy hígulhatott a 3 hengerezés miatt, és nem sokkal a csere előtt. Fel van jegyezve mikor cseréltem a trafót. Lehet, hogy nem véletlen volt ez a változtatás.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gyöször
senior tag
Én sült hülye vagyok a tribológiához, csak felhasználói szinten foglalkozok az olajokkal és nagyfokú kísérletező kedv jellemezte az előző évtizedemet.
Annyit tudok, mivel direkt az lspi ellen fejlesztettek olajat direkt ezekbe a benzines hengerbe fecskendezős (kis)turbós motorokba ezért gondolom csak lehet hozzá köze. Mert eleinte én is ilyen értetlenül álltam a gpf meg dpf hez használható olajokhoz. Ezen a logikán is csak akkor lenne köze, ha már zabálná meg folyna végig a kéményben.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
szimi57
őstag
Nekem az a szerencsém, hogy mindegyik gyártónak vannak komolyabb olajai nem ilyen "hígf....s"-ok. De szerencsére kevés embernek van olyan szar motorja mint nekem, hogy az kelljen bele. Vagy nem is olyan kevésnek, csak nem tudják mi a jó?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
grizlisandor
addikt
H-h Vasco pollenszűrő lett?
Múltkor írtad, hogy már: "Próbáltam a fullos vasco-t, közelébe nem ér a mannak. Akinek klíma mindig megy csak az FP." -
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #9462 üzenetére
Azok toyotába mennek, nincs fp bele, meg nem klímáznak sokat. Én meg minden második olajcserénél cserélem.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gyöször #9455 üzenetére
Probaltam kiokositani magam de sok konkretumot nem talaltam. Annyi derult ki a Mobil olajcegtol, hogy az API SP illetve a ILSAC GF-6 szabvany teljesitesehez jobb LSPI “ellenallosagot” irnak elo. Szoval erdemes SP / GF6 olajat valasztanunk az SN / GF5 helyett.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Gyöször
senior tag
Ezért nem értem azokat a tulajokat akik ragaszkodnak a szuzkó szervíz api sm olajához.
Mellesleg megjegyzem, hogy amit vettem olajat a dobozán "csak" api sn+ és ilsac gf5 van, csak valahol leírták a mobil weboldalán, hogy ez ám bizony teljesíti a gf6a meg az api sp-t is. :-))) de legalább dexos 1 gen2 rajta van.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gyöször #9468 üzenetére
Igen a hitelesites nem olcso, szeretnek ezen sporolni ha olyan a celpiac. Szoval sokszor tobbet tud az olaj mint ami ra van irva de ugye ha nincs hitelesitve nem irhatjak ra a magasabb besorolast.
Amugy ez az SM olyan csokeveny mint manapsag a 10W40.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #9102 üzenetére
Egy jó darabig kunyiban volt, de az utóbbi hetekben újra elkezdte a hidegindításkori "insufficient oil pressure" hibaüzenetet dobálni az Ypsilon, és most már egyre gyakrabban. Olyankor pánikszerű leállítás, majd ismételt indítás után abszolút semmi gond, menet közben sem jött még elő soha, valamint viszonylag meleg motort indítva sem, kizárólag több óra állás és hidegindítás esetén.
Meg fogom nézni ezt a szabályzót a napokon belül tervezett olajcsere alkalmával (nem tudom, hogy folyik-e ki onnan, ha nem engedem le ), és mivel csak ~2400 Ft kedvezménnyel, egy olajnyomás kapcsolót is veszek, hátha. Ezt a szabályzót, a hengerforma izét és mögötte az elvben 36 mm hosszú rugót lehet valahol venni külön, vagy csak az olajpumpával/vezérlésburkolattal együtt?
Keresgéltem külföldi fórumokon, még olaszul is gugli fordítóval, de elég változatos megoldások voltak, sokféle oka lehet ennek a hibajelenségnek.Innentől ON: Illetve arra is gondoltam, hogy a Selénia WR 5W40 sem olyan jó neki? Váltani kéne másra, ami tudja a Fiat 9.55535-M2 előírást?
2007 Lancia Ypsilon 1.3 Multijet, 199A3.000, VGT-s, 90 ló, DPF nincs
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Sorry, melléütöttem, 9.55535-N2.
Mondjuk ez a Motul mindkettőnek megfelel.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
Esetleg merjek-e 0-sat beleönteni a rövidtávok miatt? Ez a Mobil tökéletesen megfelel a szabványoknak.
Valszeg hamarabb elérne a hengerfejben lévő olajnyomás kapcsolóig, normál esetben is eltelik 1-2 mp, mire elalszik Aladdin lámpája a műszerfalon.
A WagonR-rel jobban mertem kísérletezni, de a digónak lelke van, óvatosan kell vele bánni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Mondjuk a Selenia WR mellett szól, hogy 5 literes flaskát vettem legutóbb, és csak 3 (3,1-3,2?) liter hiányzik belőle, úgyhogy elég lenne 2x1 litert vennem.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #9486 üzenetére
Igen, először én is erre gyanakodtam, ugyanis a dec. 24-ei olajcserekor kiderült, hogy el van törve a biztonsági szelep a kupakon belül, amire rá kell kattintani a szűrőt. De muszáj volt úgy összeraknom, hiszen Szenteste napján nem tudtam honnan szerezni másikat, aztán februárban kicseréltem teljesen újra, és ezzel együtt új szűrőbetétet is kapott. Természetesen nyomatékra húzva minden, meg a tömítést is cseréltem.
Szóval ez a legkevésbé valószínű.Nem tudom, hogy van-e visszacsapó valahol, mert ugye ez ilyen, nem a fémházas-feltekerős, mint pl. a Hondáé.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #9486 üzenetére
A #9102-es hsz-ben molnarpeter erre gondol (14:59-től, ha nem onnan indulna, és van angol felirat).
[ Szerkesztve ]
-
erik365
aktív tag
2015-ös 1,2-es TSI Fabiaba 90le, milyen olaj legyen? Anyós vette magának egyet, ledobálnám belőle a folyadékokat. Valamint még ezeket is érinti a kokszosodás?
[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
-
kaszaking
tag
Sziasztok.
Mazda 6 GG 2005-ös 2.0 benzines autóba milyen olajat javasoltok? Motul olajkereső hozza hozzá a 8100 Eco-Clean, X-clean FE, Eco-Nergy. -
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #9489 üzenetére
Most ellenőriztem az olajszintet, közel maxon van, valamint az olajszűrő környékén nem látok semmi folyást.
Egyébként ma de. az Ypsilonnal mentem el a pékségbe, persze most is megjelent a kijelzőn az insufficient oil pressure a legelső indításkor, de kipróbáltam, amit az egyik olasz fórumon olvastam: nem leállítani a motort, hanem megemelni a fordulatot 1500-2000 környékére, és akkor abbahagyja a reklamálást. Valóban.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Kicseréltem az Aladdin lámpa kapcsolóját, az új alkatrész tökéletesen működik, viszont a problémát nem oldotta meg. Várható volt, de egy próbát azért megért, és nem is volt drága.
A héten megjön az olajcserés csomag, aztán azzal együtt ránézek a nyomásszabályzó szelepre is.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Kíváncsian várom a fejleményeket. Ugyanez nálam is. Hidegindításkor random módon lassan alszik el, a motor hangja rendben olyankor is, máskor meg azonnal elalszik.
Ugyanaz az olajszűrő kell mint Neked, gyárit tettünk bele. Előtte Bosch volt benne, ugyanígy csinálta.Olasz autós topikban kérdeztem, hogy ez bug vagy feature... de lehet, megsértődtek már a kérdésen is. 🤷
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen