- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
- TCL LCD és LED TV-k
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen monitort vegyek?
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integra
titán
hívott egyik barátom, van egy befizetett safety honda tréning most szombatra, 15ezerért akcisóba', érdekel valakit? nem tud sajnos elmenni rá, egyet már elpasszoltak, de van még egy hely.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
csoki46
senior tag
Ha már úgy is a jogsiról van szó lenne pár kérdésem. Ha jól tudom most emelni fogják a korlátlan jogsinál az életkort. Most 20 éves vagyok, februárba leszek 21 szóval ha még idén elkezdem a tanfolyamot akkor jövőre be is fejezhetem tavasszal? Nem szeretnék még 2-3 évet várni vele.
Remélem érthető voltam -
doc
nagyúr
válasz Djuree #10800 üzenetére
en is igy voltam, 40 km-re levo varosba jartunk forgalmi vezetesre, bar ott nem 70-nel, akkor szolt az oktato mikor 90 fole mentunk, hogy azer' azt nem kene. az elso egy-ket alkalommal fulig ert a fogsorom a sisakban
Integra
basszus, ha nem holnapra lenne csaladi program, siman mennek -
zenwalk
senior tag
válasz Daywalker #10768 üzenetére
Ó istenem de gyönyörű. Nekem nem kell más motor Végig dolgozom ezt az évet meg a következőt is csak legyen egy ilyenem 2012-es kawasakik 1,5 millió körül vannak. Ez vajon mennyi lesz? Mikor fognak megjelenni?
Voltam érdeklődni a tanfolyamokkal kapcsolatban. Azokról, amik még a hónap elején indulnak lecsúsztam, a következők meg csak a hónap közepe/vége felé lesznek amik már későek. Nem hiszem, hogy be tudnám fejezni novemberig, úgyhogy várok januárig. Ha minden jól megy, áprilisra lesz jogsim (A2?)
csoki46: Vizsgázni csak október vége, november elejéig lehet, az időjárástól függően. Ha addig nem fejezed be, akkor mindent előröl kell kezdened januárban. Szóval a helyedben én gyorsan keresnék még a hónap elején tanfolyamot, hogy augusztusban be tudd fejezni és szeptemberben már vezethess. Én sajnos nem találtam tanfolyamot
doc: Szegeden csinálnám. Az a legnagyobb gondom, hogy még robogót se vezettem és nem hiszem, hogy 1-1,5 hónap alatt meg tudnám csinálni a vezetést
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
-
boogie84
veterán
válasz yodamastah #10781 üzenetére
Annyi a hiba a kommentben, h ő nem fordul!
(#10746) vendingo : Mik a tapasztalatok?
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
vendingo
veterán
válasz boogie84 #10811 üzenetére
De fordul!
FelfordulAmit most hoztam el, ez baromi jó. A mintázata annyira nem tetszik, de ez legalább szigetel rendesen. Szélzaj nincsen, max azt hallom, hogy a légbeömlőbe bemegy a szél! Mindezt úgy, hogy fel se pumpálom. Ha felpumpálom, akkor még jobb minden.... Csendesebb, jobban tart.
A napellenzője kicsit világos, de annyira nem zavaró. A pinlock nagyon jó, semmit nem párásodik.
A szellőzése első osztályú. Szerintem az előző sisakomba a szellőzők csak díszek voltak, mert kinyitva is ugyan olyan volt, mint zárva. Ebbe a sisakba ha kinyitom a szellőzőket, akkor hűti rendesen a koponyámat.
Ennyi pénzt simán megért ez a sisak. Én javarészt túrázni és városba szaladgálni fogom használni, arra viszont első osztályú.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
.mf
veterán
válasz vendingo #10812 üzenetére
"Ennyi pénzt simán megért ez a sisak."
Tudom, hogy mondják páran, hogy "annyiért vegyél sisakot, amennyire a fejed értékeled", de azért €330 nekem már sok (főleg, hogy x, talán 5-6 évente ill. nagyobb bukás után illik cserélni). Szóval kinek mi és meddig. Nekem a Persu által emlegetett üvegszálas-de-33k-s kategóriájú bukóm van, a biztonság azért fontos volt, de a kényelmet hajlamosabb vagyok árra cserélni (amúgy is elég spártai és skót tudok lenni). Tehát, ez zajos, meg nem szellőzik annyira (sőt, szinte sosem szoktam a szellőzőket kinyitni, hogy annyival se legyen hangosabb), hideg tavaszi-őszi napokon kicsit párásodik, és nincs napszemüveg se benne. De zaj ellen beteszem a füldugót, a szellőzésre meg ott a tempó, ha mégis lassan tötymörögnöm kéne pl. városban, akkor pedig a plexit nyitom kicsit fel, párásodásra dettó, a napszemüveg pedig ígyjárás, hiányzik, mikor reggel / este megyek (gyakori) és szemüveg miatt külön napszemüveg se játszik.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
vendingo
veterán
Én túl sokat motorozok ahhoz, hogy a zajos, macerás sisakomba kelljen mennem (túl sokat szenvedtem már a szélzajtól). Havi 1000-2000 km-et simán megyek, napi szinten használom. Nekem ez megért ennyi pénzt, füldugót meg nem vagyok hajlandó használni. Ha én is magyar átlagfizetésből élnék, akkor összetenném a 2 kezem az előző sisakomért is, de szerencsére nem így van.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #10770 üzenetére
ja, naluk DOT van.
-
Ptech
addikt
Létezik online motorszám-adatbázis motorokhoz?
-
Daywalker
addikt
Kiugrottam egy pillanatra nemrég és láttam a 125-ös KTM Duke-ot. Hát az valami brutálisan jól néz ki élőben. Meg nem mondanám, hogy 125...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
boogie84
veterán
120/70ZR17 (58W)
Michelin Pilot Power 2CT vagy Sportmax Qualifier II Dunlop?
Ha jól tudom a Dunlop nem két komponensű. Viszont állítólag hamarabb felmelegszik. Na nem mintha utcára tök mind1 lenne h milyen gyorsan melegszik fel.
2 hét múlva rendelem.[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
boogie84
veterán
válasz boogie84 #10824 üzenetére
Még a Dunlop Sportmax Qualifier RR -t nézegetem.
Lehet hinni ilyen gumiteszteknek? Gumiteszt-portál fogyasztóktól fogyasztóknak
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
boogie84
veterán
válasz yodamastah #10827 üzenetére
Ezért hajlok inkább a michelin felé, mert pályára véletlenül ha fel fogok menni.
Közelből nincs senki aki eljönne velem. Csak azért mennék fel h leszedjem a paracsíkokat a gumikról. Nem köridőt dönteni. Egy kis tapasztalatot gyűjteni. Nem az utcán akarom úgy h ha beparázom és áttévedek a másik sávba ott meg jön a szembe forgalom. Na ezt nem.
Miből áll egy karburátorszinkronizálás? Tudja e valaki? Csak anyi h a karbik a megfelelő mennyiségű benyát engedjenek át, a megfelelő időben? Ezt hogy csinálják?
(#10826) persuader: Úgy tudom h most már az első is 2 rétegből áll.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
ALI_G
veterán
válasz Integra #10820 üzenetére
kár, mindig csak hitegetsz
Viszont ha mindkét nap foglalt, akkor most ki kell hagynom, nem Szegedről mennék és úgy bazi messze van a többi.Safety Hungary-s jegyet nem sikerült elpasszolnom, de amúgy nem lehet átkérni másik időpontra? A Hunharoring-esek simán engedték átrakatni, igaz nem 1 nappal előtte
-
KubanitoS
veterán
válasz zenwalk #10804 üzenetére
Amiatt ne aggódj, hogy robogót nem vezettél. Én hét éves robogós tapasztalattal (kb tízezer km) a hátam mögött vágtam neki a jogsinak, azt hittem, hogy a kresz után kb a váltást kell megtanulnom és a többi azonnal menni fog. Hát nem így lett. Saját magamnak kellett rájönnöm, hogy a robogózás és a motorozás ég és föld. A robis tapasztalat kb semmi nem ért. Ráadásul ugye kialakul az emberben egy saját, egyéni vezetési stílus és ezek után bizony nekem akadtak problémáim a 100%-ban kreszt betartós, szabályos vezetéssel. Annyira furcsa volt az egész, hogy a motorozás végén amikor beültem az autómba és indultam hazafelé, volt, hogy ott a volán mögött is elbizonytalanodtam, annyira a hatása alatt voltam az egésznek, pedig naponta autózok és szerintem jól is vezetek.
A motoros tanfolyamot egyébként ne úgy képzeld el, hogy fix időre lövöd be, mert abból úgysem lesz semmi. Közbejön ez, vagy az, el kell utaznod, az oktató lebetegszik, vagy nem ér rá, nincs vizsgaidőpont, csak két hét múlva, stb. Én is olvasgattam a tanfolyam előtt, hogy XY egy hónap alatt letudta az egészet. Konkrétan egyik pesti haverom október elején kezdte az egész tanfolyamot és október végén sikeres forgalmi vizsgát tett. (Mondjuk abba ne menjünk bele, hogy az egész forgalmi tíz percig tartott össz-vissz és rá kellett segíteni a dologra tízezer forinttal.) Nekem durván négy, négy és fél hónapomba került az egész tanfolyam Gyulán. Azt meg sem említem, hogy a jogosítvány megérkezésére is egy teljes hónapot kellett várnom.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz boogie84 #10829 üzenetére
A karbiszinkron lenyege, hogy minden hengernel ugyanannyira fojtson a fojtoszelep. Vagy azt is mondhatjuk, hogy ugyanakkora legyen a hengertoltottseg. Mivel alapjarat kozeleben van a legjobban becsukva a fojtoszelep, ezert csak nagyjabol1/3 ad gazig van jelentosege.
a mindenfele kopasok miatt a hengereknel a fojtoszelep nem ugyanakkora mennyisegu levegot enged at, az nem ugyanannyi benzint rant fel. Injektoros eseteben a benzin ugye nem ettol fugg. Ezt szoktak osszehangolni a szivocsoben keletkezo vakuum alapjan.
Ugy csinaljak, h a fojtoszelepeket nyitjak meg jobban, vagy csukjak be a vakuum alapjan.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
vendingo
veterán
válasz Topiccsendőr #10833 üzenetére
Mik az előjelei, hogy lassan karbiszinkront kell csinálni?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
KubanitoS
veterán
Az új kategóriákról nem tudok semmit, viszont szerintem visszafelé kizártnak tartom az utólagos szivatást. Értelmetlen lenne.
Más: mostanában elég sok videót nézek és olvasgatok a különféle motorvezetési technikákról. Elég sűrűn olvasni az úgynevezett ellenkormányzásról (counter steering). Igazából ezzel vagyok egy kicsit bajban, hiszen a jogsi letétele óta nem ültem motoron és nem vagyok biztos a dolgomban, egy kicsit megkavart ez a dolog. Ellenkormányzásnak számít-e az, amikor a motorral úgy kanyarodunk, hogy nem a kormányt forgatjuk csak, hanem a saját testünkkel együtt a motorral dőlve kanyarodunk? A rutinon ilyen volt a szlalom, valamint a döntögetés a vezetés során számomra egy alap dolognak tűnt. A videókban viszont mindig azt tanácsolják, hogy tanuljuk meg az ellenkormányzés technikáját a biztonságos vezetéshez. Magyarán a döntögetés során alkalmazzuk akarva-akaratlanul az ellenkormányzást? Vagy ezt utólag kell megtanulni?
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
doc
nagyúr
válasz KubanitoS #10838 üzenetére
az ellenkormanyzas nem tudatos, es meg biciklin is csinalod (normalis tempo mellett) anelkul hogy eszrevenned
viszont 'sima' dontessel nem tudod igazan melyre donteni a mocit (legalabbis nekem egy bizonyos hatarnal nem megy lejjebb, bar lehet hogy ez inkabb fejben dol el), mig egy apro ellenkormanyzasra is szinte 'bezuhan' a kanyarba -
yodamastah
őstag
"ellenkormanyzas nem tudatos" - nem a f*szt nem tudatos max annak nem tudatos aki nem tanult meg alap szinten sem motorozni
Olyani nincs hogy sima dontes. A motort ellenkormanyzassal dontod lapra. Es itt vege is van a dolognak Testtel csak nagyon minimalisan lehet kormanyozni. lasd : [link]
[ Szerkesztve ]
-
KubanitoS
veterán
válasz yodamastah #10842 üzenetére
Nagyon jó videó, ennél több nem is kell, köszönöm! Igazából csak az a furcsa, hogy én tutira abba az irányba fordítottam a kormányt + döntöttem a motort, amerre menni akartam. Nem is emlékszem, hogy tudatosan az ellentétes irányba kormányoztam volna... Ezek szerint akkor mégis.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
#25954560
törölt tag
válasz yodamastah #10842 üzenetére
mindig is idegzsabat kaptam az 'ellenkormanyzas' elnevezestol valszeg azert, mert auton ha megindul a feneke valamerre, akkor muszaj dolgozni jol lathatoan a kormannyal es a kormanyzott kerekkel. itt viszont latni nem is lehet szinte soha, max kimerni a valtoztatasokat. inkabb ellentartas v ilyesmi lenne a helyes elnevezes. de nyelveszkedni van masik topik
ha mar ennyire belemegyunk kiegeszitenem azzal h a labtarto terhelesevel is hozza tudunk jarulni a ledonteshez. bar lehet h ez is olyan, mint a hatso fek hasznalata: valaki mellozi.
jah, es lovak forditasanal is mukodik -
doc
nagyúr
válasz yodamastah #10842 üzenetére
olvasd mar el mire valaszolsz
szo szerint pontosan ugyanazt irtam mint te... -
yodamastah
őstag
-
doc
nagyúr
válasz yodamastah #10846 üzenetére
tehat szerinted az utcan biciklizo 10 eves gyerekek tudatosan ellenkormanyoznak, mikor teljes gozzel tekerve szaguldanak be a kanyarba.
szerintem meg nem, csak osztonosen, nem tudatosan csinaljak
de ezen nem veszunk osszeezt irtam: viszont 'sima' dontessel nem tudod igazan melyre donteni a mocit
te pedig: Testtel csak nagyon minimalisan lehet kormanyozni
szerinted hol itt az ellentmondas?nyilvan nem profi vagy legalabbis tapasztalt amatorrol es versenypalyarol beszeltem, de szerintem ez nyilvanalo a szovegkornyezetbol/elozmenyekebol
de tenyleg ne veszekedjunk ezen, foleg hogy (szerintem) pontosan ugyanarrol beszelunk
-
tutis
őstag
én azt mondom az igazság kettőtök között van, mert aki beveszi a kanyart nagy sebességgel az tudja hogy hogy kell bevenni, ergo tudatosan cselekszik, viszont ha megkérdeznél 10 embert hogy hogyan is csinálta, 9 ember nem mondaná azt hogy ellenkormányzott, hanem azt mondaná hogy jól rádőlt a kanyarra..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
yodamastah
őstag
Ugyarrol beszelunk persze. Biciklin szerintem sokkal kevesbe gond ha nem tudatosan hasznalod az ellenkormanyzast. 20-30km/hval sokkal konnyebb egy 12 kilos biciklit dontogetni, mint 150el egy 180 kilos motort. Meg nem is lehet egy biciklit nagyon ledonteni. A motor estbeen viszont ha nem tudod hogy mit kell csinalni mondjukegy veszhelyzetben (kikerules, iv modositas kanyarban) akkor nagy bajban vagy. Marpedig ahhoz hogy nagyobb temponal kikerulj valamit, tudnod kell, hogy ha jobbra tekered a kormanyt akkor balra fordul a motor.
-
Integra
titán
válasz yodamastah #10849 üzenetére
emlékszem mire felfogtam egyban, hogy kanyarodásnál első kerék belsőn fekszik fel és hogy ahhoz előre kell tolni a kormánycsutkát és nem pedig rángatni, izmozni... egyetértek, igenis kell a tudatos tanulás, iszonyú sokat segít. le lehet húzni 50e km-t is tanulás nélkül motoron, de mennyivel jobb ha az ember az első ezer km-t már úgy teszi meg hogy tudja mit kell, mert megtanították neki
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Motoros topic
- Suzuki topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung LCD és LED TV-k
- Minden ami hőszivattyú
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest