- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós kamerák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- HP notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
gp A sokak által várt folytatás sajnos nem fog idén megjelenni, kicsit tovább kell rá várnunk.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
Videó [link]
El nem tudom képzelni hogy ott hogy bírják a korszerű autók, ha így gyártott szűrővel vannak karbantartva[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
Ügyes gyerekek, munkavédelem abszolút zéró, mégis mindenkinek megvolt a két szeme, tíz ujja. 👀🖐🖐😁
Szerk: Most azon azért elgondolkodtam, hogy legközelebb is a "gyári" Maruti-Suzuki olajszűrőt vegyem-e apám Suzukijába, vagy megteszi az utángyártott Mann is. Érzésre nem sok szűrőpapír ment itt bele.
Szerk2: Érdekes, hogy üzemanyag szűrő van ráírva. [kép]
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #10855 üzenetére
Nem hinném, hogy ez jelentene bármiféle akadályt, tippem szerint a márkaszervizekben is nagy eséllyel Mahlét tesznek fel az újabb Ignisekre és Swiftekre.
A Jazz is Japánban gyártódott, mégis ugyanolyan jó rá a francia Purflux vagy az amerikai Honeywell is, nem kell a magyarul szerencsétlenül hangzó Toyo Rokira vadásznom. Ilyet még nem is vettem, így nincs róla kép.
-
Asbee
veterán
Én most pályán meghajtottam a Golfot, volt hogy 107 fok is volt az olaj. Nyárra valami racse méz kell mert beég.
Durva amúgy ennek már milyen termo menedzsmenjte van és milyen lassan melegszik be. Kell egy 15-20 km mire olaj is 80-85 fok (pályán kevesebb), viszont 2 perc után ebben a kis minuszban is már fűt.
-
-
tboldi
nagyúr
Rendeltem egy rakás cuccot, meglesz a jövő hétvégi program.
WagonR (M13A VVT aka Ignis-motor):
- 4ℓ Motul 8100 Eco-lite 5W30 olaj
- 3ℓ Motul Motylgear 75W90 GL-4/5 váltóolaj
- Mann W610/1 olajszűrő
- Filtron AP190/3 légszűrő
- Filtron K1293 pollenszűrőMiTo (199A8000, 1.4T 155 ló):
- 4ℓ Selenia StAR Pure Energy 5W40 olaj (gyári)
- 2ℓ Tutela Matryx 75W85 GL-4 váltóolaj (gyári)
- Purflux olajszűrő (gyári)
- olajszűrő kupak (a Lanciából tanulva hátha el van törve)
- 4 db NGK IKR9J8 gyertya
Pollen és légszűrő már nem kell a digóhoz, a vezérlést meg lehet, hogy szervizre bízom, nincs rögzítőszerszámom.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #10866 üzenetére
De az. Valamit elrontottam?
A kezelési útmutatóból néztem ki a mennyiséget (2008-as kiadás, tehát ehhez az autóhoz való). Miszaki.[ Szerkesztve ]
-
kisbalazs83
aktív tag
Szia!
Innen rendeltem nemrég MOTUL GEAR 300 75W90[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
tboldi
nagyúr
A WagonR-be jó a félszintetikus Motylgear is, sőt a mostani Castrol előtt pont ez volt benne. És jobb is volt a Motul, a Castrollal zajosabb és nehezebben is kapcsolható. Bár tény, hogy a nyelestengelycsapágy morgását nem fogja az olajcsere megoldani, egyszer muszáj lesz meglátogatni őket.
szerk.: Amúgy tök jó, hogy csak váltóhibás autóink vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
Asbee
veterán
válasz focvis #10877 üzenetére
Lebegteti az szépen. Total Quartz Ineo Longlife. Mobil 1 espt akartam, de gari idő utántól mindig ezt a totalt rakták bele 15 ezrenként cserélve. Gondoltam akkor maradjon. Olcsó, 8-10 ezret tuti kibír. Olajfogyi nincs, bevilágítva is szép tiszta. Jól eltalált ez az olaj is.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #10881 üzenetére
Áh, olyat nem merek. Ezek az 5-30-ak már úgy peregnek....
-
Rivaul
addikt
Sziasztok!
Egy Citroen C1-be kellene nekem olaj. 2006-os, 1kr-fe láncos literes Toyota motor, mint az Aygo. A gyári leírás alapján rendeltemmajdnem egy TOTAL 5W-30 Q. 9000 FUT NFC 4L/NL-t. Ahogy néztem ennek tökéletesen egyezik a specifikációja. A leírásban benne van a Toyota követelménye is. Api SL/CF A5/B5 (A1/B1). Viszont azt ajánlották a topicjában hogy a 0w20-at válasszam inkább. Itt viszont nem tudom belőni melyik a megfelelő, mivel nem találom a specifikációs egyezést. Esetleg Eneos Ultra 0w-20?? Ezt tudnám onnan beszerezni ahonnan rendelnék. Melyik lenne a jobb? A Total 5w30 vagy az Eneos 0w20? Az autó feleségemnek gyerek járatra lett. Sok hideg indítás és rövid táv. Előre is köszönöm.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Rivaul #10884 üzenetére
Én uaz mondom mint a topikban: 0w20. "Sok hideg indítás és rövid táv." esetén pedig max 10.000kmenként csere. Eneos jó lesz.
Az elején nézd, hogy nem e eszi. De ha igen akkor az 5w30at is fogja és érdemes minnél elöbb elkapni a bajt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Rivaul
addikt
Köszönöm szépen a válaszokat. Egyenlőre akkor benevezek az Eneosra. 10e a max futás, soha nem cseréltem hosszabb idő után. Vagy évente. Direkt a költségvetés optimalizálása miatt lett a C1. Eddig az XC90-et nyúztuk mindenre. De már nem járaok napi 80km-re dolgozni. Így csak helyi nyúzása maradt. Az pedig se neki, se a pénztárcánknak nem jó. Most tényleg csak akkor kell elővenni ha van is értelme.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #10892 üzenetére
Amúgy módosítottam a rendelést, illetve azóta már át is vettem a postán, most már 3 liter áll rendelkezésre.
szerk.: A többi is megjött, amit a #10865-ben felsoroltam. Szerelésdús hétvége lesz.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ma szerelős délután volt, kicseréltük apummal a WagonR váltóolaját, lég és pollenszűrőjét, viszont a motorolajra és annak szűrőjére nem került sor, ugyanis észrevettük, hogy inkontinens lett az autó, ereszt az olajteknő alól egy néhány centis szakaszon.
Végül is majd' 20 éves darabról van szó 230k km-rel az órájában, annyira nem meglepő, ha elkezdenek előjönni efféle hibák. Le kell majd venni és újratömíteni, aztán mehet bele a friss nedű, de ma paszta híján nem álltunk neki. Amit 5 évvel ezelőtt használtam a Jazz szelepfedeléhez (4-es pont), már megkötött.Holnap még több meló, MiTo olajcsere (motor + váltó), illetve gyertya van betervezve. Biztos lassabban fog menni az első alkalommal, ahogy sorban fedezem fel a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Van ez az olaj amit régóta használok,
castrol 5w40 c3
a 502.00 VW minősítés miatt.
[link]
Itt a leírásban is szerepel, a minősítés.[link]
Itt már hiányzik a minősítés.
[link]Korábbi 2015 ös adatlap, ahol szintén szerepel.
[link]Nézem a gyártó oldalát, és ott már nincs fent ez a minősítés,
korábban fent volt és valamiért lekerült.
Mi lehet ennek az oka ?
Létezik hogy változtatnak egy konkrét típus összetételén?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
félisten
válasz DonThomasino #10896 üzenetére
Változtattak a magnatecen. Hosszú ideig ezt az olajat használtam, majd 2020 - ban olajcsere után azt vettem észre, hogy keményebben jár a motor, nem volt szép hangja. Akkor néztem meg a dobozt és a dexos2 minősítés eltűnt róla, az olaj szaga is teljesen más volt, mint régen. Nem hagyott nyugodni és lecseréltem edge-re. Ennek az olajnak van dexos2 minősítése, a szaga is olyan, mint régen a magnatecnek és a motornak is visszatért a régi szép járása.
[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Jó lenne ha erről tájékoztatnának vagy valami.
Elég szomorú ha így van, főleg hogy már meg is vettem.
Ha van egy minősítés akkor azt jó lenne tartani.
Kaufferék pl. nem tudnak erről a változásról ezek szerint.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DonThomasino #10898 üzenetére
Webshop se nezte a flakont meg, nincs ra kapacitasuk amugy. Sajnos sok gyartoknal elfordul, hogy valtoztatnak az olajon. Nyilvan ha butitjak az nem reklamozzak...
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #10895 üzenetére
Ma is szereléssel töltöttem a napom nagy részét, a MiTót vettem kezelésbe, de egy ponton meg kellett szakítanom a műveletet, mert az olajleeresztő csavar is úgy döntött, hogy megszakad.
Elképzelhető, hogy nem én vagy apum nyaltuk el, és így érkezhetett Svájcból, ugyanis már az olaj leengedésekor is csak pörgött egy darabig, és csak azután kezdett kifelé jönni, most pedig nem lehet megszorítani. Jelenleg olaj nélkül áll az autó a garázsban, és már csak annyi lenne hátra, hogy meghúzzam a csavart és beletöltsem az új olajat.
A lehető leggyorsabb megoldás a komplett teknő cseréje, gépműhellyel és új menet vágásával nincs kedvem szórakozni (mindenképp több idő, és tippem szerint sokkal olcsóbb sem lenne).Legalább a gyertyák és a szűrők újak, azokkal nem volt semmi fennakadás.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs