-
PROHARDVER!
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
marcitp
őstag
-
rekid
addikt
válasz zsolti72837 #44088 üzenetére
Az ilyen dupla kiteket felejtsd el.. az 55-300 arra jó hogy utána vágd valakinek.
Jó az 5xxx széra teljesen ahogy írták a 18-140 is jó lesz kezdésnek mindkettő használtan. 18-55 sem rossz de ha már kezdő és tapasztalni akarsz akkor a 18-105 meg 140 lefedi a portré kategóriát is (Mondjuk a szép háttérmosás felejtős) így tényleg tudsz kísérletezni mely gyutávok jönnek be a legjobban és később ha tetszik akkor tudod melyik gyutávban fontos neked a jobb obi. Így oda öntheted lavórral a pénzt.Gyáva népnek nincs hazája!
-
marcitp
őstag
Már majdnem azt mondanám, egy jó minőségű bridge, csomó gyutáv lefedve, elfogadható minőségben. Kezdésnek. Általánosnak. Talán ez sem ördögtől való. Ha meg “kinövés esete” van, akkor már tudatosan továbblépni. Nehéz kérdés ez a kezdésnek mit.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/131261609@N06/
-
Throme
veterán
válasz itouchfan #44105 üzenetére
Nekem az 55-200 VR tetszett, csak az enyém decenteres. Lassabb a N 70-300 VR obinál, többet keresi a fókuszt. Viszont kicsinek mondható és könnyű. Képminőségre elégedett voltam vele. Az 55-300 VR-el csak képeket láttam más fórumtárstól és nem győzött meg, de lehet szakértőbb kezekben ugyanolyan lenne, mint az 55-200, viszont az átfogása bitang jó. Az 55 kezdés is jobb a 70-nél.
A 70-300 építésben egy masszívabb cucc. Off állás mellett 2 további opciót ad a VR. FF gépen is használható (kirajzolja azt a szenzort is). Fém bajonett. Az AF gyorsabb, mint az 55-200-é.Én nem írnám le egyáltalán az 55-200/300 lencséket. Kezdésnek teljesen jó. Aztán lehet ugrani nagyobbat, mert a 70-200 f4 és persze az f2.8 más szintek.
Egyébként ezekkel a telékkel lehet portrézni. Hátteret is mossák.
szvsz
-
veterán
válasz marcitp #44102 üzenetére
Egyébként hogy biztos legyek szenzor tekintetében az emlékeimben, LR default zajcsökkentés mellett kiexportáltam minden D90-es képemet 1440p (~3MP) 95%-os jpegbe, és átlapozgattam őket teljes képernyőn... ISO800-nál már jól látszik homogénebb részeknél a zaj, attól felfelé meg mindenhol. Magyarul - akkoriban jó volt az a szenzor a D90-ben, de még egy viszonylag korai 24MP-s szenzor is azonos méretre leszedve úgy 1,5-2 FÉ-vel később kezd el igazán hangyásodni.
Persze nappali fotóknál, vagy állványozva, vagy szuper beltéri megvilágítással (nem kell lightboxokra gondolni, csak mondjuk erősebb dönthető vaku) ez nem jön elő - de ha a fényviszonyok miatt fel kell tolni az ISO-t, az a szenzor bizony elég hamar kifullad.
(Ezt igazából csak azért tenném hozzá, mert ezek a köcsög kis telók fix témáknál eléggé feltörekszenek low-lightban is - tehát ne legyenek irreális elvárások csak azért, mert hű az APS-C szenzor milyen nagy. )
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
i-sti
senior tag
-
veterán
válasz Throme #44107 üzenetére
Mossák - csak nem mindegy, hogy hogyan.
Az 55-300at nem láttam, de az első 55-200VR-ral pár esküvői portrét igen - eléggé "bizi" az a buké. Ha nem full homogén a háttér, én tuti, hogy előbb mennék ilyesmire egy 85G-vel akár kettőnyolcon, mint kittelével tökig nyitva. (Egyébként árban sem megugorhatatlan a difi a kettő között...)
(AF sebesség meg portrénál hótmindegy... )
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Throme
veterán
válasz anaqer #44110 üzenetére
Én inkább a 70-300-at használtam/használom, az 55-200-zal szemben és elégedett vagyok vele mosás terén is. Elsősorban ez nem portré obi, nem is lesz olyan minőségű a háttér.
Aki főként portrézik, annak célszerű valamely fix obit megvennie, viszont állatkertbe, repülőnapra, kirándulni, autóversenyre teljesen jó a tele, és oda előny egy gyorsabb (ha nem is ez a leggyorsabb a világon) AF.
Ilyen helyeken nem tudok közelebb menni a témához egy fix obival (ok van fix 300...stb, de az nem az én pénztárcámnak való)szvsz
-
marcitp
őstag
válasz anaqer #44108 üzenetére
Igen, kinek mi a fontos. Engem pl az ISO (ahogy én használom) nem érdekel.
A D90 mellett a komolyabb kialakítás szól, natív ISO-n elég jó az a szenzor még mindig, de sajnos ebben sincs af fine-tune. Egy jól kalibrált obiparkkal nem rossz az - annak aki szereti Inkább a D90 a szenzor miatt, mint egy D300. A 300s talán ua szenzor, mint a 90.
Évekig elvoltam 50/1,8D +18-105 + D300, meg makróobi. De ha azt nézem, ez a szett is (mármint D90+50+18-105) cca 100k meg egy pici a jelenlegi árakkal, és egy öregedő vázon... elgondolkodtató valóban.
És inkább egy újabb fejlesztést venni tényleg.https://www.flickr.com/photos/131261609@N06/
-
rekid
addikt
válasz itouchfan #44105 üzenetére
Nem arról van szó hogy nem lehet használni mert dehogynem. Flickeren van mindenek csoportja nézegesd meg a képeket. (Persze az exifet is nézd mellé mert ezeknél a kitobis csoportoknál rengeteg a user error a képeknél.)
Itt egy jobban sikerült 55-300-as kép.
Nézd meg a kép alján a madár tollait. Láthatod milyet lágyul középről kifelé haladva az obi. Ezzel simán együtt lehet élni ha akarsz. Kinek mi.Gyáva népnek nincs hazája!
-
i-sti
senior tag
válasz zsolti72837 #44113 üzenetére
Nekem 2 évig volt/van D5200 + 18-105 kombó.
Teljesen jó. Csak ajánlani tudom. Ha van lehetőség akkor inkább a 18-140, de ha ezt kaptad jó árban, nyugodtan megveheted. Lényeg, hogy legyen kalibrálva esetleg kalibráltasd te.Novum Forum Siculorum
-
Throme
veterán
válasz marcitp #44114 üzenetére
D5000-rel kezdtem és a mai napig tetszenek a vele készült képek. Ebben is ugyanaz a szenzor lapul, így képminőségben ugyanott van. Persze az újabb szenzorok jobban bírják a magasabb ISO-t, nem kell pixelkukkolni és kész .
D90-el inkább a kezelhetőség, ami jobb a belépőknél.
Nem mondanám hogy elavult, vagy hogy öregedő.Fórumtárs haver még mindig ezzel a vázzal nyomja és simán jó képeket lő családról, kirándulásról.
Ez mindig dilemma volt, hogy új belépő, vagy használt/régebbi haladó szett.
A D7100-am is tud kásásodni. El kell találni azt a belenagyítási rátát, vagy max iso-t, amivel még normál nézetben nem látható a zaj. A 7200 és a 7500 biztos tutibb zaj terén is, de ettől nem érzem, hogy váltanom kéne.
A D90 kb 9-10 éves, a 7100 kb 5 éves vázak, na és?Akinek meg a pixelkukkolás fontos, annak FF alatt nincs élet . Győzze zsetonnal...
szvsz
-
Throme
veterán
Nem vagyok szakértő, de ennél a képnél nem árt tudni milyen messze van a madár.
Fotóztam telével kb 180mm-en kb 2 méteren lévő tárgyat, és szűkítenem kellett a rekeszt a kicsi dof miatt, pedig "sötét" teléről van szó.Ok nem valószínű, hogy 2 méterre volt a madár, de lehet a kép alján már kezd kimászni a madár teste a dof-ból.
A "gallérján" lévő tollakat nézve a begye felé tovább éles (ami szintén a kép alsó széle közelében van), mint a háta felé. -
tvamos
nagyúr
válasz zsolti72837 #44113 üzenetére
Azert arra szamits, ha kicsit is komolyan gondolod a targyfotot, akkor kelleni fog valami rendes vilagitas, hogy ne legyen nagyon vacak. Szoval arra tegyel felre egy kis penzt. + ahogy elottem mar irtak, kelleni fog egy allvany hozza. Az se 20 filler.
(En a magam reszerol inkabb vennek egy megkimelt, hasznalt D7x00 vazat, mint amik alatta vannak, de ez nehez, ha most kell, es nincs ido, vagy lehetoseg varakzni, mig eladova valik egy hasznalt. De ez nagyon az en sajat preferenciam,sokan nem ertenek velem egyet...)[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Throme
veterán
válasz tvamos #44120 üzenetére
Tárgyfotónál miben jobb egy 7x00, mint egy D90/300/300s, ugyanazon lencse használata esetén?
Vagy akár egy belépőnél mivel jobb a 7x00?
(ok leszámítva az AF tuningot, de az is csak egy értéket tud tárolni, per obi, így célszerű fix-et használni a vázon)Gondolom tárgyfotónál többnyire statikus témáról beszélünk, megtervezett körülmények közt.
-
tvamos
nagyúr
válasz Throme #44121 üzenetére
Azert irtem, hogy zarojelben jegyzem meg, mert ez az en egyeni preferenciam. Nekem az tetszik. A tekergetok, a statusz LCD, a fogasa, ilyesmi. De szerintem ezt nem kell megmagyarazni, az tetszik,es kesz.
(Mondjuk ha a makrozas szempont lenne, akkor kell a kihajthato kijelzo, szoval...)"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
helixP
nagyúr
Mennyire észlelhető a való világban az itt ecsetelt jelenség, miszerint FF lencsék APS-Cs gépeken rosszabb eredményeket fognak mutatni, mivel a fényt a Full Frame szenzorra méretezett felületre gyűjti a Full Frame objektív, APS-C szenzoron használva ugyan azt az obit viszont nem annyi fény jut mindenhova, mint ahogy az eredetileg ki volt találva. (Kicsit körülményesen írtam le, a videón ez itt van)
[ Szerkesztve ]
-
updog
őstag
válasz helixP #44123 üzenetére
Céges proxy nem enged youtube-ot, de már így leírva is kicsit sántít
FF objektív APS-C-n ugyanolyan minőségű képet fog adni, ugyanazt a képet vetíti szenzortól függetlenül. Sőt, cropon a széleket ugye levágjuk, tehát ha esetleg ott taknyolna FF-n, az a rész itt nem is lesz a képen
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Throme
veterán
válasz helixP #44126 üzenetére
Én is csak a leírásodra tudok most hagyatkozni. Itt valahogy össze van mosva két dolog.
Az FF lencse mindig ugyanannyi fényt "enged be" FF és APS-c gépen, csak az utóbbinál kevesebb lesz belőle hasznosítva, ettől nem gondolnám, hogy gyengébb lenne, csak -ahogy írták előttem - a szélek nem lesznek a képen, amik FF-en igen.
A másik, hogy az FF szenzor pixelmérete nagyobb, ami több fotont tud fogadni, a fényérzékeny dióda több elektront "generál", több infód lesz és a jelet kevésbé kell erősíteni, ami a zajt okozza.
Aztán kijavítanak, ha nem jól gondolom.
Szóval - szvsz - ha egy FF obi jobban teljesít egy FF gépen, arról a nagyobb szenzor (meg az esetlegesen fejlettebb jelfeldolgozó proci, algoritmus stb) tehet. APS-C meg a lágyabb részek levágásra kerülnek, kisebb szenzor miatt...
-
updog
őstag
válasz helixP #44126 üzenetére
Elküldtem magamnak mailben és megnéztem
Nem látok ellentmondást, ha jól értem, csak annyit mond igazából, hogy a beeső fény egy részét elpocsékoljuk, ha FF obit használunk crop-on, ami tényszerűen persze igaz.
Amit mond (és te is írtál) hogy emiatt az értékelések a FF obit crop vázon rosszabbnak hozzák ki, nos, azoknak a hogyanjával és mikéntjével alapból nem vagyok tisztában, úgyhogy nem tudok hozzászólni szerk: (#44128) Throme de ilyesmi lehet az ok
Azért én böcsülettel tűrném, ha a D7200-ra muszáj lenne felcsavarnom egy FX-re tervezett 70-200 2.8-at
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
gaben22
senior tag
válasz Throme #44128 üzenetére
Nem tudom ki ez a faszi én meg nem vagyok pro játékos, de szerintem hülyeségeket beszél. Nikon F-mountok "Flange focal distance-e" 46.50 mm, mindegy, hogy APS-C vagy FF, tehát nem fog neked az objektív távolabbról/közelebbről "vetítgetni". Szerintem itt dől meg a faszi okoskodása. Másik pedig, hogy a szenzorokban az érzékelők száma kevesebb/több illetve kisebb/nagyobb területen oszlik el, ami megint csak módosító tényező.
A faszi logikájával DX objektívnek jobb képet kéne adnia FF érzékelőn.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: GPU: Gigabyte Aorus Master 4090 + EKWB 4090 Nickel Acetal blokk
-
veterán
-
PuMbA
titán
"FF objektív APS-C-n ugyanolyan minőségű képet fog adni, ugyanazt a képet vetíti szenzortól függetlenül. Sőt, cropon a széleket ugye levágjuk, tehát ha esetleg ott taknyolna FF-n, az a rész itt nem is lesz a képen"
Canon esetében jópár FF-re való EF objektív teljesít rosszabbul, mint az APS-C-re való EF-S. [link] Nikonnál nem így van?
[ Szerkesztve ]
-
gaben22
senior tag
Canonhoz végképp nem értek, de nem lehet, hogy az eltérés abból adódik, hogy az EF mountot (Wiki szerint) 1987-ben vezették be, az EF-S mountot meg 2003-ban, tehát lehet régebbi optikákat hasonlít össze újabbakkal.
Eladó cuccok: GPU: Gigabyte Aorus Master 4090 + EKWB 4090 Nickel Acetal blokk
-
helixP
nagyúr
válasz gaben22 #44130 üzenetére
Mi barinstorm generálódott itt
Szerintem a zseblámpa "lóbálásával" csak azt akarja érzékeltetni, hogy miként változik beérkező fény mérete.
doeeg: Igen, ugyanerre jutottam én is, hogy önmagában logikus amit mond, csak nem tudom, hogy IRL is így van-e? Én is afelé hajlok, mint amit anaqer is mondott, hogy "... hold állása" stb. esetén van, aki észreveszi RAW-ban, 100%-on, színhelyes monitoron, nagyító szemüveggel, esetleg.
[ Szerkesztve ]
-
updog
őstag
válasz helixP #44134 üzenetére
Hispan kolléga nagyon jókat és szemléleteseket tud írni, a "Crop-faktor" bekezdéstől magyarázza a témát.
Szerintem abban megegyezhetünk, hogy nem véletlenül ácsingózik mindenki a full frame objektívekre akkor is, ha cropos váza van
Amúgy ebben a threadben off, de lazán kapcsolódik: mostanában jött szembe velem a Sigma 50-150 2.8 "története", állítólag azért holt hamvába mert nem tolták eléggé a marketinget, hogy lényegében ő a crop-ra tervezett 70-200, a fotósok meg továbbra is ragaszkodtak a FF 70-200-akhoz cropon is (ugye ~105-300 ekv.), mondván, milyen jó lesz majd ha egyszer FX-re váltok.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
PuMbA
titán
válasz gaben22 #44133 üzenetére
Lehetséges. Dxomark.com-on a mérésekből és a The digital picture.com-on lévő valós tesztekből a képeken jól látszik, hogy sok EF obi (2006-os, 2008-asok közül is van pár) milyen rosszul teljesít APS-C-n. Nikonnál is meg kell nézni és kiderül, hogy mennyire igaz ez. Persze a legújabb (2010 vagy újabb) Canon EF obik között már kevesebb az ilyen, valamint a legnépszerűbb pl. 70-200-as obik sokkal jobb képminőséget adnak APS-C-n is.
[ Szerkesztve ]
-
-
Sleek
senior tag
Neten sok videó van fent. Egy imbuszkulcs kell hozzá Az házilag is meglehet oldani ha már nem garis a gép
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Sleek
senior tag
válasz Red@Arc #44138 üzenetére
Dx az csehország fx hazánkban.
Dx nél több mint 3 hét a várakozás.
Engem megszívatott a futár mert mindkettő megrendelt esetben 5 napot késett .<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Sleek
senior tag
válasz Red@Arc #44142 üzenetére
Várakozást úgy értem ,hogy megrendeled a profiszervíztől a futárt.
Az valamikor jön. Kiért a csehekhez azt valamint javítgatnak majd küldik vissza.
Ez nekem 4 hét volt mire visszakaptam , mert amikor elvitte a futár akkor is késett meg amikor a tartozékokat vitte akkor is ,5 napot késett.
Amikor felhívtam a cseheket mit küldjek akkor fele cuccot nem mondták ,hogy kell nekik.
Utána hívott fel egy ember ,hogy mégis kell a többi dolog is.
Nah akkor megint futár rendelés , majd megint várakozás mert a szemét futár mindig kitalált vmit miért nem ért ide.
Ha szerencséd van akkor már váltottak futárszolgálatot .<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
-
Sleek
senior tag
válasz Red@Arc #44145 üzenetére
Szerintem érdemesebb lenne keresni egy márkafüggetlen szakít aki érti is a dolgát.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
i-sti
senior tag
válasz Red@Arc #44138 üzenetére
Nem tudom hol csináljak, nem is érdekel, csak csináljak meg jól.
Nem akarom házilag piszkálni mert ha valamit elrontok, nem tudom megjavítani mert nem értek hozza és garancia sincs.
Így elmegy, visszajön és van garancia, hogy rendesen megcsináltak, nem csesztek össze 3 másik lencsét, és ha nem vagyok elegedet küldöm is vissza nekik.Oke, több pénz de így nyugodtabban alszom.
Novum Forum Siculorum
-
-
#86322688
törölt tag
válasz anaqer #44149 üzenetére
Nagyon sok tükörobim volt, általánosságban elmondható, hogy ha nem pixelkukkolunk, akkor elfogadható képet adnak. /Samyang, Opteka, stb./
Ami elég jó, az az orosz tükörobik,a régi filmes gépekre tervezett Sigma 600-as.
A csúcs a Rubinar, Leica, de eszemben sincs annyiért vásárolni, amennyiért adják.
Persze egy sok megapixeles gépen, jobb eredményt kapsz ha felteszel egy jó minőségű normál lencsés obit és ránagyítasz.
A tükörobit a bokeh, a nagy gyújtótávolság, a rövid építés,/bár vastag/ és elsősorban az alacsony ár miatt vásárolják, persze vannak drágák is.
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest