- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #76500 üzenetére
Állapot függő, ha repedezett akkor inkább szedd le, de álltalában a baj azzal szokott lenni, hogy elvetemedik.
Renault power
-
dssport
tag
válasz #89309696 #76493 üzenetére
Ezzel alapvetően én is így vagyok. Sokkal jobb ha írnak pár dolgot és sokkal több kiderül annál, mint amit szó szerint olvasni lehet. Főleg ha valaki jó emberismerő. Szóval én ezeket a hirdetéseket meg sem nyitom. Plusz nem vagyok hajlandó 30km-nél távolabb menni autót nézni, mert nem fér bele a fejembe, hogy a sok lyukrafutás árát/idejét kidobom az ablakon. Ha megindulnék egy távolabbi autóra az csak akkor fordulhatna elő, ha az valami nagyon nagyon biztos tipp lenne. Így volt kb 4 éve a becsületessel is. Győr-Gödöllő letudva azt gondoltam vannak még csodák egyszerűen megoldom a vásárlást aztán egy vödör csavart vettem.
Szóval igen, ragaszkodni kell az elvekhez. Erősen, makacsul, foggal-körömmel úgy mint én... Aztán egy esős szombat estén egy pohár Glenfiddich mellett rájönni, hogy 3 éve nem vettem semmit, aminek 2-nél több kereke van. Se jót, se rosszat.
-
zeon.hu
nagyúr
Kijelzős rádiót milyet érdemes venni?
Dashboard csere volt, de kényszerből egy Espace-é került bele, így nincs rádió kijelzés most. Megvagyok nélküle, bár a hangerő vezérlés hiányzik, hogy nem megy a kormányról
(Grand Scenic).#?*@&!
-
senior tag
-
rob210
Topikgazda
válasz lsebestyen #76506 üzenetére
az a párazáró gyurma.
egy ilyen ragacsos takony amit ha leszedsz utána érdemes vissza gyurmázni, mert az nagyon sokat számít.
Aki oviban megbukott gyurmázásból, az hátrányból indulRenault power
-
Kornelius07
csendes tag
Sziasztok.
F4R802 motorral kapcsolatban mire kell figyelni?
Itt is az SXR900 a javasolt olaj? -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz Kornelius07 #76512 üzenetére
ahha.
De ez a 150 kw os turbós, amit már a 2 es gt be is elkezdtek pakolni.
Nem rossz motor, a turbó miatt én az 5w40 et javaslom.
Vagy motult.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
balage25
senior tag
Budapest kornyeken van ajanlott szerviz?
Grand Scenic 2009 1.4Tce -
Xantomas
őstag
Tudom, nem gyári, de aki 6 sebességes, jobb alsó rükis váltógombot keres m2-höz, annak újra van opció aliról. [link]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
andras0x0x0
csendes tag
Sziasztok!
Egy 2003-as Reanult Scenic-nel, beázást latok az anyosules előtt. Az esővíz elvezető eldugulására tippelek, és ki szeretném tisztitani. Mennyire bonyolult ,milyen szerszámok kellenek hozza a villaskulcson kivul, és esetleg valami videó,vagy instrukció található a neten hozza. Én nem igazan tálaltam specifikusan a Scenicre.
Köszönöm , ha valaki segít.
-
psyche
csendes tag
Sziasztok!
Gondolkodom, hogy Renault Clio-t vagy Toyota Yarist vegyek. 2015-2016-os évjáratú autó lenne.
A célom az olcsó fenntartás lenne. De mivel nem tudom az alkatrészárakat, meg tudnátok-e mondani, mennyire olcsók az akatrészek a Cliohoz?
Ha javítani kell valamit, inkább 10 ezres tételekről vagy inkább 100 ezres tételekről van szó? Ilyenekre gondolok, hogy pl lengőkarcsere, vízpumpacsere, kormányszervómotorcsere, kuplungszett csere, stb...
1.2-es szívó benzinest keresek, nem kell turbós. A cél, hogy minél egyszerűbb legyen a motor.
Abban a hitben vagyok, hogy olcsóbb ezt javítani mint a turbóst. Azt olvastam, ha a turbó ezres motornál kimegy, tönkreteheti a motort is adott esetben, olyankor pedig milliós lehet a kár.
[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz psyche #76519 üzenetére
A Clioban az 1.2es fenntartása gombokból megoldható, amíg nem kell komolyabban hozzányúlni. Az enyém még árulja a kereskedő, aki megvette tőlem, azt a konkrétat akár tudom is ajánlani. Egyébként nagyon lusta vele az autó, a Yaris az 1.33 vagy 1.5 szívóval sztem jobb választás, ha nem drágább sokkal.
-
Gombinyó
őstag
válasz psyche #76521 üzenetére
Azt majd Robi megmondja, de sztem akkor se lehet vészes. Én 65ezerrel adtam el, addig nem jött ki rajta semmi. Ez volt az enyém: [link] Még gyári garis és az olaj is sűrűn le volt rajta cserélve, nem 30ezrenként.
Jah és ha érdekel keményen alkudni, mert január óta nem tudják eladni...[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
válasz Gombinyó #76522 üzenetére
egyébként... így, hogy megvan az első tulaj, van közvetlen visszajelzés az olajcserékre stb... Megérheti a dolog. Biztos forrás nélkül inkább új, kicsit többért...
A kemény alkuval viszont vigyáznék. Nyilván Te tudod, hogy mennyiért vitte el tőled (ne írd le, nem lenne etikus) de pont az ilyen ,,kemény" alkuk eredményezik, hogy a normális kereskedők kedve elmegy az egésztől, a mutyisok meg szárnyalnak, mert egy jobb terméken kevesebb a tartalék!!! Lehet, hogy Mo. nem itt tartana, ha az emberek az alku helyett a gondolkodásba fektetnének több energiát.
-
sparklyth
csendes tag
Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy Megane III 2012 1,5-ös dízelnek lenne most olajcsere, majd nem sokkal utánna műszaki vizsga is. Most áll 120.000-nél a kilométer számláló és ha jól tudom közelednek a "rettegett" karbantartások amik miatt nem szeretnek dízelt venni az emberek. Mivel teljesen láma vagyok a témához ezért érdeklődenék, hogy jól tudom-e és ha igen mik ezek a hibák (EGR szelep, kettős tömegű lendkerék, meg ilyesmiket hallottam), érdemes még műszaki vizsag előtt megcsináltatni ezeket a karbantartásokat vagy elég akkor ha nem megy át és/vagy utánna ha hiba jelentkezik?
Előre is köszönöm a válaszokat! -
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #76517 üzenetére
azt akár a karosszériába is beejthetted.
Mágneses kiszedővel körbetekergőznék a lukakon.Renault power
-
lsebestyen
addikt
válasz sparklyth #76524 üzenetére
Szia!
Bár nem vagyok dízeles, de pl az EGR és a kettőstömegű is olyan alkatrész ami nem egységesen "kopik" a használat során, nagyban függ a vezető stílusától (pl ha alacsony fordulaton jár vele, akkor a kettőstömegű előbb megkotlik), sokat városozik akkor hamarabb koszolódik el az EGR, konkrétan rátapad a korom. Ez főleg városi használatnál fordulhat elő, mivel nincs lehetősége rendesen kiégnie a rendszernek.
Mindkettőnek van előjele. Kettőstömegűnek a legszembetűnőbb, ha leállításkor "becsörög" a motor. Ha az EGR már kokszos, akkor alapjárati problémák lehetnek, illetve a műszerfalon megjelenik a sárga lámpás is.
Műszakin ezeket amúgy annyira nem szokták nézni, ha igen akkor az már nagyon a végét járja. Nyilván check engine-es kocsi alapból bukó.
Szóval attól még, hogy 120k van a gépben simán lehetnek még jók ezek az alkatrészek.
-
rob210
Topikgazda
válasz psyche #76519 üzenetére
yarisból melyik motorkódot nézted?
Mert az 1.33 as az szereti enni az olajat, ha az előző gazd a nem a megfelelő olajjal itatta.
A clio faék egyszerű, az 1.2 es szívóval.
Nincs komoly tétel, csak a katalizátor és a klímakompresszor, ha megdöglik, de ez minden autón drága.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz andras0x0x0 #76518 üzenetére
Le kell venni a levélrácsot és alatta lesza két doblemez felett a tűzfal és a torony között lesz, meg fogod látni ovál alakú gumi peremes luk, ehhez viszont le kell venni az ablaktörlő karokat, amit vagy lehúzóval, vagy esetleh vízpumpafogóval tudsz leszedni. Ha nagyon rá van gyógyulva akkor lehúzó.
A csavarokhoz 10 es dugókulcs kell, és 16 os az ablaktörlőhöz.
Lekapod kiveszed a szerkezetet, ablaktörlő motornál a vezetékre figyelj.
Ha kint van minden mehet a takarítás, ecset, porszívó, mőanyag pálca az elvezető, kidugításához.Renault power
-
polonic
félisten
Volt róla szó, hogy Pilkington a gyári üveg a Renault-nál.
Nekem nem. Megnéztem és AGC a gyártó. -
rob210
Topikgazda
válasz sparklyth #76524 üzenetére
Műszaira a fék és a lengéscsillapító, legyenek rendben, és ne legyen hibakód, kb. ennyi.
Kettőstömegű karbantartás az mi?
Azt vagy cserélni kell ha ráz, vagy nem szabad hozzányúlni.Viszont ha 120e van a kocsiban javaslom a mielőbbi vezérléscserét, mert ha az elszakad na akkor megtudod mi a drága karbantartás.
Renault power
-
polonic
félisten
válasz rob210 #76531 üzenetére
Mondhattad volna nyugodtan.
AGC-ről azt találtam neten, hogy nehéz beszerezni.
Egyébként Pilkingtonnál érdeklődtem és van szélvédő, akusztikus, 75 mindennel együtt.
Pilkington volt az előző puntonak a gyári szélvédője. De valahogy mégis a gyárihoz ragaszkodnék. Lehet, hülyeség. De szűrőkből is csak gyári. Te úgyis tudod. -
forceberg
veterán
válasz rob210 #76530 üzenetére
Nem írt a kérdező LE-t, gy akár még a 90 lovas egyszerűbb szerkezet is lehet. A 90-esben talán még a lendkerék is egytömegű?!
8 éves autónál bízzunk benne, hogy 6 éves korában az előírás szerint ki volt cserélve a vezérlés, de a saját csere a megnyugtató.
Főleg, mi van, ha a márkaszerviznél csak a számlára került fel feszítő, vagy akár a vízpumpa? Nem lepődnék meg, ha gyakran csak a 2db 3-4e Ft-os szíj kerülne kicserélésre, a drágább kiszámlázott alkatrészek meg mennek a maszekbahttp://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
harry
veterán
Még korábban mondtam, hogy kinyílt a hátsó kipufogódob oldala a lemezek illesztésénél. Janóék megcsinálták, a megoldás az lett, hogy a gyári palástot leszedték, s mivel belül jó állapotban volt, kapott egy újat (meglátásuk szerint elég hitványak az után gyártottak, így inkább javítják a gyárit míg lehet). Pofás lett, képek: link
Illetve úgy néz ki, hogy egy hét múlva utazunk Luxemburgba, 1200km, érdekes lesz.
Kocsi átnézetve, fékek, folyadékok, futómű, szűrők, klímagáz rendben. Kötöttem rá egy Aegon SmartCasco-t is assistance-al. Tetőcsomagtartó rendben, tetőbox van.Tippek esetleg, érdemes valami alkatrésszel készülni az útra, hogy ne maradjunk ott az út szélén?
Pótkerék (+emelő...) és defektjavító van, aksi fél éves, ekkor lett generátor is felújítva, olajat pár hónapja cseréltem, hűtővíz van s rendben.
Trafók? Vagy bármi, amit érdemes vinni, és ki is tudnám cserélni könnyen ha elromlik?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
Egy kis bizalom kéne csak a kocsid felé.
Hiába készülsz akármilyen alkatrésszel, ha el akar romlani el fog.
Én többször megjártam már a meganeal Horvátország déli felét oda vissza soha nem hagyott cserben. Pedig oda vissza plussz tekergéssel ott 2000km ment bele egy egy alkalommal.Egyszóval ha bízol a kocsidban az többet ér.
( nem mellesleg jól esik, hogy igazam lett és csak a külseje volt oda a dobnak )
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
harry
veterán
válasz rob210 #76536 üzenetére
Egyetértek Persze azért amit tudok, szeretnék megtenni.
Bízom a kocsiban, mert vigyázunk rá, és karban van tartva, bármi gondja van nem sajnálom a javítást. Csak már trélereztünk vele autópályáról, mert nem töltött eléggé a generátor (igaz az az aksi sem volt már százas), így azért van némi fenntartás bennem, de igyekszem úgy nézni, hogy ami gondja volt, azt helyrehoztuk - más meg nem lesz és készMeg hát ha azt nézem, hogy csak ~1k km, mi baj lehet, ennek csak én már a többszörösét belehajtottam, summa meg 188k-nál jár. Cimborám is németektől hozta haza eladni (és akkor még a régi aksi / generátor, meg a beteg féltengely és leült tartóbakok és lyukas dob volt rajta, szóval azóta csak jobb lett).
Dob: ott oldalt mindenképp kifújt, kézzel is érezni lehetett, nem csak kis lyuk volt. De igen, annak örülök, hogy a belseje rendben.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
psyche
csendes tag
válasz rob210 #76527 üzenetére
Hát Yarisból 1.0-st, 1.3-ast néztem benzinesben. Viszont a 2015 körüli Cliók külseje határozottan jobban tetszik mint az ugyanilyen évjáratú Yarisoké. A Yarisok külseje totál semmilyen, semmi nincs ami megfogna bennük. Az új, ráncfelvarrott Yarisok viszont jól néznek ki, de még igen magas az áruk.
Szóba jött még az E Corsa is. Azt 1.3-as benzinmotorral néztem. A Clio fenntartása egy E Corsához képest is alacsonyabb lehet?
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
válasz sparklyth #76524 üzenetére
Ezzel a 2 tétellel csak akkor kell foglalkozni amikor hibajelenséget produkálnak. EGR-t ha úgy van elhelyezve, (ehhez típusspecifikusan nem értek) a szívócső eltávolítása után elképzelhető, hogy lehet szemrevételezni, diag műszerrel megmozgatni, ha nagyon kormos, olajos, ragad akkor éppenséggel ki lehet tisztítani, de szerintem ezért kár leszerelni. Előfordulhat, hogy a takarítás nem segít, vagy akár ront a helyzeten. De ismétlem ha rossz, azt megérzed. Főleg egyenletes tempó után, gázadásra torpan, rángat, nem megy, hibakód stb...
Ha valaki nagyon nagyon nagyon precíz akkor az EGR takarítás úgysem jelent semmit. Olyan mint egy parlagfüves telken lekaszálni a gazt közvetlenül a tuja körül. Csináltál valamit, de attól még rohadtul tüsszögsz tovább... Fojtószelep, szívócsonk ettől még ugyan úgy áll a retekbe. Geometria leragad stb....
Kettőstömegűt majd kuplungcserekor kell ellenőrizni, ha jól vezetsz bőven 200k felett. Indításkor, leállításkor nyomd ki a kuplungot, ne használd túlzottan alacsony fordulaton az autót, plusz ne járj sok gyorsulásira résztvevőként.
Azt hogy ennek az autónak az olaj illetve üzemanyagkörében vannak-e olyan specifikus ,,rejtett" szűrők amiket kell takarítani, cserélni (1.6 HDI-hez hasonlóan) majd megmondják a guruk, én nem tudom.
-
MC Pite
veterán
Én picivel többért forgatott dobot rakatnék(megint) velük, és nyersz egy kicsi nyomatékot, plusz nagy gázon picit ércesebb a hangja. Ha már odáig elmegyek... Az pár éve nekem egy huszas volt, gondolom 25 körül most is megáll (gyári véggel).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
longwild
aktív tag
válasz longwild #75789 üzenetére
Sziasztok!
UHC "problémához" feedback:
Tehát volt egy lemerülgető, rosszabb állapotú aksi, amire gyanakodtam, hogy okozhatja az UHC megbolondulását, így a különböző, indító hozzászólásomban részletezett hibákat.
Aksi csere ugye nem oldotta meg, így időpontot kértem a márka szerelőjéhez.Nagyjából két hétre előre tudtunk egyeztetni és én továbbra is olvastam külföldi fórumokon az UHC bajairól. Öcsém javaslatára szétszedtük az akku tetején a piros dobozt, végig tisztítottuk minden alkatrészét, majd a negatív ággal is megcsináltuk. Kb egy órát pepecseltünk vele, mindent a helyére vissza.
Mire a szerelőhöz jutottam, az utolsó 3-4 úton semmilyen hibát nem produkált az autó. Szerelő is mondta, hogy ez így nehéz lesz :) . Azért szétszedte az UHC dobozt is, hátha talál beázásokat, de semmi ilyesmi nem volt. Ellenben volt újdonság is!
- 2007 októberében már biztosan újabb UHC került az autókba, amik lakkozottak (így ázni is nehezebben vagy nem is tudnak) és kevesebb SMD alkatrészt tartalmaz.Eljöttem, lassan 1 hónapja hibamentes az autó.
Egy amerikai autókban guru barátom hívta fel a figyelmem: a régi akku ki - új be, csak néhány perc (se) volt feszültség nélkül. Amikor a sarukat szétszedtük, összeraktuk stb volt akár egy óra is.... Szerinte itt a megoldás, mert az amerikai autói éppen ugyanígy viselkednek a lemerülő akku végnapjain és utána: nem normális alapjárat, olykor érthetetlen hibaüzenetek, nem működő segédberendezések. Neki a megoldás mindig egy éjszakára lekötni az akkut, másnap be az új aksi és az első néhány km-en még képes érdekességekre az autó, de utána minden szépen helyre áll. Eddig ezeket legendának tartottam, de miután az én Megane-om is kb így gyógyult (?) meg, igazat kell adjak neki...
Tehát tanulságok:
1. 2007 október után nem igazán lehet probléma UHC beázás (lakkozás)
2. furcsa tünetek, hibaüzenetek felbukkanásakor, pláne, ha az akku már öreges, akkor érdemes akkut cserélni ÉS egy éjszakára feszültség nélkül hagyni az autót.szoftver szakmabeli && Beverly250
-
rwin5
őstag
Üdv!
2002-es clio-t csomagterét be lehet zárni kulccsal? Megadta magát a kp. zár távirányítója és nem tudom márkaszervizbe mikor jutok el.Ha bezárom az autót a belső zárral akkor lezárja azzal a csomagteret is, de ahogy kinyitom az utasoldali ajtót egyből kinyitja az összes ajtót..
-
Áh, új nevünk lett?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Xantomas
őstag
Ha attól félsz, hogy lemerül az aksi, egy töltőt, meg egy hosszabbítót vigyél.
Vagy nem lesz semmi baja, vagy olyan lesz a problémája, amire nem készülsz fel. Az assistance elég lesz, plusz legyen meg minden gyári rapid szerelőeszköz. Zsírt, féktisztítót, wd40-et, 1l motorolajat, ducktape-et, meg egy flakon desztvizet vigyél, és annyi. Úgyse lesz rá szükséged.
Nekem viszont lenne egy first word problémám. Mivel tudom lerögzíteni a gyári sárfogó szőnyeget? Összevissza mozog, nem marad a helyén, állandóan beakad a kuplung, fékpedálba, amit kissé balesetveszélyesnek érzek. Egy ideig szőnyegragasztóval volt odafogva, azt lemostam, mert nem lehetett alatta kitakarítani, és csak gyűjt a mocsok.
Nézegettem ilyen aliexpreszes, kárpirba fúrós megoldásokat, de nem szívesen szaggatom ki a kárpitot. Nincs valami kevésbé invazív?"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz molnarpeter #76549 üzenetére
Szövet, aminek az alja gumi. Gyárilag tépőzár volt ragasztva az aljára, elsőnek arra gondoltam, de gyorsan megadta magát, pedig többféle ragasztóval megpóbálkoztam. A varrás eszembe sem jutott eddig. Köszi, ez lesz a megoldás. Ragasztás, plusz pár öltés.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen NAS-t vegyek?
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Háztartási gépek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- reMarkable - paper tablet
- Opel topik
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000